Tammivaavit 2

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja kaylies
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Näköjään monella muullakin on aktiivinen asukki masussa... Täällä myös ja välillä jopa ihan siihen kyllästymiseen asti. Liikkeet näkyy päälle päin tosi selvästi, joka on välillä jopa pelottavan näköstä. Jostain kumman syystä tulee yksi niistä Alien leffoista mieleen, jossa se emännys kanto sitä alien poikasta... [&:]

Tänään oma äiti-kultani yllätti mut positiivisesti ja sanoi, että he haluavat isäni kanssa ostaa vauvalle sitten pinnasängyn ja hoitopöydän. Ja sehän vaan passaa... Onhan se kiva, että isovanhemmat haluavat osallistua vauvan tarvikkeiden hankntaan, vaikka oma rahallinen tilanne ei sitä välttämättä vaatisi. Voipahan laittaa noista ostoksista säästyneet rahat talteen ja ostaa myöhemmin jotain isompaa muksulle [:)].

Ja sitten se possunuha... En vieläkään ole ottamassa sitä rokotetta. Perusteluitani voi lukea tuolta yleisen raskauskeskustelun puolelta, jossa on myös äänestys ko. asiasta. Koko juttu on päässyt paisumaan mediassa kuin pullataikina, jonka takia luottamus influenssaan koskevaan uutistointiin ja tietoon on ainakin meikäläisen silmissä kadonnut. Mutta ei tästä tämän enempää tällä kertaa...

Niin ja pieni huomautus... tänään rapsahti täyteen tasan 26 raskausviikkoa [:D]

Hei, neuvola jälleen käyty. Painoa tullu +200g/vko, mahtavaa, edelleen siis n. -7kg.. hb 134 vähän laskenut. sf mitta 29!!! jaiks..mennää niin ylikäyrien että.. virtsa puhdas. verenpaine 136/84 ei ole koskaan ollut noin "hyvä" mulla. JA sokerit pysyny rajojen sisällä. Tuli niin hyvä mieli noista kaikista, ei mitään hätää!! Rokotukset alkaa ens viikolla ja vaikka arvonkin tunnin välein niin olen kyllä luultavasti ottamassa sen, sillä se sitten suojaa tulevaa vauvaa ja sehän on tärkeintä..miten muuten pitää possutauti loitolla??? vauveli potkii pitkin päivää ihanasti, ei haittaa ollenkaa, ollut muutama ilta että ei ole muka tuntunut mitään..ja kauhee paniikki että miks ei tunnu mitään..mutta sitten masuasukki on heränny tai kääntyny niin että on tuntunut, on se vaan niin lohduttavaa tuntea!!vko 28 alkoi..kohta on jo 30 täynnä! Joulukuun alussa mennään synnytystapa tapaamiseen sairaalaan, sitä ennen on muutama neuvola. äitiysraha päätöskin tuli..31e/pvä, sillä ei pitkälle pötkitä..harmi ku en kerenny tehä töitä enempää ku vasta kesällä valmistuin..pelottaa ku toi tauti tulossa rovaniemellä jo niin vahvana..että kerkeekö saada ajoissa rokotusta..jos nyt sitten loppujen lopuksi sen otan...
Voikaa "paksusti" [:D]

Hui, tänään alkoi jo 29.vk, vaikka tuo laskuri muuta väittääkin! Kauheen nopeesti menny aika, ja mahakin on yhtäkkiä kasvanut valtavan suureksi... vyötärönympärys kasvanut n. 35cm! Kävin eilen vähän hemmottelemassa itseäni ja otin korviin reiät, sekä ostin uusia äitiysvaatteita. Kyllä nyt kelpaa masua esitellä... [:)] Olen päättänyt ottaa tästä harvinaislaatuisesta ajasta kaiken irti!!! Tänään olis vuorossa vesijumppaa, joka toivon mukaan on enemmän hauskaa kuin kivuliasta...

Isukille tilasin tulevan isänpäivän kunniaksi lahjan, sellaisen "mute"-tutin (mute = muusikkojen kielelle suomennettuna sordino). Voi sitten käyttää sitä tulevaisuudessa kun haluaa vaavin volyymin vähän pienemmälle... [:)]

Vaikka täällä töissä onkin huippukivaa, olisi silti mukavaa päästä kotikaupunkiin oman kullan kainaloon ja yhteistä pesää sisustamaan. Ehdin olla uudessa kodissamme vain pari päivää ennen töihin paluuta. Vaikka toisaalta, onpahan sitten jotain tekemistä äitiyslomallakin (jonka alkamiseen on enää muutama hassu viikko...!). Miten te ootte ajatelleet saada ajan kulumaan äitiyslomalla?!

lauranen:voi kun tietäs miten saa sitten ajan kulumaan kun nyt työttönänä ja sairaslomalla ollessakaan ole saanu tuota aikaa oikein kulumaan. tänää oli kuitenkin taas vähä äksöniä ku oli se neuvola ja sitte käätii taas vahtii tuota uutta asuntoo ja hakemassa äippäpaketti ja sitten mie nukahin kolmeksi tunniksi sohvalle ku menin lepuuttamaan lantiota ku lonkka kiusas mua ihan tosissaan. nyt koskee päähä ja on vetelä olo ja sokereitakin pitäs mitata ja pakata ja olis pitäny leipoa huomiseksi ja kaikkea mutta kuitenkin on hirveän tylsä olo silti. varsinkin kun mies o päivät koulussa ja illat töissä että yksin saa olla melkei koko ajan.

haha: joku tääl sanoi ostaneensa isyyspakkaukseen the baseballsin levyn kun mies oli haaveillu. Mie sekosin siihen bändiin viime viikolla totaalisesti. He laulaa jopa pari kappaletta mitä en voi sietää,niin hyvin että tykkään. Kaks vuotta sitten en olisi rockabilly rokkia tai vastaavaa ollenkaa kuunnellu ellei tuo ukko olis tullu vastaan mua...sai mut tykkäämään :D ja nyt oon iha hupsuna..tottakai kuuntelen vieläkin enemmä muuta musiikkia, mutta kuitenkin :D

Neuvola oli eilen, sydän äänet kuuluivat hyvin ja pikkuinen koittikin karkailla ultra laitetta, ei tainnut tykätä. sf- mitta otettiin ensimmäisen kerran ja se oli 26,5 cm hemppa oli hieman laskenut ja rautakuuri on nyt aloitettu.

Tänään oli lääkäri ja ultrasivat samalla. Saatiin tuplavarsmistus siitä että pienä poikaa odotamme, painoa oli nyt 980g ja syntymäpaino arvio 3,5 kg.
Kaikki oli pienokaisemma hyvin ja oikein hyvin oli kehittynyt. Oli se ihana taas ihastella sitä pientä ihmettä.. ?
sf-mitta oli tänään 24 cm, kuulema vaihtelee mittauksen mukaan, masu oli tänään aamulla vähemmän koholla kuin eilen.

Jessika: Paljon sinulla oli lähtöpaino.? Mullakin tullut jo 8 kiloa lisää, neuvola täti ja lekuri sanoivat, ettei tarvitse olla huolissaan sillä, jos painoa ei olisi tullut niin lapsi ei olisi voinut kasvaa normaalisti. Lähtöpaino oli mulla 51,5 kiloa.

Huomenna hammaslääkäriin aamulla, IIK. Onneksi tuo taitaa olla vain tarkistus kerta on ensimmäinen kerta.

Miulle tarjottiin vihdoin tänään töitä!! mutta työ keikka olisi kestänyt maaliskuuhun, joten jouduin nätisti kieltäytymään. Harmittaa, ettei tuo tilaisuus tullut aikaisemmin niin olisin saanut paremmat äippä rahat ja tekemistä syksyyn.. noh mutta nyt saan jatkaa kotona löhöilyä.
Kyllä ne päivät saa kulumaan, olen ollut työttömänä reippaan vuoden, ja tuntuu ettei päivät riitä mihinkään.
Aamulla ylös, ehkä jonnekkin liikenteeseen, kotiin, ruokaa, lenkille, ruokaa, lenkille, nukkumaan. :D

Niinhän se aika vain viilettää,
Onnea Minto, nyt mennään jo viikolla 28 :)

Jaicalle kans onnittelut takaisin että meillä jo 27viikkoa plakkarissa[:)] On niin hassua et molemmat odottaa poikaa ja la samana päivänäkin:) Kiva ollu seurata tää raskaus ihmisiä jotka on NIIIIIN samassa tilanteessa kun ite [:D]

Äsken jätettiin tarjous ihanasta omakotitalosta! Pitäkää peukkuja että menee läpi! Haaveena ois tuoda vauva sairaalassa olon jälkeen heti uuteen kotiin :) Oltiin tänään pankissa ja pyysin sieltä sellasen vaaleansinisen kultapossun pojalle! Muistatteko niitä ihania mitä kaikilla meillä ollu varmaan lapsena? Ni ne on tullu nyt Sampoon takaisin [:D] Ja eiku keräämään säästöjä vauvalle. Pyysin kaverillekkin kans ku laitan sen possun vauvakutsujen lahjapakettiin mukaan![;)]

Siis joo se Pikkuniistäjä... toi minkä ostin on Ainun tuote. Muillakin firmoilla on mm. Emma, mut mielestäni toi Ainun on paras. Sillä siis "imaistaan" räkä pois pienen nenästä... vähän kuin iso pipetti, en osaa tarkemmin selittää[:)]. Tosi tehokas ja helppokäyttönen ja helppo puhdistaa kun sen voi keittää. Saatavilla ainaskin isommista kaupoista, Cittari, Prisma, Minimani jne, helppo löytää.

^ Kuulostaa todella järkevältä tuotteelta... Kun oon miettinyt usein että miten vauvoilta saa rään pois kun eivät osaa niistää.. Ja usein vauvat on nuhaisia pikku räkänokkia [;)]

Aamu herätyksen jälkeen vieläkin on väsynyt olo.
Heräsin aamulla hammaslääkäri tarkastukseen ja sieltä sain suoran ajan suuhygienistille, nyt hammaskiviä poistettu ja ikenet revitty auki, niin inhottavan tuntuista että ei ole tehnyt mieli syödä aamupalan jälkeen mitään.
Kohta on pakko yrittää.

Eilen illalla alkoi pistämään oikealle puolelle alamasuun. Tuntui kuin supistus olisi tullut ja sen jälkeen jäänyt tuo pistävä tunne. Ei satu silloin kun olen paikoillaini, mutta kun nousen istumasta tai makaamasta ylös vihlaisee ja sama kävellessä. Kävelyni on ollut aikas tönkköä nyt päivän. Onneksi mies kävi lenkillä koiran kanssa, niin ei tarvitse itse käydä tekemässä pitkää lenkkiä.
Näin täällä tänään. Illalla täytyy suunnistaa kaverille, onneksi siihen on vielä reippaasti aikaa!

Ensi yö tulee olemaan tuskaa. En sitten malttanu olla imuroimatta, viemättä roskia, pakkaamatta ja siivoamatta ja tekemättä pullaa. enää kupit pöytää niin on valmis illan tupperikutsuja varten asunto. Ai nii ja pullat pitää viel paistaa. Nyt koskee lonkkiin ja lantioon. mut kaipa tää tästä. Supistelee pikkasen välillä mutta yllättävän hyvä olo on silti. 

nyt olis talosta ikkunat pesty! Onneks äippä auttoi... en olis itse niitä kaikkia jaksanutkaan. Nyt täytyis viel laittaa ruokaa...mut jalat ei halua kävellä tuonne hellan viereen.
Kävin tänään ostamassa D-vitamiini pilsuja. Ajattelin et nyt vois alkaa syödä niitä kun ei aurinkoa ole enää näkynyt kuin ihan hetken.
Niin ne viikot vaan menee ettei meinaa perässä ehtiä. Vau uutiskirje ilmoitti tänään et enää 10 viikkoa aikaa laskettuun aikaan!! Hui... Ja se siis tarkoittaa myös sitä että se joulu on jo ovella! Ilmankos tänään olikin kaupassa kaikki joulukoristeet jo hyllyillä.
Mulla ei meinaa pysyä enää mitkään vaatteet päällä. Jopa sellaiset mammahousut putoaa. Mulla on maha jotenkin niin eteenpäin pyöristynyt ettei siinä mikään kangas pysy. Koko kaapu pitää varmaan jostain hommata.
Pikkuinen potkiskelee taas hurjana.
jaahas, ei muuta kun kohti lasagnea...

Joulu todellakin ON kohta ovella! [:)] Siispä mä tänään menin tiimariin ja haalin kaks isoa kassillista kortti ja kranssiaskartelutarpeita [:D] Nyt oon vääntäny täällä himassa kaikkee kivaa niistä. Pakko oli keksiä jotain muutaki puuhaa ku koneella istuminen. Askartelu on hauskaa puuhaa!ja mä oon niin joulufani et ihanaa ku sai jo alkaa näpertelee niitä juttuja [:)]

Ihanaa kun täällä tuntuu olevan paljon jouluhulluja ihmisiä! Omasta kaveripiiristä niitä ei montaa löydy, ja itse rakastan kaikkea jouluun liittyvää!! Ihanaa kun kaupoissa on jo joulujuttuja ja -tuoksua!! Puolet lahjoistakin on jo ostettuna, koitan ostaa ne aina marraskuun loppuun mennessä niin voi sitten joulukuun keskittyä tunnelmaan ja kynttilöihin ja glögiin!

Jep, tulipas siinä ihkudaa-tekstiä, ja lisää tulee. Löysin eilen meinaan farkut!!!!!! Ja levenevällä puntilla!!! Aiemmin olen ostanut vain ne yhdet suora/pillipunttiset mitä pakosta käyttänyt, muuten tuulipukulinjaa (tälle kropalle ei sovi mitenkään noi pillipöksyt, oon lyhyt ja vielä lyhytjalkainen ja lanteikas, ja kaikki kengät näyttää mielestäni karseilta niiden kanssa). Nyt löyty ne housut ja neule (ja pari imetyspaitaa valmiiks) ja tänään saa laittaa ne kolmekymppisille! Pitkästä aikaa näyttää ihmiseltä eikä säkissä kulkevalta matamilta, vielä kun tässä on kaikkea hippaloa tänä vuonna. Ja kaikkea muutakin tuli ostettua (=talivilomatili) naperolle. Melki ne meni isyyspakkaukseen, mikä olikin pakko antaa jo eilen, en malttanut piilotella isänpäivään asti. Ja mies tykkäsi kovasti, ei osannut yhtään odottaa ja ihmetteli mistä moisen idean keksin. Tulis jo ilta että sais laittaa uudet vaatteet!

Elegia; tarkoitin nimenomaan sitä vaihetta äitiyslomasta kun vauva ei ole vielä syntynyt, että miten ajan saisi silloin kulumaan! Todennäköisesti sitten vauvan synnyttyä on päinvastaiset ongelmat... [:D]

Tuleva iskä oli sitä mieltä, että eikös se isänpäivälahja tule vuotta liian aikaisin, jos tänä vuonna jo lahjan annan. Mutta perustelin lahjan antamisen siten, että koska minulle yhteinen poikamme on jo olemassa vaikka vielä masussa onkin, myös puolisoni on jo isä... (asiasta tuli siksi etukäteen puhetta, sillä tilasin lahjan suoraan kotiosoitteeseemme, jossa en siis itse nyt ole. Sanoin että paketin saa avata vasta isänpäivänä!)

Syvänvedenjumppa oli muuten aivan mahtava kokemus, ehkä ainoa liikuntamuoto jossa masun koko ja paino ei häiritse. Melkein tuntui hetken "normaalilta" olo siellä vedessä jumpatessa, ja hyvin jaksoi kaikki liikkeet tehdä epäilyistä huolimatta. Suosittelen!

Joulu joulu tulee pian...
Mitenköhän miellä mahtaa mennä synnytyksen kanssa kun olis niin ihanaa päästä miehen sukujoulujuhliin. La kun oli 1.1. Saas nähdä viitsiikö lähteä enää kauemmas synnytyssairaalasta siinä vaiheessa.
Tuli mieleen Yohannan viestistä että saako sitä glögiä juoda?![:D]
Nyt on massu kasvanut sen veran ettei pysty enää istumaan huonossa ryhdissä!! Painaa kylkiluihin. Voiskohan se hyvä ryhti olla sitten pysyvää?!?!
Mut nyt menen jatkamaan siivousta ettei vieraat illalla järkyty.[;)]

Jaa niin, isyyspakkaus täälläkin tekeillä. Ajattelin siihen laittaa seuraavat tavarat:
Joku isyys tekstillinen paita
harsoja
pikkuniistäjä (kiitos Piude vinkistä!)
tutti
tuttipullo
karkkia

ja jotain muuta pitäis viel keksiä lisää...

Yamacraw: Miten niin muka glögiä ei saisi juoda????????????????????????? Ihan tavallista mehua ellet ite mene lisäämään alkoholia. tai osta alkosta sitä alkoholillista versioo.

Päivä meni. Ja taas esittely pidetty. Höppänä kannoin kahta painavaa kassia..hieman tuntuu mutta ei voi mitään ompaha ees jotai liikuntaa tullu. Pikkanen nukkunu paljon tänää. Mut on kyl välillä ilmottanu itestään. joo että sellasta.tyhjeni pää...

Minäkin mietin, miksei glögiä sais juoda??!! Eihän sinne pakko oo alkoholia sekaan laittaa! Paitsi, onko glögissä inkivääriä? Sitä kun ei suositella raskauden aikana.

Meillä täällä tuntuu olevan kaikki hyvin [:)] Pikkunen potkii joka päivä vaihtelevalla rytmillä. Yhtenä aamuna oli todellinen kilpailu käynnissä, kumpi jalka pistää koreammin [:D] Sillon jäi unet kesken [&:] Mutta oli se sen arvoista

Neuvolassakin käytiin ja arvot oli kohillaan, sf 24. Se on ainut minkä ulkoa muistan [:D] Ens viikolla olis sokerirasitus [:'(] Raivostuttavaa ku se on mulle tehty vuosi sitten ja arvot ei todellakaan olleet koholla vaikkakin oireet olivat sinne päin! Jospa sitä oksentamatta siitä selviäis [8D]

No se glögi juttu oli lähinnä kyllä ihan vitsiksi tarkoitettu!!! Ei siinä tuotteessa mun mielestä mitään sellaista olisi ettei sitä juoda saisi...

Nyt alkaa ilmeisesti olla pikkuisella sen verran painoa että alkaa vetää selkää notkolle. Ollut muutamana päivänä sellaista inhottavaa selkäkipua. Ja saisin sen pois sillä et pari kolme kertaa päiväs makaisin lattialla ihan suorana ja paukauttaisin pari nikamaa auki mutta kun taas se kovalla makaaminen sattuu sinne issias-hermoon eli persauksiin ihan julmetusti! Täytyy yrittää lenkkeillä vaan ahkerasti niin saa lihakset lämpimäksi.

Ajattelin kanssa koota meitin tulevalle isukille isänpäiväksi isyyspakkauksen. Hommasin siihen jo yhden insonöörimäisen ohjekirjan vauvasta - kun sellaisen meni tilaamaan [:D] - vaikka ei tuo ehkä koskaan ohjekirjoja lue. Tuo niistäjä ja tuttipullohomma ehdottomasti ja sitten korvatulpat ja se pyykkipoika nenään. Tietty joku miestä väkevämpi pitää olla ja isänpäiväksi myös se "maailman paras isä" teksti jossain muodossa jossain asiassa... EI ehkä mukissa mutta jossain paidassa tai potkarissa tai jotain... esim. mun isän on parempi ku teidän isä - tyyliin...
Pitänee mennä saman tien johonkin nettisaitille, että ehtii vielä omanlaisensa potkarin suunnitella ja että se kerkeää vielä isänpäiväksi kotia.

Ajattelin juuri eilen että otanpa pienen glögin ja Paimion poikien piparin mutten vielä ottanut kun en jaksanut tuoteselostetta lukea. Kai niissä jotain mausteita on mutta pitänee tarkastaa.. Onneksi niitä on niin monen laatuisia ja voihan sitä itsekin tehdä mausteseoksen viinimarjamehun kanssa. Mutta siis ihan hyvähän se olisi tarkistaa...

Voi sun tana... Oikeesti, se määrä inkivääriä ja muita mausteita mitä glögissä on, ei tosiaan ole haitaksi vauvalle... Jos ajatellaan esim sitä että itse kotona tekisi glögiä (ei siis osta valmista), niin inkiväärin määrä siinä on 2 "tikkua" litraa mehua kohden, siis suunnilleen.. Nyt naiset järki käteen!!! 

Takaisin