The Toukokuu! <3

Höh:( et päässytkään sitten vielä sairaalaan..

Mulla tulee aina sellanen reaktio kun tulee supistus tai joku kipu, et just lopetan hengittämisen, vaikka tiedän, että se auttas!Pitää yrittää harjotella tässä vielä:)

Ja niistä terkkareista, juu ei varmaan oo helppoa neuvoa.En sillä sanonut, mutta ainakin omat kokemukset mun neuvolan tädeistä on kyllä aika huonot. Ne on kyllä kaikki tosi mukavia, mutta aivan oikeesti ne puhuu mitä sattuu, eikä ne ole mistään perillä ja niitten varaan ei oikeen viiti laskea mitään:)
 
Täälläkin odotellaan ja odotellaan.....
Eilen iltapäivällä meni vesiä vähän reilummin ja sitten illasta mentiin sairaalaan näytille. No siellä sitten oltiin käyrissä ja vesiä meni pariin kertaan oikeen reippaasti lisää ja laimeita suppareita tuli mutta that's it. Aikaa kuluteltiin ja käyrillä toistamiseen ja verikokeita jne. Paikat kiinni ja kaikki kunnossa, joten eikun kotiin yöksi ja tänä aamuna takasin.
No taas käyrille ja verta lisää - kolmen tunnin päästä sitten taas kotiin ja tänään mennään taas illalla takasin. Huoh. Alkaisi jo ne kunnon supistukset, että alkaisi tapahtua jotakin.....Jos ei illallakaan mitään, niin kuulemma yöksi kotiin ja huomenna aamusta käynnistellään..... Pitkä on odottavan aika.
 
Kiitos Jeroselle hengityksestä muistuttamisesta! Täällä vihdoin edes jotain oireita, eilen taisi mennä limatulppa ja tänään jotain supistusten kaltaisia merkkejä. Sellaiset menkkakivun tasoiset supistukset on nyt jatkuneet säännöllisenä aamusta saakka ja tietenkin toivoin, että jospa nyt sitten johtaisivat tositoimiin, vaikka tiedän että yhtä hyvin tässä voidaan odotella vielä päiviä. Pitäis vaan muistaa tuo hengitys, luonnollinen reaktio on jotenkin toisin päin.

Tsemppiä Fianna, onneksi pääset lääkäriin, niin varmaan selviää mitä on parasta tehdä.
 
Noh kävin siellä lääkärillä ja hän sanoi, että ei pitäis olla raskausmyrkytyksestä kyse, kun verenpaineet ei ole noussu enempää ja pissakin oli puhdas. Eli ei muutakun jatketaan odottelua ja toivotaan, että synnytys pian lähtisi käyntiin. Samalla lekuri vähän ronklasi paikkoja, josko se edistäisi käynnistymistä. Vähän lohduttomalta kuulosti, että kohdunkaulaa oli vieläkin se 3 cm jäljellä ja kohdun suu just ja just sormelle auki... Ei voi muta sanoa kuin HUOH. Mä painan 100 kiloa vielä ennen kuin vauva tulee ulos, jos tää tällä tahdilla edistyy! :(
 
Toivottavasti Cassava sulla alkaa kohta tapahtumaan siellä.

Fianna: Mulla oli muuten kanavaa jäljellä, ko menin käynnistykseen, mutta ainakin uudelleen synnyttäjillä tää on todella yleistä ja kanava häviää siinä samalla, ko synnytys on lähtenyt käyntiin. Hyvä kuitenkin, ettei sulla ollu sitä r-myrkytystä, mutta on varmasti ilkeää olla, ko turvottaa - jaksamisia!

Mie koitan puhaltaa täältä aivan hirveesti supparituulia jokaiselle teistä *puuuuuuh*
 
Täällä ollaan vieläkin yhtenä kappaleena ja olen pystynyt tekemään kaikenlaisia askareita vielä: puutarhahommia ja käynyt kävelyllä lähes joka päivä. Toissayönä taisi olla pari kipeämpää supistusta, mutta sen jälkeen ei mitään säännöllistä. Nukkuminen on ollut sitä ja tätä. Olen saattanut herätä jo neljän aikaan aamulla enkä ole saanut unta. Tänä aamuna heräsin vasta puolikymmeneltä ja jotenkin on ollut heti aamusta itkuinen ja paha olo, ettei jaksa enää. Miestäkin pyysin laittamaan rakkausviestiä kun tuntuu niin hankalalta. No kai tää tästä vielä hyväksi muuttuu. Piinapäiviä ovat nämä viimeiset päivät todenteolla.

Jerose tuo on niin totta, että hengittäminen auttaa kipuihin kiitos että muistutit siitä. Se on niin hassua, että kun sattuu niin jotenkin enemmin pidättää hengitystä kuin muistaa hengittää syvään... Fianna mulla on aivan samanlaisia fiiliksiä: turvottaa ja paino vaan nousee, verenpaine ei ole onneksi ollut mitenkään huomattavasti koholla. Terkka joskus lohdutti mua tuon turvotuksen osalta niin, että se on merkki siitä, että istukka toimii kunnolla ja silloin vauvalla pitäisi olla kaikki hyvin. Onneksi sulla ei ollut raskausmyrkytystä =)

Huomenna olis rv 40+6 ja viimeinen neuvola ja sitten jos mitään ei tapahdu niin ensi viikolla sitten yliaikaiskontrolli, jossa ei vielä kuulemma välttämättä tehdä mitään jos vaavi ja äippä voi hyvin... Toivottavasti vaavi syntyy ennen sitä. Meille on tulossa kylppäriremppa ja mun pitäisi päästä lähtemään vaavin ja tytön kanssa evakkoon 11.6 pidemmän matkan päähän. Nyt on jo varasuunnitelma olemassa, jos vauva antaa odottaa itseään vielä. Sitten on vielä jännättävänä päästäänkö osallistumaan miehen siskon häihin, jotka on 9.6. Kauheesti jännättävää tässä... Tsemppiä kaikille näihin viimeisiin odotuspäiviin oikein kovasti!
 
Kiitos Jerose supparituulista, toivottavasti ne puhaltaa tänne asti :)

Suvituuli, se on kyllä jännä, miten paljon mielialat ailahtelee tässä raskausaikana. Välillä on niiiin pirteä ja hyväntuulinen, välillä ärsyttää ihan kaikki eikä haluais tehdä mitään. Tänään on taas sellainen olo, ettei jaksais mitään. Mutkun noi ikkunat on edelleen pesemättä... 
Toivottavasti sullakin alkais pikkuhiljaa tapahtumaan, niin ei menis suunnitelmat pilalle :)

Kyllä se vaan näyttäis mullakin yliaikaiseksi menevän, vaikka olin jotenkin niin varma, että ennen LA:a tuo tulee ulos. Kun oireita on ollut niin pitkään, mutta ei ne näköjään mitään tarkoita. Jotenkin on mennyt usko, että vauva ikinä tulee tuolta pihalle :D
 
Tääl on kans oireita ollu ja menny jo useiden viikkojen aikana ja oikee ihmetyttää, ku millään ei saanu synnytystä käynnistettyy. On pesty ikkunat, siivottu ja kuurattu ku viimistä päivää. Pitkiä lenkkejä harrastettu, saunomista ja makkarissakin kokeiltu saadaanko synnytys käynnistettyä, mut ei niin ei. Ei kait sitä pysty ite nopeuttaan. Tai ainakin mä tulin siihen tulokseen. :D

No, nyt en o jaksanu enää kauheesti rehkii. Huomenna aamulla sairaalaan jossa suunniteltu sektio ja saan pikkasen nyytin aamupäivällä syleiltäväks. Niiiiin ihanaa etten malttais odottaa. Ei taida tulla ens yön unista mitään ku jännättää huominen, niin kovasti.

Tsemppiä kaikille ja toivotaan et pian saatte nyytit kainaloon.

Ja mitä mielialoihin tulee niin yhdyn edellisiin. Heittää kyl ihan laidasta laitaan. Välillä tosi hyvä fiilis ja sit yhtäkkiä ärsyttää joku pikkanen asia valtavasti ja hetken päästä itkettääkin jo, ku tulee haikee biisi soi radiosta ja miettii et kohta saa vauvan.. Et oikee vuoristorataa menee tunteet ainakin täällä.. Mut pääosin kuitenkin onneks hyvä fiilis, jotensakin ehkä haikee, et tää on pian ohi ja vauva syntyny..
Mut sellasta täällä.

Nyt pihalle neidin kaa nauttimaan auringosta ja toisistamme, ku koht joutuu oleen hänestäkin erossa useemman päivää, mikä on must ihan kamalaa. Pelkästään se jo saa mut itkemään ;D Ikävä on jo etukäteen..
 
Yhdessä kasassa ollaan,mulla ei tosin ookkaan ku nyt tasan 39 viikkoa. Mielialojen vaihtelu on kyllä kauheeta. Itkettää,naurattaa,ärsyttää jne :)

Iltasin varsinki mua alkaa pelottamaan kauheesti.Oon miehelle aina sanonu et nyt pelottaa ja sitten tihrustan itkua vähä aikaa ja sitten oon taas aivan normaali :D

Lähinnä mun pelko koostuu tosta synnyttämisestä ku oon lueskellu täällä noita tarinoita siitä. Pitäs varmaan olla lukematta niitä, koska a) en tunne kirjoittajaa eli tarkotan sitä, että esim jos hyvä ystävä sanoo, et joo se oli hänellä semmosta ja semmosta, niin esim tiedän suunnilleen, millanen kipukynnys ko. henkilöllä on ja kuinka paljo värikynää jutuissa käytetään:)
b) kaikilla synnytys menee niinku menee ja on erilainen:)

Yks aika hupasa pelko synnyttämiseen liittyen mulla kans on; en halua kuunnella sairaalassa muiden synnyttäjien kiljumista jne, koska meen paniikkiin :D

 
LA meni eilen ja huomenna olisi sitten käsillä se tavallisin päivä, eli 40+2. Saapa nähdä. Sunnuntaina käytiin vielä 3 km reippaalla kävelyllä ja nyt alkuviikosta on käyty neuvolassa, kaupoissa ja esikoisen korvatarkastuksessa tänään. Näin tänään bussin tulevan kun ylitimme suojatietä ja pystyin vielä vetäisemään noin 50 metrin spurtin vaunujen kanssa jotta ehdimme tuohon bussiin. Ei nyt ihan hevillä käynnisty :) No, nyt illalla on supistellut pikkuisen. Tuntuu välillä alavatsalla ja selässä. Ehkäpä se tuosta pikkuhiljaa... Mahaa kiristää ja se on iltaisin kivuttomalla kestosupistuksella. Ihmeen rauhallinen olo mulla kuitenkin on. Ei tunnu mitään paniikkia vielä. Olen yrittänyt nauttia näistä viimeisistä kahdenkeskisistä päivistä esikoisen kanssa. Eilen vähän mietitytti katsoa euroviisuja. Jos olisi lähtö tullut aamuyöstä, niin olisi sitä ollut aika väsynyt. Huomenna pitäisi taas päättää meneekö kiltisti nukkumaan vai töllöttääkö telkkaria puoleen yöhön. Ellei sitten olla jo muissa puuhissa. Tuntuu vaan vieläkin siltä ettei tässä nyt tapahdu mitään vielä pitkän aikaan.

Tsemppiä kaikille vielä masun kanssa odotteleville!
 

Täällä kans tuskainen mamma. Eilen huonosti nukutun yön jälkeen oli kurja. Itketti ja suututti. Olo on niin täyteläinen. Maha painaa. Yöllä edelleen selkä särkee. Mies on hieronut.

Mulla on tullut järkyttävä painon nousu, turvotusta. Aiemmin ei ole ollut lain. Neuvola tänään, siä kaikki ok, et ei myrkytyksen merkkejä. Lähete ä.polille yliaikais kontrl. Aina saattaa tulla jo ens viikolle painon nousun takia. Tänään on tullut tav.enemmän kivuttomia supistuksia. Pari oikein tuntuvaakin, mutta ei ihan niitä kipeimpiä. Mulla ei ole kokemusta kuin niistä aivan tuskasista supistuksista ni en tiä mitä nää oli. No täytyy vaan seurailla.

Jaksamista kaikille!

 
Ps. Nyt kyllä olo tuntuu turvonneelta ja tuntuu et turvotus pahenee iltaisin. Väsyny pullamössö olo. Tieto lisäsi tuskaani.
 
Nyt tuikkii kipeästi ja otin ekaa kertaa kaurapussin käyttöön. Eihän tuo vielä mitään meinaa kun viimeksi oli käytössä viikkotolkulla, mutta edistystä silti :) Aattelin vaan vielä kertoa, että en pääse päivittämään syntyneiden listaa tuonne toiseen ketjuun sitten kun oma synnytys koittaa. Ajattelin olla sairaalassa pari päivää jos kaikki menee hyvin. Ainakin niin kauan lista sitten odottaa päivityksiä. Yritän ehtiä hoitaa sen ajan tasalle heti kun kotiudun. (Mutta ei tässä nyt siis tiedä meneekö mulla kesäkuun puolelle!) emoticon
 
Toivotaan Annelse, että pian alkaa tapahtua. Listaa ehtii päivitellä hyvinkin sitten ajan kanssa. Nauti vaan vauvasta kun se aika koittaa. Ihanaa kun olet jaksanut pitää listaa yllä!

Supparituulia myös kaikille muille odottajille!!!
 
Hei vain!

Tänään olis laskettu aika ja täällä ollaan vieläkin yhtenä kappaleena. Onko mun lisäksi vielä muitakin? :D
Eilen vähän jo innostuin, kun tuli iltapäivästä lähtien kipeitä supistuksia (jotka ei silti tuntunut "miltään", eli niiden kanssa pärjäsi ihan hyvin) silloin tällöin. Mut tottakai ne yöksi sitten loppui ja tänään ei oo ollu mitään. Voi ettttä tämä odottaminen voi olla ärsyttävää. Toivotaan että ne tänään jatkuisivat ja johtaisivatkin johonkin :)

Mulla on jo ihan kauhea vaatekriisi, kun mikään ei enää mahdu päälle! Joudun kohta kietoutumaan lakanaan... Tää turvotus on jotain ihan käsittämätöntä.

Mutta onneksi on ihana ilma, nautitaan siitä! :)
 
Joo, mulla ne oireet olikin sitten ihan oikeita :) Olinki jo 4cm auki kun synnärille lähin. Vedetkin oli mulla kotona menny huomaamatta :D Nyt päästiinkin tänään jo neidin kanssa kotiin ja alkaa tää arjen harjoittelu. Kirjoittelen synnytyskertomusta kunhan tässä ehdin.. :) Tsemppiä kaikille ketkä on vielä yhessä kasassa, mullakin tuntui ettei tuo tuu tuolta ikinä mutta se tekikin sen sitten yhtäkkiä :)
 

Täällä vielä yhtenä kappaleena. Päädynköhän pyörätuolissa synnärille kun tuntuu että vaivat lisääntyy mutta vauva ei synny. Alkaa jo lannistuminen iskeä. Kumpa ei liian isoksi pääsisi kasvamaan.

Onnea jälleen kerran vauvan saaneille ja voimia meille viimesiä hetkiä ison mahan kanssa viettäville :)

 
No eipä meitä odottelevia enää montaa taida olla. Minäkin oon siis vielä jakaantumatta ja eilen tuli ehkä kaksi kipeähköä supistusta mutta siihen ne jäikin. Muakin vähän pelottaa, että kuinka isoksi tuo kerkiää kasvamaan, jaiks...
Kaikki synnytystä edistävät temput on tullu kokeiltua ja mulla on menny usko niihin ihan totaalisesti, ehkä parempi vaan lepäillä :)
 
Täällä myös vielä odotellaan. Parina iltana nyt ollut sitä sukkapuikkopistelyä tuolla, mutta muuten ei mitään kummempaa. Kävelty on paljon ja esikoista nostelen ihan koko ajan. Ei ainakaan liikunta ja rasitus saa mitään aikaan. Lohduttaudun nyt sillä, että kun esikoinen meni 8 päivää yli lasketun, niin oli syntyessään kuitenkin alle 3,6kg. Ja nyt ovat lupailleet vielä pienempää. Neuvolatädin veikkaus oli kolme kiloa laskettuna. Koko ei siis huoleta niinkään, mutta kaikki muu alkaa kyllä huolestuttaa. Viimeksi istukassa oli jo vähän kalkkeutumaa kun meni yli la:n. Kyllä sitä toivoisi että pikkuinen "tajuaa" syntyä niin kauan kuin tuolla vielä on hyvät oltavat eikä jahkailisi liian pitkään.

Mulla on kesto-paha-olo. Yököttää koko ajan. Ei tekisi mieli syödä mitään. Ja päätäkin on alkanut särkeä. Huh, nyt alkaa tämäkin mamma valittaa. Voisin nukkua vuorokauden jos saisin. Miehen kanssa sovittiin, että menee huomenna päivällä mökille tytön kanssa ja mä jään kotiin löhöämään. Ekaa kertaa 1,5 vuoteen! Tulee kyllä tarpeeseen kun meinaan kohta töllöttää euroviisuja :) Ehkä sitä sais syötyä vähän jäätelöä...
 
Moikka!

Multa myös tsemppiterveiset, mähän vetäsin viikoille 41+3 eli ka kauan kärvistelin. Itse asiassa, mullahan eka hävis kaikki vähäisetkin oireet, selkä parani ja olo keveni. Koko homma lähti yhessä rytäkässä käyntiin eli yöllä ensin parit kakkahädät, sitten limatulppa ja heti perään menkkakivut. Siitä sitten supistukset eli mitään ennakoivia oireita ei ollut edes edeltävänä iltana! 

Ottakaa jokainen päivä sellaisena, että tän päivän saatte vielä puuhastella kädet vapaana asioita. Ostatte ruokaa kaappeihin, siivoatte, käytte ulkona jne. Kyllä ne vauvat sieltä ulos tulee, tavalla tai toisella ;-)

 
Takaisin
Top