Tammivauvansa menettäneille

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miilo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
pirun täti, tais mennä ihan väärään osottesseen ku tsuballe meni kylään [:@]
onneks sulla on se yritys nyt mielessä ni ehkä se vie ajatukset muualle ja ootkin raskaana ennenku huomaatkaan!
tullaanhan me sua tänne moikkaamaan ja tsemppaamaan![:D]
älkäähän vielä antako periks! ootteko miettinyt hoitoihin menoa?

mä en ole uskaltanut soittaa edes vielä neuvolaan. enkä halunnut. sinne voi soittaa tiistaisin 12 ja yhden välillä! vituttaa suoraan sanoen ku se on tehty niin hankalaks, ei tee mieli soittaa. sit pitäs vielä yrittää salaa soittaa ettei työkaverit kuule. ehkä ens viikolla sit...ajan varaaminen on vielä ihan jees mut sit jos pitäs perua se km takia niin ei paljon jaksa tsemppaa.

Mulla oli keskenmeno just ennen tätä raskautta, ja ehdin jo onnenhuumassani neuvolanki tuolloin varaamaan.. Ja perumaan. No sitten kun varasin tästä raskaudesta neuvolaa, sanoinkin sille tädille että jos joudun tämänkin käynnin perumaan, en soita hänelle mahdollisella seuraavalla kerralla ennen laskettua aikaa. ;)

Onnittelut plussanneille ja kovasti tsemppiä tsuballe!

Voi tsuba! Tosi kurjaa kuulla. Toivottavasti tärppäisi pian. Mutta tosiaan se on hyvä, että on muutakin ajateltavaa!

valkosipuli: Saitko siis kunnalliselle puolelle varhaisultran? Mulle sanottiin pirkanmaalla, ettei varhaisultraan oteta muuta kuin jos hedelmöitysajasta on epäselvää. Elikkä mä joudun odottamaan 12.11 asti ultraa..joka menisi sit sinne 12 viikolle. Huoh! Taas sama piina ja odotus. Ja saa nähdä mikä sitten on tulos.

Meillä on täällä sellanen ikivanha ultralaite jolla ultrataan kaikki odottajat ja katotaan löytyykö syke ja on oikeassa paikassa. Aika varataan aina ekan neuvolan yhteydessä. Ihan kiva toisaalta, mutta edellistä (syntynyttä) odottaessani kävin siinä ja jouduin  kahden viikon päästä uudestaan kuin lekuri ei kunnolla nähnyt jotain mittoja. Onneksi en odottanutekaa silloin ja näin itse sykkeen, muuten olisin ollut ihan paniikissa kaks viikkoo! Siin on niin epäselvä kuva et oon kuullu monen joutuneen ramppaan uudestaan ja turhaan huolestumaan. Sanoinkin terkkarille et osaan ite katsoa näkyykö sykettä jos sellanen löytyy. Lääkärit tuntuvat olevan meidän kunnassa ainakin aika aloittelijoita ni ei oo suurta luottamusta ammattitaitoon :(
Onkos Papu ollut paljon oireita? Mulla ei oikeestaan muuta kuin arat rinnat ajoittain ja ihan lievää öllötystä ja ehkä olo on vähän tokkurainen. Saa nähdä alkaako oireita ilmaantumaan kun seitsemäs viikko käynnistyi, jos ei niin sit iskee vieläkin kovempi paniikki. Kun osais olla ajattelematta asiaa hetken mut kun ei... Olis jo viikko 13 meneillään ni vois ees vähä relata olis nää pahimmat ajat ohi...vaik eihän sekään mikään takuu oo.

No kiitos teitille [:)]

Näin se vaan on nähtävä, tätin vierailu tuli ehkä oikeaan osoitteeseen. Näin luulen sen olevan...aikaa saadaan enemmän yrityksen alkuun. ai houp sou [;)]

Valkosipuli ei tässä nyt ihan kamalia aikoja olla yritetty...kierukka otettiin pois helmikuussa ja siitä 2 yk tulin raskaaksi...km jälkeen lähti nyt 3 yk. Yhteensä siis yk 5, mutta tuntuu niin kummalta ettei sitten km jälkeen ole tapahtunut mitään. Toki kiertokin oli ihan sekasin, saatiin täti kylään vasta elokuussa ja sekin lääkkeillä.

Tulitikku en usko että lähdetään hoitoihin, kun sekin ihanuus on ekan kohdalla koettu. Näin ainakin olemme miettineet. Ikää alkaa kuitenkin olemaan jo sen verran, että jos ei nyt sitten tule niin ei tule. Mulla on ollut nyt 2 kiertoa clomit käytössä ja ihan hyvin olen ovuloinut. Oonkin miettinyt, että pitäiskö käydä ultrassa tossa kierron puolivälissä kun on ne ovis kivutkin niin kovat.

Oon tosi onnellinen teidän puolesta ja toivon koko sydämestäni, että teidän vaavit matkustaa matkansa loppuun asti ja saatte ihanat pikku pampulat kainaloon ensi kesänä.

Meidän naapuriin tulee vauva marras-joulukuun vaihteessa ja kuinka söpö sen massu onkaan...huoh...

Onneksi meillä alkaa nyt yrityshommat mennä vauhdilla eteenpäin ja päästään ehkä kuunvaihteessa aloittamaan.

Palataan asiaan taas

Tsuba

valkosipuli: tuohan on toisaalta tosi jees, että pääsee jo hyvissä ajoin sinne ultraan. Mullahan oli se sikiö lopettanut kehityksensä 7+5, että ajattelin jos 9 viikolla kävisi sit vaikka yksityisellä katsomassa mitä sinne kuuluu. Tai en tiedä..se on niin kauhean kallista lystiä se. Ehkä menen silloin 9 viikolla ultraan, jos oireet alkaisi jotenkin vähenemään. Ei tarvitsisi sitten odottaa 12 viikolle, et näkee onko siellä enää ketään..

Oireina mulla on samat kuin aikaiemmin: rinnat arat ja väsymys, mut sit lisäksi tullut krapulainen olo, jopa syömisen jälkeenkin! Nyt olen kauheassa flunssassa kotona, että olo muutenkin nuutunut, toivottavasti ei ole nöfnöfiä! täytyy toivoa, että pikkuinen pärjää nekin läpi ilman kummempia vaikeuksia.  Niinpä! Olisipa jo reilusti enemmän viikkoja!

Jaahas. Tänään vessassa käydessä tuli kerran pyyhkäisyvuotoa. Oli aika haalean vaaleanpunaista, mutta selkeästi jotain poikkeavaa. Kuinka teillä tytöt keskenmenon tullessa alkoi tuo vuoto? Kun mullahan ei ollut mitään vaivoja, kun ultrassa vain todettiin sikiön kuolleen kolme viikkoa aiemmin, ei vuotoa, ei kipuja, ei mitään. Olen tosi huolissani..Ajattelin varata maanantaille yksityiselle ultran, että katsoo mitä siellä tapahtuu. Voi kurjuuksien kurjuus.

voi papu_, toivottavasti toi on ihan normaalia vuotoa! luin jostain et 90% alkuraskauden vuodoista johtuis seksistä. ootteko mahtollisesti harrastaneet tätä ihanuutta?

mulla alkoi molemmat keskenmenot ruskealla tuhruvuodolla, ei kipuja. sitä vuotoa kesti noin viikon ennen ku sit alkoi kunnolla. toisella kerralla kunnon kipujen kera. mä menin ton toisen kans päivystykseen, ei muuten olis ottaneet vastaan mutku oli jo yks km takana ja oireet samanlaiset niin pääsin. neku ei mielellään ota ku noi alkuraskauden vuodot ovat niin yleisiä!! yksityiselle tietenkin pääsee.

mä niin pidän sulle peukkuja!!! ihan tuli tippa linssiin, ei tosiaan toivois kellekään keskenmenoa [:(] varsinkaan sellaselle joka on sen jo kokenut!! toivotaan et olis vaan ihan tavallista alkuraskauden vuotoa!!!!

voimia!!!

Ok, kiitos. Ei kyllä olla nyt pariin päivään harrastettu seksiä, ettei se siitäkään voi olla. Tänään ei ole vielä tullut mitään. Mutta kun koko ajan miettii ja kuulostelee, niin alavatsaa ehkä nipistelee koko ajan.. HUOH! Ei auta kuin odottaa. Pidetään peukkuja, että olisi vain jotain tavallista vuotoa.

tulitikku: vuositko sinä joka päivä sen viikon ajan?Tuliko niin paljon, että piti käyttää sidettä? Anteeksi kun kyselen niin tarkkaan..

Papu, kysele ihmeessä!
joo, kyl mä taisin vuotaa joka päivä. en tarvinnut sidettä, lähinnä vuotoa jäi paperiin ku pyyhki. toisella kertaa taisin kyl joutua käyttämään pikkuhousunsuojaa. mutta, niukkaa se vuoto oli!

ja mee ihmeessä vaikka yksityiselle tarkistuttaa tilanne! toi tietämättömyys on niin inhottavaa!!

Voi Papu_, toivottavasti on vaan jotain asiaan kuuluvaa vuotoa. Mulla tuli yhden kerran housuihin hieman ja sitten meni taas muutama päivä kun tuli pyyhkiessä ja tätä jatkui sen melkein 2vko ennenkuin menin ultraan. Sitten ei kaikki ollutkaan kunnossa [:(]
Toivottavasti sulla ei liity mitenkään keskenmenoon ja masuasukki pysyy kyydissä.

Mä täällä ihmettelen taas maailman menoa ja vuoto alkaa olla lopuillaan, toinen clomi meni tänä aamuna...siis ennen olen ottanut 2 tabl/pv ja nyt tein ite päätöksen että otan vaan yhden, kun kerran ovuloin silloin km jälkeen ilman lääkkeitäkin.

Palailen taas asiaan...olen viikon nyt lomalla

Papu_: Toivottavasti kyseessä on tosiaankin vuotoa, joka ei millään kuulu keskenmenoon. Itsellä alkoi vuoto siinä rv 6 paikkeilla ja sitä kesti aina raskausviikolle 10. Useimmiten vuoto oli semmosta pientä tuhrua (rusehtavaa) ja välillä vähän enemmän. Seksin jälkeen vuotoa oli yleensä enemmän. Pari kertaa tuli jopa niin paljon, että siinä säikähti jopa tuleva isäkin... Mutta nyt mennään rv:lla 24+4, joten ne säikähdykset olivat onneksi turhia [:)].

hyvä ku näitä positiivisia vuototarinoita tulee [:D]

papu, mikä on tilanne?

peukut ja varpaat on pystyssä!

Moikka tytöt!

Kiitos vain kaikille tsemppaajille! Tilanne siis ihan hyvä nyt. Vuotoa ei tullut kuin silloin lauantaina kerran pyyhkäisyvuotona vaaleanpunaista. Sen jälkeen ei ole nyt näkynyt eikä olossa ole tullut muutosta. Raskausoireet ovat vielä ennallaan.
Että saas nähdä, oltaisko tästä nyt säikähdyksellä selvitty?! Neljä viikkoa pitäisi sinnitellä sinne ultraan,että näkisi mitä tapahtuu. Nyt mielikin jo rauhoittui, enkä vielä halua varhaisultraan. Tuntuu, että se rauhoittaisi vain sen yhden hetken ja sit heti seuraavana päivänä olisi taas paniikki päällä..

Kiitos vielä kaikille positiivisista kertomuksista ja tsempeistä! Täällä vielä sinnitellään. :)

mites teillä muilla raskaudet edistyy?

mä uskalsin varata neuvolan tänään, kääks. toivottavasti sitä ei tällä kertaa tarviis perua! se olis 6.11

mitkäs fiilikset Tsuballa on?

onko Papulla tuhruilu loppunut?

ens viikon to olis se varhaisultra! luin jostain et sydämen pitäisi alkaa sykkiä 25 päivää hedelmöityksen jälkeen. jos näin on niin kyllä siellä ultrassa pitäisi näkyä alkio ja sydän. meillä tiedossa aika tarkalleen hedelmöitys ajankohta joten jos ultrassa ei mitään näy niin sit siel ei kyl oo mitään. peukut pystyyn!!!

Heippa,
Toivotaan että kaikkien masusta löytyy se pieni syke. mulla olis ens viikolla se ultra. Välillä on vähemmän oireita ja sit taas välillä enemmän. Muutaman päivän olen ollut ilman kahvia kun siitä tuli tosi kurja olo. Mulle tulee nälkä mut sit kun syö niin tulee inhottava olo. Tissit ei oo enää niin kipeet kun oli, mut vähä kummiskin. Kyllä se ultra silti jännittää...miehelle sanoin että en tiedä kuinka kestäis uudestaan sen pettymyksen :( . Onko teillä mielialat vaihdelleet? Mulla ei suuria kohtauksia ole ollut, mitä nyt vollotin yhtä tv-sarjaa katsellessa. Miestä vähän hymyilytti... Nyt taidan koittaa syödä jotain.
Papu: toivottavasti on jotain ihan harmitonta se vaaleanpunainen vuoto, luulis jos kerta oireetkin on ennallaan. Kiva kun oli tullut kommenttia muiltakin joilla kokemusta asiasta.

valkosipuli, mä oon ainakin niin herkillä et tippa on kokoajan linssissä [:(] oon kyl muutenkin herkkis mut nyt alkaa jo melkein tää naurattamaan [:D] ja huomaan et pinnakin kiristyy todella herkästi [:@] Eli, kyl mielialat vaihtelee aika paljon!

Moi,
Mulla ollut äreyttä ilmassa tänään[:D] ja tolkuton väsymys. Nukuin kymmenen tunnin yöunet ja parin tunnin päikkärit, enkä usko että on illalla uniongelmia...tästä tää alkaa ja kohta tulee se kokopvä pahoinvointi[:'(] , lieviä oloja on ollut jo ja kahvia ei tee mieli enää. Miten Papu jaksaa?

Takaisin