Tammikuun turinat

Miten nopeasti teidät on hyväksytty salaiseen ryhmään kun olette sinne hakeneet?
 
Seuraavana päivänä. Ryhmään lisätään maanantaisin, keskiviikkoisin ja perjantaisin virastoaikaan.
 
Kannattaa elmeri kysyä neuvolasta pääsisistkö heille maksuttomaan varhaisultraan koska sinulla noita keskenmenoja.muistaakseni kolme täyttää sen kriteerin.itse pääsin ainakin

Välissä on yksi onnistunut raskaus joten se "nollaa" keskenmenot.. Ärsyttää. Toisaalta mulla on ollut vasta kahdet menkat ja niiden välissä 35pv, joten raskauden kestostakaan ei ole täyttä varmuutta. Mietin että saisinkohan sillä perusteella lähetteen.. Jos lasken tuolla 35pv niin raskaus olisi nyt viikoilla 6+5, 28 pv kierrolla 7+5, mutta voi olla että on jotain ihan muuta, kun kierto vasta käynnistynyt imetyksen jäljlltä..
 
Miten nopeasti teidät on hyväksytty salaiseen ryhmään kun olette sinne hakeneet?

Miramaria (joka tyypit sinne lisää) on lauantaina ilmoittanut olevansa jossain reissussa missä ei netti joka paikassa pelaa. Johtuiskohan siitä, ettei sinne ole nyt uusia lisätty :eek:
 
Violina mulla kans kuunneltiin neuvolassa 8+2 viikolla sykettä eikä löytynyt. Itse oon kans useasti viikossa yrittänyt dopplerilla etsiä, mutta en vielä ole kuullut. Tänään 9+2. Huolissaan oon myös kun ultra vasta kolmen viikon päästä.
 
Mulla on nyt myös ollut huolta. Välillä iskee edelleen huonohko olo ja väsyttää mutta muuten tuntuu että oireet on vähentyneet. Oonkin nyt yrittänyt joka päivä löytää sykettä enkä vielä ole onnistunu... Alkanut jostain syystä pelottaa että on mennyt kesken :sad001

8+2 tänään eli ei siis mitään huolta tietenkään sykkeen kanssa mutta kuitenkin.

Violina, mulla tänään 8+2, mut neuvolassakaan ei sykettä löydetty eikä terkkari ollu yhtään huolissaan. Noh rasvakerros ja epävarmat viikot selittää ton löytymättömyyden, mut silti pienenpieni huoli takaraivossa.. Np-ultra vasta 12+5.
 
Osaatteko selittää tarkempaan kohdan mistä kannattaa sydänääniä kuunnella rv 8+6? Tänään yritin enkä tiedä tarkkaa kohtaa mistä kuunnella, niin en tietenkään löytänyt. Yritin ihan häpyluun päältä ja puoleen väliin napaa asti.
 
Minkälaisia koti-Dopplereita teillä on käytössä?

Silloin, kun mun lapset on syntyneet, noita ei vielä ollut Suomessa yleisesti markkinoilla tai käytössä. Kuopuksen odotusaikana loppua kohti joillakin taisi olla jo, tai sitten silloin kun vielä hengasin vauvapalstoilla, mutta itse en ole yhtään tutustunut valikoimiin. Nyt kiinnostaisi. Mulla on kyllä ollut aikanaan sellainen luksus, että äiti toimii neuvolalääkärinä, niin pääsin kuuntelemaan sydänääniä jo tosi aikaisin (jotain 7. viikolla, kuuluivatkin, oon suht hoikka), kun äiti sai illaksi töistä lainaan laitteen. Nyt ei olla samalla paikkakunnalla (välissä se noin tuhat kilometriä) ja mikä tärkeämpää, en ole uutisia kovin pian julkistamassa toisin kuin aiemmin, jolloin äitille kerroin varmaan jo heti, kun olin testin tehnyt. Kyllä sentään mies tiesi ennen äitiä. :D
 
Youtubesta löytyy aika hyviä videoita tuosta sykkeen etsimisestä. Suurin osa vauvoista kiinnittyy kohdussa oikealle puolelle eli sieltä löytyy todennäköisimmin. :)
 
Meillä ainakaan neuvolassa ei kuunneltu sydänääniä kun vasta joskus toisella kolmanneksella.
 
Mulla on se angelsound doppleri, se ihan perus karvalakkimalli. Hyvä että kuulin edes omat sykkeet kun sydäntäni kuuntelin. Ehkä paremmalla laitteella voisi kuullakin jo. Mutta veikkaan että menee vielä päiviä/viikkoja ennen kuin tolla laitteella kuulen vauvan sykkeet. On vielä 9v vanha laitekin kaiken lisäksi.
 
Hei mie tuossa meinasin alkaa hiuksia värjäämään ja yhtäkkii hoksasinki että jaa saakohan sitä värjätä ees hiuksia.. :/ en sitten värjänny. Hiukset ihan kauheat vaaleanoranssit kun vaalennusprojekti jäi kesken.. raitoja oon nyt sitten miettiny kun ei päänahkaan tulis niitä myrkkyä.

Kysymys kuuluu: oletteko värjänneet hiuksia nyt raskauden aikana?
 
Minulla myös reilu 3cm tyvikasvu, olis niin kiva värjätä... mutta neuvolassa sanoi kun kysyin värjäämisestä, et ei ole tietoa riskeistä, varauksella värjäys. En sit oo uskaltanu värjätä, mut mietin et jos jollai kevytvärillä koittais. Yksi tuttu hammaslääkäri värjäsi kevytvärillä hiukset raskaana ollessa, et jos hänkin uskalsi..
 
Oon minäkin kuullu naisista jotka on surutta värjänny koko raskauden ajan mutta itse en kyllä ottaisi riskiä :/
 
Mulla on jo tosi paljon harmaita hiuksia (oon 37) ja en kyllä kestäis olla värjäämättä. En aio ottaa ongelmaa enkä syyllisyyttä siitä. Mut jokainen tyylillään.
 
Itte kävin värjäyttämässä hiukset kampaajalla, kun nuo kaupassa myytävät tee-se-itse-aineet on huomattavasti tujumpia kuin kampaajien käyttämät. Kampaaja myös sanoi, että pystyy todennäköisemmin vähentämään ns. päänahan värjäystä enemmän kuin itse kotona värjätessä. Tokihan sitten on erinäiset ekokampaamot, joiden käsiin kyllä luottaisin.
 
Täällä myös kasvava juurikasvu, ja ajattelin kyllä että ekokampaamoon vaan. Muutenkin ajatellut siirtyä kasviväreihin :P Vaikka kalliimpaahan se on, mutta mitä nyt ei babyn vuoksi tekisi! :)

Mutta onhan niitä raskausajan värjäyksiä nähty ja jokainen menee tyylillään :)
 
Kiitos vastauksista :)
Multa löytyy kaapista sävyttävää hoitoainetta (huippu keksintö tuo muuten! Monta kertaa pelastanu pulasta :D) nii taidan sillä nyt ainaki alkuun yrittää pärjätä, siitä tuskin mitään haittaa on :)
 
Takaisin
Top