Tarpeellista tavaraa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja nobody
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Äitini osti vauvalle tällaisen http://www.amauti.fi/cat/product_details.php?p=354 . Saa nähdä tuleeko hän siinä viihtymään. Meillähän on pinnasänky, esikoisen vanha. Tosiaan esikoinen ei siinä montaa tuntia ole nukkunut kun oli niin itkuinen ja kipeä. Nukuttiin silloin perhepedissä. MTV3:selta tulee tuo lääkärit ohjelma, niin siinä oli kovin kehuttu tuota riippukehtoa. Siitä äitini sitten sai idean ja löysikin suomesta tällaisen. Siinä kehuttiin että auttaa kolikkiin ja jos kärsii kovin refluksesta. No aika näyttää.

Luomuleena:
Tosi kivan näkönen eikä hintakaan ole paha. Mä nimittäin kattelin Tampereella yhessä liikkeessä ton tyylistä riippukehtoa ja sillä oli hintaa melkein 200 e. Enkä sitten todellakaan raskinut sitä ostaa. Tuo vaikuttaa niin mukavalta, eikä tarvi vauvan sitten isossa pinnasängyssä tuntea oloaan ysinäiseksi ja turvattomaksi. [:)]

Heips, me kanssa mieheni kans ostettiin maailmankaupasta semmonen riippukehto vauvalle. Maksoi 60€ ja oli tosi kestävän oloinen ja hieno. Ajattelin, että pistän sen katosta roikkumaan ja saa sitten vauvaa nukuttaa siinä, jos se tykkää keinua ja heilua [:)]

Onko kellään muuten tietoa millaisen rintapumpun kannattaisi ostaa, kun itselläni ei ole niistä hajuakaan [:D] vinkkejä kaivataan!

Tarunen saan ystävältäni vähänkäytetyn Ainun rintapumpun, perusmalli, käsikäyttöinen ja kuulemma oikein hyvin toiminut. Ei ole semmoinen päästävedettävä vaan kahvasta painamalla pumppaa, kätevämpi [:)] Uutenakaan tuo ei maksa kuin jotain 22-23€.
Katselin Aventin pumppuja mutta onneksi en ehtinyt ostaa, olivat hirmu kalliita!

Minulla on ollut se Ainun käsikäyttöinen pumppumalli, mutta jotkin osat lienevät ajan saatossa menneet hukkapiiloon, joten uusi on ostettava. Että suosituksia otan vastaan minäkin :)

Kaveri sano just, et kannattaa hommata sellainen yhdellä kädellä käytettävä rintapumppu. Eli siinä on sellanen kahva, josta pumpataan (vähän kuin suihkupulloa). Muuten ei kuulemma hänellä onnistunut yksin pumppaaminen vaan mies sai tehdä sen. 

Meille suositeltiin neuvolan imetysvalmennuksessa, että kannattaa ostaa sitten jos tarvii ja sellainen malli, jolla saa molemmat rinnat yhtäaikaa ja vissiin vielä sähkökäyttöinen. Mutta tää oli tosiaan synnärin kätilön mielipide.

yks hankinta taas vähemmän. just käytiin hakee turvakaukalo. oli baby stylessä niin halvalla, oran ihanan limen vihree vaan 69e. [:)]

Meil on alina samanlainen kaukalo - on kyllä mustaki aivan ihana! :)

edit. tai ainaki melko samanlainen, ei toi taida kyllä ihan sama ollakaan.. vaik on kyllä saman hintanen ku meidän, mut merkki ei taidakaan täsmätä :D

Mun mielestä se avent rintapumppu on hyvä. Se on esikoiselta jäänyt, joten ei tarvii sitä ostaa. Ja tosiaan jos maitoa tulee paljon se sähkökäyttönen on varmaan silloin parempi. Välillä meinaan ittellä rupes käsi väsymään kun pumppailin. Vaikka en niin paljon sitä käyttänytkään. Lähinnä pumppasin silloin pakkaseen hätämaidoksi varalle.

Mie olen ainakin kuullut, että rintapumppu kannattaa hankkia varulta. Kannattaa ehkä ostaa edullinen aluksi, jos käy niin ettei sitä tarvitsekaan. Sähkökäyttöinen on varmasti kätevämpi jos sitten joutuu pumppailemaan paljon. Kaveri kertoi myös, että imetystyyny on ihan ehdoton, jos haluaa tehdä imettämisestä helpompaa. Ostin sitten tällasen, tosin käytettynä. tai siis tän tapaisen...siin oli kyllä klipsikiinnitys. Kuulemma kannattaa varustautua etukäteen siihen, et imetyksessä tarvii mahdollisesti myös rintakumeja. niitä pitänee hankkia.

Imetystyyny
http://verkkokauppa.babystyle.fi/products/view/592/pl

Minulla on myös vähän samantapainen imetystyyny jo nyt käytössä ihan nukkuessa ja autossa ja ties missä, helpottaa kummasti jo tätä raskauselämää [:)]

Mä kun olen hirvee "kirppisdyykkis", niin tein taas hyviä vaatelöytöjä vauvalle ja sit Aventin rintapumpun löysin 15eurolla!! Aattelin, et samahan tuo on ostaa varalle ku ei ollu niin kallis...

Tossa kokeiltiin että mitenkä meijän turvakaukalo mahtuukaan auton takapenkille vöihin, niin kappas! ei mitenkään! Onneksi hoksattiin että vois kokeilla miten sitä sitte matkustellaan turvakaukalo takapenkillä! Nyt on siis eessä siis jalustan osto... [8D]

Voi räkä [:-]
Mulla on kans ollut mielessä, että pitäis kokeilla mahtuuko vaunut takapaksiin. Just oikein aloittelijamoka kun ei tullut liikkeessä testattua...no auto onkin hajalla että tiijä vaikka joutuu ostamaan kokonaan uuden [8|]

No voi höh, onpas tympeää jos joutuu vielä telakankin ostamaan :/ Josta tulikin mieleeln, ettenpä ole itsekään sovittanut tuota siskon perintökalleutta autoon, syytä varmaan siis olisi!

Mä olen nyt hankkinut ammeen(kohtuamme), korvakuumemittari, 2x imetysliivit, rintapumpun, muutaman tuttipullon varmuudeksi samoin pari tuttia, hoitoalustan+suojan, niistäjän (nenäfridan), imetystyynyn, liivinsuojuksia, ja pari pakettia vaippoja, vuodevaatteita, pinnasängyn reunasuojan ja harsoja.

Pinnasängyn maalaus on aloitettu, nyt iski vaan kova hinku alkaa tapetoimaan makuuhuonetta...

Mun pitäis kohta puoliin alkaa pesemään noita vauvanvaatteita ja lakanoita ym ja tietenkin vielä silittämään [:)]. Meillä muuten on ollut käytössä tuo korvakuumemittari, mutta sen pää oli sen verran suuri, että ei kyllä vauvalle mahtunut korvaan vaan piti käyttää ihan perinteistä mittaria takapuoleen.
Keittosuolaliukset olivat meillä kovassa käytössä esikoisella. Hänelle kertyi niin paljon maidosta karstaa nenään, että kuulosti ihan flunssaselta. Neuvolassa sitten korjattiin se luulo, että flunssasta olisi kysymys vaan tästä karstasta. Mun pitää vielä hankkia seuraavia tavaroita:
-keittosuolaliuostipat
-pieniä vaippoja vauvalle
-pari korviketetraa
-reunapehmusteet
-hoitoalusta
Jos jollain on hyviä idiksiä mistä löytyy korkeita reunapehmusteita, niin otan vinkin ilomielillä vastaan. Meillä esikoisella oli reunapehmusteina ne matalat perinteiset, ja ne olivat kyllä ihan liian matalat. Jalka oli aina yli laidan tai muuten vain ne oli ihan solmussa.

Tuli vaan mieleen tyhmä kysymys, et mistä tietää millasta korviketta pitää ostaa? Ei oo ennen tarvinnu sellasia ostoksia tehä :P 

Takaisin