Tirriäisten liikehdintää

Miu-82: Täälläkin välillä näkyy liikkeet ulospäinkin. Juuri semmoisia masun tärähdyksiä ja pieniä kohoumia. Ei mitään isoa, mutta kun tarkkaan katselee, niin erottaa kyllä.

Mites muuten tirriäiset liikkuvat? Joko kaikilla alkaa tuntumaan liikkettä päivittäin?

Täällä tuntuu liikkeet jo ihan kunnolla ja joka päivä. Välillä on hieman hiljaisempia päiviä ja sitten taas ollaan joku päivä liikkeessä melkeenpä koko ajan. Neuvolassa sanottiin, että liikkeitä pitäisi tuntua päivittäin ja jos ei näin ole, niin ottaa sitten sinne yhteyttä.
Aina ei oikein jouda kuulostelemaan liikkeitä päivän aikana, mutta kyllä viimeistään yöllä jotain tuntuu. Pikku jätkä yleensä myllää aikansa, kun asetun makuulleen sänkyyn ja asettuu sitten nukkumaan. Sitten, kunheräilen yöllä vessaan, pikkuinen usein herää ja ilmoittelee tyytymättömänä olemassaolostaan.

Toistaiseksi potkut ovat olleet pelkästään ihania ja niitä kuulostelee mielellään. Pari kertaa on potku osunut jonnekin virtsarakon tietämille ja on samontein pitänyt mennä vessaan, ettei lirahda housuun...
 
Täällä ekat liikkeet tuntuivat viikolla 17+jotain ja heti siitä lähtien olleet päivittäisiä, toki alkuun huomaamattomampia ja yksittäisempiä, mutta nyt jo aika selkeitä ja useampia tulee peräkkäin. Meillä isi pääsi vasta nyt viikonloppuna tuntemaan ekat liikkeet mahan päältä. Hän on viikot reissussa eikä meidän Nestori ole halunnut isiä potkutella viikonloppuiltaisin ennen kuin nyt. Pari kertaa tuntui ihan selvät muksautukset ja voi sitä ilmettä isännän kasvoilla emoticon
 
Huh, kylläpäs on pikku-hepun liikkeet voimistuneet tässä lähipäivinä. Tulee välillä oikein tukala olo, kun tuonne alaspäin potkunsa kohdistaa. Ja voin vain kuvitella, että tämä on vasta alkua :) Mutta joka kerta kun poitsu ilmoittaa itsestään, on se ihana tunne <3
 
Meillä mies tunsi myttysen liikket ensimmäistä kertaa perjantaina :) Viikkoja on nyt 23+5.
 
Kertokaas onko ihan normaalia näillä viikoilla (27+4) että välillä masussa on hiljaisempia päiviä?

Poju oli koko viikonlopun kovin hiljainen. Muutama muljahdus silloin tällöin tuntui, mutta ei mitään kunnon sembaloita. Öisin ehkä pikkuisen enemmän tunsin liikettä. Nyt maanantaiaamuna kaveri on taas potkutellut vähän väliä. Ei mitään kovia liikkeitä, mutta kuitenkin semmoisia ihan selvästi tuntuvia. Luultavasti on eri asennossa vaan ja liikkeet ei siksi tunnu ihan niin hyvin, vaikka mulla istukka takaseinässä onkin... Mutta jos potkii selkärankaa kohti, niin eihän se samalta tunnu, kun suoraan mahaan kohdistuvat potkut.
Aika alhaalla nuo nytkin tuntuu... rakko parka!
 
On ihan normaalia, että on rauhallisempia päiviä. Pääasia on jotain tuntuu. Ja musta tuntuu muutenkin et tässä liikehdinnän tulkinnassa on yhtä monta tapaa ne tuntea ja kokea kun on kokijoitakin. Ku monet aina sanoo kui niiden vauvat potkii ihan hirveesti et kauhee jyske monta kertaa päivässä. Mä en sit tiiä onko mun kaikki kolme lastani jotenki tosi rauhallisia ku kyllä ne nyt potkii ja muksii mut ei sitä mitenkään kauheeksi tsempaloksi vois kutsua. Ainoastaa silloin se onhottavaa kun osuu johonkin arkaan paikkaan. Ja loppuvaiheessa se kun yritetään venytellä itteään vattanahasta läpi. Mut se et ne vähän väliä potkis tosi villisti niin ei kyllä ainakaan mun kohdalla mene silleen.

Joskus iltasin ku käy nukkumaan niin miettii, et jaa koskahan se viimeks on liikkunu ku en muista. Mut kyllä sieltä sit hetken päästä jotain liikettä on tähän asti aina tuntunu. Mut siis ei tartte pitää jatkuvia potkuurakoita ollakseen terve. Kuhan tunnet päivittäin jotain liikettä.

Ja kyllä sillä vielä tässä vaiheessa on vähän vaikutusta et mitenpäin vauva on et tuntuuko ne potkut kui hyvin. Sit ku ne kasvaa ja tulee vahvemmiksi, kohtu alkaa käydä ahtaaksi niin sit sitä melkein tuntee jokaisen liikkeen.

No muoks vielä: Piti palata viel sanomaan, et todellakin jotkut vauvat voi olla vilkkaampia ja pitävät tsempaloita. Mut mun kohdalla kukaan näist kolmesta odottamastani ei ole olleet vilkkaita masussa.
 
Nyt ei lainaus onnistu sitten niin millään...

Piti vaan tuohon Eemin kirjoitukseen vastata, että sinänsä ihan mukava kuulla, että jollain muullakin on näin. Aina välillä mietin, että koskakohan mulla alkaa ne jatkuvat ja voimakkaat, saati kivuliaat liikkeet, kun ei vielä tähän päivään mennessä mitään sellaista ole tuntunut. Mietin kanssa joskus iltaisin, että onkohan se tänään liikkunut...

Mutta ehkä parempi näin, niin ei turhaan huolestu jokaisesta "hiljaisesta hetkestä"...
 
Mä luulen et ekassa raskaudessa tulee seurailtua paljon tarkemmin vauvan liikehdintää kun sille on aikaa. Näin kun lapsia jo on ja ne ja kaikki muutkin työt tekevät päivästä aika vilkkaita niin ei niitä liikeitä ehdi silleen huomioimaan. Musta tuntuukin et tämä nykyinen masuasukki liikuskelee eniten autoa ajaessani ku silloin on aikaa olla paikallaan ja liikkeet rekisteröi. 
 
Melko yksilöllisiähän nuo on juu.. 

Mulla kyllä kaikki ipanat olleet suht vilkkaita toista lukuunottamatta. Se oli melkosen rauhallinen tapaus, ja on kyllä ehdottomasti rauhallisin näistä kaikista edelleenkin. Nyt tuleva voikin sitten olla se levottomin kaveri, tai ainakin melkosta rumbaa se tuolla vatsassa vetää. Ei siis puhettakaan että tarttis miettiä koska viimeks siellä jotain tapahtu.. Jos joskus tuolla ei 2 tuntiin mitään tapahdu, niin ihme olis. Onneks mua ei nyt niin hirveesti haittaa. Ei nukkuessa eikä nyt niin muutenkaan. Enemmän ärsyttää toi jatkuva pallo tossa edessä. Tänäänkin oli ongelmia saada pyykit kuivumaan telineeseen. Päädyinpä siis ripustelemaan pyykkejä sivuttain  
 
meidän vauvalla oli tänään oikein kunnon hikka. Muutaman kerran aiemminkin olen tuntenut sitä outoa nykimistä massussa, mutta tänään oli oikein pitkäkestoinen ja hikan tunsi massun päältäkin.
Onkos muitten pikkuset hikotelleet jo? :)
 
Pariin kertaan oon kans huomannu sellasta jännää rytmistä tykytystä masussa. En sitte tiiä, onko hikkaa vai jotai muuta =) Noin muuten potkut ja liikkeet on voimistunu ihan hurjasti viime viikkojen aikana. Nyt lähipäivinä tuntunu et tyyppi tulee kohta kyljestä ulos :D
 
Minäkin oon huomannu semmoisia tuntemuksia, jotka vois hyvinkin hikkaa olla. Hikaksi ainakin olen sen ajatellut, kun samassa kohdassa tuntuu juurikin semmoista rytmistä nykyttelyä. Tuskin se heppu niin säännöllisesti potkiikaan, joten hikkaa se varmasti on ollut. Sitä tuntuu lähes päivittäin.

Muutenkin liikehdintä tuntuu jo tosi hyvin. Ei pelkästään potkut vaan semmoista muljuamista tuntuu, kun kaveri vaihtaa asentoa tai paikkaa mahassa, tai liikuttelee muuten vaan raajojaan. Ja liikkeet tuntuu jo hyvin masun päällekin, ja näkyykin jos sattuu katsomaan oikeaan aikaan.
 
Meillä noi vanhemmat muksut totes tänään, että "ÄITI, sulla on ihan järkky iso maha".. Voi kiitosta vaan  
 
Liikkeet on tuntunu siit n. 16 viikolta asti ja nykyään on välillä olo ku pikkuisella ois jalkapallo treenit menossa masussa. Ihmettelin tuos paripäivää sitte yöllä ku heräsin jälleen pallotreeneihin ja sen jälkeen rupes masu hytkähteleen  tasaseen tahtiin, hikkaahan se tais jo olla :)  Sen jälkeen tuntunu eilen illalla kans samallaista likehdintää. On se vaan ihanaa ku itsekkin eka kertaa näki vauvan liikkeet päälle, satuin unohtumaan katseleen ka kuunteleen masua ja siinä se oli! <3 miehenikin näki lopulta vaikka meinas olla kärsivällisyys hukassa ^^
 
Meillä oli eilen ihana hetki sängyssä ennen nukkumaan menoa. Poju oli aikas vilkkaalla tuulella ja jumppasi oikein urakalla. Rupesin sitten itse tuijottamaan mahaa (mies oli vielä vessassa) ja naureskelin itsekseni, kun maha pomppi ylös alas tyypin riehuessa mahassa. Mieskin sitten tuli sänkyyn ja kyseli, että hänellekös naurat. Kerroin sitten, että poitsu vetää rallia mahassa ja käskin tunnustella mahaa kohdasta, jossa arvelin olevan ehkä kantapään. Ainakin siinä tuntui semmoinen kovempi möykky ja se liikkui emoticon 
Mies innostui tunnustelemaan mahaa ja saikin sekä tuntea, että nähdä kunnon mylläykset. Saatiin kyllä hyvät naurut... siellä se meidän tuleva potkunyrkkeilijä veti kunnon treeniä.
Nytkin kaveri on tosi aktiivisella tuulella. Pitänee kohta alkaa laulamaan tuutulauluja, että sais sen rauhoittumaan hetkeksi. Vois sitten itekin keskittyä johonkin muuhun, kun mahan pomppimiseen

Ihanaa on kyllä tuntea liikkeet päivittäin. Tietääpähän kaiken olevan kunnossa.
 
Kiva kuulla, että muillakin on hikkaa. Meillä kans hikotellaan tämän tästä !!

Ja välillä kans semmosta jumppaa että AUTS!! Liikkeitä tuntuu ihan alhaalla ja ihan ylhäällä yhtä aikaa, joskus tulee niin kova isku että säikähdän ja pompsahdan itsekin ylös.

Ja tasan 10 viikkoa vielä jumpat vaan voimistuu.. oh no minä parka...
 
Potkiikos teillä pikkuiset kovasti?

Musta tuntuu, ettei potkuja juurikaan tule. Kaikkea muuta mylläystä kyllä on, mutta varsinaista otkimista ei ole tuntunut aikoihin... onkohan se ihan normaalia? Ja noita muita liikkeitä tuntuu kyllä ihan päivittäin.
 
Ei meilläkään enää niin potkita, hakataan kyllä =D Mitä vähemmän tilaa niin sitä enemmän se menee pelkäksi myllertämiseksi. Täällä heiluu peppu, kädet ja kylkeä voidaan koittaa vaihtaa.
 
Meillä vielä potkotellaan (viikkoja 29+5), tuonne oikean kylkikaaren kohdille. Välillä tuntuu, että kantapää menee kylkeä pitkin. Ainakin kuvittelelisin sen olevan kantapää, kun sitä tunnustelen. Myös möyrimistä ja nyrkkeilyä poikuli harrastaa :)
 
Täällä alkaa myös potkut vähenemään, vaikka niitä vielä sateleekin. Mutta nyt ollaan taidettu asettua RT asentoon suht vakkaristi. Aikaisemmin tuo pyöri tuolla ympäri vähintään pari kertaa viikossa. 
 
Takaisin
Top