The Toukokuu! <3

Täällä sitä oleillaan yhtenä kappaleena vielä:), tänään on kyllä tullu liikuttua tosi paljon, joten saa nähä oisko sillä jotain vaikutusta synnytyksen alkamiseen...olo on kyllä hyvä, joten sen puolesta ei haittaa vaikka ei tuliskaan, korvien väli kai se kovimmalla rasituksella on:)
 
Täällä ollaan myös vielä yhtenä kappaleena. Nyt viikkoja kasassa 41+2 ja huomenna viimeinen neuvola. Sitten olis vuorossa yliaikaiskontrolli synnärillä kai keskiviikkona, ellei mitään tapahdu ennen sitä. Mua lähinnä huolestuttaa, että miten tuo vauva tuolla jakselee, jos istukassa on kalkkeutumaa tms. Liikkeitä on kuitenkin tuntunut ihan mukavasti, että sen puolesta ei mitään hätää.

Viime yönä luulin jo, että jotain alkaa todella tapahtua. Suppareita tuli mukavassa tahdissa ja muutamia, jotka jo vähän tuntui, mutta ne tyssäsivät kuin seinään kun nousin sängystä jaloittelemaan. Tänään olen taas hyörinyt kasvimaalla, kävellyt ja saunonut. Vaikuttaa siltä, että noilla aktiviteeteillä ei ole mitään vaikutusta. Kärvistelyähän tämä loppuaika on, mutta nyt olen asennoitunut siihen, että todennäköisesti on enää korkeintaan viisi päivää ja sitten ryhdytään jo varmaankin synnytystä käynnistelemään.

Tsemppiä kaikille meille vielä odotteleville!!!
 
Täytyy nyt tulla heti aamulla päivittämään kuulumisia. Viime yönä luulin jo, että lähtö sairaalaan on edessä. Vatsaa kramppasi niin, että luulin tajun lähtevän kohta. Sain siis istua vessassa oikein kunnon tyhjennyksellä. Sen lisäksi tuli hiukan veristä vuotoa. Supparit hiipuivat kuitenkin yön edetessä. Vaikuttaa kuitenkin lupaavalta kun tähän mennessä ei juuri mitään oireita lähestyvästä synnytyksestä ole ollut. Täytyy pitää peukut ja varpaat pystyssä =))))

Nyt on sitten edessä se viimeinen neuvolakäynti ilman vauvelia.
 

pidetään suvituuli77 peukut pystyssä! :) täällä kans vielä yhes koos. Aika käynnistyksen suunnitteluun on viikon päästä maanantaina. eilen päivällä oli tuntuva supistis että piti istua, mutta vain 1. Ja mitään vuotoja ei ole ollut.

Alkaa jo usko loppua. Etenki kun täällä melkein kaikki saaneet jo käärön :)

On tässä vielä päiviä onneks. Pelottaa että kaikki ei mene hyvin jos käynnistys tehdn ja ens ma on jo lähes rv 42. Kun kokoarvio viikolle 41 on ollut sen 4kg. Viimeksi painoa oli tullu aivan hirveesti viikossa. Eikä mulla hirveitä turvotuksia ole.

Onneksi neuvola keskiviikkona. Siä voi purkaa tuntoja tän palstan lisäksi

Tsemppiä suvituuli, toivitaan että pääset tositoimiin ihan pian. Muille kans!

 
Moikka, onhan meitä vielä pari täällä :)

Tsemppejä Suvituuli, kuulostaa kyllä tosi lupaavalta!

Mäkin jouduin tänään vielä neuvolaan. Vauva selkeesti laskeutunut entisestään, sydänäänet kuului jo tosi alhaalta. Turvotus ei myöskään oo pahentunut, joten painokaan ei ollut juuri noussut. Muuten kaikki hyvin, paitsi häpyluu on nyt ihan törkeän kipeä, kaikki liikkeet pitää tehdä tosi rauhallisesti ja harkiten kun muuten sattuu ja kovaa. Tuntuvia supistuksia on ollut joskus enemmän joskus vähemmän, eli ei paljoa pysty sanomaan onko lähtö lähellä vai ei. Eli odotellaan, odotellaan... Mullakin sit varmaan käynnistys edessä ens viikon keskiviikkona, jossei siihen mennessä oo itekseen tullut.
 
Huomenta!

Tänään pitäs taas mennä neuvolaan.Huoh..Mulla laskettu aika on keskiviikkona..

Periaatteessa jos mun kroppa toimii tässäkin asiassa niinku yleensä, niin se vauva tulee sit tasan tarkkaan keskiviikkona, mut vähän epäilen:)

Ootteko muut käyneet vyöhyketerapiassa? Mä ajattelin mennä..kuulin et vois jotain vaikuttaa synnytyksen käynnistykseen.
 
Onhan meitä näköjään vielä aika monta odottajaa! Mulla oli tänään neuvola - taas. Verenpaineet edelleen matalat 101/75, eli ei ainakaan tuo lupaile synnytystä täksi yöksi. Kävelty on, rehkitty on, bussimatkat vaunujen kanssa menneet ok, eivät saa aikaan kun harkkasupistuksia. Parina yönä ollut muutama kipeä, mutta siinähän ne. Liitos alkanut vasta nyt kertoa olemassaolostaan. No, hyvä puoli tässä on se, että kun pienikokoisuudella peloteltiin, niin sf oli tänään kuitenkin kasvanut mittaan 33cm. Paino oli laskenut. Se nyt näköjään sahaa välillä 66,1 ja 66,6kg. Veden määrästä taitaa olla kiinni. Mua huolestuttaa se, että viikonloppuna ei varmaan käynnistetä ja haluaisin yliaikaiskontrollin ennen viikonloppua kun neuvolassa sanottiin että lapsiveden määrä alkaa nyt vähetä. No, seuraava neuvola varattiin torstaiksi. Olisi se kiva, jos täällä olisi neuvolassa se ultra! Terkka oli sitä mieltä, että pitäisi mennä sairaalaan heti kun jotain alkaa ilmetä, vaikka menisi sitten pari kertaa turhaan. Sanoi ettei halua että vauva syntyy matkalla!

Välillä tulee ahdistus tästä odottelusta, välillä se ei haittaa. Olo on onneksi suht hyvä. No, taas mennään nukkumaan ja.... herätään aamulla ihmettelemään että taasko tuli nukuttua kuin tukki :) (?) Sisko on täällä yötä, eli ainakin esikoisen kannalta tänä yönä kannattaisi tulla lähtö.
 
Täälläkin vielä vauva mahassa :/ 

Supistuksia ja muita "kipuja" aika paljonkin , mutta ei vaan lähde synnytys käyntiin ei..
Tosin esikoinenkin käynnistettiin, jotenkin tähän varautui jo LA:n lähettyvillä :)
Torstaina meillä olisi TYKS:in yliaikaisuus kontrolli, ja siellä käskettiin ottaa vähän tavaroita mukaan jos paikat on kypsät ja osastolla tilaa, synnytystä käynnistettäisiin samantien.. Sillon viikkoja tasan 42 :) 

Tsemppiä kaikille vielä odottaville.. Odotus palkitaan <3
 
Vielä odotellaan... ei tule toukovauvaa meille. Menee kyllä kesäkuiseksi. Tänään on supistellut ihan mukavasti, mutta vieläkään ei mitään tositoimintaa :( Käytiin just kävelyllä ja taidan käydä vielä uudestaan jos tuosta nyt olisi mitään apua. Ainakin saa happea :) Huomenna pitäisi sitten varata aika äitipolille. Lapsiveden määrän todettiin tänään vähenneen, mutta edes neuvolatädin soitto synnärille ei saanut sairaalaa suostumaan siihen että olisin jo tällä viikolla saanut ajan tarkistukseen.

Onnea kaikille vauvansa saaneille ja tsemppiä vielä odottaville! Kyllä ne sieltä tulee :)
 
Niin täälläkin odotellaan..muuttu kyllä heti tunnelmat kun tuo maaginen laskettu aika ohitettiin..mulla kylläkin vasta 40+1, mutta siinäkin päivä liikaa :D

No ei kai se auta ku ootella, kohta heitän hanskat tiskiin:)
 
Viivi-, tiedän niin tuon tunteen. Se 8pvä mitkä meillä meni yli la:n, tuntui ikuisuudelta. La:han asti ei ollut mitään ongelmaa, mut kun se maaginen päivä tuli ja meni vaan ohi niin kyllä siinä alkoi jo hermot menemään. Varsinkin kun neiti ei antanut mitään ennakkomerkkejä tulemisestaan. Ite en ottanu neuvosta opikseni, mutta kannattaa tosissaan ottaa ilo irti jokaisesta hetkestä minkä saa nukkua. Mulla meni melkeen viikko siitä kun supistukset alkoi, että pisin pätkä minkä sain nukkua yhtä kyytiä oli 2-3h. 
 
Kiitos kannustuksesta:) minä olen kyllä ottanutkin ilon irti nukkumisesta. Heräsin just :)

Ilmeisesti vähän sitä lapsivettä tihuttelee, soitin äitiyspolille ja kysyin, mitä pitää tehä, niin siellä tytöllä tuntu olevan niin kiire, että se ei kuunnellu minua ollenkaan. Hoki vaan, että laita side. En tarvi siihen mitään sidettä, että tunnen ku jotain lorahtaa housuun ja se ei kyllä pissaa ole...

No en tiiä mitä teen sitten, tuntu olevan niillä tosiaan niin kiire, että muuta ei jääny mieleen ku että "laita side" just joo..
 
Takaisin
Top