tampereella joulukuun odottajia?

Kuulostaa hyvältä! Koska sinne pitää sitten ilmoittaa halusta päästä. Voinko soittaa jo, että mulla on laskettu aika 24.12 haluisin sit synnytyksen jälkee potilashotelliin?? :D vai siis milloin on etukäteen? :D

Niin mä ymmärsin että nyt jo voi ilmaista toiveensa kun ei kuitenkaan voi tietää koska h hetki koittaa.. Eikä se kai pakollista ole, myöhemminkin kerkiää niinkun lurua kirjoittikin. Mutta sairaala pystyy kuulemma paremmin ennakoimaan ja se parantaisi omia mahdollisuuksia ruuhka tilanteessa? Tms

Syyskuussa Taysissa synnyttäneenä huutelen täältä, ettei tietääkseni tarvitse etukäteen ilmoitella. Aika vaikea on sairaalankaan niitä etukäteen katsella, kun jokaisen kohdalla vasta synnytyksen jälkeen tiedetään pääseekö sinne vai ei.

Synnyttään mennessä, synnytyksen aikana tai synnytyksen jälkeen voi kätilölle kertoa halustaan päästä hotelliin. Synnytyksen jälkeen sitten tosiaan mietitään yhdessä kätilön kanssa mihin salista siirrytään. Jos isä yöpyy myös hotellissa, hänelle hintaan kuuluu tosiaan vain aamiainen.

Toinen hyvä vaihtoehto, jos hotelliin ei jostain syystä pääse, on perhehuone. Siellä saa rauhassa tutustua uuteen tulokkaaseen.

Kiitti vastavirrassa kun tulit kertoon lisää faktaa asiasta! Hirvittävän huonosti koko potilashotellista löytyy käytännön tietoa ja faktoja! Moni asia pohjautuu kuulopuheille ja mielipiteisiin ja niitä tuntuu monella olevan laidasta laitaan. Täytyisi ihan pyytää taysia laittaan lisäinfoa potilashotellista nettiin!!

Joo, tosi huonosti löytyy netistä mitään tietoa. Myöskään tutustumiskäynnillä Tayssissa ei kerrottu juurikaan sen enempää, ihan pieni pintaraapaisu vain.

Hotellissa on siis yksi kerros kokonaan varattuna synnyttäneille ja kerroksessa on kätilö (ehkä jopa kaksi?) 24/7. Jos tarvitsee jossakin apua/neuvoja, tulee sitä käydä itse kysymässä kätilöiltä. Toki kätilöt käyvät kuulemma kerran vuoronsa aikana (eli kolme kertaa vuorokaudessa) huoneessa tarkistamassa, että kaikki on hyvin, jos ei ole näyttäytynyt huoneen ulkopuolella. :) Eli potilashotellissa toipuminen, vauvan hoito ja kaikki muu on vielä hieman omatoimisempaa kuin osastolla.

Tuolta marraskuisista huutelen Aika huonosti on tosiaan infottu tuosta hotellista. En tiedä, mutta itselle on jäänyt sellainen fiilis, että enemmänkin perhehuoneasiakkaille tuota hotellia tarjoavaisivat? Toiveena siis, että isät olisivat siellä mukana. Itse ajattelin, että osasto varmaan bueno näin ensisynnyttäjälle, vaikkakin hotelli kuulostaa oikein hyvältä!

Oon ainakin kuullut, että parille esikoisensa saaneelle kaverille olivat sitä tarjonneet. Ja eräs tuttu oli siellä yksinkin vauvan kanssa, tosin ei ollut esikoinen hänelle. Riippuu varmaan kätilöstäkin tarjoaako sitä vaihtoehtona vai pitääkö itse tiedustella.

Pitääkö äidin ruokailla hotellin ravintolassa vai onko mahdollista hakea ruoka sieltä huoneeseen?
Siis äidin hakea itse huoneeseen tai esim. puolison hakea äidille ruoka hotellihuoneeseen?
Sitä olen miettinyt lähinnä siksi, että jos on kivuliasta istua ruokapöydässä.

Mitens tamperelaiset, ruvetaanko järkkäilemään kevättreffejä? Ketkä ovat mukana kuvioissa? Mimael, joko ehditte muuttamaan?

Ei sentään. Kämppä menee vasta ens viikolla myyntiin ja toiveissa olis muuttaa vasta elokuun lopussa/syyskuun alussa... Katsotaan miten tietty menee mutta näin ainakin teoriassa! :)

Kyllä mä tapaamiseen tulen ainakin mielelläni!

Täällä yksi tuore äiti tammikuisista , mutta meidän neiti päätti syntyä joulukuussa.
Bongasin nyt vasta tämän ketjun.
Onko teillä kuinka tiivis porukka vai mahtuuko vielä yksi äiti vauvoineen mukaan?
Tällaista ketjua ja seuraa kaipasin jo raskausaikana, mutta tää mennyt aiemmin ihan ohi multa.

Hyvin mahtuu mukaan! Laitetaan yksityisviestillä sitten tarkempaa aikaa ja paikkaa.

Nyt ehdotuksia ajasta. Huhtikuussa vai toukokuussa? Nyt pääsee kyllä jo hyvin vaunuillakin tulemaan esim keskustaan. Viime kesänä nähtiin Sorsapuistossa ja se onkin kesäisin mukava treffipaikka. Nyt ehdotan esim Koskikeskusta ja meille sopisi parhaiten aamupäivisin kun esikoinen pääsee koulusta jo aina aikaisin ja mun täytyy olla silloin jo kotona.. Mitens muiden aikataulut?

Hyvä OLento.... Mietinkin että oletko vielä messissä.

En ole vielä käynyt kertaakaan vauvan kanssa kaupungilla. Esikoisen kanssa kävin siellä jatkuvasti kun oli vauva. Enää ei ole aikaa. Pääseekö nykyään helposti liikkumaan vaunujen kanssa bussilla? Onkohan kovin täynnä vaunuilijoita..?

TKL:n bussit on aina täynnä. Itse olen jo kahdesti jäänyt matkalle kun ei olla mahduttu kyytiin, mikä on todella mukavaa kun meille tulee parhaillaan kahdesti tunnissa bussi ja vain yksi linja... :shifty: Muuten liikkuminen onkin helppoa ja mukavaa vaunujen kanssa. Ja päiväsaikaan kun liikkuu niin kaupungillakin on vähemmän väkeä mihin on tottunut yleensä. :) Me ollaan liikuttu melko paljon, en jaksa jäädä hengailemaan vaan kotiin neljän seinän sisälle.

(Joo, moi vaan, huutelen täältä taustalta :) Helmikuisista ollaan!)

Ok. Niin arvelinkin että vaunukansa liikkuu busseilla. Täytyy varmaan tulla autolla. Ollaan muutettu kauemmas bussipysäkistä eikä viitsisi turhaan ravata edestakaisin.. Ja busseja meiltäkin tulee 2 kertaa tunnissa.

Mä olen kikkaillut pysäkkien kanssa niin yleensä on mahtunut ruuhka-aikaankin kyytiin. Jos esim pitäisi päästä Koskipuistosta (ei toivoakaan) tai Keskustorilta (saattaa tuurilla mahtua) kotimatkalle niin oon yleensä kävellyt yhden tai kaksi pysäkinväliä aiemmalle pysäkille niin on mahtunut mukaan vielä.

Eniten ärsyttää ne vaunuilla liikkujat jotka tietävät että itse jäävät seuraavalla pysäkillä pois ja näkevät ettei toiset mahdu enää kyytiin, mikseivät he voi tarjoutua jäämään jo edellisellä pysäkillä pois ja kävellä sitä yhtä väliä itse jotta joku muu mahtuisi kotimatkalle... Näitä näkyy todella paljon!

Takaisin