Toinen haaveissa <3

Minäkin tulen nyt sitten tänne höpöttelemään :)
Meillä on siis jo ennestään yksi lapsi jonka elämä loppui jo kohtuun elokuussa, lasketun ajan piti olla joulukuussa. Koen kuitenkin että meillä yksi lapsi jo on joten tuntuu hölmöltä mennä tuonne esikoisten odottajiin juttelemaan.
Ollaan miehen kanssa kummatkin 21 vuotiaita, yhdessä oltu jo viisi vuotta :Heartpink
Tällä hetkellä käynnissä yk1 ja menkkojen kuuluisi alkaa perjantaina. Rinnat on ihan hurjan kipeät ja muitakin "oireita" olisi, saattaa tosin olla että kaiken kuvittelenkin kun niin kovasti toivon täällä.

Nannanna miten 8,5kk ilänen saa siellä päin nuo flunssarokotteet ku täällä sanottiin, että alle kahden vuoden ikästä ei rokoteta.

6-36kk ikäiset kuuluu riskiryhmään eli rokotetaan ehdottomasti.
Suora lainaus THL sivuilta:
Kenelle maksuton influenssarokote?
Influenssarokotteen saavat maksutta ne, joiden terveydelle influenssa aiheuttaa oleellisen uhan tai joiden terveydelle influenssarokotuksesta on merkittävää hyötyä.

Ja siis alle 6kk saa suojan äidiltä jos on ottanut raskausaikana rokotteen, yli 6kk ikäiset rokotetaan meilläpäin. :)

Joo siis tuon tiesinki, että jos äiti on ottanu raskausaikana, niin suoja pysyy 6kk ikään asti.
Kysyin just tänään neuvolasta kun pojan asioita kävin hoitaa ja eivät rokota alle 2 vuotiaita minkään influenssan takia. Vaikka meijän poika kuuluu riskiryhmään, hän saattaa nuhan saadessaan joutua jopa hengityskoneeseen..

Nii ja siis mehän saadaan miehen kans ens viikolla taas tuo influenssarokote. Mies sais sen työnkin puolesta, mutta neuvola rokottaa samalla ku itekki saan.

Plussatuulia minunkin puolesta kaikille ❤

Posti toi tullessaan ovis- ja raskaustestejä. Pakkohan se oli heti testata yksi nega
Tällä hetkellä luultavasti ovis menossa, kp16 ja voi elämä mitkä kivut. En ole koskaan kipuillut, kuin kuukautisten aikaan. Tai sitten nyt rekisteröi helpommin kaikki mitkä voisi raskautumiseen voisi liittyä. Katsellaan miten käy, tallettelut toivottavasti osui kohdilleen

Lady bug pahoittelut!

Me ei oteta rokotteita, ei olla ikinä otettu enkä koe tarpeelliseksi ottaa kerta perusterveitä ollaan kaikki.

Salo onnittelut menkoista! :)

Miitu kokeile vyöhyketerapiaa kierron alotukseen? :) mä kävin vyöhykkees alkutalvesta olisko 4krt, en tiä oliko apua vai ei mutta kierto alko suht pian viimesen hoidon jälkeen vaikka imetin..

Rive pahoittelut keskenmenosta, tulkoot uus plussa pian ja se pysykööt ♡

Pinjuli hurjasti voimia ♡ saako kysyä selviskö kohtukuoleman syy? Nuoresta iästä huolimatta ootte joutunu kovia kokemaan, tulkoot seuraava lapsi elävänä syliin asti ♡

Niemja!!! Mekään ei oteta, ihanaa kuulla kerranki et joku muukaan ei ota. :)

Pinjuli, tervetuloa! Toivottavasti pian tärppää ja saatte pienen syliin asti <3 täällä ollaan aika samaa ikäluokkaa. :)

Pahoittelut Rive! :sad001

Niemja ja Pepe ei oteta mekään rokotteita. Ei oo otettu aiemminkaan eikä oteta nytkään.

Tuo vyöhyketerapia olikin kiva vinkki, kiitos! Täytyy pistää korvan taakse :)

niemja, kohtukuoleman syytä ei tosiaan selvinnyt.. :( Toisaalta olen iloinen siitä, eipähän ainakaan tullut mitään geneettistä enkä varmasti oo voinut tehdä mitään toisin. Kyseessä siis ollut kohtukätkytkuolema.
Plussaa on myös se että suurilla todennäköisyyksillä seuraava raskaus sujuu loppuun asti ongelmitta kun tällekään ei selitystä löytynyt. Toivossa on hyvä elää <3

Voi kurjuus pinjuli :( toisaalta helpottavaa joo, varsinki ettei oo geneettistä. Surullisia asioita!
Ittellä on ollu kohtukuoleman pelko ekan kkm jälkeen, koko esikoisen raskausaika meni pelätes. Nyt toisen kohdalla oon osannu olla vähä rennommin enkä oo (myöskää keriinny) pelänny niin paljoa.
Toivottavasti saat seuraavaan raskauteen tarpeeksi tukea! :)

Voi miten kovia olette joutuneet kokemaan! Ei tuollaisiin ole sanoja. Olen pahoillani :sad001

No en mä sitten näköään osannutkaan pysytellä poissa.

Kp 40 ja menkkoja ei kuulu, ärsyttää niin paljon että on näin sekasin kierto. Ens viikon alussa alotan sitten keltarauhashormoni kuurin jos ei menkkoja kuulu - toivottavasti sillä saa kierron normaaliksi. Huoh.

Minäkin tulen nyt sitten tänne höpöttelemään :)
Meillä on siis jo ennestään yksi lapsi jonka elämä loppui jo kohtuun elokuussa, lasketun ajan piti olla joulukuussa. Koen kuitenkin että meillä yksi lapsi jo on joten tuntuu hölmöltä mennä tuonne esikoisten odottajiin juttelemaan.
Ollaan miehen kanssa kummatkin 21 vuotiaita, yhdessä oltu jo viisi vuotta :Heartpink
Tällä hetkellä käynnissä yk1 ja menkkojen kuuluisi alkaa perjantaina. Rinnat on ihan hurjan kipeät ja muitakin "oireita" olisi, saattaa tosin olla että kaiken kuvittelenkin kun niin kovasti toivon täällä.

Pakko tulla kysymään, että kirjotatko sitä joulu-blogia?

Mua taas pelottaa kun edellinen raskaus jouduttiin keskeyttämään rv23 geneettisistä syistä. Pojalla oli erittäin vaikea ja harvinainen sydänvika. Vaikka perinnöllisyyslääkäri sanoi että ikinä ei ole toista kertaa sattunut samaan perheeseen kyseistä sairautta, mutta pelottaa. Silloin ajatteli että miten meidän kohdalle sattu just se. Vaikkei sitä tietenkää toivo kellekään. Nyt tuntuu että kaikki on mahdollista..

Heidukka kauheaa. Mutta peloille kun ei voi mitää.. Mä vielä jostain syystä aina haen sitä tietoa lisää mikä lisää pelkoja. En tiedä miks. Jotenki masokisti :D mutta luin joskus pari vuotta sitte jutun yhdestä naisesta jolle tuli 2 kohtukuolemaa rv35 peräkkäin. Tai molemmis istukka repes. Kolmas raskaus leikattiin ennen sitä..

Helmiina, kirjoitan joo mutta mielelläni pitäisin täältä poissa linkin blogiin, ei tää varsinaisesti suuri salaisuus ole tämä yrittäminen mutta en halua kaiken kansan ihan heti siitä kuitenkaan tietävän, tuota blogia kuitenkin seuraa niin tajuton määrä ihmisiä ja tää nyt on ehkä vähän yksityisempi asia sitten :)

Huii niemja mitä oot lukenut... Aivan kauheaa edes ajatella. Ja kuinka yhdelle ihmispoloiselle voi sattuakin :sad001

Rankkoja asioita ja varmasti pelko varjostaa siellä takaraivossa, vaikka yrittäisikin ajatella kuinka positiivisesti tahansa.

Pinjuli meille sattui kans kohtukuolema rv29 kesällä 2014. Siihen ei myöskään löytynyt syytä ja seuraavassa raskaudessa pelkäsin loppuun saakkaa, että tääkin viedään meiltä. Kaikki meni kuitenkin hyvin ja poika täyttää pian vuoden. Toivon, että onnistutte pian.
Vaikka uusi raskaus/lapsi ei korvaa menetettyä, oli se mulle ainakin jonkinlainen voimavara jatkaa eteenpäin ja iloita taas jostain. Tapahtuneesta on jo yli kaksi vuotta, mutta vieläkään en pysty puhumaan siitä etteikö tulis kyyneleet silmiin. Sitä vaan aina asiasta puhuessaan palaa niihin tuntemuksiin joita koki silloin.
Voimia teille ja tsemppiä toisen yritykseen.:Heartred:)

Mäkään en jotenkin aidosti pysty uskoa että meille koskaan tulisi elävää vauvaa, koitan sitä itselleni jankuttaa mutta en mä vaan usko. Hirveästi toivon kuitenkin.
Nyt oon kyllä tosi varma että raskaana ollaan, rinnoista rupesi tulemaan maitoa ja kuvottaa. Ei oo kuitenkaan rintatulehdusta, siitäkin jo paniikissa soitin neuvolaan! Ois kyllä tosi ihana ylläri tähän kaikkeen, varmasti jaksaisi tosiaan paremmin eteenpäin uuden pienen kanssa vaikka ei se esikoista korvaa, siinä olet oikeassa <3

Takaisin