Terveysasiat

Miul oli viime viikolla. :S käytiin miehen kans kävelyllä ja sit tuli semmonen olo että ihan sattu mahaan ja piti kesken kävelyn pysähtyä ja mennä ihan linkkuveitsiasentoon hetkeksi ja sit tosiaan massu oli ihan jämäkkä. Mut se meni sit sillä ohi eikä toistunu. Mikä lie oli :eek:
 
Mulla todettiin se diabetes ja olen ihan varma, että mulla on ollut se jo ennen tätä raskautta. Eipä oo vaan koskaan tutkittu. Kuuden päivän seurannassa arvot oli tosi hyvät ja sainkin sen sitten lopettaa ja teen vaan pistotarkastuksia.

Ei tee mieli lähteä mihinkään juhliin herkkupöytiin, kun tiedän, etten pysty vastustamaan leivonnaisia. Ja sitten tuntee syyllisyyttä, että pilaa tämän lapsen jo ennen kun se edes syntyy :sad001
 
Onko sulla Tittidii ollut jotain diabeteksen oireita sit ennen raskautta?? Vai mistä aattelit et ois ollu jo ennen raskautta? (oireita mm. jano, pissalla ravaaminen, väsymys ja laihtuminen)
Jos sun arvot on ollu 6pv. ajan hyvät, niin tuskin sulla ennen raskautta on ollu diabetestä. Raskausdiabetes -diagnoosinhan saa TODELLA helposti! ne rajat on paljon korkeemmat ei-raskaana olevilla! :)

Kokeile joku päivä syödä jotain pientä makeeta ja mittaat sen jälkeen 1h arvon? ei kaikilla raskausdiabetikoilla edes herkut nosta sokereita...
 
No laihtunut mä en ainakaan ole :angelic: lihonut vaan. Jano mulla on usein ja join paljon vettä ennen raskautta ja juon vieläkin. Mulla on aika vahva sukurasite.
Tein just yksi päivä töissä testin, kun työkaveri toi munkkeja. Söin aamupalan (näkkileipää ja kahvi) kanssa puolikkaan ja tunnin päästä arvo oli tasan 8. Lounaan (makaronilaatikkoa ketsupilla ja salaattia) yhteydessä söin toisen puolikkaan, niin 1h arvo oli 6,5. Tulkitsin, että heti ruuan jälkeen pieni makea ei ehkä haittaa...
 
Mulla on tosi vahvat sukurasitteet, mun isällä on 2. tyypin diabetes, samoin mun mummulla (äidin äiti). Äidillä oli raskausdiabetes kun odotti mua ja mää oonkin ollut aika iso vauva (4700g ja 53cm).
Silti ennen raskautta ei oo ollu sokerit koholla.

Ainakin mun radi-ohjeissa sanotaan, että ruuan yhteydessä syödyt ei nosta niin paljon sokereita. Myös liikunta vaikuttaa arvoihin alentavasti.

Ja toi sun aamupalas on liian pieni. :D
(jos kiinnostaa, niin tässä ihan kelpo radi-ruokavalio ja hiilihydraatti taulukko: http://www.diabetes.fi/hiilihydraattitaulukko JA http://www.kaypahoito.fi/web/kh/suo...9E80B8B637C858777E985C79F93576?id=nix01029#T1 :) )
 
Noniin, eilen stixasin töissä pissan kahdesti ja tänään kerran, kaikilla kerroilla proteiinit + ja leukkarit samoin. Äärhh. Vien labraan nyt sitten pissanäytteen nii pitää tarkistaa onko nyt tosissaan pissassa jotain. Viime torstain neuvolassa oli kaikki negatiivista..
 
Takaisin
Top