TammiMammojen 2010 TAMMIJÄNNITYKSET <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja kaylies
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joo siis vasemmalla kylellä pitäisi olla juuri niiden verisuonten takia ja myös elimien..

Mie oon pehmeen fani...mulla koskee tosiaankin tosi kovasti tuolla sängyllä lantioon ja veri ei kierrä juur ollenkaan toisin kuin kotona omassa pehmeässä jenkkisängyssä...kylhä tosta pääsee helpommin ylös kun on ne laidat mistä ottaa kii mutta toisaalta mulla vaan pahentaa toi kova ylös pääsyä. No jokainen on erilainen rakenteeltaan ja tottumukseltaan että mikä o hyvää ja mikä ei.

POsitiivistä..ei ehkä ole myrkytystä...EHKÄ...löyty jotain muuta joka ehkä aiheutti protskujen nousua..mutta uudet kokeet aamulla nii silläpä sen sitten näkee tarkemmin. Eli bakteerit olivat kolmella plussalla...verikokeet melko ok, mutta aika lailla oli rajoilla arvoja että saa nähä miten käy. mutta aivan sama kuha vaa joko pistävät minut huomenna kotiin lepäämään kun ei täällä saa levättyä...äänet ei siis haittaa vaan sänky...eikä oo parempaa patjaa tarjolla..Tai sitten käynnistäsivät samantien mutta tiedän etteivät taida tosiaankaan käynnistää...tylsää ku ei näy kuin nää neljä peruskanavaa telkusta...huoh..huone kaveri nukkuu joten en kehtoo varmaa pitkää telkkua ees kahtoo..toisaalta mulla o melkei äänettömällä se siellä ja tossa o kuitenkin puolikas seinä välissä..neljä henge huone ja kahestaan ollaan siellä kummatkin väliseinän toisilla puolin. Jännään tuon huonekaverin puolesta että sillä tihenis ja kovenis yön aikana supparit...koko illan tullu 8min välein.. Että pääsis tekemään perheen kuopusta :D ihmeen rauhallista ja hiljasta täällä osastolla verrattuna siihen lokakuun loppuun millon olin täällä viimeksi...sillo oli enemmä porukkaa ja hulinaa..ja jos oikein tajusin nii tänää lähti sitten viimonenkin vastasyntynyt tältä osastolta kotia..ylemmässä kerroksessa varsinainen vastasyntyneiden vierihoito osasto mutta sieltä pistävät myös tälle osastolle jos o täyttä.

Jotensakkii o hassu olo.. Olin niin valmistautunut että jos joutuu jäämään nii itkuha siinä meinas tulla..tai ainakin pahoitin mielen mutta nieleskelin itkun kun jaksanut ruveta sitä loppujen lopuksi vääntämään ku piti labrassa sillo käydä ja hakea autosta kassi ja hoitaa asoita osastolle tullessa...ja antoo miehelle rahaa et saa auton parkista pois. Osastolla ei oo ollu yhtää paha mieli.. Ketuttaa vaa kerätä tuota pissiä astiaan..joka kerta meinaa karata ku pääsee veskiin värkkiään pesemään vaikka yrittää lähtee ajoissa...Nii ja onnistuin melkein tajunkin äsken iteltäni vetää pois..jotenkin sekosin ajatuksissani laskuissa iltapalalla insuannoksessa ja otin tavallista korkeemman mitä yleensä..ajattelin muka syöväni sen verran tukevasti...no onneks alko pissittää tossa vaille 23 kovasti ja lähin pissille ja ajattelin myöhäpalaa ottaa sit samalla reissulla... alkopa vapina ja hikoilu ku tippu sokrut alle neljään. jos olisin vähäkää pidempään odottanut nii olis huonosti kääny..HALLIHEN. Nyt sitten tankkasin tukevasti ettei tartte yöllä siitä panikoida....tulipa sitten samalla aivan hullu himo baanaaniin,tuoreeseen luumuun ja mandariineihin.. :P

Hassua tosiaankin. mutta joo jos tästä lähtis yrittää vaikka unta tai jotain tai ainakin mennä lukemaan jtotain...

aamulla verikokeita labroja rr mittauksia ja paino ja silleen...sitten mies tulee puolen päivän pintaan ja iltapäivä kolmeen neljään mennessä kuulla vastauksia labroista ja muista ja lääkäriä nähä että miten jatko. toivottavasti tosiaan pääsis kotiin viikonlopuksi...jos joudun jäämään niin pyysin miestä tuomaan mun läppärin ja pyytämään kaveriltaan mulle lainaan mokkulaa että saan omalla koneella olla nii ei tartte tähän yleiselle koneelle jonotella.

Ajatus ei näköjää kule sormien kanssa samaan tahtiin että teksti o sitten sitä luokkaa...

MINTOLLE TÄÄLTÄ NIITÄ SUPPAREITA AJATUKSEN VOIMALLA ETTÄ JOTAIN TAPAHTUU JA SAMOIN MYÖS MUILLE!!!!

Tää nukku niin hyvät päikkärit alkuillasta ettei tule uni sitten millään! Vauvakin tuntuu pitävän läksiäisjuhlia mahassa. Ei ne supistuksia taida olla, mutta iskuja satelee kylkiluihin ja napaan, virtsarakkoon ja muihin kivoihin paikkoihin. No, eipähän tarvitse suorittaa liikelaskentaa... [:)]

Mikähän lienee Minton tilanne? Toivottavasti homma on lähtenyt etenemään tai jos ei, saisit edes nukuttua kunnolla... Elegialle kovasti tsemppiä huomiselle, kävi miten kävi!!

Huomenta, missä kaikki?!

En saanut nukuttua kun pari tuntia yöllä, viiden maissa alkoi supistella kipeästi ja sen jälkeen oon vaan pyörinyt sängyssä ja hengitellyt syvään... [:-] Tällä hetkellä supistusten väli on n. 10min mutta eivät ole vielä säännöllisiä. Mies on lähdössä töihin enkä minä ole vielä taksia tilaamassa sairaalaan, vaikka jokaisen supistuksen aikana tekiskin mieli... Katellaan miten tilanne kehittyy vai loppuuko ne kokonaan!?

Odottelen kuulevani sillä välin vauvauutisia teiltä muilta!!

Huomenta! Täälläkin tainnut suppailla muutamia kertoja ihan oikiasti. Eilinen kävelylenkki tais tehä terää [:D] Mitä tästä opimme? Tänään vaan pidemmälle lenkille jotta saa mukelon jo ulos! [;)]

Nyt minä myönnän teillekkii!

MINUA PELOTTAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Yöllä lisäänty turvotus ihan hulluna ja itku pääs yöllä ku oli nii vaikea olo sen takia. verenpaineet hyvät mut ilmeisesti siinä pissassa vaa meinaa nyt sitten olla jotain. KOhta kuuntelee taas vauvan sydämen jumpsetta käyrille. Mutta kätilön kanssa tossa äsken juteltiin nii hän oli sitä mieltä että en lähde täältä kotiin. Ainakaa ilman nyyttiä. Että aikoo jutella lääkärin kanssa jotta jos vaikka ruvettas käynnistelemään ja kahtomaan tilannetta.PELOTTAA.

Pelottaa kaikki mitä tuleman pitää..JÄNNITTÄÄ SIIS MYÖS ja siitä tuli nyt sitten pelot. ehkä ne helpottaa ku mies tulee joskus puolilta päivin tänne.

SYNNYTTÄVÄT...lähettäkää vaavin saannin jälkeen niitä suppareita tänne mulle päin :)

ISOT TSEMPIT TEILLE KAIKILLE .

Elellään mammat jännittäviä hetkiä......

Itse olen myös lähdössä poli käynnille ja haluan uskoa etten sieltä takaisin tule ilman nyyttiä [:)] LA on jo ylitetty sunnuntaina, mä haluun tän painolastin jo ulkopuolelle. Yöt on ihan hirveitä, mikään asento ei ole hyvä. Ja sit lisäksi on saapunut ihanainen päänsärky [:@]

Ja onnitteluita vauvautuneille [:)] Pian meillä kaikilla on nyytit, JEE!

t. balleriina, jolla on jo nyt ikävä pikkuneitiä (lähti varmuudeksi mummolaan)

YHTENÄ KAPPALEENA EDELLEEN![:'(]
Yö meni ihan ok, sain koisittuakin ihan hyvin vaikka illalla supistelut oli kipeitäkin ja yöllä kans. Nyt oon saanu taas tabletin ja käyrää oli taas tunnin verran. Kanavaa on vielä jokunen jäljellä ja kahelle sormelle on auki... Lääkäri sano et "etköhän sää viimeistään huomenna oo synnyttämässä"!!! WTF mä haluan sinne nyt!!! Huonekaveri puuskutti aamulla siihen malliin että hetki sit lähtikin synnyttämään..Kauheeta kuunnella toisen tuskia vierestä...

Nyt mä jännään miten Elegian käy! Kayliesille kovasti tsemppiä ja toivottavasti alkaisi tapahtua jo, ei oo kivaa olla pelossa ja pahassa olossa...kerrot vaan rohkeasti lääkärille tunteistasi.. Vois jo käynnistellä, sulla on jo hyvät viikotkin :D

Muillekki tsemppiä suppareiden kanssa!! Tai niitä odottaville..sieltä ne tulee!! Mä odotan jo niitä kovia täällä "intona"!! ei tunnu nää pienet enää missään [:D]

Kaylies, ihan varmaan pelottaaki!! Ite oisin tossa tilanteessa vrmaan paskat housussa tutisemassa. Toivottavasti kaikki menee hyvin, ja kaikilla muillakin, Montolla ja Elegialla. Täällä ei sitten oo mitään oireita!! Ainoostaan vieläkin se yön ainoa vessareissu on tuskanen, mistä en ees kunnolla muista mitään. Lantio huutaa hallelujaa ja kädet on törkeen kipeet.

Outoo kun ei ehi notkuun täällä koko päivää, eilinen meni muuttohommissa ja tänään jatkuu neuvolan jälkeen. Hih, oltiin varmaan sen kaverin kans ku jostain komediasarjasta (hällä siis ens kuussa laskettu aika). Kaks palloo lyllertää, ähkii ja puhkii ja vaappuu kun ankkalauma!! Viä ei yritetty ovesta samaan aikaan, siinä vasta näky oiski!!

Tsemppiä kaikille mammoille jänitysten, olojen ja pelkojen kanssa.

Täällä ilmottautuu lähtemään päivystyksenä polikäynnillle tänään, Verenpaineen pirulainen aiheuttaa sen taas, huononolon, pään tykytyksen ja turvotuksen kera.. Verenpaine nousee vaiks lääkitystä lisättiin tiistaina. Sovittiin eilen neuvolan th:n kanssa et tähän aamuun seuraan tilannetta kotona, jos paineet nousee niin sit menoks polille.. Tiistainen lääkäri on onneksi tänään vuorossa, joten ei ole aina eri tohtori [:)] Antoi puhelinohjeen, että ottaa panadol 1 g (ei tehoo mulla :/) ja tarkkailla hetki tilannetta, ja sitten polille..

Koitetaan kuitenkin olla rauhallisin mielin, vaikka se ei aina heleppova ole!

täällä myös neuvola käynti takana ja lähtö polille edessä... oottelen jahka siippa pääsee töistä tunnin sisällä..

Terkkari kirjotti lähetteen ku mulla on verenpaineet hypänny pilviin...
154/92
pisussa oli protskuja +
vauva ei ol oikeen liikkunu, pieniä liikkeitä ja tooosi harvoin
sykkeet oli kuitenkin hyvät
päänsärkyä on
pilkkuja nähdään
turvotusta on paljon

saapi nähdä miten käy.. tuunko tänään takas vaiko enkö

tsemppiä kayliesille!!! samoin elegialle ja mintolle!
plus kaikille muillekkin [:)]

Huomenta! Täällä kaikki kuten ennenkin. Saatiin tänään vahvistus maistraatilta uusi sukunimi (jota oltiin haettu jo melkeen samantien ku tulin raskaaksi... miten niin byrokratia pyörii hitaasti...?), niin nyt kelpaa vaavinkin tulla maailmaan, niin saa sitten oikean sukunimen heti alusta alkaen [:)]

Kovasti tsemppiä Kaylies, niisuneiti, minto, Elegia ja kaikki muutkin. Eipä tätä tilaa suotta sanota "raskaaksi"...

KÄYNNISTYS!

Kohdun suu auki ja pehmeä ja kanavaa ei ole jälellä...lääkäri ronkkikalvoja joten nyt tulee vähä verta ja alko supistelemaan ja polttelemaan menkkamaisesti jne.

Menen saliin heti kun vapautuu ja siellä oksitosiinit tai kalvojen puhkasu..katotaan tilanteen mukaan.

Myrkytyshän mulla sitten kuinkin on mutta lievänä ettei pahimmasta päästä. Eli nyytti voi olla jo tänää huomenna tai ylihuomenna sylissä :D

Neuvolassa käyty, ei mitään uutta.

-et sitten ole synnyttänyt
-no en...
-supisteleeko, mites liikket
-välillä hieman kipeemmin...liikku hyvin
-turvotuksia näyttää olevan
-no joo..
-paineetha sulla nyt hyvät 132/84....123/84
-näkyy olevan
-alhaalla tuntuu olevan, pää kiinnittynyt
-onhan se ollut pitkän aikaa
-jos tuut sit maanantaina, jos et oo synnyttämässä
-jep...saa nähä

että näin...hoh heijaa...

Toissa yönä supisteli varmaan sellan 3-4h aika tiukasti, mut väli pysyi koko ajna siin 10min. Ja sit ne taas loppus. Kun olin jo valmiiksi valvonut, ni eikö ruvennut sitten piski ripuloimaan pitkin lattiaa. Siin sitten koiran ulkoilutusta klo 5 alkaen. Noh pääsin sitten "yöunille" siinä klo 9.30. Että kyllä oltiin sitten ilosella tuulella koko päivän[&:]. Ja tosiaan koiraa ulos n. 2 tunnin välein, nyt sentään taitaa olla suoli rauhoittunut...en kyllä olisi yhtään paskaa jaksanutkaan misttään korjailla.

Ei täs kyl helpolla pääse!  

No niin kaylieskin pääsee tositoimiin. Onnea ja tsemppiä synnytykseen![;)]

On kiva käydä katselemassa täällä että miten teillä muilla menee nää loppu metrit jos itekki loppukesäst olis samois olotilois.[:D]

Paljon supistuksia kaikille teille jotka odottavat synnyttämään pääsyä! Ja onnea jo synnyttäneille![:)]

Heipparallaa! Ei merkkejä jakautumisesta.. niinsk.

Onnittelut kaikille vauvan jo saaneille!! Ihanaa!!

Meillä oli tiistaina neuvola, ja kaikki oli ihan ok. Ei oo kiinnittyny vieläkään! aargh.
Neuvolasta lähdettiin kirppareille ja kaupoille pyörimään, mutta ei olis kannattanu. Sain aivan hirveän migreenin. Se olis varmaan tullu muutenkin, mutta siellä kaupoilla ehti mennä sellaseks, että hohhoijaa. Kotiin tullessa burana poskeen ja sohvalle. Mä olin niin pihalla, etten oikeesti osannu puhua enkä kirjoittaa. Yritin sanoa jotakin, niin suusta tuli vaan puuroa. Kamalaa! [:@]

No, illan nukuin rätti otsalla pimeessä huoneessa, niin meni pahin ohi, mutta jomottava päänsärkyhän siitä jäi pariks päiväks. JA kun ei sitä buranaa viittis syödä ihan koko ajan..
No nyt kaikki on niiltä osin ok, mutta tänään alko sitten pistelemään kämmeniä ja jalkapohjia p! aaaarrrgggh. Soitin neuvolaan, niin täti sano, että maanantaina labraan ja jos jotain akuuttia tulee viikonlopun aikana, niin äippäpolille. En tiiä, eikö hepatoosi yleensä ala paljon aiemmin?! Noh, seuraillaan..

Mä kävin ostaa H&M:ltä ne imetysliivit 2kpl:een paketin, kaippa ne välttää. Kokeilin kaikkia niitten malleja, ja kyllä ne kaarituettomat oli parhaat, ne tuelliset oli kamalan ahdistavia päällä. Toivottavasti vaan ovat oikeen kokoset..

Nyt täytyis alkaa siivominen, mutta en tiiä.. [:D]
Ei malttais siivotakaan, kun pitäis vauvalle saada villapuku neulottua..

Kaikille mammoille tsemppiä loppuun ja synnytykseen. Ja tietysti siihen vauva-arkeen! <3

Koomista tän mahan kanssa asioida. Ostoskeskuksen vessassa pienen vauvan äiti alko heti jutteleen, että ei taida olla paljoo jälellä (no ei tod!! toivottavasti...) ja pankissaki pankkitäti innostu kyseleen masusta kaikkea. En oo viel uskaltanu äitille soittaa mun uudesta sukunimestä, kun se vaan pettyy, ettei ollutkaan vauvauutisia...

Elegia: hyvä juttu, että mun verosähellyksestä on jotain hyötyä myös muille [:)]! Ja hienoa kuulla, että vauva voi mainiosti ja edelleen mahtavaa jos saatkin synnyttää alakautta! [:D]

Kaylies ja minto: kovasti tsemppiä teille sinne! Jännät paikat, mutta hyvin se menee, kyllä ne tyypit siellä osaa hommansa [:)].

Piude: kuulostaa turhauttavalta. Toivottavasti me päästään jo pian hommiin!!

Kaikille isosti suppareita!!!!

Neuvolakuulumiset:

Rv 36+5
Pissa puhdas
RR mulle koholla ~135/85 (ti seuraava neuvolakontrolli + vasta-ainelabrat)
Paino 68,1
Sf 31

Vauva:
Syke +130
Liikkeet ++
RT
Pää alhaalla ja KIINNITTYNYT [:)]

Että sellaista. [:)] Nyt oli pitkästä aikaa oma terveydenhoitajakin paikalla ja heti aluksi se totesi, että onpas sun masu laskeutunut. Noh sitten se kuitenkin vielä "varoitteli", että laskettuun aikaanhan on se kolmisen viikkoa, mutta voi mennä vaikka se viisikin. Ei kannattaisi siis hermostua. Mutta sit se lueskeli mun viime keskiviikon neuvolalääkärikäynnin tiedot ja huomasi, että kohdunsuu on ollut jo ihan pehmeä ja että supistelee tiukasti. Sitten kun mun piti mennä pitkäkseen siihen sängylle, niin alkoi supistaa tosi napakasti selän puolelle asti ja koko masu oli taas ihan silminnähden vänkyrällä ja vauvan siluetti paistoi läpi. Täti vakavoitui hetkeks "ai sua supistelee ihan tollai". Juuh, näin tekee. Mitä on kivuttomat supistukset?! [:D] Sitten kun pääsin vääntäytyyn siihen petille ja th alkoi tunnustella masua, niin hetimmiten se tokaisi, että vauvan pää on tosi matalalla ja napakasti kiinnittyneenä! Sen jälkeen se alkoikin kysellä, että pääseekös sun miehes kesken työpäivänkin kotiin jos olisi tarve?!?! Heh! Ei puhunut viidestä viikosta enää mitään! [:D]

Noh, eihän sitä kuitenkaan kukaan etukäteen osaa sanoa, milloin luontoäiti tosissaan laittaa hommat käyntiin. Mutta lähtökuopissa täällä kyllä jo ollaan ja vahvasti. [:)]

Tsemppiä Kaylies ja Minto + muut tositoimijat! [:)]

Ja polilta kotiuduttu, ilman vauvaa. Kaikki masuasukilla hyvin ellei erinomaisesti. Äitikin voi hyvin, lukuunottamatta kyllästymistä ja turhautumista [:@] Vasta 15 päivä aloitetaan käynnistely jos ei siihen mennes ole mitään tapahtunu, plääh. Vielä siis viikko!!

Nyt toivon, että alkais niitä suppareita ilmaantua jostain, et tuola kohdunsuulla tapahtuis jotain.

PIDELLÄÄN PEUKKUJA TEILLE MUILLE!!

Jahas, minä päädyin sitten tänne osastolle napsimaan käynnistystabletteja! Yön tosiaan kärsin kivuliaista supistuksista ja aamulla aloin vuotamaan kirkasta verta. Sitten pikaisesti polille ja tutkimusten jälkeen päättivät ruveta käynnistelemään. Syytä mulle ei ole vielä kerrottu mutta eiköhän sekin selvii. Alkushokista kun selvisin niin nyt oon jo täällä ihan rauhallisin mielin ja odotan että jotain alkais tapahtumaan! [:)] Tsemppiä muillekin tositoimiin päässeille!

Takaisin