Tammivauvansa menettäneille

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miilo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ihanaa Papu! Mulla huomenna ultra, kyllä jänskättää kun ei kans paljo oireita oo ollu. Mut kai pääsen tän vikan kerran helpommalla kun ei tarvinnu kärsiä pahasta olosta oikeestaan yhtään. Kumpa kaikki olis hyvin mullakin. Nyt tuli jo 12 viikkoa täyteen, jes! Huomisen jälkeen luulis tän stressin helpottavan ja vois rentoutua tähän masun kasvatusoperaatioon kunnolla[:)]

ONNEA PAPU! Aivan mahtavaa, tuli onnentippa linssiin teidän puolesta :)

Ja Valkosipulille paljon tsemppiä ja onnea matkaan!

On varmaan jotakin aivan huikeaa saavuttaa toi 12 viikon odotettu raja hyvällä tuloksella, ja sen jälkeen uskoa ja luottaa vauvan kasvuun ihan uudella tavalla.

Meillä on varhaisultra julkisella puolella ensi viikolla. Päästiin sinne kun km.tutkimukset oli ehditty jo aloittaa, tosin käyntejä ollut vasta yksi, joten mitään tuloksia ei ehtinyt tulla. No, ultraa nyt odotan ja jännitän. Välillä aika kuluu nopeasti kiireiden keskellä ja yhtäkkiä pieni pelko iskee persuuksiin ja aika tuntuu ikuisuudelta. Odottavan aika on pitkä...

Moi!
Kaikki masussa hyvin [:D] vauva liikuskeli kovasti ja saatiin yli puolituntia ihailla häntä joka puolelta kun kätilö mittaili. Mun kohtu on niin taaksepäin kallellaan et oli vaikea saada kaikkia mittoja, mutta lopulta sai ja kaikki näytti olevan kunnossa. pää-peppu mitta oli 5,9 cm ja jalkojen kanssa kuulemma olis sen 8 cm jos oikasis ne [:)] Hassua kuinka oikealta pikkuihmiseltä voikaan jo nyt näyttää. Mies oli ihan haltioissaan myös. Nyt loppui stressi ja alan innolla odotella ekoja pikku liikkeitä. Pidän peukut teille muille jotka odottelette np-ultraa tai odottelua yleensäkin!

Mahtavuus valkosipuli!!! ihania uutisia!

mä sain just tietää et mun miehen sisko on myös raskaana, sillä on np-ultra huomenna. eli aika samoilla viivoilla ollaan. tosi hauskaa!

kääks, meillä on huomenna ultra!!!

jännittää ihan sikana [&:]

en kyllä tiedä miten sitä selviytyy jos kaikki ei olekaan hyvin...

ilmottelen huomenna miten kävi!!

mites teillä muilla sujuu?

ultrassa todettiin, että alkion kehitys oli loppunut jo viikolla 7. torstaina on aika kättärille lääketieteelliseen tyhjennykseen, inhottava päivä tiedossa siis. jos jotain positiivista pitää etsiä niin päästään nyt automaattisesti tutkimuksiin koska tämä oli jo kolmas keskenmeno. kättäriltä lähtee meidän paperit naistenklinikalle, josta meidät sitten kutsutaan keskustelemaan miten tästä edetään. olo on kauhea, ei tätä voi edes kuvailla...

toivon teille kaikille kuitenkin sylintäydeltä onnea ja toivon, että kaikilla teillä etenee raskaudet ihan niin kuin pitääkin, pidän teille peukkuja. tulen kyllä teitä moikkaamaan kunhan hieman tästä toivun!

ei taas näin.. oon tulitikku aivan sanaton.. pahoittelut ja voimia.. kurja olo. Oon alusta asti ollu tammivauvoissa, niin siksi tuntuu niin pahalta kun tiedän teidän historiaa.. Pahoittelut [:(]

TULITIKKU, voi kamalaa, otan osaa suruunne! Voisimpa löytää sinua varten lohduttavia sanoja, mutta samassa tilanteessa olleena tiedän miten köyhiä ovat sanat tällaisessa tilanteessa. Täältä etäältä olen kuitenkin mukana surussa ja toivon ja lähetän voimaa sinulle *Iso voimarutistus*

Kauhulla odotan omaa kohtalonpäivääni. Kävin naistenklinikalla varhaisultrassa viime viikolla ja alkio+sydänäänet löytyi oikeasta paikasta, mutta kaveri ei vastannut kooltaan raskausviikkoja. Nyt paniikissa pelkään että miten tässä käy. Lääkäri yritti rauhoitella minua mutta sanat olivat merkityksettömiä. Menen varmaankin uudelleen varhaisultraan varmistamaan onko kasvu edennyt toivotulla tavalla. Aika kuluu hitaasti ja sydän on aivan syrjällään huolesta. En ole mikään kovin uskovainen mutta viime aikoina olen löytänyt itseni rukoilemasta ilta toisensa perään, koska muuta ei tunnu olevan tehtävissä. Pelkään että romahdan jos neljäs kerta peräkkäin tulee keskenmeno. No, elämä kantaa ja nainen on vahvaa tekoa.

voi anka!

pidän peukkuja et kaikki olis hyvin ja et vaikka mittaajassa olisi ollut vikaa!

onko teitä tutkittu, onko mitään syytä löytynyt keskenmenoihin? me tosiaan huomisen jälkeen aletaan odottamaan kutsua naistenklinikalle hormoni- ja lapsettomuuspoliklinikalle. sinne pitäs mennä palaveeraamaan miten tästä sitten jatketaan, mitä tutkitaan jne!

Tsemppiä!!!!!

[:(] Voi ei Tulitikku, olen niin surullinen teidän puolesta. Voimia ja jaksamista sulle sun miehelle myös. Toivottavasti saatte avun kun pääsette tutkimuksiin. Voi surku..

Ankalle pidän peukkuja että kasvu on normaalia ja nyt vihdoin onnistaisi. En osaa edes kuvitella millaista on kokea toi aina uudestaan ja uudestaan, se yksikin kerta oli aivan järkyttävä kokemus.

Tulitikku, voimia oikein paljon.. Tuli todella surullinen olo kun luin uutisesi.. Kerkesin jo iloitsemaan teidän puolesta pienokaisesta..
Lämpimiä halauksia.

kiitos teille lohdutuksesta!

ei tässä muu auta kun keskittyä tulevaisuuteen ja yrittää uudestaan. huomenna saadaan lisätietoa sieltä kättäriltä. en tiedä pitääkö meidän odottaa kutsua sinne tutkimuksiin vai saadaanko heti yrittää uudestaan?! katotaan mitä ne sanoo.

Moikka kaikille, tulin taas pikaisesti ilmottautumaan, että hengissä ollaan.

Tulitikku: Voimia sinulle, olen täällä välillä käynyt lukemassa teidän kuulumisia ja ollut onnellinen tulevasta vauvastanne. Nyt kyllä tuli kyynel silmään ja kaikki karvat nousi pystyyn...ihan kananlihalle joka paikka kun luin sun uutiset. Pidä itsestäs hyvä huoli ja oikein paljon sulle ja miehellesi jaksamista. Toivottavasti kaikki selviää.

Anka: Toivottavasti teillä on kaikki hyvin ja pääset nauttimaan loppuun asti raskaudesta ja sitten tietty tulevasta kääröstä. Mun yhdellä kaverilla oli kanssa puolen välin paikkeilla todettu, ettei vauva kasva normaalisti ja epäiltiin vaikka mitä, mutta terve poika täyttää ihan kohta jo 1v. [:)] Jaksamista kovasti ja peukkuja täällä pidetään kohti taivasta [;)]

Sitten pikainen omanapa, yritys on lähtenyt odotettua paremmin pyörimään ja töitä on tehty paljon. Marraskuun alusta lähtien mulla on ollut 3 vapaapäivää ja nyt on ruhtinaalliset 2 päivää putkeen vapaata su ja ma, paitsi ma illalla pitää mennä kirjanpitäjälle käymään.
Vauva uutisia ei vielä ole juuri 1.12 täti tuli taas kylään, mutta nyt ei olla ees laskettu mitään oviksia tmv. Mennään vielä muutama kuukausi ja sitten laitatan uudelleen kierukan ja unohdetaan koko homma. Onhan meillä kaksi tervettä lasta jo olemassa [:)]

Tulen taas katsomaan teitä tänne kunhan ehdin. Jos en ennen joulua pääse niin oikein hyvät joulun odotukset kaikille. Niin se vaan on, että kohta meillä olisi ollut ne kääröt kainalossa ja joulu olisi vietetty isojen massujen kanssa, mutta toisin kävi[:(]

No nautitaan siitä mitä meillä on ja mitä ehkä tulevaisuudessa tulee, eikös vaan naiset?

Voima halit lopuksi kaikille tasapuolisesti.

Tsuba

Tsuba, kiva kuulla susta!! ja mahtavaa et yrityksellä pyyhkii hyvin!! toivottavasti nyt sit tää toinenkin yritys palkittaisiin [;)] pidän peukkuja pystyssä!!

Anka, mikäs teillä on meininki?

Moi naiset!

En ole käynyt täällä pitkään aikaan.

Anka: Paljon tsemppiä sinulle. Eiköhän siellä toisessakin varhaisultrassa ole kaikki ihan hyvin. Mutta tiedän niin tuon epävarmuuden ja paniikin. Kauheasti voimia, mä pidän peukkuja kovasti! Jospa se mittaaja olisi erehtynyt tai sillä ei sit muuten olisi väliä, vaikka myöhäisempi ovulaatio tai sellaista?

tulitikku: Mä olen niiiiin pahoillani!!! Siis aivan älyttömän kurjaa, että kävi nyt näin! Höh! Ihan kauheasti voimia ja koita saada hemmoteltua itseäsi jotenkin, vaikka näin kamalasti kävi. Muista pitää itsestäsi huolta. Olen niin pahoillani, sanat ei riitä..Ihan varmasti onnistuu vielä!! *virtuaalihali*

Tsuba: Kiva kuulla, että yritys on lähtenyt pyörimään hyvin. Muista levätä välillä!

Valkosipuli: Paljon onnea odotuksen jatkoon!

Täällä kaikki toistaiseksi ihan ok. Kolmen viikon päästä seur. neuvola, jolloin kuulisi mahd. sydämen sykkeen.

Voimia kaikille teille naisille täällä ja koitetaan pitää lippua korkealla vaikka elämä potkii päähän. Kohta alkaa taas päivät pitenemään, jos se vaikka auttaisi edes jotain.

Tulitikku, täällä on ihan perusmeininki, ei mitään uutta tietoa. Pitää odottaa ensi viikon ke asti että päästään seuraavaan ultraan. Sitten tiedetään onko asiat millä tolalla. Pohdin tässä että maksaisinko itselleni mielenrauhaa käymällä yksityisellä ultrassa jo tällä viikolla, mutta päätin odottaa ensi viikkoon. Mulla on töissä hirmu kiirettä siihen ultraan saakka, joten kylmästi ajattelin että on parasta odottaa, että jos tulee huonoja uutisia niin sitten on hyvää aikaa surra ja olla sairauslomalla. Kamalan laskelmoivaa, mutta itsesuojelua on pakko käyttää, ja kun mulla ei koskaan lähde itsestään tyhjentymään.
Toivottavasti nyt vaan kaikki on hyvin! Ainakin raskausoireita on.

Niistä tutkimuksista. Km:n jälkeen pitää odottaa (lääkärien mukaan) 3 kk jotta omat hormoonit tasaantuvat ja voidaan tutkia syitä keskenmenoille. No, sitten pitkien jonojen takia meillä meni yli 4 kk kunnes päästiin ekalle tutkimuskäynnille. Silloin minut ultrattiin, tsekattiin elämäntavat molemmilta, otettiin verikokeita sekä mieheltäni spermanäyte. Sitten olisi pitänyt jatkaa niin että kuukautiskierron mukaan tutkitaan hormoonikiertoani jne., mutta raskauden takia ei kuukautisia tullutkaan. Näin ollen tutkimuksen jäivät todella vaiheeseen eikä mitään syytä ehtinyt ainakaan löytyä otetuista testeistä. Mutta sen ekan varhaisultran sain liittyen näihin tutkimuksiin.

Miten sä jaksat? Toivottavasti sulla on elämässäsi ihmisiä joilta saat hoivaa ja huolenpitoa. Saitko riittävästi sairauslomaa? Mulle ois annettu vain pari päivää, mutta pyysin itse hieman lisää. Toki jokainen suree ja jaksaa yksilöllisesti, mutta mulla on tapana kerralla itkeä vollottaa asiat läpi kunnes tuntuu että asia on nyt surtu ja käsitelty riittävässä määrin. Siihen ei pari päivää riittänyt kun vertakin valui aivan hemmetisti monta päivää.

Tsuba,  onnea tuoreelle yrittäjälle! Kuulostaa upealta teidän aloitus. Oliko sulla hyvät verkostot jo valmiina? Mahtava homma! 

Kiitos kaikille kannustuksen sanoista! 

Onko valkosipulilla ja papulla jo oireet häipyneet ja masut kasvaneet?

Hyvää vointia kaikille! 

Moi,
Tänään oli neuvola ja siellä se pieni sydän jumpsutti[:)]
Mulla ainakin on masua jo sen verran että ei vaatteilla peitellä, mulla tosin jo kolmas raskaus (en laske keskenmennyttä mukaan) joten maha alkaa pömpöttää paljon nopeammin kuin esim silloin kun esikoista odotin. Luultavasti reilun parin viikon päästä voi alkaa tuntua liikkeitäkin jo, muistelin juuri että molemmista olen tuntenut jossain viikon 17 paikkeilla ekat liikkeet. painoakaan en ole saanut kerättyä vasta kuin 0,5 kg joka on hyvä sillä olen lievästi ylipainoinen jo valmiiksi niin ei tarttiskaan paljoa viel tulla. Kaikki näyttäis siis olevan oikein hyvin [:)]
Jaksamista kaikille!

Takaisin