TammiMammojen 2010 TAMMIJÄNNITYKSET <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja kaylies
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitti vastauksesta, tammimamma! Kyllähän sitä on mulle hoettu että jos alkaa tulla kovaa kipua ylävatsaan niin sitten heti soitto polille. Tuo kipu mikä mulla oli aamulla tuli ripeän (labra)kävelylenkin jälkeen ja tosiaan aattelin että ne ois vaan harjoitussupistuksia, kun tuntui lähinnä paineen tunnetta ylävatsassa eikä kipu ollut jatkuvaa. Nyt on loppunut kokonaan. Mutta toki täytyy mainita asiasta kunhan soittelen iltapäivällä labrojen tuloksia. Sitäkin mä mietin että jos ois se raskausmyrkytys, onko oireita sillon koko ajan ja pahenevasti vai vaan välillä...? Oikeen mielellään sais pikkuinen jo syntyä, tänään on tasan viikko laskettuun aikaan. [:)]

Tammimamma, täällä 42:lla minäkin [:D] Tosi kiva henkilökunta paitsi verikokeen ottaja ku sattu aika paljon..inhoon muutenki neuloja [:o]
Nyt on taas käyrät, tunnin makaan tässä taas. Koht tulee lääkäri laittaa toisen tabun. ei oo tapahtunu viel ainak supistelujen osalta mitään:( koht nähää onks yhtää auennu enempää.
kävin lounaalla ja miehen kans istuttiin kahviossa. Se nyt arpoo et lähtiskö kotiin koisii vaiko ei..ku ei tiiä miten nopsaa sit tapahtuu ku alkaa tapahtuu....

No pöh, soitin polille ja antoivat vaan seuraavan ajan ensi tiistaille. Labrojen tulokset oli "normaalit" eli proteiinit ihan aavistuksen koholla niinkun viimeksikin. Muista oireista (päänsärystä, ylävatsasupistuksista) kun kerroin niin eivät kommentoineet mitenkään, eli luotan siihen että kaikki on hyvin! Ja nyt siis onkin kaikin puolin normaali olo. Parempi tietenkin että synnytys käynnistyy itsestään eikä sitä tarvii keinotekoisesti käynnistellä, joten olen ihan tyytyväinen tähän tilanteeseen... [:)]

Mikäs Minton tilanne, entäs Elegian? Stidistäkään ei ole tänään vielä kuulunut, oliskohan jo tositoimissa?

blaah.. huomenna neuvolaan, 3 päivää laskettuun.. mitään ei tunnu tapahtuvan.. sellanen olo, että tää penska pysyy masussa sen 2 vko yli... mä haluun sen ulos!!!
ruikuti ruikuti...
kissan pissa maistuu edelleen suussa..
serkku sai vauvan aamulla puol ysi... sillä viikko mun jälkeen laskettu.. onnea hälle [:)]
TYKSiin ei kuulema päästetä vierailijoita.. pöh..
mein äiti sano et hän tulee sinne sit vaiks väkisin.. et ei ole reilua.. no, eihän se olekkaan, mut minkäs teet...

Huomenta täältä, päikkäreiltä herätty!! [:D] Mies koisii viel tos viekussa, 80cm sängyssä on tiivistä tunnelmaa varsinki ku mulla tää masukin on nii iso [:)] odotellaan kuuteen asti et kandeeko sen lähtee kotiin vai hä. Yhen jälkeen sain toisen tabletin, nyt vähän supistellu jo, kipeemminkin.. Mut ei mitään suurta. Vauvan sydänkäyrä tosi jees ollu.
Koht taas syömään :)
Alkais jo kunnolla tapahtumaan!! En kestä jos menee huomiselle [:'(]

Terveisiä sitten osastolta!![:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@]

Löyty sitten pissasta ENSIMMÄISTÄ KERTAA ++ protskut. Turvotuksen kanssa yhessä lääkäri veti varman päälle ja vuorokausi pissan seurantaan jouduin tänne osastolle. KETUTTAA.

Vaavin paino arvio oli 3,5kg ja kaikki oli ultrassa reilassa ja muutenkin. Kohdun suun tilanne edelleen sama kuin kolme viikkoa sitten että kahdelle sormelle auki ja kanavaa jälellä viel 1,5cm. Verikokeita ottivat sitten enne osastolle tuloa ja osasta tullu tulokset osasta ei. Sydän käyrällä upea käyrä ja hitsi ei tullu siihen näkyville ainoatakaan supistusta vaikka muuten kyllä vähä väliä supistelee. Ahistaa tuo sänky tuolla ku se on kova kuin kivi ja kun olen siinä kylelläni niin mulla turpoo kahta pahemmin sitten jalat...ei tykkää mun kroppa tuosta sängystä yhtään.

Diabetes polilla ei enää tartte käydä ellen tartte sitte hoitajalta hakea lisää insukyniä, mutta mulla o kyl kaveri jolla o samaa nii voin siltä sitten ostaa ettei tartte sen takia lähtee ajamaan 80km.

Toivottavasti ei olis tossa pissassa hirveesti noita plussia ja muita ku huomenna kahtovat että pääsen omaan sänkyyn TAI JOS ON niin käynnistäsivät eivätkä pitäs täällä turhaan taistelemassa tuossa paskassa sängyssä. Siinä on niin vaikea olla että sen takia tulee itku vaikka muuten ei tule.

Ikävä omaa ukkoa ku se halus lähtee melkei heti ku saatto mut osastolle,kun halusi käydä asioita hoitamassa kotopuolessa että saatas sitä pirun rahaa siitä autosta vakuutusyhtiöstä..RAHAT PITI OLLA JO viimestään 1,1 meillä niin eipä ole vieläkään kuulunut ja tiistaina kävi mies selvittää asiaa nii ei muka löytynyt TAASKAAN KOKO PAPEREITA asiasta...Ja mitäs muuta kivaa tää vakuutusyhtiö onkaan tässä sössinyt...NIIN ne lupas tiistaina soittaa meille että mikä tilanne on niin arvatkeepa onko kuulunut asiasta. IF vakuutusyhtiö on sanonko mistä![:@][:@][:@][:@] Muiden yhtiöiden kanssa ole koskaan tarvinna taistella mutta tässä paikassa näkyvät hävittävän paperit rahat ja omaisuudet kokonaan. murh..

Olen nyt pahalla päällä...ja kivaa ku voi tänne purkaa ku omasta kännystä o akku tyhjä ettei voi ees soitella kellekkään enkä muistanut laturia ees ottaa mukaan...no pitää huone toverilta pyytää laturia...Onneks o tää yleinen kone täällä aulassa jossa voi tuntojaan käydä purrittamassa nettiin :D

Voi ei Kaylies, toiv sun olo helpottaa!!!
Mä oon tyytyväinen tähän sänkyyn ku on kova patja ku siitä on helpompi nousta ku pehmeestä...

Puolelta tulee käyrät taas ja kuudelta lääkäri tsekkaa tilanteen, Toiv ei olis yhtä kovakouranen ku edellinen, sai verenvuodon aikaseks ja nyt on sit side koko ajan [:'(]

Täällä ei tapahdu sitten yhtään mitään. [:@]  lantiokivut alko uuestaan ja tulivat sitten kymmenkertasina takasi [:(]

Väsyttää ihan hulluna ku valvonu neidin kans kaks yötä [:o]

Moikka teille aktiivisille tänne palstalle!

Mä olen seuraillut teidän pinoa jo jonkin aikaa ja nyt on pakko tulla kommentoimaan:

kaylies- todellakin toivon, että synnytys alkais jo siellä! Itselläni esikoinen meni yli ja olin lekurissa taas jossain seurannassa, niin mä jo meinasin laittaa raejuustoa pissaan, että käynnistettäisiin..oli lääkärin ilme kuvaamisen arvoinen, ku kysyin, että toimisko[:D]

Ja tietenkin kaikille muillekkin loppumetreillä kärsiville toivon, että alkaisi kalvot poksahdella tai supistukset kunnolla!

Mies ajalelee puuta tuolla yön korvessa ni ei ole paljon apua [:D] Mutta saan minä ist aamupäivästä nukkua muutaman tunnin. Ei vaan ole sama asia nukkua päivällä ku yöllä.

Mulla ollu molemmilta aiemminki samanlaista syntyy-ei synny meinikiä viimiset neljä viikkoa. Et varmaan menee kuiten vielä se kaks viikkoa [:'(] Mut tuota mahan laskeutumista oon miettiny et miten ihmeessä se niin aikasin on laskeutunu ku aiemmin laskenu näin alas vasta viikkoa ennen synnytystä [&:]

kävin äijän kanssa kaupassa taapertamassa, kipuja siitä saa niin perhanasti, mutta ei oikeen muuta.. Nii ja tietty hiukan piristää, ku pääsee kämpästä ulos.. En ol käyny tosiaan pihalla sitten maanantain.. huomenna sitten uusiks..
Siäl on niin pirun kylmä, pakkasta -13C mut sellanen inha viima..

Voi kaylies, tsemppiä sulle sinne!!!! tiedän miltä tuntuu kova sairaala sänky, mulla oli sellanen ku vietin yön osastolla sillo reilu kk sitte.. totes se kätilö aamulla, ku mainitsin, et paikat on tosi kipeet, et ei hän yhtään ihmettele, koska sulla on huono patja, ja kehoitti pyytämään toista jos oisin jääny sinne toiseks yöks.. Eli... kysäseppä josko saat toisen patjan.. oiskohan siitä apua... aina kannattaa yrittää... [:)]

Kyllä joo pikkasen alkaa jo olla supistuksia, mut ei kauheesti... Tabletin antamisen jälkeen heti on eniten ollu..äsken sain illan vikan tabun, nyt oon viel tunnin käyrässä ja sit pääsee iltapalalle. mies lähti ajelee kotiin, saunaan ja nukkumaan. Saan aamulla kasilta lisää lääkettä jos ei ala tapahtumaan mitään. [:@]Sais tapahtuakkin! Toisaalta leikkaus varmaan olis sit vasta aamusta joten hyvähän se olis jos synnytys olis vasta aamulla...

Inhottava tilanne stidillä, tullakko vai eikö tulla!!Tulis nyt jo vaan [:)]
Elegia mua jännittää sun puolesta huominen!!! eiköhän se vauva sieltä tule jo huomenna [;)] Peukut on pystyssä!

Elegia, mieluusti tulisin sun kans samaan aikaan osastolle ja mieluusti jo huomenna! Mutta luulenpa että meidän vauva ei ole vielä ihan valmis syntymään. Se ei ole vielä edes laskeutunut, eikä mulla ole ollut mitään synnytyskipuihin viittaavaa muutamia satunnaisia supistuksia lukuunottamatta. Ja tänään kun soittelin sinne polille niin siellä oli ihan kauhee kiire ja sanoivat etteivät ota osastolle tai seurantakäynnille ellei oo tosi painavia syitä. Ei sillä että olisin sinne mihkään tarkkailuun halunnutkaan... [:D] (sairaalakammo mulla!) Jospa huomenna olis jo rauhallisempaa ja ne heltyis sinua ja vauvaa hoitamaan oikein huolella sen sektion jälkeen... pidän peukkuja että näkisitte toisenne jo huomenna!

Itse en ole vielä kovin kärsimätön, onhan tässä ooteltu niin pitkään että pari viikkoa lisää ei tilannetta paljoa muuta. Luotan siihen, että vauva tulee sitten kun on siihen valmis, eikä se äipän stressaaminen asiasta taida asiaa kauheesti nopeuttaa. [:)] Jos jokin ärsyttää niin se on sitten kaikkien ystävien ja sukulaisten utelu, joka on jo nyt viikkoa ennen laskettua aikaa huipussaan siinä määrin, etten vastaa enää mihinkään puheluun! Olisivatpa hekin hieman kärsivällisempiä... [:@]

[:)]Mietin jo tuossa et sais ollakki vielä hetken tuolla masussa, ku nuita kahta kersaa pesulle ähräsin ja saunotin ne ni tuntu et miten ihmeessä tämä onnistuu vauvan kans [:D] Onneksi meillä on melko suuri pesuhuone ettei tartte ihan sumpussa olla siellä [:D]

Muutenki kauhistuin ku huomasin että pian mulla on 3 kersaa täällä ja ukkeli joka toinen viikko yövuorossa [>:] Isoin on 5v ni se on jo reipas, mutta 1,5v ja vauva ni siinä voiki olla sooloilua [;)] No toivotaan et olis yhtä helppo vauva ku tytötki oli [:)] nukkuvat ja tuhisivat ekat viikot [:D][:D] ja niin nukuin minäki

Voi että, teillä on monella jännät paikat käsillä! Tsemppiä vaan jokaiselle! Kyllä me muutkin täältä vielä tullaan. [:)]

Mä uhmasin tänään tota kamalaa kylmyyttä (-20 ja viima, hyrrr) ja pyöriskelin kaupungilla. Ja kylmän kelin innoittamana ostin nyt vaaville oikein kunnon toppapuvun jo ihan sitä kotiutumistakin silmällä pitäen. Eihän sitä pientä reppanaa voi tollasessa pakkasessa jäädyttää! [:o] Ja siitä äitiyspakkauksen jättisuuresta puvusta en muutenkaan tykänny yhtään, että tulipahan nyt mieleinen. [:)]

Itsellekin löysin jotain --- imetyspaidan! [:D] Eli kuitenkin jotain vauvaan liittyvää, yllätys yllätys... <3

Päiväseltään oli taas se "menkka-alavatsakipu" seurana ja nyt kun tässä olen lueskellut näitä juttuja, niin välillä vihloo aikas inhasti tonne alaselkään... Hmm. No huomenna olis neuvolakäynti, niin saa taas kertoilla olostansa. [:)]

KYLYMÄ!!!!!! Pakkasta täällä -29, eikä huominenkaan paljo paremmalta näytä...

Tsemppiä todellakin kovasti H-hetkiläisille ja hyviä vointeja kaikille! Alkaa vissiin hyvät olot olla aika hakusessa, täällä ainaki.[&:]

Toissapäivänä tuli oksennustauti vielä kaiken huipuksi, ja sen seurasta oli sitte aikasta kivuliaat supparit - menivät sitte kuitenki ohi. Tänään oli neuvola ja pissasta löyty valkuaista. Sain niitä liuskoja sitte kotia, että seurata nyt sitte, onko syynä se oksutauti vai joku muu.

Toukka oli kiinnittyny ja laskeutunu [:D][&:] JAIKS! Ei kait sitä tiiä millon tulee lähtö!! Kuitenki menee LA:n yli.... huu nous...

Kylppäriremontin valmistumista odottelin täksi illaksi, mutta eipä se sitte. [:(] Toivottavasti lauantaiksi.. ehkä.

Jeps, alkaa valmistautuun henkisesti Martinaan ja Eskoon - pakko kait se on kattoa.

Huoh! Supistelut alkoivat taas, mukavien polttojen kera! Kuitenkin kotona ollaan pärjäilty näiden kanssa.

Eniten toi "huoh!" tuli ehkä siihen, etten tajua sitä, miten joku jaksaa ajatella edelleen vain itseään, ja itkettää viimeisillään olevaa naista! Tänään on siis ollut itkuisuutta ilmassa paljonkin, kun minulta vaaditaan sitä (heidän isä), että saan nähdä sisaruksiani vain, jos VIEN ja HAEN heidät tuolta 4-5 tunnin ajomatkan päästä (+ bensoihin menee yhteensä yli 120 euroa)!!!! [:@][:(] (Sisarukseni ovat alaikäisiä, mutta silti niin rakkaita! Olen nähnyt heidät viimeksi elokuussa [:(]).

Onneksi minulla on ihana mies joka jaksaa tukea ja olla vaan niin ihana. Oisin varmaan ihan hajalla jo, kun tuntuu noikin asiat kamalilta vastoinkäymisiltä! [:(] Ihana pikkuveljeni (täyttää 11v pian) oli kovin suruissaan, kun hänelle oli sanottu ettemme haluaisi häntä tänne! Tää oli niin sydäntä raastavaa, miten joku voi olla niin ilkeä pienelle miehelle!? :( (Me siis todellakin haluaisimme hänet tänne! [&o])

Että tämäkin vielä! Onneksi on mies tukena ja lohtuna, rakkaani <3. Toi jäätelöä, ja käski levätä. Ihana. [:)]

Voi ei enaj, tosi inhottavaa :( ja tässä mielentilassa pahoittaa mielensä mun mielestä vielä helpommin..mulla ainaki paha mieli tulee tosi helpostikin....

Täällä ei mitään uutta, tsättäilen mesessä ja facebuukissa kaikkien kanssa [:D] Supistelee välillä, lähinnä selässä vihloo.... yöhoitaja kävi äsken kyselee vointia ja katto mun kinttuja et onpas turvonneet.. huoh no onhan ne..ja sormet [:'(] pysyy hyvin vetreinä ku oon näpytelly koko päivän.. pitäis koittaa nukkua mut en viel malta... Huonekaveri kuorsaa sikana [:@] onneks on kuulokkeet ja musaa messissä.
auuu ja taas sattuuu...

Oli mielenkiintoinen kelakäynti tänään. Aukesi ihan uudet porsaanreiät tuolta kelan viidakosta. Elikkäs tässä ensinnäkin suora lainaus kelan omilta sivuilta:

Jos palkan ennakonpidätys on alle 20 %, vanhempainpäivärahan ennakonpidätys tehdään kuitenkin vähintään 20 %:n suuruisena, jollet hae veroviranomaiselta muutosverokorttia vanhempainpäivärahaa varten.

Eli se Kelan täti käski hakea verotoimistosta Sosiaalietuukisen muutosverokortin. No, menin, ja siellä sain sen kortin, tai siis en saanut sitä, vaan se lähetettiin suoraan sähköisesti kelaan, mutta sain siitä "kuitin" itselleni ja siinä nyt ainakin lukee, että VEROPROSENTTI 11%!! Saapi nähdä miten sitten oikeassa elämässä käy, että meneekö kuitenkin se ainiainen 20%, mutta tuon perusteella melkein kannattais kaikkien, ketä ottaa päähän se kelan veroprossa, käydä hakemassa tuo Sosiaalietuuksien muutosverokortti.

Onpa jännät hetket mintolla ja Elegialla. Ihanaa minto kun oot jaksanut päivittää tilannetta siellä! Taidetaan taas saada lisää vaaveja [:)]. Jokohan jaica ja Piude on lähtökuopissa myös, ei oo tainnu heistä kuulua mitään vähään aikaan? Ai niin, ja ihana tarina stidin ukosta [:D][:D] LOL.

enaj: kuulostaa tosi ikävältä tilanteelta! Tsemppejä ja vointeja sinne!

Ja sitten vielä omia turinoita... Ärsyttävää kun ei meinaa saada unta yöllä. Vaavi tykkää tunkea tosilujaa tonne oikealle puolelle, niin ei tunnu hyvältä maata oikeella kyljellä. Myöskään en pysty makaan vasemmalla kyljellä, koska mun vasen korva alkaa tinnittää kun sitä painaa (ja sehän painaa tyynyä vasten jos kääntyy vas kyljelle), niin ei siinä vinkunassa voi nukkua. Eikä selälläänkään voi nukkua kun tuntuu, että tukehtuu. Aaargh...

Kävin tänään uimassa siskon kanssa. Ihanaa olla siellä vedessä kun tuntee ittensä vähän kevyemmäksi ja ketterämmäksi. Sitten käytiin miehen kanssa kaupoilla ihmettelemässä ja kamala kun oli kuuma kokoajan. huh huh. Eikä me ees lopulta ostettu mitään...

Suppareita ei paljo mitään. Välillä kovia vihlasuja mahassa ja lantiossa, mutta niitä kai ei oikeen voi suppareiksi sanoa, vaiko???

Mulle on aina sanottu että loppuraskaudessa on hyvä makoilla vasemmalla kyljellä. Oikealla puolella vissii jotai isoja valtimoita tai jotaki. Liikelaskenta ohjeissaki sanotaan että liikkeitä tulee seurata vasemmalla kyljellä. Tiiä sitten..

Freya joo aika moni on naureskellu tolle tarinalle meiän synnytys reissulta [:D]

Täällä tilanteet rauhottunu kokonaan [:)] Pikku-neiti nukahti jo ennen 9 eikä ole kuulunu mitään sen jälkeen [:D] Ei supistele eikä vihlo mihinkään.. vielä [:D] niskat on kipeät mutta sen kestää kyllä. Otin just panadolin et jospa sais nukuttua ilman pahempia kipuja ens yön ku tullu valvottua ihan liikaa. Neuvola on vasta maanantaina eli sinne asti pitää ootella taas että kuulee onko kohdunsuulla tapahtunu mitään. Onneksi terkka on entinen kätilö ja tekee gynen hommia [:D] 

Jos sitä lähtis unta kokeilemaan ku ei ole häiriötekijöitä [:D]

Tsemppiä Mintolle sinne synnärille ja muillekin joilla lähtö lähellä [:D]

Takaisin