Tammikuun turinat

Minä näköjään hyvin ehdin luoda nuita keskusteluja, mutta en enempää kirjoitella. :D Töiden jälkeen aika on niin kortilla että tenavien kanssa ja kotihommissa se hupenee... Sitten oonki viim.ysiltä valmis unille. Jepjep!
 
Juhlistettiin eilisestä vahvistunutta testiä holittomalla kuoharilla äsken. :p Oli tarkoitus jo eilen, kun oli myös hääpäivän puolikas, mutta väsymys vei voiton. Lasketaanko muuten raskausoireeksi, kun olin eilen sanoa "alkoholillisen" sijaan "viiksekäs"..? :wacky: Viiksetöntä skumppaa siis meillä.
 
Mangusti, lasketaan! Mä ainakin puhun välillä ihan mitä sattuu ja unohdan, mitä olin sanomassa kesken lauseen. :D
 
Hei naiset, hienoa että täällä on tuttuja!:) Mangustin kanssa tää taitaa olla meille jo toinen yhteinen la-ryhmä+kuumeilupuoli siihen päälle! Elizan muistan hyvin myös!:)

Vähän on ristiriitaiset fiilikset, että mihin keskusteluun ottaisi osaa. Toisaalta en viitsi hihkua tuolla kuumeilijoissa, toisaalta en oikein uskalla vielä iloita täysin plussastakaan ja luottaa siihen, ettei takapakkia tulisi.:) Ja nää päivät, voi jestas nää on pitkiä. Miten maltatte mielenne, onko jotain hyviä keinoja sietää tätä epätietoisuutta?:D
 
Hopeareunus, minä olen ajatellut niin, että iloitsee nyt, kun on siihen aihetta. Jos jokin menee mönkään, niin luulen, että olisin yhtä surullinen joka tapauksessa, olinpa aiemmin reilusti hehkutellut tai en... Ajan kulumiseen/mielen malttamiseen valitettavasti en tiedä vippaskonsteja, ihan kamalaa kyllä tämä jännäily! Itse jännitän rv 4+3 ja 4+4, koska tuolloin oli ekat merkit komplikaatioista edellisissä raskauksissa.
 
Hei hopeareunus! Jee! :) Mä koitan kans ajatella, että en voi tehä yhtikäs mitään sen eteen, meneekö kesken vai ei joten koitan nauttia vain ajatuksesta, että joku pieni tuolla kasvaa. :) Myönnän kyllä, että kun aika oireettomana oon saanu olla, niin välillä epäusko iskee. Eilen tein hätäpäissäni o-testinkin. Pikimusta viiva siihen piirtyi kontrollihailuran ( :D ) viereen, joten kaikki vissiin ok toistaiseksi. Nyt viikkoja 5+0. :)
 
Ootteko jo alkaneet syömään niitä raskaus ajan vitamiineja? :D oon ite aiemmissa raskauksissa syönyt sitä minisun MAMA.
Onkohan niissä jotain eroja vai pysyttelenkö vaan vanhassa tutussa
 
Eliza, ekalla kertaa alkoi verinen, joskin niukka vuoto ja oireet kävivät vähenemään, viikko siitä tuli huonon olon aalto ja kova paineentunne alavatsalle. Tk:n kautta katsottiin hcg, joka epäilyttävän matala (reilu 600 rv 5+4), tuosta muutama päivä, niin alkoi runsas km-vuoto kipuileen. Tokalla kerralla oli kaikki hyvin, kunnes nousi niin kova oikeanpuolinen alavatsakipu, että tuli päivystyskeikka, ensin kirralle ja sitten naistentaudeille. Epäiltiin kohdunulkoista, mutta liian varhaista, että ultrassa olisi jotain näkynyt. hCG tuossa vaiheessa normaalin rajoissa, mutta parin päivän päästä nousua oli tullut liian vähän ja siitä parin päivän päästä oli jo laskusuunnassa, runsas vuoto alkoi vajaa viikko tuon jälkeen.

Eli hyvin erilaiset tapaukset, mutta samoihin aikoihin alkoi mennä huonosti. Maanantaita-tiistaita jännätessä.
 
Nene, minulla on käytössä nyt Möllerin raskaus- ja imetys-omegat, joissa foolihappo 400 ug ja D-vitamiini 10 ug mukana. Deetä menee lisänä 20 ug silloin, kun muistan ottaa. Muutaman päivän ollut käytössä myös maitohappobakteerit, joista on tutkittu, että ovat hyödyksi tulevalle lapselle (ilmeisesti vähentää ylipainon riskiä ja parantaa immuniteettia).
 
Hopeareunus, minä olen ajatellut niin, että iloitsee nyt, kun on siihen aihetta. Jos jokin menee mönkään, niin luulen, että olisin yhtä surullinen joka tapauksessa, olinpa aiemmin reilusti hehkutellut tai en... Ajan kulumiseen/mielen malttamiseen valitettavasti en tiedä vippaskonsteja, ihan kamalaa kyllä tämä jännäily! Itse jännitän rv 4+3 ja 4+4, koska tuolloin oli ekat merkit komplikaatioista edellisissä raskauksissa.

Se on kyllä juurikin niin, että korkealta sitä pahimmillaan putoaa, iloitsee tai ei!:) Toivotaan sulle nyt onnekasta odotusta ilman pettymyksiä!:)

Ja Nenelle: Mulla myös nuo MAMA-vitskut käytössä. On ollut itseasiassa jo pitkään, kun sisältävät niin paljon kaikkea, mitä noissa perusvalmisteissa ei ole.:)
 
Hopeareunus, minä olen ajatellut niin, että iloitsee nyt, kun on siihen aihetta. Jos jokin menee mönkään, niin luulen, että olisin yhtä surullinen joka tapauksessa, olinpa aiemmin reilusti hehkutellut tai en... Ajan kulumiseen/mielen malttamiseen valitettavasti en tiedä vippaskonsteja, ihan kamalaa kyllä tämä jännäily! Itse jännitän rv 4+3 ja 4+4, koska tuolloin oli ekat merkit komplikaatioista edellisissä raskauksissa.

Täysin samat fiilikset. Ja tuntuu vielä et tässä raskaudessa päivät matelee ihan superhitaasti, oottelen kans kauhulla niitä päiviä joilla viimeks alko keskenmenon oireet.
 
Nene, minulla on käytössä nyt Möllerin raskaus- ja imetys-omegat, joissa foolihappo 400 ug ja D-vitamiini 10 ug mukana. Deetä menee lisänä 20 ug silloin, kun muistan ottaa. Muutaman päivän ollut käytössä myös maitohappobakteerit, joista on tutkittu, että ovat hyödyksi tulevalle lapselle (ilmeisesti vähentää ylipainon riskiä ja parantaa immuniteettia).

En ookkaan kuullut tosta maitohappobakteeri jutusta koskaan. Aina oppii uutta :):D
 
Mä söin viime raskaudessa maitohappoja, ei oo kyllä lapsi sairastellut, mutta en tiedä onko merkitystä. Refluksilta ne ei kyllä valitettavasti ainakaan suojannut, taitaa olla kyllä rakenteellinen vaiva meillä.
 
Mä syön myös nuita MAMA-vitamiineja. Yrityksen alusta oli foolihappolisä n. 6kk käytössä, mutta viimeiset pari kuukautta meni ilman vitamiineja... Vähän harmittaa, kun jätin ne, mutta ei voi mitään. Taidan mäki alkaa syömään nuita maitohappoja myös :grin
 
Miullaki käytössä just noi Mama-vitamiinit, lisäks on vielä jäljellä erikseen foolihappoo jonka meinaan loppuun syödä ja d-vitamiini jota syön n. joka toinen päivä kun muistan :) mietin et pitäiskö ostaa niitä raskaus-omega 3 kapseleita vielä lisäks ku muistan kuulleeni et etenki ekan kolmanneksen aikana niistä ois hyötyä. Ja noi maitohapot on ostoslistalle :)
 
Takaisin
Top