Jos mä tähän ketjuun kirjoittelisin perjantain kokemuksiani. Onnellisena olin töissä, kunnes puolen päivän jälkeen menin hakemaan asiakasta (oon invataksikuski) omakotitalosta, jossa oli portaat pihalla. Talo on kahden kadun kulmassa ja ajoin tietty sinne osoitteen puoleiselle pihalle johon portaatkin johtaa. Asiakkaan puoliso pyysi tulemaan toiselle puolelle, joten ei kun autoa siirtämään. Portaiden alapäässä astuin vasemman jalan nilkan niin että nyrjähti kunnolla ja oikea polvi siihen sorahiekkaan (sukkahousut repaleisiksi ja todella kipeä haava ja naarmut). Onneksi yritin ottaa käsillä vastaan mutta kyllä mä mahalleni menin. Pieni itsensä keräily ja klinkkailu autolle (onneksi automaatti niin vasemmalla jalalla ei mitään ajaessa tee) ja auton siirto toiselle pihalle. Asiakas kyytiin ja vein hänet terveyskeskukseen (ei mun asuinpaikkakunta), kävin siellä vessassa puhdistamassa polven ja heitin sukkikset roskiin. Nilkka vaan särki eikä antanut kunnolla astua päälle, joten soitin pomolle että minne meidän työtapaturmat kuuluu hoitoon. Sain ajan yksityiselle vasta parin tunnin päästä ja ajelin siinä välissä pari kyytiä, mutta mahdollisimman vähän nousin autosta.
Lääkärille kun menin niin kerroin että rv 8 meneillään niin hän totesi että onneksi on vielä niin alussa että on hyvin suojassa sisällä vielä, no ainakin mulla on kun on reilusti ylipainoa (bmi 41). Mutta röntgeniin se lähetti vaikka hieman ihmettelin niin oli sitä mieltä on nilkka kaukana mahasta. Rtg-hoitajat olivat kyllä hieman ihmeissään, kun kuulemma etenkään alkuraskaudessa säteilyä ei suositella, mutta lääkärin lähetteellä kun mentiin niin ok. Laittoivat kyllä useamman suojaessun mun mahan päälle. Onneksi sentään vain nyrjähtänyt tuo nilkka, ettei murtumaa ollut, mutta nyt on viikonloppu lepäilty rauhallisesti kotona ja huomenna alkaakin ihan hullu työviikko: ma-pe yhteensä 54h töitä, la vapaa ja su 10h töitä. Onneksi seuraavalla viikolla on neljä vapaapäivää ja sitten on eka neuvolakin :)