Tammivaavit 2

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja kaylies
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hellurei ja hellät tunteet ihanaiset mammat! Täällä sitä taas istuskellaan toista päivää tälle viikolle töissä. Eilinen päivä oli maanantai sanan varsinaisessa merkityksessä. Olo oli semmoinen kuin olisi koko viikonlopun ryypännyt ja edellisen yön olisi taistellut liskojen kanssa. Aivot jäi aamulla kotiin siinä samalla vara-akut. Onneksi tänään on sitten ihan toisenlaiset fiilikset. Mitä nyt pieni kurkkukipu hieman häiritsee, mutta onneksi ei ainakaan vielä mitään sen pahempaa. Vaikka sitä kuinka toivois saavansa vapaapäiviä/lomaa, niin ei niitä vapaitansa haluaisi vällyjen välissä viettää nokkaa niiskuttaen.

Täällä on taas ollut puhetta hankinnoista... Ei teillä kellään ole mitään hätää muhun verrattuna. Yhden asian eli äitiyskopan tekstiilisetin olen hankkinut vauvalle ja siinäpä se sitten olikin. Mutta siitähän se sitten lähteekin. Ostat yhden asian, niin pian huomaat olevasi hommaamassa jo seuraavaa juttua ja sitten taas seuraavaa jne [:D].

Lähdin viime perjantaina jo hyvissä ajoin pois töistä ja suuntasin nokkani kohti kauppoja. Ensimmäisenä menin lastentarvikellikkeeseen, jossa kävin koetyöntämässä vaunuja ja samalla tutkailemassa hintoja. Kyllähän sieltä sitten hyvä vaihtoehto löytyikin, jotka aattelin ukon kanssa tänään hakia pois. Kyseessä on Brion Happy 2009 yhdistelmävaunut hintaan 499e. Samaisesta liikkeestä aattelin sitten hommata pinnasängyn ja syöttötuolin. Meillä kun ei satu olemaan yhtäkään Ikeaa alle 300 kilometrin säteellä, joten meillä ei ees tarttee vääntää kättä siitä, että mennäänkö Ikeaan vai ei [:)]...

Mutta eipä tänne tämän kummempaa... Töitä pitäisi varmaan alkaa tekemään...

Heipparallaa pitkästä aikaa :)

Kurja lukea miehistä, jotka jättävät asioita "rempalleen". Kuulkaas mammat! Meillä ainakin tehosi, se että mä jätin myös asioita rempalleen, ja valitin sitten mitä mies oli jättänyt. Mies rupes valittamaan mitä olin jättänyt ja sitten tajusi itsekkin jättävänsä samat asiat rempalleen :D ja muutti tapojaan:) Siskon pojat 7 ja 2,5v kun tulevat kylään, laittavat itse tiskinsä koneeseen, kun kotonakin laittavat. Nykyään tehdään yhteistuumin kotityöt, ollaan siivottu elo-syyskuunaikana mun voimien mukaan asunnon joka paikka; ylimääräistä tilpehöörää on mennyt aika määrät roskikseen/ kierrätykseen. Enään olis häkkivarasto siivoamatta! huoh.. siellä vasta rojua onkin..

Neuvolalääkäri oli viimeviikolla ja kaikki oli kunnossa. sf-mitta 26cm. Pieni sydän tykytti 145x /min.

Ollaan vierailtu mun kummitytön luona muutamaan otteeseen oltu siellä yö.. hyvää harjoitusta kullalle, kun ollaan laitettu vaipanvaihto- ja pukemis touhuihin, mutta sano ettei ihan niin paljoa jännitä enään! Muutenkin kun kavereilla/ tutuilla on lapsia, niin samalla siinä harjaantuu:) Eilen oltin mun vanhemmilla kylässä kun siellä oli meidän perhetutut kylässä, lapset tyttö 1v ja poika 4v, ni 1v tahto saunaan samalla kun isä ja mies meni saunaan, ni siinä pääs kylpyhommiin myös.. 

Nyt viikonloppuna käytiin samalla reissulla keravalla, ostettiin sieltä kantoliina hug a bub merkkinen trikoinen, koska siitä on monella tutulla paremmat käyttökokemukset kuin rintarepusta, ja toki trikoo on kesällä viileämpää kuin topattu rintareppu. Samalla käytiin kirpparilla, josta tykkäsin! (en oikeen tykkää kirppareista, mutta siinä oli jotain!) Löysin sieltä ihan uuden joonatan merkkisen 80cm vaaleanruskean toppapuvun 5€, muutaman käyttövaatteen sekä itselleni kahdet rennot mammahousut vain 9€ yhteensä! Siskolta sain myös jotakin vaatteita, joita pojilta jäänyt pieneksi..

Mulla on alkanut pääosin olo helpottaa, vaikka väliin mahtuu myös huonoja päiviä. Maanantaina menen töihin kokeilemaan, jos pystyisin siellä tekemään kevyempiä asiakaskäyntejä rauhallisella tahdilla :) Maanantaita innolla odotan, koska mulla on alkanut jo hermoja rassaamaan kotona oleminen, kun ennen tehnyt tuplavuorojakin, kun ei ole ollut ihmisiä tekemään sairaslomapaikkauksia.

Koittakaahan mammat ottaa iisisti!

Palaillaan!

Noi Brion Happyt on kyllä kivat [:)] Meki mietittiin niitä. Päädyttiin sitten Trille merkkisiin vaunuihin kun ovat vieläkin Brioa korkeammat ja jämäkämmät. Tuleeks teille Brioista se jämäkkä runko vai se heiluvampi? En nyt muista virallisempia nimiä...
Me haluttiin tosi jämerät noiden koirien takia ja ku liikutaan ulkona niin paljon. Ne on silti tosi helppo työntää ja kääntää et silleen ei oo mitkään tiiliskivet [;)]
Mun pitäis viel ostella kaikkea... Mitä muuta vauva tarttee ku vaatteita?!!? hehe pää on ihan tyhjä ku pitäis miettiä... No tietty turvakaukalo autoon.... Syöttötuolia ei varmaan ihan vielä kannata ostaa [:D]

mites muilla kokemuksia noista kantoliinoista? Ajattelin itsekin kokeilla sellaista mutta kun niitä on kans markkinoilla miljoonaa erilaista. Mistä sitä tietää mikä kannattaa hankkia? Sellainen pehmeä rinkka meillä jo onkin mutta siihen ei ihan pikkuista viitsi laittaa, täytyy jo pystyä kannattamaan päätään että siinä on mukava matkustaa.

minto: Teleskooppi-runko oli se "jousitettu" malli ja compact-runko se jämäkämpi, jossa heittoaisa. Ja toinen noista tulee meille... En ole vielä päättänyt, että kumpi ja millä renkailla, koska hinta on sama otinpa minkälaisen kombinaation tahansa. Pitäis varmaan ruveta päättämään, kun parin tunnin päästä ollaan ostoksilla... Niin miten mä jätän asiat aina viime tippaan? [:D]

Heippa hei.
Olipahan taas ilmestynyt tekstiä monta sivua, mutta jaksoinpas suunnilleen lukea, mitä on teillä sydämellä..

Mistähän sitä ite alottais.. ehkäpä näistä huonommista uutisista, elikkä sokerirasituksen tulokset soittelin äsken, ja kiinni jäätiin.
Elikkä paastoarvo oli normaali 4,8, mutta 1h arvo sitten 10,1. (Olisko raja ollut 10,0...?) Niin ja 2h arvokin sitten normaali, muistaakseni 4,5. Että näin. Nyt alkaa sitten sellaset syynit ja seurannat, että oksat pois... No, viikon päästä vasta neuvolaan aika, sitten saan kait mittarit ym. mukaan, vai miten se homma nyt edes toimii.. Ottaa päähän kyllä ja kovaa.

Ja vakuutuksista sen verran, että meillä on kaikki vakuutukset nyt Pohjolassa, ja sieltä haettiin tuota vauva vakuutustakin, ja saatiinkin. Varausmaksu on vaan 271€...!?!?! Taitaa jäädä maksamatta, kun ei tähän hätään tuollaista summaa löydy. Sitten täytyy vaan toivoa, ettei vauvan ensimmäisten elinkuukausien aikana tule mitään vaivoja, että saadaan se tavallinen vakuutus.. Enää ei ehditä edes muilta firmoilta kysellä, josko olis vähän parempia tarjouksia..

Kelasta tuli lappu, että äp on matkalla, ja ä-raha määräytyy työttömyysrahan perusteella. Hyvä näin. Mulla äippäloma alkaa 12.12. Ja se veroprosentti on tosiaan kaikista ns. sosiaalietuuksista vähintään 20%.. Mulla olis palkasta 13%, niin keljuttaa kyllä!

Yksinäisyyskin alkaa kaivelemaan, kun ei oo näillä nurkilla yhtään tuttua. Joskus olis kiva jutella muidenkin kun oman ukon kanssa.. Onneks se sentään on tällä viikolla päivät poissa, niin ei ihan koko ajan tarvii katella. hah. Kyllähän minä sitä rakastan, mutta kun sitä joutuu monta kuukautta aamusta iltaan kattelemaan, niin rupee kypsyttämään.. Ja siihen vielä kaikki raha-asiat välejä kaivelemaan, niin soppa on valmis.. Noh, onneks kuitenkin pystytään puhumaan asioista, ja tiedossa on, että molempia kiristää. Mä en vaan voi käsittää, miten vaikee voi olla saada töitä. Ja miks aina meille tulee pelkkää paskaa niskaan. Vauva on ainoa positiivinen asia, mitä on tapahtunut. Ja välillä sitäkin miettii, että tuliko kuitenkin haukattua enemmän kun pystyy nielemään... Onneksi se on vaan ohimenevää, kyllä me ollaan niin innoissamme tulokkaasta kuitenkin!
Eihän sitä lasta rahalla kasvateta!

Tuosta liikkumisesta.. Mä oon aina ollu melkonen sohvaperuna, ja nyt yrittänyt kävelyllä käydä, mutta kun se on niin pirun tylsää ja kivuliastakin. Aina on lenkin jälkeen vaikee olla ja supistelee.. Lähe siinä ny lenkille. Uiminen olis kivaa, mutta mä en oikein intoudu tosta uimahalliin menosta, kun en mielellään näitä kilojani esittele. Enkä edes tiedä, missä Lahdessa on uimahalli!
Ilmottauduin marraskuussa alkavaan "mammajoogaan", mutta siihenkin pääsin vaan varasijalle.. Niisk.
Jumppapallo meilläkin nurkissa pyörii, mutta en mä oikein osaa sitäkään hyödyntää..

Tulis nyt edes sen verran piristystä, että verottaja kertois paljonko saan joululahjaksi. [:D]
Vaikka eipä niistä itelle paljon iloa taida jäädä., kun on tuota laskupinoa kasvateltu.. heh.

Nyt täytyy lähtee varmaan keräämään energiaa tonne pihamaalle, kun itkuks taitaa muuten mennä..
Tsemppiä odotukseen kaikille ja yritetään pysyä postiivisina!

Heippa mammat! [:)]

Eilen meillä oli neuvola ja sit se 4D-ultra! Ihanaa! Neuvolakäynnillä kaikki ok, vilkas poika niin kuin aina, vahva syke ~145 luokkaa. sf-mitta pikkusen yläkänttiin 23, mut ihan ok kuitenkin. Sit se 4D - oli kyllä ihana kokemus ja varsinkin, kun kuuli taas, että vauveli on kunnossa! Kaikki rakenteet käytiin huolella läpi ja saatiin hirmusti kuvia + dvd muistoksi. Ei ollut kyllä mikään linssilude tämä poika, niin tiukasti piti aluksi käsiä kasvojensa edessä! Mutta kyllä sitten loppujen lopuksi saatiin ihania kuvia myös kasvoista, ihana pikkunen nöpönenä ja leuka... Pieni minivauvahan siellä oli, tosin painoarvio oli 944g, että ihan kunnon kokoinen poika ikäisekseen. <3

Hemmetin hammas on vaivannut vieläkin ja tänään kävin sitten yksityisellä hammaslääkärillä. Kolmas h-lääkäri käynti viiden päivän sisällä! Tosin viime yö oli kamalin kaikista ja valvoin kahdesta lähtien ja odotin vaan, et aamu tulis. [:@] Nyt oli onneksi pätevä lääkäri ja tuntui osaavan hommansa, eiköhän tämä hampi vielä kuntoon tule.

Päivää mammat!

Mulla on yks ongelma mitä olen jo kauan miettinyt että mikä olisi paras vaihtoehto. Äidin luona on 8,5 vuotias englanninbulldoggi ja se ei ole oikeen tottunut pieniin lapsiin kun se hyppii aika paljon. Olen miettinyt mikä on reaktio kun pikkunen on jo syntynyt ja tarvisi nähdä ensimmäistä kertaa. Se on nyt jo aika mustasukkainen kun äitini sanoo koiralle että tytöllä( eli minulla) on vauva mahassa ja silittää mahaani. Alusta asti koira on ollut meidän perheen "vauva". Kuulemma yksi vaihtoehto olisi että antaa haistaa ensimmäisellä kerralla heti vaippaa. Voiko koira ottaa pienen vauvan todella yhkäksi, että kävisi päälle?

emma85: koiran käytös koulutus. Koirahan ei todellakaan saa hyppiä päälle missään tilanteessa milloinkaan. pikku askelilla totutatte sitte lapseen. Mutta elä missää nimessä jätä käymättä siellä.

Sanonpaha vaa...mulle o perhevalmennus näköjää yhtä tyhjän kanssa..koulussa aikoinaan olen niin paljo joutunut samoja asioita opettelemaan että osaan ohjata äitejä nii siks. Ja huvitti kaikista eniten se että näillä neuvolatädeillä ei ollu 5vuotta sitten tulleista suosituksista mitään tietoa parissa kohtaa vaikka toisella oli jo lapsia. Huvitti tosiaaan...piti sitten vähä oikasta yhes asias. Muissa jaksanu. jos eivät tiedä nii omapa o häpeänsä. en mene enää toho kolmanteen kertaan tonne mut synnytysvalmennuksessa voisin iha huvinvuoksi käädä. Ja fysioterapeutin luennolla ja hammashoitajan luennolla. niissä o sentää vähä erilaisia asioita..toisaalta hammashoitajan luentokin on mulle kyllä ihan turha ku koulussa oli samoista asioista paljon tietoo.

tylsää taas...mies taas koko päivän aamu kuudesta lähtii töissä ollu ja tulee varmaa tänäänkin vasta vaille kymmenen kotiin rättipoikki väsyneenä. onneks huomiselle o hieman toimintaa päivän ajaksi.

Heippa taas mammat! Nyt oon saanu vähän etäisyyttä viikonloppuun. Kun mies lähti viemään pikkupoikia koteihinsa, niin isomman 11v-pojan kanssa yhdessä huokaistiin, että tulipa ihanan hiljaista [:)]. Se on aika suloinen se poika, se on rauhallinen ja fiksu. Se oli toivonutkin pikkusiskoa "kun ne on vähän rauhallisempia"... Noh... saapi toivoa [;)]

Mun mies tuli onneks kiittämään, että mä olin ollut avuksi poikien kanssa. Se saa tavata sitä nuorempaa poikaansa niin tositosi harvoin, että haluan antaa sille mahdollisuuden olla täysillä sen kanssa sillon harvoin kun se on mahdollista. Mutta oikeassa ootte, ei pitäisi niin kokonaisesti uhrautua!

Purettiin myös se joulupolemiikki ja se laajempi perspektiivi tarkoitti, että pikkupojalla on niin aivan todella ylisurkeat kotiolot äitinsä luona, asuvat jossain luomuhippikylässä, käytännössä ilman sähköä yms keljuissa kesämökkioloissa ympäri vuoden (en oo ikinä käyny ite siellä, etten mä vaan hermostuta sitä ja taas ei saa nähä poikaa). Mieheni suree sitä poikansa kohtaloa tosi paljon ja ymmärrän, että se haluais tarjota sille toisenlaisen joulun. Samalla mieheni kertoi, että anoppini silmäleikkaus ei ollut toiminut ja hän on käytännössä jo toisella silmällä sokea ja toisesta on näkö heikkenemässä. Hän on juuri käynyt läpi avioeron ja asuu yksin. Ymmärrän, että mieheni haluaisi tarjota vanhalle äidilleen toisenlaisen joulun ja mahdollisuuden saada nähdä vielä lapsenlapsensa kun on vielä vähän näköä jäljellä. Sovittiin, että mikäli pikkupojan äiti antaa luvan (heillä on yhteishuoltajuus ja miehelläni oikeuden määräämä tapaamisoikeus, jota se äiti jatkuvasti rikkoo tosi räikeästi, joten ei ole yhtään varmaa, että se edes saa tulla, vaikka oikeus on määrännyt, että poika saa 6-vuotiaasta lähtien viettää jokatoisen joulun isän luona) niin silloin poika ja anoppi voi tulla muutamaksi päiväksi ja yhden yön yli joskus ennen joulua. Ja mieheni lupas myös, että perutaan niitten vierailut jos alkaa näyttää siltä, että pikkuinen tulee tai on vaikka jo tullut. Olinkohan mä kuitenkin taas liian kiltti...? Voinhan mä aina lähteä mun isän luo jos ei meinaa kestää olla kotona...

Kantoliinasta: aion ehdottomasti käyttää kantoliinaa. Luin niin älyttömän hyvän kirjan aiheesta, että vain ihmettelen sitä, ettei kantoliina ole vielä vakiintunutta peruskamaa vauvojen hoidossa. Kirjan on kirjoittanut saksalainen lääkäri Evelin Kirkilionis ja kirjan nimi on "Lapsi kaipaa kantamista, kaikki kantovälineistä ja kantamisen eduista". Suosittelen todella lämpimästi!

Heippa tytöt!

Täällä on mahtava syysloma takana - muutettiin omaan kotiin! [:)] Selkä vähän vihoitteli muuton jälkeen, kun en tietenkään malttanut ottaa kyllin rauhallisesti, vaan pakko oli touhuta koko ajan kaikenlaista. Mutta nyt nekin kivut ovat onneksi kadonneet - ainakin toistaiseksi. Tänään kävin jo normaalisti uimassa. Piti tietenkin ekaksi sisustaa kotona tuleva lastenhuone: kasasin vaunut valmiiksi ja työntelin niitä fiilistellen pitkin taloa. [:D] Huoneessa on tällä hetkellä hoitopöytä, pinnasänky, leikkialusta, kiikkutuoli ja sänky sen varalta että vauvan synnyttyä toinen saisi välillä käyttää normaalia makuuhuonetta myös nukkumiseen! Vauvan vaatteet odottavat laatikossa pesua ja silitystä, onhan tässä vielä aikaa. Verhokangas ja matot myös valitsematta. Mutta voi miten ihanaa onkaan tämä oman pesän rakentaminen... [:)]

En tuohon koiran käytöskoulutukseen osaa ottaa kantaa, mutta kissanomistajina ajattelimme estää kissan pääsyn lastenhuoneeseen jo nyt, ettei kissa sitten myöhemmin yhdistä tätä kieltoa vauvaan ja tule mustasukkaiseksi. Kisumme on onneksi aika itsenäinen luonne eikä viihdy paljoa sylissä, joten eiköhän hän sulata uuden tulokkaankin ilman suurempia vaikeuksia (toivoisin).

Sokerirasituksen tulokset tuli; täti kertoi kaiken olevan kunnossa eikä edes tarkkoja arvoja sanonut. Viikon päästä ois seuraava neuvolalääkäri, jokohan alkavat mainostaa rokotetta!? Tuntuu että on koko ajan kamala nälkä, ja makeaa tulee vedettyä kans kaksin käsin... [:@] Kelasta odottelen edelleen päätöksiä äippärahan ja lapsilisän suhteen, miten nopeesti ne teille tuli? Äitiyspakkaus on ilmeisesti "tulossa", muttei sitäkään ole kuulunut vaikka siitä on jo melkein pari viikkoa... ehkä tämän kaiken kärsivällisyyden opettelu kääntyy myöhemmin voitoksi. [;)]

Ainiin... Näistä ihanista miehistä vielä... [;)] Eilen illalla mieheni oli jättänyt tiskipöydälle tyhjän sardiinipurkin haisemaan. Kun se vielä aamulla oli siinä, niin hermostuin ja vein sen makkariin sängyn viereen haisemaan. Aika äkkiä ukko pomppas ylös ja vei sen mukisematta roskiin. [:D] Taidan tehdä saman toistekin kun tarvii [:)].

Mäki oon miettiny tota sängyn paikkaa ku voi olla ettei saada omaa taloa ihan heti ja meillä on tosi pieni kaksio nyt...
Mut voihan se varmaan ikkunan alla olla jos on hyvin tiivistetty ettei vedä... Meillä taas ikkunasta suorastaan tuntuu tuulevan välillä (kaupungin vuokra-asunto, joten voiko muuta olettaa..) eli täällä en laittais.. Mut joo, jokainen kämppä on niin erilainen :)

Mut tästä aiheesta tuli toinen kysymys mieleeni mistä haluaisin keskustelua.
Meinaatteko sijoittaa vauvan sängyn heti vauvan omaan huoneeseen, sänkynne ihan viereen vai jonnekkin vähän kauemmas vai minne?!
Itellä ku ei oo kokemusta vielä omasta lapsesta ni en tiiä miten kannattaisi toimia. Nyt ajatus siitä, että sänky olisi ihan lähellä meidän sänkyä, kuulostaa järkevältä aluksi. Sit kun nukkuu öitä jo paremmin yms ni voisi siirtyä omaan huoneeseen. Jos siis asumme sitten jo isommassa talossa. Me ainakin halutaan että lapsi tottuu että hänellä on oma huone alusta alkaen... Me ei aiota nukuttaa vauvaa meidän välissä vaan lähdemme ajatuksesta että vauveli koisii yönsä omassa pedissään aina. Tietty niitä poikkeuksia aina tulee mut perusperiaate tuo. Täähän herättää just paljon keskustelua et saako lapsi olla koko ajan vanhempien välissä yms.. Jokaisella on tietty omat tapansa asiassa [:D]

[:)] Mullekkin tuli tänään se kauan kaivattu paketti.. Heti pääsi nuuskimaan mitä kaikkea kivaa siellä äippäpakkauksessa oikein on..
Jokseenkin mitään sanomaton väri tuossa toppapuvussa... Kaipa siihenkin tottuu...
Meillä tulee muksu nukkumaan alusta asti omassa sängyssä, ensin se sänky on mun vanha kehto, minkä isoisäni on tehnyt ja se sijoitetaan mun puolelle sänkyä. Sitten mahdollisimman pian pikkuinen pääsee nukkumaan omaan huoneeseen. Ettei sitten tule myöhemmin "vaikeuksia".. Näinhän se ainakin suunnitelmissa [:D] Näkeepi sitten miten todellisuudessa tulee tapahtumaan..

ei missää nimessä ikkunan alle.Ikkunasta aina hohkaa viileää sen verran, Vaikka tiivistäisi koska ikkunasta kuuluu tulla ilmanvaihdon vuoksi tietyn verran huoneilmaa korvaavaa ilmaa ilmanlaadun säilyttämiseksi.Meillä huoltoukot sellasesta on meuhkannut täällä aikalailla. Ja ymmärrettävää koska jos ei tulee korvaavaa vaihtoilmaa nii syntyy helposti kosteus ja muita ongelmia.

meillä sänky tulee samaan huoneeseen mutta siihe jää väliin 2m siis minun ja vauvan. Ja omassa sängyssä opetan nukkumaan alusta alkaen.Tottakai kipiänä pääsee sänkyyn viereen ja ja joskus aamulla ku mies o lähteny kouluun jos o vaikea ja raskas yö mutta perusperiaate on että jokainen nukkuu omassa sängyssään.

Eräs huomio. Ei enää siedä iho näköjää sairaalateippiä/ihoteippiä. Eilisen verikokeen jälet näkyy inhan punaisina käsitaipeissa sen teipinkohdalla...nyt o jo laskenu mutta päivällä oli punaset alueet ihan koholla. Ei ole ennen noi pahasti iho ottanut reaktioo noihin mitä nyt.

Emma85: Meil on 40 kg painava saksanpaimenkoira. Se on nähnyt lapsia muutaman kerran, mutta useimmiten se joutuu olemaan aidan takana toisessa huoneessa (kattella sieltä), jos kaverini lapset ovat kylässä. Tämä siksi, että kaverini pojat pelkäävät koiraa. Onneksi koiramme on nähnyt muutamaan otteeseen naapurin leikki-ikäistä ja toisen tuttavaperheemme leikki-ikäisiä lapsia, joita iso koira ei pelota. Lisäksi se on päässyt tutustumaan parhaan ystäväni nyt 5 kk ikäiseen poikaan. Minusta tärkeintä on ettei kohtaamisesta tehdä numeroa. Itse en ajatellut vauvaa erityisesti esitellä koiralle. Elämme normaalisti, vaikka joukkoon on liittynyt uusi perheenjäsen. Jos koira haluaa nuuhkia vauvaa ja vaikka lipaista, siinähän nuuhkii (toki en jättäisi vauvaa ja koiraa keskenään ilman tiukkaa valvontaa). Kiinnostus uutta tulokasta kohtaan tod näk laskee nopeasti, kun koira tajuaa että tuo tyyppi on tullut jäädäkseen. En myöskään ajatellut vaippoja lähetellä etukäteen sairaalasta. Koiran nenä on niin tarkka, että se varmasti haistaa miehestäni uuden tulokkaan hajuja muutenkin. Eli tiivistetysti...sinuna menisin kylään ja toimisin kuten ennenkin. Antaisin koiran haistella tulokasta, jos se haluaa, mutta en tyrkyttäisi vauvaa haisteltavaksi. Jos koira osoittaa puhdasta kiinnostusta ei varmasti ole syytä huoleen. Jos taas mustasukkaisuutta tai vihaa..tarvii olla varovainen.

Huomenna ois sitten lääkärineuvola. Mieskin pääsee pitkästä aikaa mukaan, koska ollaan molemmat nyt lomalla [:D] Ihana loma!!! Koti on siivottu ja piha laitettu talvikuntoon!! Onnellinen saan olla, kun ei ole supisteluja eikä selkäkipuja... toivottavasti ei tulekaan..noh 21 vk:n pahoinvoinnin jälkeen tää olotila on jo tervetullut[:)]

Huomenta!

Nukkumisjärjestelyihin sen verran, et mun mielestä ei kannata vauvan sänkyä laittaa ikkunan viereen tai viileän betoni seinän viereen. Mahdollisimman rauhallinen paikka. Meilläkin oli ongelma, mutta tehtiin mini-remontti ja saatiin vauvan sängylle loistava paikka! Purettiin ja siirrettiin (15cm peitelista) 2 x 60cm kaapit toiselle seinälle ikkunan läheisyyteen ja tehtiin seinäkoolingit ja kaik, tuli vauvalle rauhallinen ja turvallinen aukottomalla seinällä oleva nukkumispaikka, sekä lyhyen matkan päässä musta, ettei tarvi yöllä kävellä miljoonaa askelta :)

Meillä kaksio tällä hetkellä jossa asutaan, mutta vuoden päästä laitan myyntiin tän, ja sitten aiotaan ostaa yhteinen isompi asunto, koska mun mielestä lapsi saa oppia nukkumaan omassa huoneessa n.1 vuoden iästä. Kurjalta kuullostaa, mutta vanhempien jaksaminen on tärkeää, ja unenlaatu on parempi ilman pienokaisen tuhinoita.. Toki on tilanteita jolloin lapsi saa tulla vanhempien viereen tai huoneeseen nukkumaan, esim. sairaana..

Haettiin eilen ihan normaali säkkituoli, joka toimii vauvalla sitterinä. Teen siihen toisen päällisen johon tulee kiinnitys"valjaat" kun alkaa olemaan liikkuvammassa iässä..

Voih, mikä pettymys! Mies haki aamulla postin ja sanoi vaan, että 'sulle on joku paketti postissa'. Mä tietysti onnesta soikeena, jippii, äityspakkaus on tullut! Lähdin siltä seisomalta postiin ja paskanmarjat, siellä oli joku pieni loota, jostain ihme firmasta ja kaiken huipuksi se oli mun miehelle!!! Siinä pakettikortissa luki jostain syystä mun nimi, vaikka se oli miehelle tulossa! Aargh! [>:] Noh odottavan aika on tunnetusti pitkä ja eiköhän se minunkin hartaasti odotettu paketti sieltä piakkoin saavu. [:)]

Mama78: Mullakin on joskus öisin lonkat ihan kun tulessa, eikä meinaa löytyä hyvää asentoa. Nyt kun sängyssä on miljoona tyynyä, niin aikas mukavan asennon saa useimmiten muokattua. [:)]

Voi että, parhaalta kaverilta tuli juuri viesti, että heille on syntynyt tänään aamupäivällä terve tyttövauva! Arvasinkin, että nyt siellä ollaan synnyttämässä, kun aikaisin aamulla oli tullut viesti, että supistelee kovasti ja sitten en oo päivällä saanut yhteyttä! Ihana juttu! [:)][:)][:)]

Täälläpä on ollu paljon äksöniä eilisen jälkeen... Me käytiiin eilen tosiaankin hakemassa ne vaunut ja onneksi mulla on toi mun mies, joka osaa päätää asioita. Miettisin varmaan vieläkin siellä liikkeessä, että millä rungolla, renkailla ja kantokopalla ne vaunut sitten otetaan [:D].  Mulle jäi niistä sen suorista vastauksista semmoinen kutina, että oli tainnut puhua töissä työkavereiden kanssa vaunujen hankkimisesta ja mitä siinä tulee ottaa huomioon... Vietiin vaunut säilöön anoppilaan, kun ei meille tosiaankaan mitään ylimäärästä mahdu. Ja ehkä parempi, niin ei tuu koko ajan niitä käpisteltyä [:)].

Mutta tartutaanpa pariin polttavaan aiheeseen...

Meillä vauvan sänky laitetaan aluksi samaan huoneeseen kuin meidänkin sänky, koska jos rintaruokinta on onnistuakseen, niin onhan se kurja lähtiä aina toiseen huoneeseen imettämään ja imetyksen jälkeen palata aina omaan sänkyyn takaisin. Katotaan sitten ajan kuluessa, että milloin se sänky siirtyy sitten omaan huoneeseen. Ja itse välttäisin tuota sängyn sijoittamista ikkunan alle, vaikka ikkunat eivät toimisikaan korvausilman lähteenä, koska kyllähän sieltä tosiaankin sitä kylmyyttä aina hohkaa.

Tuosta Freyan ongelmasta minulla ei ole omakohtaisia kokemuksia, mutta yhdyn siihen, mitä Elegia tuolla tuumaili. Onhan se kieltämättä helppoa täällä antaa neuvoja, kun ei itse tarttee olla niitä toteuttamassa... Tässä autuaassa tilassa kun välillä kaikki tuntuu vastustavan ja pinna on kireellä ku viulunkieli. Koitappa siinä sitten olla ymmärtäväinen, kun pieninkin poikittainen sana taikka teko saa ydinpommin räjähtämään [:D].

Mutta nyt kello alkaa olemaan sen verran, jotta on aika lähtiä kotiin...

Takaisin