tampereella joulukuun odottajia?

Tervetuloa kaikki tamperelaiset reippaasti mukaan tapaamisiin :dance008

Nopeasti siinä tutustuu, kun on kaikilla yhdistävä tekijä :wink

Heiskan täällä yks 26v äiti, asun Hämeenkyrössä mut liki Tamperetta :) 2 lapsi tulossa eka 1v7kk ja tämän laskettuaika 25.12 :)

Moikka! Tuolta helmikuisista käyn kurkkimassa kun muistin että täällä oli tällainen ketju. :) Tampereelta minäkin, ja nyt kyselenkin että oletteko käyneet varhaisultrassa? Ja jos olette niin missä kävitte ja mitä maksoi? Haluaisin kovasti mennä (Tampereelle tai lähikuntaan), mutta halvin paikka taitaa olla Tampereen Uusi Gynekologikeskus joka on kiinni 27.7. asti joten sinne en ehdi kun pari viikkoa tuosta on jo nt-ultran aika... Onko siis vinkkejä? Mehiläisessä (230e) ja Terveystalossa (190e) oli liian kalliit hinnat meille, tuo TUG oli alle 100e joten sen hintaluokan ultra olisi hyvä...

Niin ja jos teille sopii kuokkavieras joulukuisten tapaamisiin niin mielelläni olisin mukana myöhemmässä vaiheessa raskautta :wink

Mä pääsin kunnan kautta varhaisultraan taustan takia ja esikoisen aikana asuttiin vielä Vantaalla niin en osaa elya valitettavasti auttaa mutta tottakai eri kierrosta tärpänneet pääsee mukaan tapaamisiin tai ainaki uskon että tämä sopii kaikille? :)

Pistetääs nyt tähän vielä kertausta ja jo sovittua ylös, miittinki on kuitenkin tulossa jo parin viikon päästä. Eli 16.7 olisi ajankohta, keskusta sijaintina ja kellonaika työpäivien jälkeen.

Ehdotan n. Klo18? Jos on ilmaa, voidaanko olla ulkona esim torilla tai puistoissa? Jotkut meistä saattaa "joutua" ottamaan vanhemmat lapsen/lapset mukaansa joten tämä lapsiystävällinen lähestymistapa olisi toivottavaa. ? Jos sataa, niin mitäs me sitten keksittäisiin? Koskari? Tms?

kiva päästä tapaamaan uusia kanssasisaria! Toivottavasti moni pääsee osallistumaan!

Puisto-picknic kuulostaa musta hauskalle. Omat eväät ja filtti mukaan, mut tosiaan tuo sade täytyy huomioida.

Juu, puistopiknik hyvällä säällä ja sateella kahvilassa sopii hyvin. Ja päivä edelleen 16.7. klo 18 sopii mullekin. Laittakaa vielä varmistusta, kuka tulee mukaan, voidaan yksärillä sopia tarkempi paikka.

Elya: Varhaisultrasta en osaa sanoa, kun ei oltu.

Mun puolesta mukaan tapaamiseen voi hyvin tulla myös muita vuodenvaihteen odottajia. :)

Mä taidan odotella edes sen verran että maha näkyy, sitten voin tulla mukaan tapaamisiin. :) Nyt vielä tuntuu kovin ei-raskaalta :grin

Tällä hetkellä "ilmottautuneita" tapaamiseen on neljä, olento, lurua, lilly ja minä. Toivottavasti vielä useampi rohkaistuu mukaan, leppoista jutusteluahan se, ei mitään virallista. Tervetuloa siis kovasti muutkin!

Onko vielä porukka innostunutta? Aika hiljaista täällä tuntuu olevan. Eihän mitään lopullista paikkaa ole vielä sovittu?

Itselläni ei mitään ihan hillitöntä hinkua, mutta ihan mielelläni tulen, jos saadaan porukka liikkeelle :)

Heippa tamperelaiset, ja miksei muutkin. Olettehan huomanneet lapsi- ja perhemessut 30.-31.8 treen messukeskuksessa? Ihan vain aattelin ääneen huhuilla kun just kävin noiden nettisivuilla.. :) yritän itse päästä piipahtaan..

Synnyttäminen TAYSissä!

Jossain kohtaa joku mamma tiesi vinkata hyvän idean sairaalaan. Niin että osastolla ollessa, ne jotka kaipaa / haluaa juttuseuraa, merkkaisi sänkynsä tai itsensä jotenkin että muut foorumilaiset tunnistaisi ja näin voisi päästä tutustuun ja jutteleen.

Toinen asia on tuo potilashotelli. Kun yritin netissä käydä siittä lukemassa enkä löytänyt mitään käytännön asioita, kovin virallista vain. Esim just toi jälkivuoto, pitääkö sinne omat siteet viedä? Ja koska sinne "ilmoittaudutaan" tai että koska tietää ja kuulee, pääseekö sinne itse ollenkaan?
Myös mietin että kannattaako edes mennä, kun osastolla ruoka tuodaan viereen. Hotellissa se pitää itse hakea. Osastolla Vaatteet on itselle ja vauvalle, hotellissa tulisi paljon kotoa roudattavaa ja vastaavasti likapyykkiä.. Toisaalta siellä olisi oma rauha ja hiljaisempaa. Mies ja esikoinen pääsisi vapaammin viettään aikaa yhdessä..
Onko kenelläkään tietoa asiasta ?
Niin ja maksaako se yhtään sen enempää?

Meille kerrottiin perhevalmennuksessa, että hinta potilashotellissa olisi sama kuin osastollakin. Jos toivoo pääsevänsä sinne kannattaa se kuulemma kertoa synnyttämään mennessä, synnytyksen jälkeenhän sen vasta tietää onko synnytys ollut säännöllinen (onko toi edes oikea sana? ) joka on edellytys sinne pääsylle. Synnytyksen jälkeen voi missä vaiheessa vaan pyytää päästä hotelliin jos siltä tuntuu.
Noi siteet ym. jäi mullakin vähän epäselväks. Tiedän vaan että omat ja vauvan vaatteet mukaan, mutta niitäkin sitten saa hädän hetkellä lainaksi sieltä.
En myöskään muistanut kysyä että maksaako potilashotellissa ravintolan ruoka erikseen vai kuuluuko hintaan. Aamiainen kuuluu ilmeisesti. Mies tietty joutuu maksamaan omansa.

Hihhei, perhekerhossa oli mamma joka oli ollut potilashotellissa ja tässä faktaa!:

Soita etukäteen ja ilmoita toiveestasi päästä potilashotelliin. Kirjaavat ylös ja kun synnytät ja jos kaikki menee hyvin, pääset potilashotelliin jos vain tilaa sillä hetkellä. Nopeat syövät hitaat meiningillä täyttävät.
Vauvalle on vaatteita kyllä, itse joutuu ne vain hakemaan kuulemma. Pyytävät itse tuomaan että heidän pyykkikuorma olisi pieni mutta kyllä niitä siellä on. Vauvalle on vaipat ym , itselle on siteet ! Omia vaatteita ehkä mukaan.
Ruoka on ravintola tasoista, paljon parempaa kuin osastolla. Kätilölle ilmoitetaan kun menee syömään, vauva jää huoneeseen/osastolle. Välipala jääkaappi löytyy niinkuin osastollakin, kaikki ruuat kuuluu äidille ilmaiseksi.
Perhe voi yöpyä myös, lisämaksusta johon kuuluu aamupala.
Kovin suosittelivat, jos vain mahdollisuus niin ehdottomasti kuulemma kannattaa!!
Ja tosiaan samanhintaista äidille kuin osasto !

Takaisin