Tarpeellista tavaraa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja nobody
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä oli myös tuo koliikkipullo ja kyllä oli todella hyvä! Meinaan tälläkin kertaa ostaa sellaisen. Samoin itkuhälytin oli meillä käytössä, koska vauva nukkui terassilla kaikki päiväunet. Hänellä oli muutenkin kumma tapa (ja on edelleen), että herätessä hän ei muuta kuin avas silmät ja odotteli, että joku huomaa [:D]. Eli tuhinan kuuli sitten siitä hälyttimestä, koska hän ei alkanut potkia vaunuissa, jotta olisin havahtunut hänen heräilyyn.

Itsekin kyllä suosittelen aventia. Vaikka meillä ei esikoinen syönyt tuttia lainkaan eikä suostunut juomaan pullosta niin toi aventin rintapumppu on todella hyvä. Meidän poikaa siis vain hörpytettiin mukista, jos ei saanut tissiä. Toivon että tämä toinen suostuu juomaan myös tuttipullosta, se helpottaisi suuresti niitä ihmisiä jotka välillä hoitavat vauvaa silloin kun itse olen esim. asioilla.

No ehkä se rintapumppu pitää sittenkin hankkia [:D] nehän nyt ei oo mitään hirmu kalliita ja olen niitäkin kirppiksillä nähnyt. Kaikki pumpun osat ovat varmaan keitettäviä.

Mä kans aluksi aattelin, että ostan sitte vasta JOS tarttee, mut mä kans oon kirppiksellä nähny suht hyväkuntosia rintapumppuja nii voishan sen ostaa varalta jos joskus sellanen tarve tulee et sitä tarttis nii ompahan kaapissa valmiina.

Voi ne osat keittää.

tullu täs hiljalleen tehtyä poitsuille vähä lämmintä päälle...

Lokakuisista moi,aivan ihania neuleita mjs!!!
Kyllä pojan kelpaa!
mistäs oot ottanu ohjeet noihin?
[:)]samovaari[:)]

tuolta löytyy paljon ohjeita: http://www.garnstudio.com/lang/fi/kategori_oversikt.php

msj:  todella sulosia!! oispa itelläki taitoa tehä ite ihania pieniä villatöppösiä ym !

oiii miten mahtavia! kyllä oot kätevä käsistäs [:)] kateellisena täytyy kattoo, ite osaan tehdä langasta vaan solmuja [:D]

[font="times new roman"]Joo tosi ihania neuleita! [:)] Itse en osaa tehdä kuin villasukat ja nekin sovelletulla ohjeella! Ehkä sitä harjaantuis ja muistikin palautuis jos vaan löytäis hyvän ohjeen ja alkais yrittää!

Aivan ihania neuleita[:)] Taas saa olla kateellinen, kun täällä ollaan niin taitavia! Itse kun en osaa pitää puikkoja(kaan) edes suurinpiirtein oikeinpäin kädessä ja ne vähäisetkin yritelmät koostuvat lähinnä isoista rei'istä ja vähästä langasta [:D]

Tänään saapui vihdoinkin pakkaus! Muutama kiva juttu oli mukana, mm. makuupussi oli söpö ja haalari kiva, ja kirahvi body+ oranssiraidalliset potkarit jne., mutta isojahan ne vaatteet aika pitkälti olivat kyllä, kuten osasin odottaakin. Muutama vaate oli melko blaah, mutta toisaalta, ilmaisiahan ne olivat.. [:)]

Eilen tuli pstista tuo h&m:stä tilaamani vaatteet. Voin kyllä suotella tuota matkapussia on super suloinen. http://shop.hm.com/fi/shoppingwindow?dept=BARN_NEWBORN_ALL&shoptype=S&ct=1282299241039 Ihanaa pehmeää fleeceä sisällä ja suloiset nallen korvat hupussa. Musta sekin on hyvä kun noi kädet ja jalat on umpinaiset. Ei tarvii pukea paksuja töppösiä käsiin ja jalkoihin. Vaan riittää jotkut ohuet jos on oikein kylmä. Noi hihat kyllä saa käännettyä auki jos haluaa. Lisäksi on hyvä kun noi jalat saa vetskarilla erikseen jos haluu niin pystyy laittaa kaukaloon. Ja sit taas kun laittaa yhtenäiseksi niin on varmaan mukavat vaunuissa, kuin makuupussi. Ja jos on tosi kylmä niin tonne alle vaan villa tai ohut vanuhaalari. Vaikuttaa kyllä tosi lämpimältä. Tuliko muuten tämän vuoden äippäpakkauksen mukana sellaien ohut vanuhaalari. Musta se on tosi kätsy kun saa ne jalat ja kädet käännettyä umpeen. Mitenköhän kylmä mahtaa olla marraskuussa? Mulla kun LA on 1.11 Mahtaakohan pelkkä vanuhaalari riittää kotiutumiseen, no sen näkee sitten. Tai tarvitaanko jo oikein toppahaalari. Tai mun tapauksessa tää pussi.[:D]

Mä oon miettiny kans tota, et saas nähä millaset ilmat tuollon marraskuussa on! Tosin, eihän se oo sanottua että baby syntyy just tuollon 1.11 millonka on mullaki laskettu aika, mut kuitenki [:D]

Äippäpakkauksessa oli jonkinlainen vanuhaalari mutta vastasyntynyt siihen taitaa hukkua, oli sen verran iso!

No niin. Nyt on tavaraa jos muillekkin jakaa :)
*hoitopöytä
*melumobiili ()
*leikkimatto
*kolikkikeinu
*  Römer Baby safe Plus kaukalo, isofix kiinnitys telakalla
*Teutonian rattaat
* vaatteita tuloss joka suunnalta.
*tuttipulloja ja tutteja
*vaippoja jo valmiksi [:D]
* rättiä riepua pyyhettä yms yms yms
*rintapumppu
*öljyä, rasvaa jne..

ollaan aikalailla sormi suussa siellä lastenosastolla että huhhuhu
Ja vielä paljolti ostamati :D

päätettiin sittenkin hommata uusi pinnis, kun tajuttiin että pitäähän pikkusen mennä yökyläänkin mummille joskus :D

Onneksi tajuttiin alkaa hommaamaan kaikkea mahollista pikkuhiljaa etukäteen niin ei tarvi viimesenä viikkoina tai kuukausina kierrellä kaupassa ähkimässä.

Odottelen yhä äitiyspakkausta! Ollaan ostettu aika vähän mitään paitsi ne isommat ja pakolliset hankinnat ja ajateltiin ostellaan tavaroita sitten, jos/kun tulee tarvetta. Vaikea hahmottaa, mitä ja kuinka paljon siinä pakkauksessa tulee tavaraa (vaikka ne on netissäkin nähtävissä). Tosin pieniä vaatteita on jäänyt alennusmyynneistä mukaan. Aina jossain kaupassa on joku ale-rekki, josta on PAKKO ostaa jotain söpöä, kun on niin halpaakin.[:)] olen koittanut ostella erikokoisia vaatteita, niin pärjää vähän pidemmälle. Meillä oli perhe/synnytysvalmennuksessa mukana hiljattain lapsen saanut perhe kertoilemassa omista kokemuksistaan vauvan kanssa. Heidän kokemustensa perusteella vahvistui tunne, että ei hankita ennen kuin tiedetään tarvitaanko jotain vai ei. Kyllä sinne kauppaan pääsee synnytyksen jälkeenkin [:)]

Joo voin sanoa, että kannattaa ostaa niitä 50-52 cm vaatteita, koska ä pakkauksessa muistaakseni oli tasan 1 potkarit ja 1 puolipotkarit ja 1 body 50cm... 

[font="times new roman"]Joo ei tosiaankaan kannata ihan älyttömästi ostaa, nimittäin meillä jäi esikoisen aikana joitain vaatteita ihan kokonaan käyttämättä kun ei vaan ehtiny kaikkia käyttää. Lisäksi me saatiin ainakii sukulaisilta ja tuttavilta lahjaksi vaatteita kun vauva oli syntynyt! Juu ja noi 50-52 senttiset ei edes mahtunu kun poika oli jo syntyessään 53,5 senttiä pikä! Aika yllätys oli kun ite oon tällanen pätkä eikä tuo ukkokaan mikään erityisen pitkä ole.

Nyt tosin ei meinaa hillitä itseään tossa ostelussa ku tyttö tulossa ja esikoinen oli poika niin aika sinisävyistä on tuo vaatevarasto! Pakko vähän saada pinkkiä ja söpöjä tyttömäisiä vaatteita! 

Mielettömän ihania vaatteita msj, olet kyllä tosi taitava käsistäs [:)]

Minäkin sain nyt rattaat hankittua ja tänään viel sorruin muutamaan vaatteeseen, mutta eipä tarvi sitten koko ajan pesukonetta käyttää. Oli vain niin pakko ostaa, ku oli ihan mielettömän ihania vaatteita taas kirpparilla tsi edullisesti ja ihan ku uusia [:)]

Meillä on nyt 50-70cm vaatteita niin, että kyllä pitäis pojalla olla tarpeeksi. Siit isompia olen viel vältelly vähä ostelemasta, ku ehtiihän sitä sitten myöhemminki [:)]

Elikkäs kaikki isommat tarpeelliset tavarat on nyt sitte kasassa, toista pinnasänkyy ollaa viel "mökille" etitty, ku siel vietetään tosi paljo aikaa myös. Mutta eikö se nyt löydy jossain vaiheessa. Ihanaa ku alkaa olla kaikki kasassa vauvaa varten [:)]

Takaisin