Testeistä kuvia

Mua vähän kaihertaa kun tein eilen digitaalisen testin, vaikkakaan en kyllä aamupissasta, ja siihen tuli uudestaan vaan se 2-3 viikkoa (kuvaa ei tullut otettu), vaikka eilen olis jo 6+0, tai ainakin 5+6 pitänyt olla.

Myös kuumottaa kun oireet vähenneet. Pahoinvointia ei nyt ole enää ollut muutamaan päivään, vaikka välillä jotenkin kuvittelen että oisko vähän, mutta ei kyllä oikeastaan.

Viikonloppuna oli muutto ja kaikenlaista muuta stressiä nyt tässä päällä kans, niin tämä huolettaa. Huomenna eka lääkäri ja varhaisultra, selviää sitten enemmän varmaankin. Aika matelee, vaikka tekemistäkin ois vaikka ja kuinka.

Olin ajatellut töissä kertoa ainakin lähiesimiehelle ja lähimmälle työkaverille jo ekan ultran jälkeen, kun menee pakka sekaisin niin pahasti, että parempi varoittaa ajoissa. Mutta riippuu siis paljon siitä, mitä lääkärissä käy ilmi.

Sit ois ens viikonloppuna lähtö kolmeksi viikoksi Suomeen täältä keski-Euroopasta ja kun kerran on tilaisuus, tarkoitus kertoa vanhemmille ja ystäville kasvotusten.

Huh, vähän paljon meneillään.

Nyt tuli monen ketjun juttuja tähän, mutta saapi olla.

Tiedätkö, mulla oli ihan sama tilanne. Hyvin vähäisiä oireita ja välillä oireet olivat tyystin kateissa. Sitten vielä tein toiveikkaana digiin 5+6 ja se näytti 2-3vkoa. No siinähän ehdin melkoisen paniikin kehittää ja soitin terkalle, joka laittoi lähetteet hcg-mittauksissa. Siinä sitten hyvin nopeasti oireetkin palailivat ja mittaus tulokset olivat korkeat ja nousivat normaalisti. Nyt oireet vaihtelevat päivittäin, välillä etoo voimakkaasti, väsyttää ja pyörryttää, toisina päivinä on ihan hyvä olla. Olisin sinuna rennoin mielin, uskon että kaikki on hyvin :Heartred
 
Arya, tää helpotti oloa, kiitos! Huomenna sitten on mullakin enemmän tietoa kun on se lääkäri. Pitäs osata vaan ottaa rennosti ja reagoida vast sitten jos jotain ikävää tapahtuu. Ei auta ollenkaan tällanen huolehtiminen, kun ei mitään kuitenkaan oikein mahda, oli uutiset sitten millaisia tahansa. Parempi siis olis vaan olla iloinen ettei ole kamalia raskausoireita. Tosin siis toki esim pyörryin perjantaina, niin en mä ihan oireetonkaan taida olla..
 
Mä en uskalla sen takia digiä tehdäkkään, jos näyttääskin vaan 2-3, vaikka pitäis olla jo +3. Mutta oon kuullut ettei kaikki saa tota +3 tulosta vaikka raskaus etenisi normaalisti. Huolestuisin silti :confused:

Tsemppiä dotylle odotteluun, toivotaan hyviä uutisia huomenna :Heartred
 
Mä en uskalla sen takia digiä tehdäkkään, jos näyttääskin vaan 2-3, vaikka pitäis olla jo +3. Mutta oon kuullut ettei kaikki saa tota +3 tulosta vaikka raskaus etenisi normaalisti. Huolestuisin silti :confused:

Tsemppiä dotylle odotteluun, toivotaan hyviä uutisia huomenna :Heartred
Kiitos!
 
Mää oon muka jotenkin niin tyyni, etten Oo tehny ku ne kaks testiä peräkkäisinä iltoina ja ajatellut, että niin käy miten on käydäkseen ja että neuvolassa se sitten kohdataan. :)
 
Arya, tää helpotti oloa, kiitos! Huomenna sitten on mullakin enemmän tietoa kun on se lääkäri. Pitäs osata vaan ottaa rennosti ja reagoida vast sitten jos jotain ikävää tapahtuu. Ei auta ollenkaan tällanen huolehtiminen, kun ei mitään kuitenkaan oikein mahda, oli uutiset sitten millaisia tahansa. Parempi siis olis vaan olla iloinen ettei ole kamalia raskausoireita. Tosin siis toki esim pyörryin perjantaina, niin en mä ihan oireetonkaan taida olla..


Hyvin ymmärrän! Itse kans stressailein noita ultria aina tosi paljon. Ennen esikoisen nt-ultraa kävin itkemässä hysteerisesti vessassa ja pillitin koko sen ultran ajan ja vielä tunnin sen jälkeenkin vaikka mulla oli oireita vaikka muille jaettavaksi ja kaikki oli oikein hyvin vauvalla:grin Hormoonihuuruissa se järkeily ei auta :rolleyes:
 
Arya, mitäs siellä hcg-mittauksissa oli kun ottivat uudelleen? Taitaa kaikki olla kunnossa, kun oireetkin palanneet?
Meillä Nella siirtyi jo tammikuun alusta sinne isompien ryhmään, joka täällä on siis 3-5 vuotiaat vai onkohan se 3-4 vuotiaat ja vuotiaat sitten omassa ryhmässään? Ota noista nyt selvää :wink

Kyllä uskon, että kaikki menee oikein hyvin vaikka ainahan se ajatus siellä takaraivossa kolkuttelee, että saako pienen varmasti syliinsä :smiley-ashamed008 ootteko vielä pohtinut millon kerrotte joulukuiselle tai muille uudesta tulokkaasta? Itsellä maha on aivan jäätävän iso vaikka vasta mennään rv 6+3, en tiiä kauan pystyy töissä pitämään salassa. Veljen häihinkin ostettu hame menee uusiksi kun en mahdu siihen enää :smiley-ashamed004
 
Arya, mitäs siellä hcg-mittauksissa oli kun ottivat uudelleen? Taitaa kaikki olla kunnossa, kun oireetkin palanneet?
Meillä Nella siirtyi jo tammikuun alusta sinne isompien ryhmään, joka täällä on siis 3-5 vuotiaat vai onkohan se 3-4 vuotiaat ja vuotiaat sitten omassa ryhmässään? Ota noista nyt selvää :wink

Kyllä uskon, että kaikki menee oikein hyvin vaikka ainahan se ajatus siellä takaraivossa kolkuttelee, että saako pienen varmasti syliinsä :smiley-ashamed008 ootteko vielä pohtinut millon kerrotte joulukuiselle tai muille uudesta tulokkaasta? Itsellä maha on aivan jäätävän iso vaikka vasta mennään rv 6+3, en tiiä kauan pystyy töissä pitämään salassa. Veljen häihinkin ostettu hame menee uusiksi kun en mahdu siihen enää :smiley-ashamed004

Me kerrotaan sit jos alan oksennella tai sit varhaisultran jälkeen jos/kun siellä näkyy pumppaava sydän :)
 
Arya, mitäs siellä hcg-mittauksissa oli kun ottivat uudelleen? Taitaa kaikki olla kunnossa, kun oireetkin palanneet?
Meillä Nella siirtyi jo tammikuun alusta sinne isompien ryhmään, joka täällä on siis 3-5 vuotiaat vai onkohan se 3-4 vuotiaat ja vuotiaat sitten omassa ryhmässään? Ota noista nyt selvää :wink

Kyllä uskon, että kaikki menee oikein hyvin vaikka ainahan se ajatus siellä takaraivossa kolkuttelee, että saako pienen varmasti syliinsä :smiley-ashamed008 ootteko vielä pohtinut millon kerrotte joulukuiselle tai muille uudesta tulokkaasta? Itsellä maha on aivan jäätävän iso vaikka vasta mennään rv 6+3, en tiiä kauan pystyy töissä pitämään salassa. Veljen häihinkin ostettu hame menee uusiksi kun en mahdu siihen enää :smiley-ashamed004

Se hcg otetaan yleensä kahteen kertaan viikon välein, jotta näkevät että se nousee riittävästi. Eilen soittikin neuvolasta ja kertoi, että nousu on hyvä :happy:

Mä en oikein tiedä, koska kerrottaisiin tytölle uudesta sisaruksesta... toisaalta tekisi mieli kertoa pian kun hän on niin sosiaalinen tapaus ja aina kaipailee kaveria ja tykkää kauheasti vauvanukkejaan hoidella ja riemastuu aina kun näkee vauvan jossain ja tahtoo sitä heti silitellä ja hoivailla :love017
Mutta sitten taas, jos kaikki ei mene hyvin niin voisi olla järkevämpää odottaa kertomista lähelle tota rakenneultraa. Lisäksi tytär tietysti kertoo silloin myös vauvauutisen ihan kaikille, vastaantulijoita myöten :grin joten ehkäpä kerrotaan sitten, kun julkistetaan asia muuten. Millon te ootte ajatellut kertoa?

Mulla ei muuten varsinaisesti oo vielä vatsa kasvanut mutta varsinkin iltaisin turvotus on sellainen että näyttää kun olisi jo 8kk:lla raskaana :p
 
Tänään rv 4+2 ja dpo 16, menkkojen ois pitänyt alkaa eilen ja tänään siis virallisesti menkat myöhässä, että kaipa sitä ainakin toistaiseksi raskaana ollaan..

Meillä on takana jo yli kahden vuoden yritys kohdunulkoisen raskauden jälkeen, ovulaatioinduktioitakin välissä kokeiltu ja nyt syksyllä ois ollu tarkoitus tehdä eka ivf hoito. Tosi varovaiset fiilikset :) Tämä ois siis meidän ensimmäinen :)
 

Liitteet

  • IMG_20190723_103306.jpg
    IMG_20190723_103306.jpg
    12.8 KB · Katsottu: 15
Pahoinvointi helpotti eilen ja ruokakin maistui jo paremmin. Tänään tein testin, onko viiva vahvistunut. Ja kyllähän se siihen piirtyi jo ennenkuin kontrolliviiva kerkesi näkyä :grin
Viikoista ei tietoa, ehkä 5+ tai 6+, en oo ihan varma menkoita :facepalm: Mutta se selviää sitten joskus, neuvolaankaan en oo viitsinyt ennen muuttoa soitella. Ensi viikolla hoitaa sitten sen :)
 

Liitteet

  • IMG_20190723_113903.jpg
    IMG_20190723_113903.jpg
    14.9 KB · Katsottu: 22
Apuja. Tein tänään raskaustestin. Olin tulkitsevinani, että tämä olisi positiivinen, mutta nyt kun katselin näitä muiden testejä, niin en ole enää varma. Tuo "laskettu aika" -laskuri sanoi, että olisin jo raskausviikolla 6+?, jos siis hedelmöitys on tapahtunut niihin aikoihin ,kun uskon sen tapahtuneen. Mutta täällä ihmiset jos raskausviikolla 4 saavat paljon selvempiä testejä. Olisiko täällä joku ekspertti, joka voisi kertoa, onko tämä testi positiivinen. :wacky: Teen kyllä uuden testin, mutta ajattelin, että odottaisin vielä pari viikkoa ennen sitä, ja jos sekin on positiivinen, niin olisin sitten yhteydessä raskausneuvolaan. Kuulostaako järkevälle? Ensimmäinen raskauteni ikinä, eikä ole suunniteltu.


Tähän kommentoin vielä, että mulla tuli esikoisesta kaikki testit ihan todella haaleaa viivaa. Ja varhaisultrassa sitten jo viikot 9+4, ja ihan terve lapsi syntyi :grin
 
Tiedätkö, mulla oli ihan sama tilanne. Hyvin vähäisiä oireita ja välillä oireet olivat tyystin kateissa. Sitten vielä tein toiveikkaana digiin 5+6 ja se näytti 2-3vkoa. No siinähän ehdin melkoisen paniikin kehittää ja soitin terkalle, joka laittoi lähetteet hcg-mittauksissa. Siinä sitten hyvin nopeasti oireetkin palailivat ja mittaus tulokset olivat korkeat ja nousivat normaalisti. Nyt oireet vaihtelevat päivittäin, välillä etoo voimakkaasti, väsyttää ja pyörryttää, toisina päivinä on ihan hyvä olla. Olisin sinuna rennoin mielin, uskon että kaikki on hyvin :Heartred

Kävin tänään ultrassa, kuten tonne toiseen ketjuun jo sepustinkin. Kiireinen, tällä viikolla eläkkeelle jäävä lääkäri ja vanhat laitteet, ni ei oikein mitään selvinnyt. Mutta on oikeassa paikassa, eikä tuulimuna ja vissiin koko sopii jotenkin. Eli siitä lähdetään että asiat on hyvin. Verikokeisiin menen huomenna aamulla. Iik ja jee! On tää vaan jännää, varsinkin kun on meidän ensimmäinen raskaus.
 
Täytyy kommentoida etten oo tytöistä saanu nuon vahvoja plussia ku nyt sain tästä kolmosesta:love017
Tytöille kerron varmaan kun selviää että varmasti sydän sykkii ruudulla:love017
 
Onnea plussanneille

Arya oi, teillä on neiti ihan samanlainen kuin meilläkin! Tykkää hurjasti muista lapsista, ihan kaiken ikäisistä ja saattaa kaupassa salamana mennä jonkun tuntemattoman vauvan varpaita kutittelemaan tai selittelemään tuntematontakin vauvaa! Uskon, että olisi varmaan toisaalta ihan innoissaan kuullessaan että hänestä tulee isosisko, mutta varmaan pohtisi samalla että onko edelleen yhtä rakas meille, ja saako enää samalla tavalla huomiota.

Tosi ihana, että siellä nousee tasot hyvää vauhtia, eli kyllä siellä pieni matkassa on :Heartbigred
Me myös Haluttais mahdollisimman pitkään pitää tytöltä salassa,kun jos vaikka sattuiski jotain ikävää käymään, niin hankala noin pienelle sitten selittää :sad001
 
Se hcg otetaan yleensä kahteen kertaan viikon välein, jotta näkevät että se nousee riittävästi. Eilen soittikin neuvolasta ja kertoi, että nousu on hyvä :happy:

Mä en oikein tiedä, koska kerrottaisiin tytölle uudesta sisaruksesta... toisaalta tekisi mieli kertoa pian kun hän on niin sosiaalinen tapaus ja aina kaipailee kaveria ja tykkää kauheasti vauvanukkejaan hoidella ja riemastuu aina kun näkee vauvan jossain ja tahtoo sitä heti silitellä ja hoivailla :love017
Mutta sitten taas, jos kaikki ei mene hyvin niin voisi olla järkevämpää odottaa kertomista lähelle tota rakenneultraa. Lisäksi tytär tietysti kertoo silloin myös vauvauutisen ihan kaikille, vastaantulijoita myöten :grin joten ehkäpä kerrotaan sitten, kun julkistetaan asia muuten. Millon te ootte ajatellut kertoa?

Mulla ei muuten varsinaisesti oo vielä vatsa kasvanut mutta varsinkin iltaisin turvotus on sellainen että näyttää kun olisi jo 8kk:lla raskaana :p

Me kerrotaan jo varhaisultran jälkeen. Jos olis kovin oireettomat raskaudet tai semmonen maha ettei näkyis niin voitaisiin salailla rakenneultraan, mutta oireet mulla perinteisesti voimakkaat ja vatsa nopeesti pömpöttää. Lisäksi vaikka jotain menis pieleen niin haluisin että sekin olisi lasten tiedossa. Tietäisivät sitten miksi ollaan niin surullisia. Meillä on ollut jo menetyksiä lähipiirissä niin kuolema, menetys ja suru eivöt ole mörköjä vaan osa elämää vaikkakin ikäviä semmoisia. Lapset ottaa yleensä tommoset huonot uutiset jopa paremmin kuin aikuiset. Ei kannata sitä pelätä. Enemmän ehkä miettisin että miten itselle olisi helpompaa. Surra yksin hiljaa vai yhdessä/julkisesti.

Mä oon myös halunnu ottaa lapset alusta asti mukaan odotukseen. Koen että lapset ottaa vauvan paremmin vastan kun vauva on meidän perheen yhteinen eikä äidin oma yksityinen "projekti".
 
Siis mulla on ihan tuota samaa pohdintaa mitä aiemmissa. En oo uskaltanu vielä miettiä neuvolaan soittamista, ku mietin jos sielä ei ookkaan enää mitään nähtävää ku on lääkärille aika. En oo ees ikinä ollu raskaana ja heti mietin että oon jotenki viallinen!

Mieski on niin onnensa kukkuloilla, mutta minä en uskalla huomista edes suunnitella. En haluais kertoa vielä kellekään jos jotain sattuu, mutta varmaan pakko kun olin aiemmin sopinu tilaisuuden, jossa pitäis juoda alkoholia.
 
Siis mulla on ihan tuota samaa pohdintaa mitä aiemmissa. En oo uskaltanu vielä miettiä neuvolaan soittamista, ku mietin jos sielä ei ookkaan enää mitään nähtävää ku on lääkärille aika. En oo ees ikinä ollu raskaana ja heti mietin että oon jotenki viallinen!

Mieski on niin onnensa kukkuloilla, mutta minä en uskalla huomista edes suunnitella. En haluais kertoa vielä kellekään jos jotain sattuu, mutta varmaan pakko kun olin aiemmin sopinu tilaisuuden, jossa pitäis juoda alkoholia.

Voi, ymmärrän pelkosi ja voin kyllä samaistua siinä mielessä että itse pelkäsin viime raskauden alussa koko aika että sattuu jotain ja loppuun asti oli sellainen mörkö takaraivossa, että entä jos en saakkaan pientä elävänä syliin. Möröt helpotti vasta kun tyttö syntyi. Uskon, että pelot on varmasti lähes poikkeuksetta jokaisella mukana raskausaikana. Onneksi niistä voi keskustella muiden kanssa, ja taatusti löytyy ymmärrystä. Ihana kun sun mies on niin onnessaan :Heartred uskon, että saatte pienen syliinne ja kaikki menee hyvin, loistavasti :Heartred

Itsellä oli kaverin polttarit juuri kun sain tietää plussanneeni. Selvisin muutamalla vippaskonstilla koko vuorokauden ilman että kukaan huomasi:wink saako udella onko millaiset juhlat tulossa, jos osattais sinulle vinkkejä antaa?
 
Takaisin
Top