Tirriäisten liikehdintää

Eemi03

Kommentoinnin ninja
Jotkut ovatkin jo kertoilleet tuntevansa vauvojen liikkuvan. Minäkin sen perään jo tuossa tovi sitten huutelin. Nyt on onneksi pienokainen ilmoitellut itsestään jo useampana päivänä. Vielä tietysti harvakseltaan mutta kuitenkin.

Tulee aina turvallinen olo kun tuntee pienen liikkuvan. Eli täällä liikehdintää alkoi tuntumaan sen jälkeen kun 15 oli tullut täyteen. Ku en nyt niin tarkkaan enää muista mikä päivä se oli ku varmasti ajattelin et no tuo muksaus oli ihan varmasti sitä ihanuutta. Mutta ennen kuin 16 viikkoa tuli täyteen.

Älkäähän sitten ensimmäistä odottavat hätäilkö vaan liikkeet saattaa ekalla kerralla huomata vasta muutamien viikkojen kuluttua lähempänä raskauden puoltaväliä. Ja yksilöllisiä eroja on aina.
 
Ekaa odottavana en jaksaisi odottaa enää yhtään, että tuntisi vauvan liikkeitä!! Olen miettinyt usein, että miltä mahtaa tuntua kun omassa vatsassa liikkuu pikku ihmisalku. Toistaiseksi ei ole mitään liikkeisiin viittaavaakaan... toivottavasti ei tarvitse 20. viikon yli odotella, ei millään malttaisi!! Miten muuten tuo istukan paikka, vaikuttaako se siihen milloin itse tuntee liikkeet?

Muutenkin olen alkanut innostua tästä vauvasta ja raskaudesta oikein kunnolla! Tottakai kokoajan olen lueskellut juttuja ja kiinnittänyt huomiota kaikkeen raskauteen liittyvään. Mutta nyt vasta on alkanut todella valjeta se asia, että meille tulee vauva! Ihan ikioma lapsi, josta saa pitää ihan itse huolta. 

Mutta siis, liikkeitä ja seuraavaa ultraa odotellessa :).
 
Liinuska: Jos istukka on edessä eli vatsanahkaa päin niin liikkeet tuntuvat huonommin. Ja muutenkin liikkeet tuntuvat paremmin juuri silloin kun ne tulevat ns. ulospäin eli tuohon vatsan pinnalle. Siellä suolistossa ja selkäpuolella ei ole niin paljoa tuntohermoja, että siellä niin tuntuisivat.

Vaikka kyllä se liike siellä tuntuu joka puolella kun vauva on tarpeeksi iso. Ja sekin on vähän huvittavaa et ensin näitä liikkeitä odotetaan ja sitten jossain vaiheessa ne jopa vähän kiusaavat. . Varsinkin potkut tuonne kohdun suulleppäin olen itse kokenut aina todella inhottaviksi tai sitten pissarakkoon suoraan just ku on oikein mojova pissahätä.

Mut joo on se ihan uusi tunne ja todella ihana kun tajuaa tuntevansa liikkeitä masuasukilta
 
heissan! täällä ekat varmat liikkeet tuntui 12+6 ja sen jälkeen onkin joka päivä tuntunut kerran pari liikehdintää. Edellisestä tunsin ekat liikkeet 16+1
 
Tuota Eemi03 vähän epäilinkin, että istukka edessä hiljentää liikkeitä. Ja mulla istukka on juurikin tuossa edessä :D Eli kärsivällisyyttä peliin...

Se tässä itseäänkin on huvittanut, kun moni kaveri on viimeisillään raskaana ja valittaa potkuista ja kaikista mahdollisista kivuista ja säryistä ja minä odotan niitä itselleni kuin kuuta nousevaa :D. Vähän typerää, mutta aion ottaa kaiken ilon ja odotuksen tästä raskaudesta irti ja kärsin sitten myöhemmin niistä nyt odottamistani jutuista :).
 
Kukkuu kanssa odottajat!

Reissusta palattu ja kaikki meni oikein loistavasti...
Täälläkin kärsimättömänä liikkeitä odotellaan ja vielä ei tunnu sitten yhtikäs mitään. Maha alkaa olemaan jo ihan oikean vauvamahan näköinen eikä sitä enää pysty piilottelemaan. Minullakin oli ekassa ultrassa istukka edessä. Ainakin niin käsitin, kun kätilö sanoi sen olevan kohdunsuun päällä. Se ilmeisesti vaimentaa liikkeitä aika tehokkaasti.
Toivottavasti ei tarvisi enään kovin montaa viikkoa odotella niitä pikkuisia potkuja...
 
Mulle on muuten aina sanottu et 12 viikon kohdalla ultrassa ei kannata katsoa istukan paikkaa, koska istukka on yleensäkkin siinä vaiheessa niin suuri verrattuna kohtuun, että sen paikka on mahdoton määrittää. Ja yleensä aina on tässä vaiheessa vielä siellä kohdun suun edessä ja nousee sieltä ylös sitten kun kohtu kasvaa. ja et rakenneultrassa vasta paikan saa määritettyä kunnolla.

Aina näiskin on eri tapoja ja tietoja.
 
varmasti onkin, mulle on ainakin molemmilla kerroilla sanottu np-ultrassa se istukan paikka, viimeks oli takana ja nyt edessä
 
Voi hitsin vitsi ku nyt ei sitten ole tuntunut pariin päivään kunnolla oikeastaan mitään nii aina sit pitää olla paniikis ja pelkäämäs pahinta. Vaikka tiiänhän mä et se alkuun on just tällästä et niit liikkeit ihan joka päivä välttämättä tunnu. Mut silti pelko perssiis.
 
Mulle ei varmaan olis puhuttu istukan paikasta mitään, ellen ois sitä kysynyt. Kätilö kyllä sanoi, että hyvin todennäköisesti se sieltä nousee.

Eilen illalla olin tuntevinani hienoista liikehdintää vatsanahkojen sisäpuolella, kun makoilin selälläni sängyssä ennen nukkumaan menoa. Tiedä sitten oliko se vauva, vai pelkkää ilmaa. Semmoista pientä tökkimistä tuntui muutaman sentin navan alapuolella vasemmalla puolella. Ja juuri äsken tuntui saman tuntuista liikettä aivan alamahalla.

Voi, kunpa se ois jo meidän Onni, joka siellä mammaa tökkii emoticon  ei malta odottaa!
 
Kovasti meilläkin niitä likkeitä ootellaan. Muutamana ilta on mullakin tuntunu sellasta mikä olis voinu olla murusen liikkeitä, mutta en tiedä. Ilmaa liikkuu mahassa muuten niin paljon... Mulla kanssa kaverit muistuttaa että sitte vähän ajan päästä välillä toivoisit että se ei koko ajan tunnu, mutta ekaa kun odotan niin kovasti haluan tuntea liikkeet masussa!

Odottelua, odottelua vaan!
 
Täällä on nyt viikon ajan tuntunut ihan selkeitä potkuja. Hentoja toki, mutta ei ole enään mitää kuplintaa. Yhden potkun tunsin ihan ala vatsasta käteeni, kun painoin hellästi kättä vatsaani. Mieheni odottaa jo aivan malttamattomana että hänkin ne tuntisi, eipä varmaan kauaa enää kestä :)
 
Haluisin vain kysellä että miltä nämä potkut tuntuvat. Itse en oikeen ole varma että tunnenko. Ekaa tässä ootellaan ja semmosta pientä kipua/pistoa aina välillä tuntuu tuolla ala masussa. Onko ne potkuja vai pistelyä kohdun kasvun takia?
 
En halua masentaa, mutta varmaan sitä kohdun kasvua =/ Kyllä ne potkut on ihan erin tuntusia eikä niistä kunnollisista erehdy =D
 
Tänäänkään ei vieläkään potkuja vaikka muutamia päiviä sitten oli monta päivää, että tuntuivat. Mutta onneksi ystävä kävi kylässä toi ihan pyytämättä lainaan doplerin. Ja heti piti sydänääniä kuunnella. Ja siellähän ne jumpsuttivat. Ja sit tietty otti ja antoi sille anturille monoa .
 
Mullakaan ei tunnu vielä mitään liikkeitä, vaikka viikkoja huomenna 18. Pitäisiköhän jo olla huolestunut. Kaikenlaisia pieniä kipukohtia tuntuu, mutt tuskin ne on vauvan liikkeitä. Haluaisinkin kysyä miltä vauvan liikkeet tuntuvat, ovatko ne kivuliaita. 
 
Ei niiden liikkeiden kuulu sattua. Ja ensiodottajilla menee ilmeisesti aina vähän pidempään ennen kuin ne likkeet tuntee. Itse tunsin eilen yöllä pari suht selvää potkua, mutta edellisistä liikkeiden tunnusta onkin monen monta päivää enkä mä ainakaan päiväs aikaan liikenteessä mitään tunne. Eikä sitä aina tunne vaikka kuinka yrittää kuunnella. Mulle ainakin sanottiin, että kannattaa iltasella nukkumaan mennessä yrittää maata hiljaa kädet vatsan päälle, niin silloin saattaa tuntua.
 
Pikku pikku potkuja tuntunut jonkun aikaa, ekku ne oli sellasia "ehkä liikkeitä" ja nyt niihin jo luottaa.
Mulla ei tuntunut ekan kanssa muistaakseni kuin vasta puolivälin jälkeen, et ei luulis et kannattaa kauheen varhases vaihees huolestua jos ei mitään kuulu. Mut tuskastahan se oli ku koko ajan odotti et milloin se alkaa tuntuun ja ei edes oikeen tiennyt mitä kuulostella.
 
Murunen on nyt potkinut joka ilta jo kolmen päivän ajan. Kun olen lepäilly sohvalla iltasella niin selvästi tuntee! Ollaan molemmat saatu myös muutamat potkut kämmeneen. Kyllä sen erottaa noista ilmakuplista, ne kun jatkaa sitä liikettä aina suolen mukaan tiettyyn suuntaan! Mulla on istukka kiinnittynyt kohdun takaseinään. Potkut tuntuu tosiaan vaan vatsanahkaan päin ei vielä sisuskaluihin päin, mutta eihän se murunen vielä mikään lihaskimppu ookaan!

Aada28: Kipeetä ei kyllä noi potkut yhtään tee. Onko sulla ummetusta? Mulla oli alkuraskaudesta ja nyt ollu muutaman päivän ja se aiheuttaa ainakin mulle sellasta ikävää pistävää tunnetta tuolla alamahassa! Varsinkin liikkuessa.

 
Viikkoja 17+5 ja viikon ajan ollut sellaista pientä kutkutusta. Ihan kuin vauva uiskentelisi mahassa ja aina välillä sormet tai varpaat hipaisisivat kohdun seinää. Välillä pitänyt ihan raapia mahan päältä, kun kutina on niin todellinen. Ei kuitenkaan mitään selkeitä potkuja. Kohtu on niin paljon takana, että sekin varmasti vaikuttaa. Nyt vaan iski tietenkin kamala huoli, kun tänään ei ole kuulunut eikä tuntunut juuri mitään :/ Voiko liikkeen tunnut tosiaan vaihdella kovin paljon eri päivinä?
 
Takaisin
Top