Tee-se-itse

Nyt kun kelit kylmeni ja talvikin tekee tuloaan, niin innostuin villapipoja kutomaan tai diis vadta suunnittelemaan. Kovasti tekis mieli niitä aviatrix-myssyjä pyöräytellä. Mulla ei ole siihen ohjetta, mutta olen yrittänyt kuvista päätellä miten se tehdään. En kyl tekis tolla solmimisnauhalla vaan pelkällä resorilla.
Onko muilla puikot jo ruvennu heilumaan?
 
Kypärämyssyn neuloin pojalle tuossa, isomman koon kuin edellinen, joka menee vielä kiikunkaakun pojan päähän. Villasukat pojalle on työn alla. Kai jotain muutakin vois tässä pikku hiljaa tehdä.
 
Mulla ois hirvee innostus tehä kaikkee, mut lapset oikee Anna tehä mitää. Kumpa ois joku joka hoitais lapset ja talon ni sais tehä mitä ite haluaa :D
 
Mulla jää talo hoitamatta ja lapsetkin on vähän niin ja näin kun inspiraatio iskee :happy:

Millasella ohjeella Kaari olet tehnyt myssysi tai siis pojan myssyn?
 
Mullakin ois innostusta opetella!
Esimerkiksi haluaisin osata kutoa villasukkia ja lapasia, niin että voisin tehdä vaikka itelleni jotkuu nätit :grin
Ja lapsille vaikka joka vuos pukuihin sopivat :rolleyes:

Mutta, miten se aloittaminen on niin vaikeaa. Oon vähän sellainen heti tänne nyt -tyyppi. Ja puikot lentää suurin piirtein romukoppaan jos ei heti onnistu. :grin

Täytyis kehitellä sitä sellaista malttia ja pitkä jänteisyyttä, jota muutenkin lasten kanssa tarvitsee.
Ehkä aloitan tässä projektin ja tuun ilmoittamaan kun se ensimmäinen sukka on valmis :hilarious:
 
Mulla on monta työtä kesken odottamaasa oikeaa mielentilaa, että ne saisi valmiiksi. Sitten kun on tarpeeksi kaikkea keskeneräistä ja johonkin uuteen kivaan tarvisee puikkoja niin vedän vaan jostain tekeleestä irti. Yleensä jostain sellaisesta josta en edes muista mitä siitä oli tulossa.
 
Mä jo viikkoja sit rupesin intoilee tehä, lankoja tuli ostettua useampi kerä vaikka ennestäänki on. Mutta vasta tänää sit rupesin tekee Itelle villasukkia, yhet saanu aikasemmi loppuu asti vuosia vuosia sitte. Monessa asiassa sama et hulluna hommaa tarvikkeita mut ei välttis ikinä alota tai tekeminen kestää 2pv-2vk ja sit onki tauolla monta kk.
Mutta jos nyt sais pidettyä intoa päällä :)
Poikaki tuntuu et on pikku hiljaa ruennu nukkuu paremmin päikkäreitä ni saa suht rauhassa tehä.
 
Nyt alkoi polttelemaan lankojen hankinta, kun pitäisi pojalle neuloa villahaalari, tai siis tekisi mieli neuloa sellainen, jonka saisi sitten vaikkapa softshell-haalarin alle laittaa. Löysin kivoja ohjeitakin, mutta lankoihin menisi kyllä rahaa useampi kymppi. Täytyy nyt koittaa katsoa, josko olisi varaa hankkia uusia lankoja, kotona on pilvin pimein lankaa, mutta ei tietenkään sellaista, josta saisi tehtyä ko. haalarin :facepalm:
 
Millasella ohjeella Kaari olet tehnyt myssysi tai siis pojan myssyn?

Hupsista, jäänyt vastaamatta kokonaan :) Ihan Novitan perusohjeella olen nuo myssyt neulonut, tuntuu sopivan malliltaan pojan päähän hyvin. Olen tehnyt ihan eri langoista kuin Novitan ohjeet, ja eri kokoisilla puikoilla, joten niistä nyt tulee aina vähän mitä sattuu, jotenkin sen myssyn muoto muuttuu vähän kun tekee erilaisesta langasta.
 
1951d36c507a80e474de73d79cff3437

Poitsulle 1v. Kamppeet.
 
Oi kuinka ihanat vaatteet Aneska!

Itsekin olen tässä ruvennut miettimään, pitäisikö kaivaa saumuri ja ompelukone naftaliinista ja edes yrittää ommella jotakin pojalle, mutta toistaiseksi olen tyytynyt neulomaan ja virkkaamaan vaan, mikä tietysti on hurjan paljon hitaampaa kuin ompelu.
 
Muokattu viimeksi:
Oi kuinka ihanat vaatteet Aneska!

Itsekin olen tässä ruvennut miettimään, pitäisikö kaivaa saumuri ja ompelukone naftaliinista ja edes yrittää ommella jotakin pojalle, mutta toistaiseksi olen tyytynyt neulomaan ja virkkaamaan vaan, mikä tietysti on hurjan paljon hitaampaa kuin ompelu.

Kiitos :) itelläki ollu kyl nii vähässä ompelu ku ei toi poitsu oikee anna tehä mitää, mutta nyt ku mies vihdoin kotona ni saan minäki tehä joskus sitä mitä tykkään. Lisää pitäs pojalle ommella ku ei oikee kaupasta halua osaa ni nyt oikeestaa vaa pieniä vaatteita :D kutomaanki innostuin, se vaa itellä hidasta ku innostukset aina vähä lopahtaa.. nytki kummallekki lapselle pipot kesken, kauan jo kutonu mut vieläkää oo valmista.
 
Käsityöinnostus on vaan kasvanut tässä viime aikoina. Löysin lankavarastoistani vanhaa Bambino-lankaa ja neulon siitä kauluria pojalle. En jaksanut ruveta kaivamaan netistä sopivaa ohjetta, jossa olisi ollut sama puikkokoko ja langanpaksuus, joten ihan sitten omasta päästä rupesin hommaan. Saa nähdä, minkälainen siitä tulee. Lanka on kyllä ihanan pehmeää :)
 
Takaisin
Top