TammiMammojen 2010 TAMMIJÄNNITYKSET <3

kaylies

Kommentoinnin ninja
Tammimammat 2018
PIstän uuden keskustelun aloilleen jotta voidaan helpommin selata sitten tämän kuun jännityksiä!!
 
*rumpujen pärinää*

Kiitos uudesta topicista! [:)]

Täällä on tultu kävelyltä, mutta ikävät supparit taas alkoi!
 
Täällä alkaa olee nii kauheet kivut ettei tohi makuulleen laittaa ku luut kolisee ja alapäätä juilii.. Meinas taju lähteä ku kyljeltä YRITIN kääntyä selälleen [&:] Supisteleeki ihan hulluna.. Huomenna neuvolaan ja viikkoja huomenna tasan 37+0.. Alkaa kyllä voimat loppumaan [&o] Lasten kans piti käyä yhet synttärit ja siellä meniki sit useampi tunti ja istuallaan koko ajan ni huh huh..
Ukko yövuorossa joten pitänee pitää koivet ristissä tuonne aamun tunneille.. Sano lastaavansa puut äkkiä kyytille ja ajelevansa reippaasti purkamaan että olis ajoissa kotosalla ku oon niin kipiä.. [&o] Pitänee kohta jo luovuttaa ja soittaa äiti hätiin tänne ku ei ees leluja pysty keräämään lattialta [:(]
 
Heippa!!
 
 En enää muista kelle piti mitäki kommentoida, ni kommentoidaan näin vaan yleisesti!
 
Ajatteli kans ettei se selällään makaaminen oo itelle paras asento silläkin, et nytkin oksettaa jos makaa kovalla alustalla selällään (sohvakin kuuluu näihin, oikeestaan sänky on ainoo tarpeeks pehmee kun on muotoutuva patja. Onneks, en osaa nukkua ku selälteen). Ja jessus mikä punkeminen et saa ittensä ylös jos vahingossa makaa selälteen lattialla tai sohvalla (sillai vahingossa että unohtaa kuinka tuskasta se on)!! Ja siinä jakkaralla olis vetovoima auttamassa, ja tulis tasasemmin ulos ettei ehkä niin repeis (???). Kammottaa kans ihan sikana se repeeminen ja välilihan leikkaus...
 
 Selvispä syy mahan kutinaan, raskausarpia siä oli!! Tua ihan alhaalla mihin en ite nää, paita nousi eilen sen verran että mies näki ja kysy hienovarasesti että oonko tietonen niistä. No, katoin sitten peilillä ja karsee järkytys!! Peili lensi sohvalle ja itkuhanat auki. Oli jotenki niin hirvee järkytys, vaikka tiesi et niitä voi tulla mutta kuitenki. Jotenki aattellu selviävänsä ilman niin kun tähänki asti. Vollasin vaikka kuinka kauan ja kieriskelin itsesäälissä, mies oli ihana, piti sylissä ja silitteli. En tiä miks se oli niin kauhee järkytys. Ja sitten heti syyllisyys kun sellasta valittaa.. Ihanaa tää naisena oleminen!!
 
 Mulla on ainaki ruokahalu vähentyny, menee aamupalan jälkeen välillä joku 7-8 tuntiaki ennen ku tulee taas nälkä (yleensä se väli 4 tuntia). Johtusko et natiainen painaa sisuskaluja, ja sitten kun tää liikkumisen määrä vähentyny (ihan jo silläki ettei töissä liiku sitä 8h).
 
 Tuntuu et kaikilla muilla on alkukuusta jo laskettu aika ja itellä viä yli kaks viikkoo siihen (plus se kaks viikkoo mikä menee kuitenki yli)... Ja välillä tuntuu et se kaks viikkooki on ihan kauheen lyhyt aika!! Mua ei ehkä huoleta niin paljo jäädä siä sairaalassa kaksin sen vaavin kans kun siä on apu lähellä, mut sitten sen jälkeen! Toi kotimatkakin, ja ku kotiin päästään ja se alkaa ekaa kertaa itkeen tai jotain, eikä osaakka tehä mitään!! Vaihtaa vaippaa tai imettää!! Siinä vaiheessa on sentäs viä mieskin kotona, mut sitten kun se menee töihin??? Apua!!
 
Tunika sitten kävi nappaamassa ekan tammivauvan! [:)] Ihanaa!! Jospa itekin pian pääsis toimintaan! Lieköhän Stidi seuraava? Tai kenties Piude jo nyyttinsä kanssa sairaalassa?

Mä TAAS tänään heräsin siihen, että oli nälkä. Mulla ei oo ainakaan ruokahalu vähentynyt.

Yohanna: ymmärrän kyllä tuon reaktiosi raskausarvista. Mä meen varmaan ihan samanlaiseksi jos omalle kohdalle sattuu (onneks, onneks, onneks ei oo viel näkyny!!). Mutta kyllä ne siitä vähitellen katoaa, ainakin niin kaikissa lapuissa ja lehdissä luvataan...
 
Parempi vaalentuakki mokomien arpien, yök!! En mäkään muuten ihmisten ilmoilla hypi napa paljaana, mutta rannalla kesällä (kerrankin voi sanoo että onneks siihen on noin kauan aikaa!!). Mietin just että jos sitten on unohtunu tuolta ihan alhaalta rasvata, eilen joutu oikein kurotteleen että sinne yletty. Ny laitoin veskaan rasvapurkin mukaan, että jos vähänkin kutisee niin kilo töhnää päälle.
 
 Mulla oli viä ennen joulua paineet 97/68 (ihan normaalia, ne on aina alhaset), ja viimeks neuvolassa joku 112/76, mikä tuntu ihan hurjan korkeelta, ei oo varmaan ikinä ollu noin isot lukemat! Saas nähä paljonko sitten perjantaina, kun ei pitäs joulun suolarasvasokeri-kuurin enää vaikuttaa..
 
 Oikeesti, oon käyny täällä tänään ehkä viis kertaa jo!! Tai siis ainaki sen verran.. Jos menis jatkaan siivoomista, päivällä mennään kavereilla käymään ettei ihan mee taas sisällä nyhväykseks (tänään kun on noin vähä pakkastaki ni pakko, huomisesta alkaen kuulemma taas isoja lukemia mittarissa). Mitähän ens viikolla on kun mies menee töihin?
 
Voihan perse.
Verenpaineet nousujohteiset viime päivinä kotimittauksissa ja tänään neuvolassa 156/96... samat arvot sain kotimittauksellakin. Hyvähyvä. U-prot+ ja painoa tullut 1,5 kg/vko.
Nyt sitten naikkarille äitipolille odotellaan aikaa noiden hemmetin paineiden takia. Tulis ulos vain tuo muksu, niin loppuis nämä vaivatkin...

Onnea Tunikalle ja perheelle!! [:)]
 
Mun poikaystävän sisko eilen katteli vaivautuneena mun kiroilua ja ähkimistä kun ei pysty mitenkään olemaan. Se sano että ravaat Ikean 3 kertaa läpi, sen jälkeen pari tuntia Jumbossa, sit illalla 3 tunniks saunaan ja jos ei sit tuu ulos ni sit ei tuu mitenkään. [:D] Se oli ite viime keväänä ollu koko päivän autokaupoilla (klo 10-20) ja sen jälkeen vielä kavereilla.. Yöllä oli sitte alkanu supistaa. Hmmh, vois varmaan alkaa heilumaan imurin kanssa ja käydä jossain kävelyllä kun tuo arskakin paistaa komeesti [:)] Haluisin niin uskoo noihin kävelylenkkeihin ja saunoihin, mut empä sitte tiiä..
 
Täällä taas neuvola käynti takana..

Paineet samat,
sf mittaa ei otettu
vaavin syke 160
painoa tullu kilo viikossa lisää
turvotukset varmaan sadan plussan kanssa
pisu puhas

päätä särkee ja tahtois vaan nukkuu
käväsin sit neuvolan jälkeen prismassa kiertelemässä.. siis vaapuin sitä käytävää puolisen tuntia kärryihin nojaten ja sain vähän ostoksiakin tehtyä.. no, helvetilliset kivut siitä tuli, oli jo kaupassa kaamee olo
nyt ei taho päästä sohvalta ylös... MÄ EN JAKSA!!! Tahtoo tän penskan ulos ja pian.

yritänpä saada tuon kuvan päivitettyä tuonne [:)]

Irium, mulle just neuvolantätsy sano, et ei niistä siivoomisista mitään apua ole, ei hän ainakaan usko.. ja saunakin auttaa vaan rentoutumaan jos synnytys on lähtenyt käynnistymään.. sanoin sille meinaan et niistäkään mitää hyötyä tunnu olevan vaik saunas oon istunu ja pitkään, sekä mattoa pessyt sun muuta...
 
Niisuneiti, sitä minäkin.. Mut kannattaa ehkäpä yrittää jos se toimis sillein lumelääkkeen tavoin ;>
 
Heips vaan. On tässä loppuodotuksessa kestämistä, näköjään meillä kaikilla. Mulla on kans tullut tohon navan alapuolelle hirveitä arpia. Ottaa päähän. Ei tartteis venyä enää.

Olo on tosi tuskanen, ja väillä liikkuminen on tosi hankalaa.
Eilen pesin kaikki pyykit, (aika monta koneellista [:D] ) ja niitten kanssa kun vaapuin ees taas pyykkituvalle ja takasin, niin yöllä ties taas tehneensä. Supisteli niin, että olin varma jo lähdöstä, mutta ei. Täällä vielä ollaan. Sais kyllä jo tapahtua!

Ite synnytyksestä olen ajatellut niin, että meen sinne ja katotaan kuin käy. Suuria suunnitelmia en halua tehdä, ettei sit tuu pettymyksiä, kun homma ei sujukaan mielen mukaan. Mutta yritän mennä luomuna. Paitsi ilokaasua otan, jos on mahdollista. [:D]

Yohanna et varmasti oo ainoo, joka panikoi kotiinlähtöä ja vauvan kanssa yksin olemista. Mä jotenkin luotan siihen, että kaikki menee omalla painollaan. Eikä ne taida sairaalasta päästää kotiin, ennenku pienen hoito sujuu turvallisesti..

Imetysliiveistä Kun ootte jo ostelleet valmiiks, niin minkä kokosia? Siis että samalla koolla, millä normaalit, vai sitten vähän isompia jo varulta? Mun pitäis lähtee vielä hommaamaan sellaset. Ja se on muutenkin niin persehommaa, kun on tosi hankala löytää istuvia liivejä, saati sitten kun ei tiiä miten muuttuu koko, jos nyt edes maito nousee..

Sitten vielä, että jos jollain on vinkkejä miten saada synnytys käyntiin, niin jakoon!! [:D]
 
Mulla on kans niitä hennesin liivejä mitä tulee pakkauksessa kahet, mustat ja valkoset. On ihan jees, ei ainakaan oo painavia kaaritukia. Ostin niitä jo kesällä ku alko kaikki jäämään pieneksi.. silloin kokona oli 80D.
Tällä hetkellä on koko 85E, normikoko on 80c.
En varmaan hirveesti viitti enempää imetysliivejä ostella ku aika menee kuitenkin niin äkkiä ja noi on helppo pesasta vaikka käsin tarvittaessa. Hennesissä noi makso joku 20euroa kahet et ei ollu kalliit. Olishan niitä kaikki ihaniakin, mut mä ajattelin et siskolta saatu Funky Lady lahjakortti menee käyttöön sit ku en enää imetä et voi ostaa jotain normaaleja ihania liivejä sieltä [:)]
 
Mulla ainakin on tissit tällä hetkellä ihan oman kokoiset!! Silloin ihan raskauden alussa ne kasvoi yhen koon mut palas takaisin jossain vaihees. Normisti siis 75A mut nyt ehkä 80A. Ostin lindexin halpikset aluks toiset 80A ja toiset 80B. Saas nyt sit katsoa huomenna tuleeko niistä tisuista mitään maitoa!
 
Kauhee pulina täällä! [:D]

Onpas teillä kaikenlaisia vaivoja riesana! Mulla on paljon parempi olo kun vaikka keskiraskaudessa, kun hädintuskin pysty kävelemään selkäkipujen takia. Nyt ei oo oikeestaan mitään ongelmia. Eikä kyllä toisaalta mitään merkkiä synnytyksen lähestymisestä. En ihmettelisi vaikka menisi sen pari viikkoa yli... ELLEI ne nyt sitä käynnistystä sit meinaa aikasemmin. Huomenna selviää... [:)]

Niin ja onnittelut Tunikalle ensimmäisestä "virallisesta" tammivauvasta!!! Kirjoitelkaahan vauvautuneet enemmänkin kuulumisianne jos ehditte...!

Taitaa olla päiväunien aika... [:)]
 
Jaa, se olis sitten laskettuaika tänään... Neuvolassa käyty, eipä mitään uusia juttuja. Kroppa valmiina vaavin tuloon, mut näköjään viel jotain puuttuu[&:] 
Sanovat et nyt pitäis vaan yrittää rentoutua, kun kuitenkin tällähetkellä ajatykset pyörii pelkästää lapsen ja synnytyksen ympärillä. Ja tämä voi vaikuttaa synnytyksen hidastavasti.
Ehkä sitä jotenkin sais tuon kropan rennoksi, mut toi pää on mitä on...
 
Että jatketaan vartoomista[&o]
 
Neuvolassa käyty [:D] kaikki muuten ok  mutta Hb 107 ja painoa oli tullu 1200g viikossa.. miten niin turvottaa [:@]
 
Paikat oli ihan pehmeät ja sormelle auki. Oli niin pehmeä että terkan piti jollai hökötyksellä kattoa uudestaan kohdunsuutaki.. kanavaa oli hitusen jäljellä [:D] 
 
Elegia mä liityn sun kans hullujen kerhoon! Pesin kaikki alakerran ikkunat [:D] Aurinko paistanu niin kovasti nyt että se paljasti karmean totuuden! ei viittiny edelliset asukkaat loppusiivouksessa sit pestä niitä.. Noh mä tartuin tuumasta toimeen! Sit viel pesin vessan ja kaikki pyykit. Koirien kassit pakkasin jo valmiiksi, viedään ne ke sit hoitoon mun porukoille. Kiva sinänsä et tietää synnytyspäivän ni ehtii hoitaa kaikki hommat valmiiksi, just noi koirat yms.. Sit voi rauhallisin mielin (jos sitä nyt voi sit torstaina rauhalliseksi sanoa) mennä synnyttää!
Huh mitäs sit keksis... painun pihalle haukkaa happea ku en oo viel tänää ollu ulkona!
 
täällä nyt on sellanen kiputilanne käynnissä, että jollei huomiseen mennessä jotain tapahdu (synnytys käynnisty tai kivut hellitä) niin mä meen ruinuttaa äippäpolille.. tää ei ol enää kivaa.. en mä pääse kunnolla liikkeelle, jos pitää esim vessaan lähetä, niin mä taistelen 5 min et pääsen jotenkin sohvalta liikkeelle ja sit könkkään selkävääränä n. 2m tuntivauhtia sinne vessaan.
lantiota, alaselkää ja alavattaa sattuu niin julmetusti.. mä en tykkää....[:@]
 
Kuulostaa niisuneiti liianki tutulta. Mulla onneksi panadolista ollu parina päivänä ihan kiitettävä apu.
 
Takaisin
Top