Tammimammojen KESÄKUU 2010

Kylläpä oli Sinkkuelämää2 pettymys [:(] Kyllähän se loppuun piti katsoa, kun siitä kerran maksettiin, mutta ois voinu odottaa dvd:tä. Noh, muuten oli kyllä ihana päivä <3 Ensin sain käydä jätskillä tätini ja serkkuni kanssa, sen jälkeen ystävän kanssa syömään, terassille siiderille ja leffaan [:)] Ja oisin vielä saanut jatkaa vauvavapaatani viihteilyn merkeissä, mutta EN JAKSANUT [:D] 
 
Mä tykkäsin siitä sinkkuelämää2:sta! [:D] Vaikka en aikaisemmin oo niin tykännyt edes koko sarjasta, niin toi leffa oli hyvä. Ehkä siinä oli se, että se elämä siinä leffassa oli niin jotain muuta, kuin tää arki mitä itse elää. Se varmaan sitten kolahti tällä hetkellä. Ja oltiin tosiaan siellä vauvakinossa katsomassa. Oli kyllä kokemus! Vaikka en muuten annakaan tytön katsoa telkkaria, niin leffassa tein poikkeuksen ja annoin katsoa valkokangasta (aika mahdotonta olisi ollut estääkään). Tuskinpa yhdestä kerrasta tytön aivot niin kovasti kärsi [8D] Varmaan olisi eri, jos kävisi leffassa joka päivä... Tyttö katsoi leffaa ihan intona vajaan tunnin. Sitten söi ja lopun aikaa nukkui. Eli itse sain kyllä katsoa leffaa ihan hyvin.

Freya: Aika jännää, että tuo vessahätäviestintä-homma toimii teillä! Itse olen kokeillut muutaman kerran pissattaa -tyhjin tuloksin... Tyttö on lähinnä vaan tuijottanut ihan ihmeissään, että mitä ihmettä se mamma oikein meinaa [:D]

Ja täysimetyksellä mennään täälläkin. Kurkkua ja "raakaa" porkkanaa on saanut imeskellä ja kaverin vauvalta sai kerran maissinaksun, jonka söi n. 1/2 minuutissa [:D] Siinä meidän kiinteiden syönnit. Hyvä näin. Yötkin nukkuu nykyään yhdellä syötöllä, niin eipä ole tarvetta senkään puolesta syödä muuta.

Hauskaa viikonloppua mammoille!
 
Niisuneiti; ehkä kannattaa käydä kuitenkin myös siellä fysioterapiassa, kyllä sieltäkin voi apua saada.. kun kerran on valmis lähetekin [;)] Päänsärky on kyllä ihan vihonviimenen asia, viimeksi 4 päivän jälkeen kun se loppui niin huomasi vaan miten ihan_tavallinen_arki voikin olla hyvää elämää ja onnellista kun on taas toimintakyky tallella!! Tytölläkin menee päivärytmi ihan sekasin kun äiti ei jaksa/pysty tehä juuri muuta ku sängyssä makoilla.

Nyt on Helmillä jo ihan oikeakin alahammas, se "helmihammas" kun oli ja meni.. Kerran on jurskauttanut kipeästi tissiin mutta muuten ei tunnu imetyksessä niin ku pelkäsin. Tietty sitten kun on ylähampaitakin niin tuntuma voi olla toinen [&:]

Tyttö pieni ei vieläkään pääse masulleen itse mutta masultaan osaa kyllä "kaatua" kyljelleen ja selälleen. Sitten se yrittää nousta suoraan selältään istualleen! Henkeä pidättäen pinnistää ja ponnistaa päätä ja hartioita ylös lattialta- vatsalihastreeni!! Säälittää kun toinen pää punaisena yrittää vaan ja sitten suuttuu kun ei onnistu..

Ihan ihastunut on kaloihin akvaariossa.. ja oman varjokuvan kanssa leikkii, hassu =) Sukat ei pysy jalassa kun neiti kiskoo ne itse pois... sukat ja varpaat on niin kivoja :D

Tuota pissatusta lavuaariin kokeilin itsekin mutta kyllähän siinä kastuu äitin vaatteet ja ympäristö jos ei älyä pitää tyttöä siellä ihan pohjalla =D Ja pissan jälkeen tuli semmonen "huhuhuhuhu" puistatus, se on näköjään pissa joka sen aiheuttaa kun joskus isi on ihmetelly että mitä se oikein puistattelee noin =) Ja huomasin että Helmiä naurattaa ihan kamalasti kun äiti sanoo sille samalla tavalla sen puistatuksen..

Niin juu on meillä kakkakin tullut pyttyyn, tosin sitä tuli muuallekkin aika paljon =) Se oli sillon kun oltiin aloitettu soseiden maistelu. Hoitopöydällä tyttö alkoi yhtäkkiä työntää hiiirveetä pökälettä joka siis ei ollu mitään maitokakkavelliä vaan "oikee kakka", pehmeä tosin (ihania kakkajuttuja..) Äkkiä otin tyttöä kainaloista ja nostin sen pytyn päälle että se roikkukakka tipahtais sinne. Plumps ja sinne meni. Oli hauskaa. Mutta sit kun pestiin pyllyä niin tulikin vielä lisää sille pyyhkeelle johon sen kiedoin hetkeksi ja sitten lavuaarin reunalle ja roskiksen päälle ja ihan pikkusen vielä pytyn reunoillekkin... kiva siivoilla sitä sitten.  Se rota-kakka muuten oli  meilläkin sitten ryynimäisempää kuin normaali.

Jotaki muutaki oli mut enny muistakkaa että mitä! :) Paitsi että voiskohan hiusten enempi sivulta irtoilu johtua siitä että pää hankaa tyynyyn makuullaan imettäessä niin paljon???
 
tiitunen: joo, se vvv tosiaan alkoi yhdestä kerrasta kun taas tajusin, että nyt muuten taitaakin olla tulossa se pissa hoitopöydälle ja nostin sen sitte lavuaarin päälle äkkiä. Olin tosi hämmästynyt kun se pissas sinne. Ja tais se itekki olla. Oli niin tyytyväinen, että pakkohan sitä oli jatkaa! Sit jossain vaiheessa se tosiaanki tajus, että tää on hyvä juttu ku ei likaannu peppu ja nyt se pidättelee ja odottaa, että saa tehdä tarpeensa muualle ku housuun (vaippaan, edelleen kyllä haluan käyttää niitä varmuuden vuoks...). Yleensä suhistelen sille ku se pissii, sen merkiks, että "nyt saa pissata" ja joskus laitan hanan lorisemaan jos se pissi ei meinaa tulla. Kerran kun huomasin, että kakki taitaa olla työn alla, niin nostin sen taas siihen pissatusasentoon ja ähkäisin sille malliksi, että saa tänne myös kakkia. Se katto peilin kautta mua ihmeissään ja sit ihan ku olis lamppu syttyny "ahaaa!!!" ja ähkäs sen kakan lavuaariin (onneks on viel maitokakka...). Sittemmin oon siirtäny sen potalle ja se on (ehkä äänimerkkien avulla) tajunnu, että pottakin on hyvä paikka tyhjentää suolta. Öisin pissatan sen sankoon, joka on sängyn vieressä. On tää vaan niin ihmeellistä!![:D] <3

tunika: meilläkin ihan ykkösleikki on matkimisleikki, eli niin, että äiti (tai iskä) matkii tytön ääniä [:)]. meillä on kyllä onnistuttu saamaan pissat lavuaariin, mä pidän sitä semmosessa asennossa, että toisella kädellä pidän kainaloitten alta ja toisella nilkkojen alta ja peppu roikkuu ihan alhaalla. Pottaakin vois ehkä kokeilla? Sillai, et pitää vauvaa kainaloitten alta pystyssä.
 
Tervehdys,

Tuli laitettua omat sapuskat sivuun ja siirrettyä kaupan porkkana-perunaan niin kummasti alkoi meidän neidille maistumaan. Nyt ollaan sit kokeiltu jo kaalejakin (peruna-parsakaali ja peruna-kukkakaali) ja kaikki menee hyvin alas. Hampaita tuli kerralla kaksi eteen alas! Saa nähdä milloin nappaavat äidin tissistä kunnon otteen.


ALKUPERÄINEN: Sape
Vaikka eipä tuota meillä kovin usein harrasteta, ei edelleenkään ole mitään nautintoa se homma - imettämisestä paikat kuivana niin sattuuhan se. Miehellä vain ei taho ymmärrys aina asian suhteen riittää..


Näin meillä:
Kun oli kulunut reilu kolme kuukautta synnytyksestä ja edelleen koski yhdyntä älyttömästi (ei siis onnistunut alkuunkaan) niin marssin gynelle. Kun ei auttanut liukaste vaan paikat oikeesti tosi kipeenä. Siellä ihana lääkäri sanoi, että paikat on kyllä parantunut hyvin, mutta just imetyksen johdosta limakalvo on vain tosi ohut ja hauras. Vastaa samaa tilaa kuin vaihdevuosissa ja samat lääkkeetkin määrättiin. Eli VagiFem pillereillä on tullut apua tuohon limakalvoon. Paranee kuulemma itsestään kun lopettaa imettämisen, mutta ei tietysti sen takia kannata lopettaa vaan tästä on apu paikallisesti eikä valmiste imeydy verenkiertoon. On tepsinyt meillä [:)]
 
Moikka pitkästä aikaa.
Tulin vaan äkkiä toivottamaan hyvät juhannukset mammoille![:)]

En oikein keksi mitään kirjotettavaa[:D][&o]

Hyvää Juhannusta!!
 
ja rentouttavalta joskin hieman kylmältä mökkireissulta palattu. Oli mukavaa saada vähän vaihtelua näihin kotirutiineihin mut niin on mukava palata kotiinsakin takas. Kylmä oli kyllä koko viikonlopun ja vettä satoi ihan riittävästi. Onneks Miltsu ei ole mikään niin kylmän herkkä et tarttis olla hirmuisesti vällyjä päällä. Mut toppahaalarit kuului silti kalustoon. no nyt ollaan kolme päivää kotona ja sit juhannuksen viettoon mökille!
Kotiin kun tultiin niin terassimansikat oli jo alkaneet kypsyä ja saatiin kaksi super isoa jo syödäkin![:D]

neidin syömistouhu on ollut kovin vaihtelevaa viime päivinä. Välillä menee lusikkakaupalla ruokaa alas ja välillä ei yhtään...[8D] mut tissi kelpaa sit kyllä senkin edestä. ehkäpä taas joku maidontilaus meneillään??

mut nyt on niin kiukuttelua lattialla et taidetaan ottaa pienet tissittelyt ja sit päikkäreille vaunuihin.
 
no mut missä kaikki taas on!!??[:(] menee yksin "puheluksi"

meillä on ollu tänään todella känkkis päivä. Neidille ei ole mikään kelvannut, ja välillä oikein parkaisee! laitoin illalla jo panadol särkylääkettä suuhun kun oli niin itkuinen. n sit tiedä auttoiko mitään kun lähdettiin ulos. Söi kyllä paremmin iltapalansa ja nukahti ennätysnopeasti!!
 
Maitoallergia epäily meillä.. [:(] Käytin Joonaa lääkärissä toista viikkoa jatkuneen ripuloinnin vuoksi, ja sieltä tuli määräys olla ilman korvikemaitoa plus että minä itse maidottomalla ruokavaliolla koska imetän vielä. Apteekista lisämaito Almiron pepti nyt käytössä. Kaksi viikkoa nyt apteekin maidolla ja sitten pikkuhiljaa altistetaan taas nannille,,, toivottavasti ei sitten ala oireilemaan vaan se olisi pitkittynyttä mahatautia (paljon ollu liikenteessä) Onneksi on vakuutus, niin saa rahat pois noista kokeilumaidoista, pikkasen hintavaa tavaraa meinaa olla!! Eilen sitten oli ensimmäinen päivä (almiro ollut käytössä 5pv) kun tuli oikea kakka!![:)] Oli äippä iloinen[:D] Ja tänään sitä sitten ei tullut ollenkaan, hassua kun kaksi viikkoa sitä tavaraa tulee jopa 8 kertaa päivässä ja yhtäkkiä se loppuukin[;)]

Neuvolassa tänään paino 6545g ja pituus 65,3cm. Miinuksella painon kanssa, mutta omalla käyrällä paino noussut koko ajan. Rokotteesta ei noussut nyt lämpöä toisin kuin 3kk rokotteesta. Hyvä niin. Joona pyörähtää melkeen heti selältä mahalleen ja on muutenki semmonen vispaaja että kohta varmaan mennään eteenpäin. Nyt puöritään ympyrää muuten vain. Ja istumaan koko ajan koittaa vängätä. Hampaita ei vielä näy, mutta kuolaa senkin eestä. Ja purulelu on paras lelu, ikeniä kutittaa kovasti.

Kiitos Mella kommentista! Jaajaa, pitää varmaan kysästä noista pillereistä, jospa ne tois avun meillekin.

Päivä alkaa sitten jo lyhentymään.. aika menee niiiiin siivillä. Lämmintä juhannusta kaikille!!!!

ps. Miten saan liitettyä kuvan/profiilikuvan (sanoo että liian iso tiedosto) t.atk-taukki
 
Sape: voi ei toivottavasti ei oo maitoallergiaa. Meillä se oli sitä-> oirehti tosin iholla. Onko teillä vakuutus siis Pohjantähdessä? Se on mun tietääkseni ainoo mikä korvaa sen maidon. Meillä ei ainakaan vakuutusyhtiö sitä korvaa, lukee jo vakuutusehdoissakin... mistähän senkin sit olis tiennyt että tulee maitoallergia... joopati joo. Mut ei se maito sit enää oo kovin kallista jos siihen asti menee, että se maitoallergia todetaan ja saatte kela korvauksen siihen ja sit se lääkekatto tulee tosi nopsaa täyteen. Se on hyvä että imetät vielä niin silläkin tavoin tulee "halvemmaks" ;).

Meillä tällähetkellä etitään sitä sopivaa korviketta Almiron ei sopinut -> törkeetä pulauttelua ja vihreetä lima kakkaa, nyt kokeilussa Nutramigen -> pulauttelee mut ei niin paljon enää ja kakka nooh tumman vihreetä mut ei limasta, välillä kyl ihan normaaliakin (virhreys voinee kyllä johtua jostain noista rotaation ruoistakin). Ihan sen takia kokeillaan korvikkeita, että kun tulee pakottavia tilanteita että tarvii poju viedä hoitoon joskus, tms, niin on sitten sopivaa ruokaa. Imetän siis vielä myös ja aikoinaan suunnittelin että lopetan 6kk iässä, mutta taidankin jatkaa vielä jonkin aikaa, kun se tulee tosiaan huomattavasti halvemmaks loppujen lopuks kuin syöttää kalliita apteekin maitoja, varsinkin jos joudutaan siihen kalliimpaan versioon siirtymää... 60 € 3 litraa[:-][:@][8|]. Ja aikas pahan hajusia ja makusia ne on myös... ei kovin hyvin ainakaan meillä suostuta syömään. 100ml kerralla ehkä suostuu syömään jos kova nälkä, mut aikas harvoin.

Meillä myös miinuksella painon kans, mut nyt toivon että kun alotettiin kiinteiden rotaatio niin se alkais nousemaan paremmin sit. Parin viikon päästä onkin 6kk neuvola niin sit taas näkee käyrät.


Mut paljon tsemppii teille ja toivottavasti se oli vaan sitä mahatautia...


Missäs vaihees se aika meni näin nopeeta ja nää meitin pikkuset tuhisijat on jo puolivuotiaita pikkunaisia ja miehiä [:-][:D]



Ai niih jos painiskelette niitten ruoka allergia asioitten kanssa niin kantsii käydä stekkaan tällänen keskustelupalsta allergioista kiinnostuneille http://www.histamiini.com Vaatii tosin kirjautumisen. Psst sielä on myös myynti ja ostopalsta maidoista [;)] jos sellasta palvelua uskaltaa käyttää. Ite en oo vie kokeillut, ehkä sitten jos sitä kultamaitoo joutuu ostaan omakustanteisesti.
 
Lasienkeli: Vakuutus on Tapiolassa, just eilen illalla koitettiin laittaa korvauksia eteenpäin niin sehän se maito onkin siinä listalla että ei korvata .... fuck. Täytyy toivoa, ettei oo pitempiaikasempi juttu sitte.
Ei oo tosiaan kummosen makusta se maito, ensin meillä oli profylac, joka ei mene alas ollenkaan. Sitäpä onki sitte kaks purkkia tuossa hollilla.... ,
Toivottavasti pikkuset alkaa tulla kuntoon ja alkaa saamaan lihaa luitten ympärille![;)] Vaikka meillä Joona on ollu kyllä tosi hyvä syömään koko ajan, rintaraivareita enemmänki oli tuossa 4kk kieppeillä ja aina välillä vieläki - mutta ei kai ne päivät samanlaisia ikinä olekaan.[8|]

Tsemppiä Elegia testeihin!! Kurjaa jos löytyy eläinallergia... perheenjäseniä kun nekin on.

Mutta nyt kukkapenkkiin rikkaruohojen nyhtämiseen kun poika nukkuu.
 
Sape kantsii koittaa laittaa vähän sokeria maidon joukkoon, jos se auttas. Meillä silleen menee vähän paremmin se maito alas, kun on makosampaa. Nutramigenin purkissakin lukee ohjelapus ihan että voi lisätä alussa vähän sokeria ja sit pikkuhiljaa vähentää. ite oon laittanut alussa 3ml sokeria 100ml maitoo.
 
Me ollaan oltu Pinjan kanssa perjantaista lähtiin lietsussa. Käätiin Karttulassa perjantaina kaverin luona ja sitten mentiin Kuopioon kaverin luokse yöks ja lauvantaina tultiin Pielaveelle mummin luokse ja täällä ollaan sitten oltu kyläluutana kovasti, käyty isotädin luona ja enoskin ja pikkusen serkku pojan kanssa leikkimässä. Tänää olis tarkoitus keretä kummia näkemää enne ku karkaa Äänekoskelle takas. Päivät menny siis erittäin nopsaan ettei oo mallanna lueskellakkaa kunnolla täällä. Pinjalla huomaa että meinaa vähä olla koti ja isi ikävää välillä mutta muuten kyllä o iloinen oma itsensä..oiekastaan ikävä näkyy että päivä unia ei malta kunnolla nukkua ja illalla tissiraivarit ennen nukahtamista.

Reissussa ollessa tuli sitten maistettua pinjan mandariiniä, tykkäs hulluna ja ei tehnyt oireita ollenkaan. Mitäs muuta ollaan maisteltu.. pikkusen sai kauravadelma puuroa mutta en oo antanu sit sen jälkee ku sinä iltana oli vähä kiukkua ilmassa.joten äiti herkutteli sillä puurolla sitten. Kovasti oon ettiny noita purkkiruokii joissa ei olisi ollenkaan perunaa nii ei ole kuin pari. ja nyt oli mainos että on sitä bataatilla tehtyä ilman perunaa olevaa niin se on huijausta se ruoka. SIINÄ ON POTTUA.PER***** sanon minä. kaikessa on pottua. ihan kaikessa. PInjan ruokavalio ollu reissussa maissisose ja porkkana sose ja hedelmäsoseet ja puuro vain. HUOH. Äitin luona onneks voi sitten jo enemmän satsata että ostoo kaupasta kasviksia ja tehä ite mutta silti. ketuttaa. meillä pinja tykkää kalasta. sai sitä vähä maistaa nii aia että uppos se ruoka paremmin kuin ilman kalaa.

joo menenpä ettimään vaatetta päälle ku tuntuu äitin mummikaverit tulevan kylään pinjaa moikkaamaan.
 
voi jessus! mä olen ihmetelly ku ollu jo melkein viikon jotenkin hyvä olo. tuntuu et olen laihtunu vaiks oltiin siellä mökillä mässäilemässä. ja en ole miestäkään haukkunu lainkaan niin paljon. ja sit tajusin et olin unohtanu ottaa cerazette-pillereitä jo yli viikon!![8D] siis ihan totaalinen unohdus ja ehdin jo pari päivää ihmetellä tätä hyvää tuulta kunnes sit yht äkkiä tajusin.
no sit eilen mies alkoi ehdotella seksi puuhia ja kerroin hänelle tästä mun unohduksesta ni päädyttiin siihen et harjoitellaan taas sitä kortsun käyttöä. siitä on ehkä 9 vuotta aikaa kun sellasen kans ollaan räpelletty. mut se olikin nyt yllättävän kivutonta puuhaa. siis meinaan et sen kumin sai melko hyvin paikalleen jne...
eli yhteenveto tästä= jätän pillerit vähäks aikaa pois ja katotaan miten menee[:)][:D]
 
jaa niin piti kommentoida noita allergiajuttuja et eihän tämän ikäset viel ns. kyllästy tai muuten kärsi jos syö vaan yhtä tai kahta laatua. et varmaan ihan hyvällä omalla tunnolla voi matkalle ottaa vaan niitä "lempiruokia".
 
Sori tää on nyt totaalinen tikulla muurahaiskekoon tökkääminen, mutta ihmettelen kovasti noista allergiajutuista ja kalliista korvikkeista, että miks ei voi ennemmin imettää jos se kerta on mahdollista? Ja miksi muutenkaan lopettaa vielä imettäminen kun sitä suositellaan jatkettavan ainakin 1v asti ja WHO suosittelee jatkamaan 2v asti? Imettäminenhän tukee paitsi vauvan, niin äidinkin terveyttä, koska se ylläpitää tiettyä hormonituotantoa (ja lisäksi se laihduttaa [:)]). Ja jos meneekin töihin tms, niin voihan sitä kuitenkin imettää aina aamut ja illat!

Sorry, ei ollut tarkoitus loukata ketään, jäi vaan niin ihmetyttämään.

Ps: Kommentoin tässä sitä, että muuten vain haluaa lopettaa normaalin imettämisen, en sitä, jos vasten tahtoaan joutuu muusta syystä lopettamaan.
 
Elegia: en todellakaan tarkoittanut niitä, joille imetys ei onnistu, vaan sitä, että itse VALITSEE lopettaa toimivan imetyksen. Anteeksi todella paljon, että ilmaisin itseäni niin huonosti!!! Huomasin itsekin, että viesti oli puolittain kirjoitettu ja editoin sinne PS:än, mutta ehket ehtinyt sitä vielä lukea?

Mutta oon kyllä muutenkin miettinyt, että ehkä pitäis lopettaa tää vau-palstailu, koska musta tuntuu, että oon tosi eri mieltä niin monesta aiheesta mitä täällä kirjotetaan, ja siten tää ei oikein toimi vertaistukena mulle kovin hyvin. Esim tuntuu, että kaikki on sen kannalla, että soseita pitää antaa ja mieluiten jo 4kk tai aikaisemmin ja vaikka viralliset suosituksetkin on 6kk täysimetystä, niin tuntuu, että tosi monet täällä pitää sitä hölynpölynä (ja edelleen siis tarkoitan niitä, joilla olisi ihan hyvät mahkut täysimetykseen).
 
Meillä aloitettiin soseet, korvikkeet ja vellit sitä varten, kun maito ei vaan yksin kertaisesti riittänyt.
Mä ja muksu oltiin molemmat väsyneitä ja kiukkuisia, kun tunnin väliein yötä päivää syötiin puoli tuntia kerralla. Ja kun aloin antamaan korviketta, alkoi tyttökin nukkumaan paremmin, oli iloisempi ja pirteempi. Samoin kuin allekirjoittanut.
Tyttö kasvaa ja kehittyy todella hyvin, 5kk neuvolassa 7800g ja 67cm. Pituus ns ylä käyrillä ja paino nollalla. Iho on hyvä jne. Masu toimii (ja se ei tosiaan toiminut imetyksellä).
Siitä että näin päätin tehdä, en pode mitenkään huonoa omatuntoa. Tytön ja oma hyvin vointi on etusijalla kaikessa.
Hienoa, että jotkut kykenevät imettämään pitkään (6kk ->), minä en pystynyt. En halunnut pitää pikkuista nälässä, sillä sitä se oli meillä. Huomasin, kun annoin ekan kerran korviketta ja maitoa vasta myöhemmin, että tissit ei vaan täyttyneet.. Tyttö imi "tyhjää" ja kiukkusi.

Näin meillä.

Voimia Elegia sen maitoaltistuksen kanssa!
 
Mä kyllä rohkenisin sanoa, että ei se aina ihan tunnu menevän niin, että "äiti tietää mikä lapselleen on parasta". Monia ei tunnu juurikaan kiinnostavan ottaa selvää mitä uusimmat tutkimukset ja suositukset mistäkin asiasta sanovat. Ja sekin on valinta ettei ota selvää! Mutta jos parhaansa mukaan koittaa toimia niin kuin parhaaksi viisaammat ja tietävämmät ovat todenneet, niin ei silloin kenenkään auta tulla arvostelemaan. Mutta ehkä sekin on ihan hyvä välillä miettiä voisiko joitain asioita tehdä paremmin. Ei semmosta tervettä itsekritiikkiä kannata ihan hirmusesti vältelläkään. Ja jos on itse varma, että tekee asiat oikein, niin ei kai sitä toisten mielipiteistä tarvitse ottaa niin nokkiinsa?

Mutta semmoista. Nukkukaahan hyvin!
 
ei täältä päi löydy noita bataatti soseita mistään. ne ainoot bataatti soseet mitä löytyy nii niissä on perunaa joukossa eli yhtä tyhjän kanssa.

Freya: mie oon kans miettinyt samaa. omalta kohalta oli pakko ruveta antaa muutakin kuin tissiä ku tytöllä oli yksinkertaisesti nälkä.on jo nii vetistä toi mun maito.tai no vetistä ja vetistä mutta ku tarttee jo energiaa enemmän. Kyllä siis maidon riittämisestä ei oo pulaa, joudun vieläkin pumppailemaan,mutta ipana taitaa olla isäänsä tullu...iso ruokahalu heh. Ja tuolla parilla muulla (siis täysin eripaikassa) keskustelu palstoilla on muutama tyttö jotka ovat jättäneet sen takia tissin pois ku eivät haluu roikku rintoi nii nyt painivat noitten allergia asioiden kanssa ja asiellä myös on sitten noita apteekki maito korvaus juttuja lueskellu.

Ja Elegia otti nyt ihteensä ihan turhaan, emme sua tällä tarkoita. Mutta kun on muitakin täällä jotka painii tän allergia homman kanssa.Ymmärrän elegia että sulla on nyt vaikea tilanne siellä pojun kanssa että olet herkillä mutta otit tosiaan ihan turhasta itteesti asioissa kuin asioissa.

Ja Freya tuosta että olet monessa asiassa erimieltä meidän kanssa niin se vaan rikastuttaa, pistää miettimään toisenlaisii keinoi meille ja sie saat meiltä myös toisenlaisia keinoja. Ite innostuin siitä sormiruokailu jutusta ja kiva olisi se pissajuttukin mut se vaan ei toimi meillä. mut sormiruokailussa meillä toimii maissinaksut, muu ei vielä :P

Olempas mie tasaisella mielellä ku en veä hernettä tänää nenääni täällä tapahtuvista jutuista...ehkä johtuu että menkat loppu just nii rauhottuu pääkin :)

On se kyl kumma ku tuota bataatti hommaa ei löytyny ees kuopiosta kaupoista vai olinko nii sokea.en tiiä. ahistaa. ostin kanaa maustamatonta tytölle ja teen siitä pakkaseen valmiit annokset nii voin sitten sotkea soseen joukkoon.

Nyt täytyy teillekkii hehkuttaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jeeeeeeeeeeeee mies sai työpaikan mitä yrittäny nyt tässä kevään aikana hakea. alku kylläkin harjoittelua ja jatkosta oo sen enempää tietoo, mutta toivotaan ja nyt pidetään peukkuja että se saisi siitä vakipaikan jollon sen ei tartte itteään altistaa allergeeneille eli lehmälle ja heinälle jnelle ja PALKKA NOUSIS ja ja Pääsisin perhettäni lähemmäs asumaan eli meille tulisi muutto paikkakunnalta toiselle. toisaalta miehen perhe o sitten kauempana..toisaalta en haluu muuttaa toisaalta haluun koska omat kaverit o heti lähempänä myös. En tiiä. toisaalt oon jumahtanut tuonne iisalmeen ja tykästynyt vaikka toisaalta en ole. EN TIEDÄ MISSÄ HALUISIN OIKEASTI ASUA!!!

Nyt lukemaan hieman Torey Haydenin kirjaa Lapsi muiden joukossa. SUOSITTELEN HÄNEN KIRJOJAAN. käsittelee erityislapsia joilla on erilaisia juttuja miksi ovat erityisluokalle joutuneet. Ja valikoidusta puhumattomuudesta on myös käsittelevä kirja. todella hyviä ja sieltä saa keinoja itelleenkin käsitellä lapsia ja auttaa lapsia.
 
Takaisin
Top