Tammivaavit 2

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja kaylies
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Elegia: Ihanaa, että tilasi on pysynyt vakaana ja pääset ulkoilemaan [:)] Muista kuitenkin malttaa ottaa rauhallisesta innostuksesta huolimatta.

Meillä oli tänään lääkärin neuvola. RR 104/60, hemoglobiini 111 eli laskusuunta. Meinasivat, että tarvis rautaa syödä varalle, kun tuo monivitamiinien rauta ei oo riittänyt. Painoa oli tullut 350g/vk (nyt kokonaisuudessaan oon kerännyt 3,3 kg. Lääkärin mukaan hyvä tahti, kun kohtu on kasvanut normaalisti), sf mitta oli 24 cm, pissa puhdas ja vaavin sykkeet siinä 140-145. Kohdunsuu on tiukasti kiinni. Hyvä niin, vaikka toivottavasti se sitten alkaa sopivissa ajoin pehmentyä tuolla ennen la:ta...ettei pikkunen ala viihtyä liian hyvin ja päätä tulla vasta pari viikkoo myöhässä [:)] No siihen on vielä aikaa ja nt on hyvä näin. Nyt tarvis mennä sokerirasitukseen, koska oon yli 25-vuotias. Muuta alttiutta mul ei diabetekseen ookkaan ja oisin mieluusti jättänyt sen litkun juomatta, mut ei täs auta muukaan...[&o]

Täällä on ensi torstaina rokotuspäivä, eli kaikki odottajat voivat hakea possunuha rokotteen....Siitä sitten puheltiin neuvolaskäynnillä. On tää kurjaa ja vaikeaa, kun haluis toimia oikein. Pysyn kyl edelleenkin päätöksessäni ja jätän rokotteen ottamatta. En voi ottaa sitä, jos en ole varma että siitä on enemmän hötyä kuin haittaa. Oon niin skeptinen. Jos luen jostain faktoja, epäilen aina kirjoittajien motiiveja...tää on kuitenkin joillekin rahakas juttu tää rokote.. Paras luottaa omaan intuitioon..toivottavasti[:o] Pois pois paha possunuha!!!

Mua ahdistaa kans toi Sikainfluenssa rokote ku en tiiä otanko vaiko en?!?!?![&:]
Miehen mielestä ei pitäisi ottaa.... mutta mutta....plaah

Heissan.

Tänään kans aamulla neuvolassa käyty ja kaikki suhteellisen ok. Paino noussut hirmusesti viimekerrasta n. 1,1 kg/viikko ja sain kunnon läksytykset siitä, vielä kun ei edes ollut oma neuvolätäti vaan joku virkaintonen sijainen[:@].Ärsyttää ihan pirusti ja kun musta painon nousu suht hallussa ollut, nyt tullut yht. 10kg lisää. Tuntuu että joitenkin ihmisten elämäntehtävä ja vakaa tarkoitus on tehdä toisten olo surkeaksi...helvetti omatpahan on läskini! Niin ja kehtas vielä sanoo verenpaineesta, että muka korkealla, vaik lukemat aivan samoja kun koko raskausajan ja sitäpaitsi menin neuvolaan suoraan yövuorosta ja sekin on kuulemma väärin...siis tehdä yövuoroja. Enköhän se kuitenkin ole minä joka tietää/tuntee kropan parhaiten, eikä joku virkaintonen nenännostelia joka tuijottaa vain suosituksia, listoja, käyriä ja kaikkee muuta paskaa[:@]...Ihmisiähän tässä ollaan yksilöitä, erilaisia.
Huh huh hieman helpottaa[;)]

Joo siis paineet ok 136/83, hb 120, sf 23,5 -> alakäyrillä mennään mutta kasvaa tasaisesti, ja syke heitteli 120-140 välillä, potkuja sateli anturiin.

Possu-rokotteen sais meillä ensviikon perjantaista alkaen, mut en ole viel päättänyt kumpaan suuntaan tuossa kallistuisi. Taitaa tulla muutama uneton yö tuon takia[&o]. Kun ei ole mitää faktaa mistään, saa vain ite spekuloida "toisaalta, mutta taas toisaalta" jne...taitaa olla loputon suo.

Sänky keskusteluun: Meillä pinnasäky sijoitettu meijän makkariin, vastakkaiselle seinälle mis meijän oma sänky on. Joten ei siis aivan vieressä, olisiko välissä 3-4m.
Esikoinen siirtyi omaan huoneeseen 5kk ikäisenä (nukkui täydet yöunet 3viikon ikäisestä alkaen) ja varmaan uudella tulokkaalla yritetään samaa jos vain unirytmi sen sallii. Mut sen näkee sitten...

Nyt on sitten mies saatu kotio Turkin maalta ja elämä hymyilee[:D] Toi mulle tuliasiks aivan ihanat uudet pienet sievät korkokegät, kun tietää ett olen aika kenkäfriikki[:)]

Isyyspakkauksen sain tuon "lomaleskiviikon" aikana kasattua ja maanantaina tuli jo annettua. Tarkoitus oli kyllä varrota isänpäivään, mut kun ei millään malttanu[:D]. Pitkästä aikaa sain miehen ihan sanattomaksi, ei yhtää ollut voinut kuvittalaa saavansa mitää tollasta, oli oikeen tyytyväinen.
Paketti sisälsi:

- 2 kpl itsetehtyä tyynyliinaa, johon tilkuista ommeltu sana ISI
- tuttipullo ja purkki korviketta
- pikkuniistäjä (mies sairaanhoitaja, joten sairastapauksissa hällä suurempi vastuu [;)])
- purkki jotain kallista after shave lotionia
- The Baseballs- levyn (joskus ilmasi kiinnostuksensa siihen)
- pikkusikareita
- pikkupullo jäägeriä
- pieni kuohari (sitten laitokselle)
- suklaata ja kurkkupastilleja

Yritin ostaa tasapuolisesti jotain vauvajuttuja ja jotai henk koht miehelle ja omasta mielestä onnistun aikas hyvin[;)]

Tämmöstä tänne...Syyspäivän jatkoja!

Hei!

Täällä sitä köpötellään ja elellään hissukseen... Vauveli on paljon aktiivisempi kuin äitinsä ja on alkanut potkimaan päivisin niin, että mamma jo välillä siihen väsyy... Vaikka sehän on merkkinä, että kaikki on hyvin mutta voisi tuo vähän hellempi välillä olla.. sisuskalut muusina kohta [;)]

Piude: Mul oli myös paino noussut 10kg alusta... Alkuraskaudessa se vain laski ja sitten nousi tosi vähän kerrallaan... Kunnes nyt about parin kuukauden aikana on tullut ihan törkeesti [:@] No, ehtiipä noita sitten sulatella keväällä pois.
Mäkin oon kasaillu isänpäiväksi tulevalle isukille kaikenlaista pientä kivaa. Yritän malttaa siihen isänpäivään asti...[;)]

Possunuhasta: Tänään pitäis 45 minuuttia-ohjelmassa käsitellä aihetta rokottaminen ja raskaus, kannattaa se varmaan katsoa. Itse olen tällä hetkellä sitä mieltä, että en rokotetta ota. Ihan sen vuoksi, että ei mitenkään voida tietää, miten se vaikuttaa sikiöön, kukaan ei varmasti voi sanoa että se EI vaikuttaisi millään tavoin. No, jää nähtäväksi miten tämän kaiken kanssa käy.

Voikaa hyvin.

heips!

Ihan vaan aattelin ilmotella teille muillekkin jotka ootatte innolla ja kärsimättömänä äippäpakkausta et ite soitin tänään kelalle ku omaa pakkaustani oon ootellu täsä jo n 5 vkoa [>:]. Kelan sivuilla lukee sinne kirjautuessa et mulle olis pitäny tulla pakkaus jo viimeviikolla. Niin siis, eli kelan täti sano et Reimalla on sattunu kuulemma joku hämminki ton pakkauksen kans, on puuttunu vaippoja tai jtn muuta tavaraa pakkauksesta. Ja pakkauksia aletaan jakaa taas tällä viikolla tai viimestää ensvkon alusa pitäs olla toimitettuna. Et tiedoksi vaan ny kaikille muille pakkauksen kärsimättömille oottelijoille et sieltä se on tulossa :)

Täälä kans tyyppi potkii ja muljuttulee mahaa aivan jatkuvasti. En ymmärrä enää ees et misä välisä se muka nukkuu.. Aivan ihanaahan se on kun se liikkuu, mut pitää myöntää et välilä kyllä tuumaan jo väsähtää ku mahaa aivan nykii ja öisin ei saa välillä nukuttua sen takia. Mut ennenmmin nyt näin, ettei tarvi pelätä et onko tyyppi hengisä ;)

Voi ku aika menee äkkiä. lauantaina jo tasan 30 vkoa täynnä :)!! [:D][:D][:D]

Tasa-arvosta: joo, olen sitä mieltä, että tasa-arvon mukaan koti ei olen jommankumman oma ja täydessä määräysvallassa, vaan koti on kaikkien osapuolten yhteinen ja ainakin kodin aikuiset ihmiset pitäisi voida tehdä päätökset ja "säännöt" yhdessä. Mielestäni lapsiakin täytyy kuunnella ja ottaa huomioon. Elegia, hyvä idea tuo poikien osallistuminen ruuanlaittoon, täytyy yrittää järjestää niin! Toistaiseks on ollu niin paljon sitä, että iskä on keksinyt tosipaljon kaikkea tekemistä ja menemistä koko perheelle, että sit kun tullaan kotiin, on ruoka saatava aika nopsasti valmiiksi. Mutta tuo kauppareissu ja ruuanlaitto voisi kyllä olla ihan hyvä ohjelmanumero myös!

Possusta: Rokotteissa se varsinainen lääkeaine ei oo se paha, vaan ne kaikki säilöntäaineet ym myrkyt, mitä niihin tungetaan. Esim kaikissa rokotteissa on elohopeaa säilöntäaineena, eikä se todellakaan ole mikään vaaraton aine, varsinkaan sikiölle! En itse ainakaan aio sitä ottaa, saa käsidesit ja tripla-D-vitamiinit riittää (jossain oli tutkimus, että voi ottaa jopa 100mikrog. D-vitamiinia päivässä, se auttaa immuniteettia myös possuflunssaa vastaan). Oliko täällä palstalla joku sairaanhoitaja tms? Olis tosi kiva tietää mitä kaikkea possurokotteessa on sen varsinaisen possun lisäksi. Tosin tuntuu, että se on tosi salaista tietoa, kun ei meinaa netistä löytyä mitään.

Vauvan nukkumisesta: meillä vauva nukkuu aluksi meidän välissä sängyssä. Yösyötöt on siten helpommat hoitaa ja uskon, että vauva nukkuu myös paremmin, kun se tuntee itsensä turvalliseksi isin ja äipän välissä. Jossain vaiheessa sitten laitetaan pinnasänkyyn meidän sängyn viereen ja sitten joskus jos saadaan isompi kämppä, niin saa oman huoneen. Ei taida olla hyvä idea laittaa nyt 11v pojan kanssa samaan huoneeseen, sehän on sillon jo pahimmassa murkkuiässä... [8|]

Ai ei ole epidemiaa?? tänään todettu yli 500tapausta possunuhaa.............Kaikkea ei oo viel ees näköjää tuotu julkisiin välineisiin, mutta kaveri o sairaanhoitaja ja oli saanu tänään enne töistä lähtöä tälläisen uusimman tiedotteen.

Otappa tosta selvää...mulle se sano että ota ihmeessä rokote, mutta itekkiin epäröin...katellaan ja kuullostellaan.

Joo olipa sitten vit''' ppäivä suoraan sanottuna. Päivän paras uutinen, ei tarvitse mennä sille hullulle lääkärille joka sorsi mua. Jee. mutta haempa huomenna verensokerimittarin ja viikonseuranta. Oli koholla arvot. Ei oikeastaan pahasti ku miettii millanen mun elämän tilanne on. ei voi liikuntaa harrastaa ku jo kaupassa käynti aiheuttaa tuskaa ja ruokavalio on terveellinen. ja edellisenä päivänä enne rasitusta tuli sellasta syötyä mikä pitä sokerit tasasesti ylhäällä. eli nou panic. paasto arvo oli 6.3 ku sais olla 5. ja saman verra oli tunnin arvo viitteestä koholla ja kahen tunnin arvokin. eli ne oli tasaisesti koholla eikä silleen vaarallisesti epätasaisesti. no pääsempähä parempaan seurantaan ja paremmille lääkäreille mistä olen tyytyväinen. ehkäpä ne viittii ttutkia tuota supistelua paremmin toisin kuin tuo arvauskeskuksen tollo lääkäri. sanoin myös terkalle tosta lääkärin käytöksestä nii se sano että pittääpä vähä huomauttaa että ei sitä tolleen saa tehä. Eli toisaalta olen kyllä iha hyvillä mielin enkä jaksa välittää ja stressata noista arvoista. ne on nyt mitä ne on sillo ollu ja voi ollakkii erilailla jo nyt kun olen taas vähä enemmä liikkunut.

Terve mammoille, pitkästä aikaa! Oon käyny vähän väliä lueskelemassa teidän juttuja, mut kirjottamaan en oo vaan jostain syystä saanut itteäni, no nyt sitten niskasta kiinni ja päivittelemään kuulumisia!

Juttelin tänään pelkopolista jonkun verran, ja sinne oisin menossa, en synnytyspelon takia, vaan sen, että itse sairaalat ja niiden tilat ahdistaa mua todella paljon! Oli oikein mukava henkilö sielä, ja sanoikin, että siitä on varmasti apua, että pääsee juttelemaan jne jne. noista asioista [:)] Enkä ole ensimmäinen, enkä varmasti viimeinen jolla on samoja tuntemuksia!! [:D]

Neuvola mulla oli maanantaina, ja mun painon laskeminen on vihdoin tasaantunut!! [:D] Meinaten siis sitä, että mun pahoinvointi oli mennyt lähes kokonaan ohi, nyt vaan tuntuu siltä, että se olis tulossa takaisin... lepäillään nyt ja toivotaan parasta [:)]

Mun neuvolantäti osaa kyllä olla aina tosi rasittava, aina kun siltä kysyy jotain, se sanoo "se on ihan normaalia". Siis ihan kaikkeen. Mulla on ollut nyt kamalia nivuskipuja 2 viikon ajan, joidenka takia en pysty liikkumaan omin avuin kuin ehkä vessaan ja takaisin, nouseminen on hankalaa yksinään, kun se rupee heti sattumaan, myös supisteluja on havaittavissa. Kysyin tästä neuvolantädiltäni, ja hän sanoi että se on ihan normaalia.... Mua pikkuisen ottaa pannuun, kun ei se tunnu mitään ottavan tosissaan. Tästä samasta henkilöstä ovat muutkin valittaneet, mutta kun ei nyt voi vaihtaa tätiä kun ei ole siihen mahdollisuuttakaan.. kele! [:@]

En oo nyt siis päässyt liikkeelle sängystä kolmeen päivään, ja kaiken päälle mulle on nousemassa kuume ja kamala kurkkukipu lisänä, paikat ihan tukossa!! Ja tämähän on aivan normaalia, joten iisisti vaan.... jep jep. Mulla on onneksi neuvolalääkäri parin viikon päästä, niin kysäsen siltä asiaa uudestaan, jos nää ei ala helpottaa.

Öisin saa myös rampata vessassa jatkuvasti, ja sekös hirvittää kun en aina pääse ylös sängystä yksinäni, kun yksinkertaisesti polttelee ja vihloo niin paljon nivusiin, ja vatsa kovettuu kivuliaasti samaan aikaan [&o]

Noh kai tää tästä, toivottavasti! Onneks ei oo enää mitää asioita hoidettavana tällä viikolla, että voipi sitten olla ja pötkötellä. Onneksi on mies tukena ja apuna, en mä tosin sitä öisin herätä että nyt mennään vessaan [:D] Mutta hän omatoimisesti mua silti auttaa niin paljon kuin on tarvetta ja mahdollista. I-ha-naaa!!!! [:D]

Minäkään en ole vielä äippäpakkausta saanut, sitä odotellessa... [:)]

Palataan taas, ja sori tämmönen omaan napaan keskittyminen tällä kertaa!

PS: Täällä tuli ensilumi pari päivää sitten, harmi että se vaihtui vesisateeksi melkein heti. Toivottavasti tulisi vielä lisää, mä niin rakastan talvea, ja joulua ja kaikkea!! Ens kuussa kun on synttärit, niin toivois synttärilahjaks valkean maan [;)]

EDIT:

Kaylies, tosi ikävä tilanne sulla ollu lääkäreiden kanssa! Oliko sulla niin, että se neuvolan täti oli myös sorsinut sua ruokavaliosta tms? Kamalalta kyllä kuulostaa, että ei kelpaa, jos sä oikeesti vedät päivässä vaan pari porkkanaa nassuun! Suututtaa semmonen toiminta tosi paljon!

Täällä on sillain, että kaikki RV 25 jälkeen menee sokerirasitukseen, minäkin sielä olin:
Paastoarvo: 4,6
1h arvo: 5,1
2h arvo: 4,6

Oli minusta muutenkin hieman turhaa mennä sinne, kun paino on kuitenkin normaali, diabetesta ei esiinny lähisuvussa jne jne. Mutta olihan se silti hyvä käydä tarkistuttamassa...

Noh, palaan asioihin myöhemmin, väsyttää jo! [:o]

enaj:neuvola täti o mulla tosi ihana ja kannustava eikä se oo sanonnu painosta mittään. sanoi vaa että se on niin yksilöllistä jokkaisella.mut toi yksi ja sama lääkäri oli se mikä aiheuttanu päänvaivaa.
Otappa sinä hyvä ystävä jumppapallo käyttöön. Istu sen päällä ja liikuta lantioo kuin ratsastaisit sillä..joka suuntaan...mulla auttanut noihin kaikkiin kipuihin ja se on ainoa missä mulla ei tule supistelua. kaikessa muussa tulee supistelut. varsinkin enne nukkumaan menoa ku istun ja liikutan lantioo siinä niin on tosi hyvä olo yölläkii..on kipuja mutta ei kovia ja niiden kanssa pärjää..eläkä mene nukkumaan kylelleen...mulla se pahentaa niitä kipuja. Ja ehdottomasti jalkojen alle väliin ja joka puolelle tyynyjä tukemaan erilaisia asentoja.

tuolla muuten hieman ammattilaisille tarkoitettua sikatietoa raskaanaolevista.
http://www.ktl.fi/portal/suomi/terveyden_ammattilaisille/rokottaminen/pandemiarokotukset/raskaana_olevien_pandemiarokotukset/

Heippa vaan pitkästä aikaa!

Tänne kuuluu hyvää, työpäivät vähenee - enää kuukausi jäljellä. Aivan ihanaa! Pääsee rauhottuun ja laittaan kaiken valmiiksi. Ei olla vielä hirveesti laitettu mitään, vaunut hommataan sitten joulun jälkeen, tammikuun alesta, toivottavasti löytyy sitte hyvät. Juoksukärryt (yhdistelmät) ois tarkotus hankkia - vakaa tavote olla puolikkaalla toukokuussa... joopa, hyvähän se nyt on sanoa, mutta katotaan sitten miten käytännössä se treenaus taas sujuu! [;)]

Issias kipu iski ja oli parisen viikkoa sitten pahimmillaan, joka askeleella repi persposkea ja vihlo - ei kiva. Nyt taas helpottanu (*kop kop koputtaa puuta*), selkää taasen meinaa töissä jo särkeä, että istumaan pitää välillä päästä. Kävin terkkarilta lainaamassa sen tukiliivin/vyön, mutta seki jotenki ahistaa ja puristaa, etten kuitenkaan tykänny sitä käyttää. Vaikka varmaan siitä selälle apua olisi..[8|]

Kelan päätökset äitiysrahoista tuli, joten äitiyspakettia ootellessa![:D] Ihanaa päästä hipisteleen...

Vauva alkanu vasta nyt oikeestaan kunnolla liikkumaan, eilen illalla ekan kerran näki kun maha "muljahteli". Viikko pari sitten mies tuntenu kädellä mahan päältä liikkeitä. Mutta koko ajan liikkeitä tuntee enemmän, myös päivällä.

Ens viikolla ois sokerirasitustesti, ja perhevalmennukset alkais myös.
Possuflunssarokote todellaki mietityttää, mutta oikeasti ei kai ne nyt sitä suosittelis jos siitä haittaa olisi.... hankalaa!!

Ihanaa odotusta, voikaa hyvin!

Terve. Meillä meni makuuhuoneen järjestys kokonaan uusiksi pinnasängyn tultua. Ainut paikka olis ollut ikkunan vieressä ja siihenhän en lastani/ittiäni laita nukkumaan! Nyt oon aatellu että vauva siirtyy omaan huoneeseen nukkumaan siinä vaiheessa kun yösyötöt vähenee yhteen/kahteen kertaan yössä. Ja ehottomasti nukutaan omassa sängyssä! Itse olen lapsi, joka nukkui äidin vieressä 12-vuotiaaksi asti [8D] Siitä ei ollu helppo "muuttaa" omaan huoneeseen.

Kipuja meilläkin havaittavissa nivusissa [:o] Varsinkin kun nousee ylös matalalta tai kävelee liian lujaa. Tosi tympeää. Tulee passautettua ukkoa koko ajan ku ei ite viitti nousta enää [:D]

Meillä alkaa olla kaikki vaatteet/tekstiilit pestynä sekä silitettynä, tavarat omilla paikoillaan ja enää ei edes puutu mitään [;)] Minähän olen reipas [:D]

Jei, eilen tuli äitiyspakkaus!! Reilun viikon kesti, vaikka muitten juttujen perusteella olin varautunut monen viikon odotukseen. Ja olin oikeesti positiivisesti yllättynyt! Katselin netistä kuvat sisällöstä valmiiksi, livenä ne näytti sitten paljon kivemmilta. Ja ainahan kaikki ilmainen on kivaa!! Josta tuli mieleen että isänpäivään enää pari viikkoa, tarvii kyhätä paketti kasaan. Nyt siinä ei ole oikeastaan paljon mitään vielä kun on ollut ihan persaukinen, huomenna tulee eka normaali tili sitten kevään (kesällä lomautuksia) mistä voi ostella jotain isompaa natiaiselle ja itselle!!

Muuten menee hyvin, ei vieläkään paljon oireita (kopkopkop). Ei särje eikä kolota ja liikkumaan pystyy normaalisti. Ihan varmaan sitten kostautuu synnytyksessä... Ainoastaan kauhea pitkästyminen vaivaa. Mitähän sitten loppuaikana on odotus kun nyt jo tylsistyttää. Ja pingviiniolo, lyllerrän kun mikäkin pallo. Onneks voi harrastaa pyöräilyä ja x-bikingia että tulee liikuttua, kävely ei tunnu enää yhtään kivalta. Mahaan tuntuu hassulta (varmaan hyllyy tahdissa?) ja muutenkin tulee enemmän lyllerö olo ja tuskastuttaa kun ei pääse käveleen tarpeeks nopeesti (sellanen hidas kävely turhauttaa eikä siitä saa liikunnan hyvää fiilistä, normaalisti kävelen tosi nopeasti).

Joo, tulipas taas itsestä puhuttua! Luen aina kaikkien kirjotukset (ja monta kertaa päivässä, miten niin mulla on tylsää???), mutta nykyään on niin hajamielinen ettei muista kuka kirjoitti mitäkin etten sen takia pahemmin kommentoi muiden juttuja. Onko muilla tätä vaivaa? Ajatteleeko sitä koko ajan niin paljon vähintään alitajunnassa kaikkea muksujuttuja ettei päähän mahdu muuta tietoa?

Ja rokotteesta vielä, kauheeta pähkäilyä!! Ensin olin että joo, sitten että ei, nyt taas enemmän joo mutta en vieläkään varma. Tuntuu että vähän isompikin uurastus (polkea mäki ylös, rappusia monta kerrosta jne) saa keuhkot ahtaalle, ihan kun ois askillisen röökiä vetäny putkeen. Tähän päälle kun sais vielä jonkun keuhkokuumeen niin huhhuh!! Onneks toi puuskutus ja puhina tulee vain kun menee ylöspäin (just mäet ja rappuset). Äkkiä täytys jotain päätöstä tehdä, inhottavaa..

Oliha se sittenkin jo menty diagnosoimaan raskauden ajan diabetekseksi ilman että kokeillaan ensiksi ruokavalion tiukentamista ja liikunnan lisäämistä. Noh mä tiedän et ne arvot laskee kuha vaa pystysin enemmä liikkumaan ja tiedän kyl mitä pitää jättää pois tai ainakin vähemmälle että pysyy oikein noi arvot. No saimpahan omakseni ton mittarin että voi tulevaisuudessakkii sitten katella arvoja huvikseen. Ja pääsen kysille sitten kunnon tutkimuksiin eikä tarte täällä arvauskeskuksen lääkärin kanssa tapella. tekevät kuitenkin siellä kymmenen kertaa enemmä ja paremmin tutkimukset.

Pitäs siivota mutta jaksa, pitäs pakata mutta jaksa, pitäs suihkuun kammeta mutta kehtoo enne ku o vähä tehny hommia täällä. EIlen illalla puolen yön aikaan päätin sitten pestä uunin...ihme viirauksia :P

Ei toi neukkari nyt puhunu mittää niistä rokotuksista. mutta katsellaan ja kuulostellaan. Pahimmassa tapauksessa olen jo sairastanut sen lievänä. pahimmassa tapauksessa sain eilen altistuksen. Mutta jaksa pähkäillä kun on tärkeämpääkin mielessä.

mie kyllä muistan ihmeen hyvin asioita mitä tänne on jo kommentoitu...mutta ei aina sata varmaksi että kuka mitä mutta yleisesti muistan kyllä aiheet ja kysymykset. Ja sitten hormonihirviön astuttua päälle ketuttaa ku kysellää monta kertaa samaa :P toisaalta toi hirviön tultua ketuttaa nyt muutenkin kaikki :PMutta nyt oon ihmee hyvällä päällä.

Jospa ottas sitä aamupalaa ja rupeaisi touhuamaan täällä nii kehtoo näyttää asuntoa asunnon kahtojallekkii tänää jossai vaiheessa,muuten istun tän ruudun eessä vielä puolen päivän aikaankin...toisaalta mä varmaa tuun kyl taas koneelle ku aamupala o valmis ja mussutan ja luen juttuja :P. täällä o nimittäi iha hirveesti hiekkaa ja pölyä joka paikassa ja muutenkin aika räjähtäneen näkönen on tää asunto :P noo se o vaa elämää..ainii tänää pitäs leipoo pullaa ku huomenna pidän sen aloitusesittelyni täällä :D

Kauhean paljon uutta teksiä taas[:D] Ajan vietettä tämäkin...Taas tulee vaan niin kauhee hoppu ku 15min päästä pitäis olla tallilla...[:)] Meillä päin ei oo rokotteesta vielä puhuttu joten en paljoa ole asiaa miettiny...d vitamiinia syöny raskausajan monivitamiinin lisäksi ja paaaaljon hedelmiä jne...silti paino noussut 10kg, mut neuvolatäti sano ettei tarvi olla huolissaan kun oli niin alhainen lähtöpaino....
Vaunut sain ostettua ja on IHANAT!!![:D] Emmaljungas cerox sportit...pääsee sitten taas juoksenteleen...kokeilin tuossa vesijuoksua maantiejuoksun sijaan kun ollut niin pitkä tauko, niin se oli kyllä tosi mukavaa! Suosittelen...Jumppapalloon uskon kun ratsastuskin helpottaa oloa, jotenka pitääpäs alkaa itekin pumppaileen se käyttöön taas komeron pohjalta... Istumatyöntekijänä kokeilin human toolia, sellaista tasapaino satulatuolia ja se kyllä on loistava! Laitetaan tavallisen penkin päälle...ei enää pakottavaa tunnetta nivusiin[:D] Täällä voidaan hyvin...mut nyt hoppu taas...

Jei posti toi äippäpakettilapun. harmi ku en heti pääsee hakemaan ku pitää odottaa sitä asunnon kahtojaa ku on tulossa tänne juuri.

Noista vitamiineista... Että saanhan syödä Devisolin D3 vitamiinitabletteja? Ajattelin nyt alkaa syömään ku ei tota aurinkoa enää näy [&:]

Lääkärineuvola takana.
RV 28+4
Paino +656g/vko (yht. +4kg lähtötilanne)
RR 125/87
U-Prot./U-Gluk. -/-
B-Hb ei mitattu ku oli 2 viikkoa sitten niin hyvä. (143)
Sf 27cm
Syke +130
Kohdunkaulasta lääkäri meinas että kiinteä ja "normaali" (tiiä sitte mitä tarkotti normaalilla [;)]).
Oon uumoillu vaavin kääntyneen pää alas päin ja sainkin vahvistuksen ajatuksilleni.

Rokotuksesta kyselin jotain lääkäriltä ja hän totesi ettei voi l'hteä sanomaan mitä minun tulisi tehdä vaan se on nyt oman päätökseni varassa. Toki rokotetta puoltavia tekijöitä on, ja hän niistä mainitsi mutta ei lähtenyt painostamaan rokotteen ottamiseen, sillä kuten me keskustelimme, ei testaamattoman rokotten lopputulosta voi tietää, vaikka kuinka kerrottaisiin ettei ole todennäköistä että se mitään aiheuttaisi..
Mutta mielestäni todella asiallinen suhtautuminen lääkäriltä! [:)]

En myöskään luota median uutisointiin esim Rovaniemen 1000 sikainfluenssa tapausta.. Kuinka moni heistä SAIRASTAA kyseistä tautia, ja kuinka monen oletetaan sairastavan? Tulee tunne että nyt säikytellään ihmiset ottamaan rokote kun niitä kerran on tilattu. Ja kun luvut eivät vielä kausi-influenssa määriäkään hätyyttele.. Emt.

minto: kyllä saa ja kannattaakin syödä D-vitamiinia. Vähintään se 10mikrog. päivässä, mutta isommatkin annokset, esim 25mikrog. on hyvästä. Myös kalaöljyä 1rkl/pvä kannattaa syödä, saapi samalla omega-3:set ja tulee älykäs lapsi [:)].

Ja possusta: mäkin uskon, että aika paljon on pelkkää mediasirkusta. Kalliit rokotteet ja hirvee pelottelu päälle, sillai lääkefirmat tekee hyvää bisnestä. Ja lekurithan tunnetusti saa niiltä lääkefirmoilta provikkaa sitä mukaa mitä ne asiakkailleen niitä lääkkeitä tyrkyttää. En todellakaan luota lääkäreihin, että "oikeasti ei kai ne nyt sitä suosittelis jos siitä haittaa olisi.... ". Ne suosittelee turhia lääkkeitä ja rokotteita ihan vaan siks, että ne nettoaa siitä niin kivasti.

ALKUPERÄINEN: Freya
Ja possusta: mäkin uskon, että aika paljon on pelkkää mediasirkusta. Kalliit rokotteet ja hirvee pelottelu päälle, sillai lääkefirmat tekee hyvää bisnestä. Ja lekurithan tunnetusti saa niiltä lääkefirmoilta provikkaa sitä mukaa mitä ne asiakkailleen niitä lääkkeitä tyrkyttää. En todellakaan luota lääkäreihin, että "oikeasti ei kai ne nyt sitä suosittelis jos siitä haittaa olisi.... ". Ne suosittelee turhia lääkkeitä ja rokotteita ihan vaan siks, että ne nettoaa siitä niin kivasti.
KOMPS!!! [:)]

Piude: sun isyyspakkauksesta... mikä on pikkuniistäjä? Tai mä melkein arvaan mut kerro tarkemmin!!
Mitä muita on tuollaisia hankittavia jotka helpottaa sitten kun vaavi kumminkin jossain vaihees sairastaa jotain flunssaa ja menee nenät tukkoon? Kuumemittari tietty... suolaliuosta??

Takaisin