Tammivaavit 2

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja kaylies
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Balleriina, tervetuloa! [:)]

Saatiin perjantaina yhdistelmävaunut, oli tosi edulliset! 339e! F7 malliset.
Myös muut tavarat alkavat olla vihdoin kasassa, turvaistuin, amme, ja sänky! Se on kyllä kunnostettavana, kun on niin vanha sukuperintö! :)

Nyt syömään, voikaahan hyvin kaikki!

PS: Minut löytää vähän joka paikasta samalla nimimerkillä. Moikkuli.

Huh olipas viikonloppu! onneks alkaa taas arki niin saa levätä. La oltiin ensin kisoissa hepojen kanssa, sitten illaksi sadonkorjuu juhliin sukulaisten ja tuttavien kanssa. Yöllä kotiin puol 2!!!!! En ole varmaan koko raskausaikana valvonu niin myöhään. Ja tietty sit viel ajoin kotiin[:-]
Tänään sitten päätettiin et lähdetään joulu ja huonekalu ostoksille. Olen kyl aina ollu sitä mieltä et shoppailu on raskasta mutta raskaana ollessa se vasta onkin tukalaa hommaa!
Mut onneks vanha kunnon ikea taas piti pintansa ja sieltä löytyi meidän makkariin lipasto johon mahtuu isukin ja äidin sukat ja alushousut sekä muksun vaatteet. Ja sitten viel ostettiin pehmustettu hoitoalusta jonka voi sijoittaa vaikka pinnasängyn päälle tai lipaston päälle yms. Sit löydettiin viel amme, pinnasängyn reunasuoja ja harsoja.
Eli nyt ei puutu enää kuin se turvaistuin. ja kantoliina. >Sit olis kaikki välttämättömät tarvikkeet hommaatu.

Nyt sit kun päästiin kotiin niin piti tietysti heti koota se lipasto.
Eli ens viikolla saa alkaa pesemään muksun vaatteita ja siirtää niitä siihen lipastoon.

Mut nyt on sit tämä mamma väsy! Vatsaa pitää ihan kannatella et jaksaa kävellä. Ja perse ja häpyluu ym lantion seutu on ihan kuin tulessa. Joten siis nukkumaan.

Mä voin kans laittaa tänne jonkun kuvan kunhan jaksan...

Me haetaan varmaan sitä isyysrahaa sitten kun mies jää isyyslomalle eli heti, kun vauva syntyy. Mun mielestä vois tehdä niin, että olis ensin kaks viikkoa ja sitten myöhemmin viikon, mutta kun luultavasti joutuu olemaan talvella lomautettuna (eikä tiedä mikä päivä nyt kohta jo joutuu..[>:]) niin se haluaa olla kerralla sitten ne kolme viikkoa mieluummin sillä isyyslomalla. Saa vähän enemmän rahaa kai siitä kuin on kelan perustyöttömyyspäiväraha? Ei ole ihan vielä tarpeeksi kauan kuulunut liittoon niin ei saa työttömänä juuri mitään.

Aiotteko pestä myös nuo ulkohaalarit, mitä on äitiyspakkauksessa? Oon nyt pyykkäillyt niitä vaatteita, mutta tuota mietin, että kun se ei kuitenkaan ihan iholle tule, niin olisko pakko. Toinen juttu on se kun on kirpputorilta ostanut vaatteita, niin nehän on pesty ennen myyntiin laittoa, toisissa kyllä on se kirpparin tuoksu minkä mielellään kyllä peseekin pois, mutta toiset on niin puhtaan oloiset ja hajuisetkin että ihan sääli pestä "turhaan". Pesen silti, onhan niitä monet siellä hipelöineet myyntipöydällä....

Mä pesin äitiyspakkauksesta kaiken muun paitsi sitä käpypukua.. Ajattelin et ku on sellanen ulkohaalari kuitenkin... 

[:)] mut löytää vuodatuksesta, niisuneiti.vuodatus.net
Mäkin eksyin Ikeaan tänään, Raisioon tosin.. Ostin myös sinisen ammeen, hoitopöytään sellasen puhallettavan alustan, ja suojia, sit sellasen korikärry hökötyksen, sekä pari pientä muovikoria hoitopöydän tasoon.. saa sit harsot niihin jne. ja muutaman niitä vauvan pehmolelu jutskia (hippo ja elefantti).

Mäki oon irc-galleriassa, -minto nikillä :)
Koitan tännekki laitella kuvan kuhan ehin [:D] Ikea on ollu taas suosittu näköjään! Meki käytiin taas viime viikolla, ostaa vikat huonekalut uuteen taloon. Vannoin etten mee sinne vähään aikaan!!! [;)]

Miks nää maanantait on jotenki niiiin tylsiä päiviä?? Tulis ny lunta et piristyis!!

Mä en ainaka pese sitä äitiyspakkauksen haalaria, on sillä nyytillä kuitenki muita vaatteitaki siä haalarin alla. Noita talvivaatteita ei viitti hirveesti pestä ellei oo pakko, ei oo pesun jälkeen niin lämpönen enää. Muut vaatteet oon pessy ja silittäny jo (pakko tehdä aina kaikki ajoissa). Saa nähdä miten silityksen käy sitten kun nykerö on maailmassa ja jos ei jäiskään yhtään aikaa sen hoidolta, kyllä siinä sitten silitys jää ekana pois. Ens viikolla tulee onneks veronpalautukset ja pääsee shoppaileen viimeset hankinnat vaaville ja loput joululahjat. Jep, shoppailu on muutenkin rankkaa ja varsinki nyt!! Viä ku jalkojen puutumisten, vessahätien yms lisäks varoo mahaansa koko ajan , ihmiset ryntäilee kun päättömät kanat ja kaikki tönii ja ja...

Koko ajan marisee että aika menee hitaasti, sit kun aattelee et huomenna on 32 viikkoo täynnä ni ei meinaa tajuta ollenkaan. Justhan sitä vartos et tulis se 30 täyteen!! Menee samalla hitaasti ja nopeesti... Onneks on joulu tulossa niin menee aika nopeesti!! Pelottaa jo valmiiks kaikki ihanat jouluruuat ja -herkut, muutenkin hävettää tää painonnousu... Viä jos se loppua kohti kiihtyy ni jessus sentään!! No, onneks se on tullu tohon mahaan kaikki (vai näyttääkö se vaan siltä kun maha on niin iso niin muut osat näyttää pienemmältä??).

Mie oon pessy kaikki vaatteet mitä oon joko saanu tai hankkinu. Ihan kaiken siis. Jos o yhtään herkkäiho vauvalla nii iha sen takia varmuuden vuoksi, jopa pestyt vaatteet olen pessyt. Olipaha tekemistä :P ettei tylsyyteen hypännä.

Joo miekii oon kuvani useamman kerran lisännä tonne ja se näyttää että se muka on siellä ja ketut marjat se ole siellä ollenkaan..tai siis tule näkyviin.

Kohta hakemaan tupperin tavarat matkahuollosta ja pakkailemaan asiakkaille. huomenna lähtöö niitä sitten kuskailemaan..taas saa istua autossa monta tuntia...ainakin kolme-neljä..... sen siitä saa ku saa esittelyt 80km päähän kotoa kolmeen eri paikkaan :/ mutta ei siinä mitään, ei haittaa..kivaa olla poissa kotoa ja nähä kavereita.

Terve vaan!
Täällä alkaa neljäs viikko kotona... Ja välillä tuntuu, että mitään ei saa aikaseksi [:o] Oikein lorvikataripäiviä välillä ollut, toisena päivänä sitten olen puuhannut paljonkin. Verhot olen saanut ommeltua ja vähän kaappeja järjesteltyä, niin ja peitot ja tyynyt sekä kesätakit ja ikkunat pestyä. Tavaraa vielä sikin sokin joka puolella, vaunut ja äitiyspakkaus pyörii olkkarissa jne.  Joulukorttitarpeet odottaa tekijää, samoin muutama ompelu ja lahjaprojekti on vaiheessa. Ja pienimmät lapsen vaatteet pitäsi pestä pikkuhiljaa valmiiksi, isommat vaatteet meinasin pakata vielä varastoon. Yhden laatikoston jo tyhjensin lapsen vaatteita varten, mutta taidan sijoittaa vaatteita, harsoja ja kestovaippoja pääasiassa kylppäriin. Kylppärin tasolla kun meinaan vauvaa suurimmaksi osaksi hoitaa alustan päällä. Onneksi tuli kylppärin tason alle vetolaatikko rempan yhteydessä laitettua [;)] Makuuhuoneeseen ei ainakaan mahdu hoitopöytää, hyvä kun saatiin pinnasänky sinne mahdutettua. Tekemistä kyllä siis on, mutta kun sais homman aloitettua. Olo on ollut muutoin hyvä, ei juurikaan supistele/kipuile/turvottele tai muuta sellaista. Vessassa pitää kyllä rampata usein ja jos ei muista tarpeeksi usein syödä, niin tulee heikko olo, vähän kun alkuraskaudesta. No, nyt pitää kai osata nauttia ja vähän laiskotellakin, eiköhän ensi vuonna pikkuinen pidä huolta siitä, ettei tekeminen lopu tai aika käy pitkäksi [:D]

tapellessani tuon profiilikuvan kanssa huomasin, et se pitää ladata siihen avatar kohtaan... sit tulee näkyviin.. 

murh. No nyt se valittaa mulle että on liia iso kuva vaikka se on pienempi kuin tuo tämän ilmoittama max koko. HUoh. en jaksa tapella. laitan sit joku päivä kuha jaksan innostua kunnon kroppa kuvan.

nyt on ensimmäinen koneellinen vauvan vaatteita pesussa!! Sit huomenna ne saa laittaa uuteen kaappiin!!
Me oltiin shoppailemassa Raision ikeassa ja en kyl nähny siel muita maha pystyssä olevia samaan aikaan!![:D]

Mut kyllä väsyttää tänään kun oli koko viikonlopun reissussa. Hetken kun seisoo/kävelee niin pakarat on kuin tulessa.
Tänään illalla olis viel synnytys valmennus ja tänään aiheena nimen omaan se synnytys.

Ekaa päivää kotona [:D] IHANAA, on tätä ootettukki. Heräsin jo kuuelta ku ei muka nukuttanu, ja aloin sitte pyyhkimään pölyjä ja siivoileen. Pitihän ne pikkupäikkärit välissä ottaa, mutta kivaa ku ei tarvi miettiä töihin lähtöä.
Märkää on ulkona, vettä sataa tihuuttaa. Tekis mieli lenkillä lähtä käymään, vaihteeksi "valosanki" aikaan.
Torstaina ois neuvola, nyt alkaa olla vissiin parin viikon välein. Kivaa kuulla taas sydänäänet. [:)]
Äippäpaketin vaatteet ja muutkin vähäset mitä oon ostanu, oon pessy ja silittänyt. Sänky on hommattu, muttei se ole vielä kotona ja autokaukalo puuttuu, juoksurattaat ostin huuto.netistä.
Hoitotarvikkeita ei oo vielä - parin viikon päästä ikeaan, sieltä hoitopöytä, ehkä niitä sitten alkaa pikkuhiljaa ostamaan.
Mutta tämmöstä tänne, jospa tuota luntaki tulis kohta.. [8|]

Me ollaan esikoisen kans myös ekaa päivää kotona, jee [:)] En oo kyl saanu mitään aikaiseksi. Täytyis aloittaa tuo vauvan vaatteiden pesu jne.

Jouluvalot piti laittaa eilen jo ikkunoihin kun on niin synkeää ja mustaa. Sais tulla sitä lunta pikku hiljaa tuon vesisateen sijaan. On kyllä ihanaa ajatella,että saa kerrankin oleilla joulun ajan kotosalla ja valmistella joulua oikein antaumuksella [:D]

Kadehdin teitä jotka asustatte ikean lähistöllä. Minulla on ollut jo pari kuukautta kauhea hinku ikeaan, mut mies ei halua lähtee sinne asti ajeleen

Yohanna,muakin kauhistuttaa joulun herkuttelu, kun nytkin tekee mieli makeaa kaiken aikaa.... Mullakin on kilot kaikki tuossa masussa, mut karkkihirmu kun olen niin hirvittää tämä sokerinmäärä. Millä sitä sais oltua edes viikon syömattä makeaa[8|]

mielenkiintoista.. mulla pitäis virallisesti keskiviikkona alkaa äippäloma ja kävin äsken kelan sivuilla katsomass onko siellä jotain infoa tilanteesta kun kotiin ei ole mitään tullut. Mut siellä luki vain että asiakirja saapunut. Ja äitiyspakkauksesta en löytänyt mitään infoa mistään... hmmmm... pitää varmaan soittaa ja kysyä että olenko mä edelleen omalla lomalla vai äippälomalla keskiviikon jälkeen.

Yamacraw, mä olin Raision Ikeassa sunnuntaina josku kahen ja kolmen välillä.. Kauheesti ihmisiä vaan sompailemassa.. Mulla tosiaan matkaa tuohon laitokseen 4km joten sinne pääsis tietty muulloinkin kuin sunnuntaina ruuhka-aikaan.....[8D]
Tänään oon sit viikkaillu puhtaita vauvanvaatteita narulta lipastoon ja pessyt toisen koneellisen vauvanvaatteita..
Nyt oon sit ihan loppu.. Huomenna ois viimenen perhevalmennus ilta.. aiheena taitaa olla vauvan käsittelyä.. ja torstai illalla on neuvolan synytysvalmennus [:)]

Takaisin