Tarpeellista tavaraa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja nobody
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joo, ite myös 2-vuotiaaksi saakka blondi[:D] Postin sivuilta varmaan selviää tai sitten jos uskallat ;) niin annat mulle tilinumerosi ja nimesi, niin siirrän postiin kuluneet rahat sulle. Tätä kautta kai voi laittaa meiliäkin yhteystietojen vaihtamiseen?

Ok. Jään odottelemaan. Ainakaan vielä ei ollut tullut perille, mutta jospa se pienellä viiveellä sieltä tulee...

1.odotus: On kyllä. Ne vain saat [:D] Käyn postissa tässä kunhan mulla on auto käytössä. Nyt ei oo alkuviikosta mahdollisuutta päästä. Mut jos torstaina..
Muoks..Laitoin sulle yksityisviestin.

Hei perhana teidän kanssa kun ootte noin nopeita [:D]
Ilmoittaudun kestovaippojen vastaanottajaksi jos joku vielä niitä mammapakkauksen kestoja haluaa lahjoittaa! Maksan tietty postikulut!

Nyt onkin sitten kaikki loputkin pikkuvaatteet pesty ja ulkona kuivumassa. Ihana aurinko paistaa ja lämmintä piisaa [:)] Onko ihanampaa näkyä kuin pikkuruiset potkarit ja bodyt siistissä rivissä tuulessa heilumassa[:)][:)][:)]ihan höperö olo tuli...

Täällähän on jo vauhtia ollut. Löytyy varmasti ilomielin vastaanottavaisia, jos joku haluaa lahjoittaa äippäpakkauksen kestot. Ajattelin, et toisilla riittää energiaa eri asioihin kuin toisilla. Itse olen tosi surkea juoksemaan kaupoissa hankkien tavaraa, mutta innostuin kestovaipoista, kun tutkin asiaa. Enkä ketään haluu syyllistää, koska kyllähän se oikeesti vaivannäköä vaatii, että pääsee alkuun. Sitten siitä saa kyllä hyvän mielen. Mut herätti se fakta, että yksikään kertakäyttövaippa ei ole vielä maatunut, kun se vie satoja vuosia. Ja jos käyttää vaikka edes yhtä vaippaa niin sekin jo pienentää jätemäärää kokonaisuudessa. Ja sitten se ihoystävällisyys, kun oon ite aika herkkä kaikille kemikaaleille.

Onko kukaan hankkinu muuten hierontavoidetta välilihalle? Vai onko täällä sellaisia ketkä sitä miettii? Ajattelin nimittäin itse, josko siitä olisi hyötyä. Suositteluja?

Jostain luin jonkun käyttäneen välilihalle ihan oliiviöljyä...olipas hyvin luotettavan kuuloinen lausahdus [:D]
Se nyt olis ainakin semmoinen ns. luontainen aine ja eikös oliiviöljyä käytetä ihan yleisesti ihonhoitoon tuolla etelänmaissa? Niin, päivällä oli joku vauvaohjelma telkussa ja siinä se mamma sanoi laittavansa vauvan peppuiholle oliiviöljyä niin ei tartu tuo lapsenpihka niin tiukkaan. Se kun on kuin tervaa [:D] Otti siis omat öljyt mukaan synnärille vinks vinks sairaalakassiin [;)]

Säde: mie sain neuvolasta ceridalin lipolotion näytteitä ja niiden kanssa ceridalin tekemän esitteen tuosta hieronnasta. Näköjään ceridalin nettisivuillakin ohjeistetaan aiheeseen: http://www.ceridal.fi/index.php?id=4483c&select=Ceridal
*vink vink* vain muillekin, synnytystä ajatellen [;)]

Mä pelkään ihan hysteerisenä repeämistä synnytyksessä joten alkaa olla tuo välilihan manipulointi ajankohtainen aihe [&o] Ajattelinkin torstaina kysyä seuraavalla äitipoliajalla että saanko ruveta treenaamaan Epi-no Delphine -välilihan venytyssysteemillä http://www.pedihealth.fi/product/show/13/raskaus-synnytys-ja-naistentaudit/203/epi-no-delphine-plus

Hei Carina79!

Kiitos paljon!![:)] Yksityisen viestin saapuminen ilmeisesti kestää jonkin aikaa, koska vielä ei ole tullut perille.

Kauheen kallis toi venytyslaite (epi-no delphine plus) no ehkä siit on sit hyötyy. Itse en kyllä aio tuollaista hankkia. Kertokaa sitten kokemuksii ketkä tuollaista aikoo käyttää, mielenkiintoista kuulla.

Olen kuullu ettei noi yksityis viestit aina toimi. mutta jos ootte tua fb:ssä niin siä varmaan onnistuu paremmin :)

Mä en edes tiennyt, että tuota välilihaa kannattaa rasvata [:)]. Vaikka siis jo toistamiseen olen raskaana, ei neuvolassa kummallakaan kerralla ole puhuttu tuosta rasvasta tai venyttämisestä mitään! Mutta ensimmäisestä synnytyksestäni sen verran, että itse olen aika pienikokoinen ja vauva oli syntyessään 4,2kg. Hän päätti tulla vielä käsi kaksin kerroin pään vieressä kyynärpää edellä, joten ahdasta oli. Muistan vaan, että kätilö sanoi, että hän ei lähde leikkaamaan välilihaa vaan kannattaa antaa revetä spontaanisti. Silloin kuulemma paraneminen on nopeampaa. No, repeämiähän mä sain, noin parikymmentä tikkiä laitettiin, mutta yllätys yllätys, en kyllä tuntenut kipua sen jälkeen. Tietenkin vessassa joutui käyttämään suihkua samaan aikaan kun oli tarpeilla pari päivää, mutta istuminen ei sattunut ollenkaan. Kuulemma juuri sen välilihan leikkaus tai paremmin sen paraneminen on aika kivuliasta aikaa. EHkä ne luonnolliset repeämät tosiaan paranevat nopeammin.

Voi ihme, kaikkea sitä ihmisille tulee mieleen... Ei ois tosiaan tullu mieleenkään rasvailla alapäätä... ja toi laite on aika mielenkiintoinen...tulee vaan mieleen, että eikö seksin harrastaminen aja ikäänkuin samaa asiaa?? Vai olenko mä ihan uuno, kun en tajua alkuunkaan, että mitä ihmettä tuolla laitteella voi tehdä [:D]
Toi rasvaaminen ei kuulosta ollenkaan pahalta, taidan pistää miehen hommiin [:D]

Juu ei ole tullut täälläkään rasvailtua tai venyteltyä, eikä taida tullakaan[:D] En itse asiassa ole edes tiennyt koko asiasta minäkään. Esikon kanssa väliliha leikattiin enkä sitä kyllä erikseen siinä tohinassa tuntenut/huomannut laisinkaan kun niitä kipuja oli ihan riittämiin muutenkin. Vasta synnytyksen jälkeen tajusin asian, kun kätilö kertoi leikanneensa kun näytti reitti vähän ahtaalta. Se tikkaaminen sen sijaan sattui kyllä, mutta kunhan ne oli laitettu niin en sen kummemmin ollut kipeä ja istuakin pystyi ihan normaalisti. Tikitkin olivat itsestään sulavaa mallia niin ei tarvinut niitäkään käydä nykityttämässä pois. Meillä silloin sanoivat, etteivät mielellään anna revetä kun voi tulla pian yhdestä reiästä kaksi niin olisi parempi leikata, mutta varmaan menee tilanteen mukaan.

Siis toi Epi-no Delphine on semmonen pumpattava "tappi" jolla pikkuhiljaa aina päivä päivältä venytellään paikkoja (siihen siis pumpataan ilmaa), jolloin väliliha ja emätin antaa paremmin periksi synnytyksessä. Sillä myös voi hakea sitä työntösuuntaa eli harjoitella vähän sitä synnytystä ikäänkuin etukäteen. Otin puheeksi tänään äitipolilla niin lääkäri sanoi että mikäs siinä ja olipa siellä kätilö joka suosittelikin tuota aparaattia. Mulla on isäntä anestesiahoitaja niin oon semmosia kauhutarinoita kuullut leikkuriin tulleista perseeseen asti revenneistä äiteistä että itellä kammo vaan kasvaa. Onhan tuo kallis mutta toisaalta jos sillä saan itselleni itsevarmuutta ja mielenrauhaa synnytykseen jota pelkään niin pieni hinta se on.. [:D]

Juu mäkään en oo moisesta aparaatista kuullut tai siis en koko hommasta muutakuin vasta nyt täällä palstalla. Ja toista odotan. Neuvolassa ei oo koskaan puhuttu mitään. Mulla leikattiin väliliha esikoista synnyttäessä. Kun piti saada poika äkkiä ulos imukupilla. Sitä leikkaamista en tuntenut niissä tuskissa yhtään (synnytin luomuna) mutta se tikkaus kyllä teki kipeää. En muista kuinka monta tikkiä tuli, kai reilu 15. Äkkiä kuitenkin parani, vaikka siis väliliha leikattiinkin. Kipeää teki tietenkin vessassa käynti ja istuminen. Suihku vaan kehiin vessassa ja mieheni hommasi kotiin kottikärryn sisäkumirenkaan jonka päällä oli parempi istua. Näillä siis mennään nytkin, se repeää mikä repeää. Toivotaan kuitenkin ettei kovin paljon. Niin ja kipeimpää teki se kun oli tuo emätin revennyt, siihen ei välilihan leikkaus vaikuttanut.

Porissa eräässä lastentarvike- ja leluliikkeessä (taisi olla Muksumassi) ovat Brion hoitolaukut reilussa tarjouksessa, eli pienempi noin 20€ (ovh.n.50€) ja isompi noin 30€. Värejä oli vaan kahta eriä, mutta mulle löytyi sopiva. Kyllähän hoitolaukuksi sopii moni muukin laukku, kuin nuo sitä tehtävää varten valmistetut, mutta oli niin edullinen ja musta ihan tyylikäs ratkaisu, että päätin tarttua tilaisuuteen... [:)]

Takaisin