Tapaamisia pk-seudulle?

SannaKoo

Sanavalmis juttuseppä
Heippa vaan!

Listoja selaillessa huomasin, että pääkaupunkiseudulla on paljonkin väkeä. Oon ite iloinen kaikista uusista naamatutuistakin, joten oiskohan kellään kiinnostusta tässä kevään mittaan tavata ihan kasvotusten jossain? :)

Mulla on kyllä aika paljon äitiystäviä jo ennestään, mutta monihan sitä tietysti on jo työelämään takaisin siirtynyt, niin oishan se kiva, ettei ihan tartteis natiaisten kanssa päiviä kulutella. Isoin mulla tosin aloittaa eskarin syksyllä, mutta minä ja kesällä 2v täyttävä sekä tulokas oltais kyllä varmasti seuraa vaille!
 
Olis kyllä kiva treffata jossain naamatusten. Itsellä tyttö joka täyttää toukokuussa 2 vuotta. Olisko ideoita paikasta, kahvilat ei hirveesti houkuttele, kun ei tuo esikoinen pysy aloillaan :happy093
 
Hyvä idea!
Espoossa ainakin isompien kirjastojen tiloissa voi järjestää tapaamisia (tilat ovat ilmaisia). Lisäksi ainakin Tapiolan ja Sellon kirjastojen lastenosastoilla on sohvaryhmiä, joissa voi vain kokoontua (ja lapsillekin pitäisi olla tekemistä, kun on leluja tms.).
Helsingistä en tiedä, onko siellä kirjastoissa vastaavaa mahdollisuutta?
Koskas kokoontuminen olisi hyvä? Pitäisikö rakentaa vaikka doodle tms.?
 
Täällä kans Helsingistä yks tapaamisesta kiinnostunut esikoisen odottaja! Ja en kyl tiedä Helsingin kirjastoista, voiko niissä miten järjestää tapaamisia...
 
Muokattu viimeksi:
Täälläkin yksi helsinkiläinen esikoisen odottelija. Tapaaminen kiinnostaisi kyllä, jos vaan töiden puolesta onnistuu.
 
Avoimet päiväkodit ja sit kirjastojen lastenosastot on varmaan järkevimmät paikat tavata, koska samoin mulle kahvilassa treffaaminen lapsen kanssa on aikamoinen haaste. Tosin nyt oon siis työelämässä ja mies koti-isänä, joten töistä riippuen pääsen kyllä myös ilman skidiä/skidejä matkaan.
Me on tavattu usein Sellon kirjaston Lastenmaassa noiden meidän kesäkolmentoista porukoiden kanssa, siellä on siis tilaa temmeltääkin vähäsen. Toki siellä on usein paljon muitakin aikuisia ja lapsia, mutta aina on sekaan mahtunut isompikin porukka! :)

Jos mielellään voisi sopia sillain "pidemmän" ajan päähän, niin tarvittaessa sais vaikka jopa ihan työvuorokuvioita sumplittua...

Mikäs sitten vois olla mielekäs kaupunki ja kaupunginosa? Keskustassa valitettavasti ei juurikaan ole näitä mahdollisuuksia tavata lapsiystävällisissä ympäristöissä, joten sitä en itse ainakaan suosisi vaihtarina..

Mulle toi Sello on henkilökohtaisesti hirmu näppärä ja eihän sinne junallakaan kestä ku 12min keskustasta, mutta jos moni on aivan toiselta puolen pk-seutua, niin on se sit ehkä hankala...
 
Mä kanssa tulen mieluusti mukaan, asutaan pk-seudun kupeessa. Töissä päivät, mutta varmasti illasta tai vkl.n saadaan sovituksi! 5&2v pyörivät, joten joko heidän kanssaan tai ilman.
 
Kivaa PikkuMyy81 että sulla on samanikäiset nappulat kuin meilläkin lähes :) Saa susta sitten panikointiseuraa, kun mä en osaa yhtään kuvitella, miten voin pärjätä kolmen alle kouluikäisen kanssa :D
 
SannaKoo vertaistuki tulee kyllä varmasti mullakin tarpeeseen. Meillä pojan synttärit oli vasta tämän vuoden puolella, joten aloittaa eskarissa vasta 1,5v. Päästä. Mutta syksyllä hän varmasti jatkaa hoidossa ja me ollaan sitten 2v ja vakavin kaa kotosalla.
 
Pitäiskö alustavasti miettiä sit, vaikka mikä kuukausi se olis kun tavataan....?
 
Joo, kuukausi ja se kaupunki ois aika jees jo saada sovittua! :)

Saataiskohan me tähän viestiketjuun joku semmonen "äänestys"tyyppinen juttu, vai onko joku ihan perehtynyt, että onko täällä foorumilla ihan äänestystä mahdollista toteuttaa jollain valmiilla ohjelmalla?
Jos ei, niin ajattelin, että listais siis vaan pk-kaupungit ja kuukaudet tähän alle, ja jokainen copypasteis ne ja lisäis oman merkintänsä sinne.

Siis tyyliin näin:

"Espoo 3
Helsinki 5
Vantaa 1
Kauniainen 0"

eli aina lisää yhden tuohon itselle parhaimman kaupungin perään? Olikohan riittävän sekavasti selitetty? :D
 
Äänestyksen voinee tehdä helpommin doodle-äänestysalueella.

Äänestäminen toimii niin, että kirjoitat nimimerkkisi tyhjälle riville ja valitset aikaa ja paikkaa koskevista ehdotuksista sinulle parhaan kyllä eli yes, toiseksi parhaan (ehkä)(yes) tai ei käy eli no - vaihtoehdon. Valitse joku kolmesta vaihtoehdosta jokaiseen aikaan ja jokaiseen paikkaan, jos osa vaihtoehdoista ei näy oikein, klikkaa otsikkorivillä näkyvää haitaria. Otsikoihin Aika ja Paikka ei tarvitse valita.

Änestykseen voit palata uudestaan katsomaan miten muut ovat äänestäneet.

Linkki:
http://doodle.com/vnvegzyphghzifks

Jos sovitaan takarajaksi pe 5.2. ja ryhdytään sen jälkeen sopimaan tarkkaa päivää?
 
Kas, mä en ookaan tullu ajatelleeks, että doodle taipuu noinkin näppärään vaihtariin, kun on vaan päivämääriä sillä aiemmin arvottu, mutta toihan näyttää hyvältä! :)
 
Minäkin ilmoittaudun mukaan. Asutaan Helsingissä, mutta muutetaan kohta Vantaalle,Ylästöön ja LA 03.7, esikoinen tulossa. Olisi kiva tutustua muihin mammoihinpk-seudulta :)
 
Takaisin
Top