Tammikuun turinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja amanita
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ei mitenkään tiettyyn aikaan ole hikkaa vauvalla, mut useamman kerran päivässä kyl tuntuu :)

Tuntuuko vauvan hikka vähän samalta kuin sydämen syke? Välillä ihmetellyt että mikä siellä sykkii että voiko oma syke tuntua noin...

Tuntuuko vauvan hikka vähän samalta kuin sydämen syke? Välillä ihmetellyt että mikä siellä sykkii että voiko oma syke tuntua noin...

Täällä ainakin tuntuu juuri sellaisena rytmikkäänä, nopeana tykytyksenä, muistuttaa vähän sydämen sykettä. Meidän vauvan hikka on ainakin sen verran voimakas, että vaikea keskittyä mihinkään muuhun kun neiti hikottelee x)

Muokattu viimeksi:
ei mulla tunnu syödessä mut muuten kyllä...eilen ainaki tuntu selkeesti tuolla alempana ja vasemmalla muutenki ny tuntunu joten kait se oikeessa asennossaki on :)

Oi ja voi tätä väsymyksen määrää! Ja uutena tässä raskaudessa häntäluun kipu. Ei ollut edellisessä lainkaan. Mulla myös supistellut kolmisen viikkoa todella paljon, siis välillä kymmeniä päivässä. Tarkistettiin to paikkoja ultran yhteydessä, kanavaa oli onneksi reilusti jäljellä, pientä pehmenemistä oli paikoissa mutta ylempää vielä napakasti kiinni. Mulla otettu vaavin ktg käyrää paristi niin viimeksi piirtyi supistukset jo sinnekin. 20min aikana joku 6 supparia [emoji16]

Täällä paahdetaan raivolla tavaroita laatikoihin muuttoa varten, tosin hiljalleen kun hirvittää vähän että eihän vimmainen siivoaminen saa aikaan mitään suppareita, ei tartteis pienen yhtään aikaisemmin laskettua aikaa syntyä eikä varsinkaan näin muuttorumban keskelle. Mies kielsi kiikkumasta enää minkään keittiöjakkaran päällä ja kurkottelemasta.... Lääkäri sitten kielsi kyykkimästä ja nostelemasta mitään painavaa enää näillä viikoilla, kohdun kaulankanavaa kuitenkin tarkastuksessa oli jäljellä 3,4cm, lie kai se normaali näihin viikkoihin nähden?

Aikaisemmista muutoista poiketen tämä muutto pitää suorittaa pahimmassa tapauksessa (ehkäpä toisille normaalilla tavalla) vuorokauden sisällä jos avaimet uuteen asuntoon saadaan huonolla tuurilla vasta myöhään illalla. Aikaisemmat muutot on menny kuukaudessa kun on sanottu irti asunto vähän liian myöhään, tosin sillon ei oo tarttenu kiireellä mitään tehdä.
Pakattavana ei enää olisi onneksi paljon, astiat joista suurin osa lentää roskiin ( kun hommataan uudet astiat) ja minun sekä miehen vaatteet.

Ihana kuitenkin muuttaa ihan omaan asuntoon, ei tartte enää vuokralla kitkuttaa menemään ja maksaa toisen omaa. :happy:

Töitä ei olisi enää kuin 8 päivää ja sitten alkaa äitiysloma. Voi ihanuus, saa ihan rauhassa valmistella uudessa kodissa paikkoja pientä varten kuntoon ja laittaa sisustusta mieluisaksi... :p

Täällä paahdetaan raivolla tavaroita laatikoihin muuttoa varten, tosin hiljalleen kun hirvittää vähän että eihän vimmainen siivoaminen saa aikaan mitään suppareita, ei tartteis pienen yhtään aikaisemmin laskettua aikaa syntyä eikä varsinkaan näin muuttorumban keskelle. Mies kielsi kiikkumasta enää minkään keittiöjakkaran päällä ja kurkottelemasta.... Lääkäri sitten kielsi kyykkimästä ja nostelemasta mitään painavaa enää näillä viikoilla, kohdun kaulankanavaa kuitenkin tarkastuksessa oli jäljellä 3,4cm, lie kai se normaali näihin viikkoihin nähden?

Aikaisemmista muutoista poiketen tämä muutto pitää suorittaa pahimmassa tapauksessa (ehkäpä toisille normaalilla tavalla) vuorokauden sisällä jos avaimet uuteen asuntoon saadaan huonolla tuurilla vasta myöhään illalla. Aikaisemmat muutot on menny kuukaudessa kun on sanottu irti asunto vähän liian myöhään, tosin sillon ei oo tarttenu kiireellä mitään tehdä.
Pakattavana ei enää olisi onneksi paljon, astiat joista suurin osa lentää roskiin ( kun hommataan uudet astiat) ja minun sekä miehen vaatteet.

Ihana kuitenkin muuttaa ihan omaan asuntoon, ei tartte enää vuokralla kitkuttaa menemään ja maksaa toisen omaa. :happy:

Töitä ei olisi enää kuin 8 päivää ja sitten alkaa äitiysloma. Voi ihanuus, saa ihan rauhassa valmistella uudessa kodissa paikkoja pientä varten kuntoon ja laittaa sisustusta mieluisaksi... :p
Täällä äipäloma alkas ens vkolla. Kreisiä kuinka nopsaa aika tuntuu nyt menevän!

Tänään on ollu supistuspäivä oikein kunnolla. Mietin jopa jo soittoo synnärille mutta nyt iltaa kohden on rauhottunu. Huominen työpäivä vähän jännittää mutta sitten jos sielläkin tulee niin meen suosilla lääkäriin. Vielä olis kuukausi töitä ennen lomaa. Onko muilla kaameita viiltoja alapäässä? Mullon niitä vähän väliä ja ne on tosi inhottavia. Tarttee varmaan neuvolaan soitella ja kysellä mitä ne vois olla.

Tänään on ollu supistuspäivä oikein kunnolla. Mietin jopa jo soittoo synnärille mutta nyt iltaa kohden on rauhottunu. Huominen työpäivä vähän jännittää mutta sitten jos sielläkin tulee niin meen suosilla lääkäriin. Vielä olis kuukausi töitä ennen lomaa. Onko muilla kaameita viiltoja alapäässä? Mullon niitä vähän väliä ja ne on tosi inhottavia. Tarttee varmaan neuvolaan soitella ja kysellä mitä ne vois olla.

Mulla on ja kai ne on niitä liitoskipuja tms. Tai sitä että vauva pökkii joko päällä tai jaloilla sinne alas :-D Eli pitäis olla ihan normaalia :-)

Mulla on ja kai ne on niitä liitoskipuja tms. Tai sitä että vauva pökkii joko päällä tai jaloilla sinne alas :-D Eli pitäis olla ihan normaalia :)
Mulla vihloo kanssa välillä vietävästi. Kävellessä varsinkin. Liitoskivuiksi juurikin nimesi lääkäri nämä viime viikolla.

Mulla on jotain vihlasuja/sukkapuikko supistuksia tms.. Vähän jännittää, oonko nyt kyykkinyt liikaa, kun oon maalaillut urakalla lasten huoneita :D Kun ei mulla viimeksi ollut kuin ihan muutama vihlaisu alakerrassa ja nyt se on ihan jatkuvaa.. Viikon päästä on taas taysin käynti, niin josko sitten ultran yhteydessä vaikka tarkastaisivat tilanteen.. Tänään kuitenkin vasta 31+0

Mulla oli alkuviikost noit vihlasui mut nyt ei oo monee päivää ollu. Tänään ollu illal paljo supistuksii, ei kipeitä mut tullu paljo. Nyt rv 32+3

Hikotteleeko teidän muiden vauvat aina kun itse syö? Täällä alkaa aina ruokaillessa tikitys alavatsassa :D
Kyllä juomisen jälkeen on täälä hikka. Vähintään kaksi kertaa on hikka päällä päivässä.

No hyvä että on ns normaaleja juttuja. Mut tosi inhottavia. Tarvii vaan alkaa seuraan noita supistuksia. Niitä tulee kun on liikkeellä. Toivottavasti nyt ei hirveesti tulis ja sais olla ihan normaalisti loppuun saakka.

Jos supistelee, kannattaa tarkistuttaa tilanne jos yhtään epävarma olo. Mulla kahdessa edellisessä raskaudessa ne lähes kivuttomatkin supistukset sai paikkoja auki. Nyt ei ole ollut kuin harkkareita, paitsi eilen supisti kovaa kauppareissun jälkeen ku tuli niin monet kengät soviteltua... Onneks tässä aletaan olemaan koko ajan turvallisemmilla viikoilla itse kukin, mut täytyy muistaa kuunnella kroppaansa, koska on se elämän alku vauvalle turvallisempi ja helpompi jos saa rauhassa kohdun suojissa kasvaa :) Hurjaa ajatella, et viime raskaudessa tässä vaiheessa (33+0) lääkärin kans puheltiin, et viikko vielä niin ei enää syntymää esteltäis... Onneks päästiin ihan sinne maagiseen laskettuun aikaan asti. Enää olis täysaikaisuuteenkaan 4 viikkoa, nopeasti on aika mennyt ja varmasti menee jatkossakin...

Määkin jouduin oleen sairaalassa muutaman yön ja sain kaikki maailman estolääkkeet ja kortisonit. Pillereitä söin just 34 viikolle asti. Muistaakseni olin viikolla 31 kun siihen rumbaan jouduin. Tämä siis viime raskaudessa. Ilmeisesti kuitenkin paikat pysyi hyvin kiinni ja sanoivat syyksi että voi olla lyhyt raskauksien väli. No nyt ei ole sitä kun on se noin 7 vuotta viimesimmästä. :)

Monillahan se voi käydä jopa niin, et kaikki tehdään ennenaikaisuuden estämiseksi ja sit ihmetellään 42+0, että jouduttiinpas yliajalle :D Parempi kuitenkin niin..

Yleensä se on juurikin noin ^ Ja aina ne lääkärit sanoo, että nyt se vauva tulee hetkenä minä hyvänsä, tai että ei varmasti päästä laskettuun aikaan ja puf, viikko 40 ohitetaan kevyesti. :D Mutta joo, parempi niin ja ehkä hyväkin että kuumottelevat vähän, koska kukapa sitä tietää milloin se vauva oikeasti päättää syntyä.

Kaverin muksu syntyi rv32 estelyistä huolimatta, mut tiedän kyl monia ihan käynnistykseen joutuneita... Ite oon mielelläni raskaana just niin pitkään kun raskaus kestää, vaikka aivan perseestä tämä onkin! Kyl se turhautuminen kuuluu osaltaan raskauteen, koska synnyttäessä sitä on sit semmonen olo, että nythän se vauva tulee pihalle, en oo enää hetkeäkään raskaana :'D

Mullakin ihan harkkasupparit sai paikat lyhentyyn viimeksi, tosin vasta juuri tässä rv30 jälkeen, vaikka niitä tuli jo jostain rv16 lähtien. Muistaakseni joulukuussa oli kohdunkaulaa enää 1,5cm vaikka aluksi oli 4cm, la oli tuolloin tammikuun lopussa. Viikolla se silti yli meni, vaikka joku lääkäri meinasi, että voi tulla aikaisemmin :D
Tässä raskaudessa harkkasuppareita on vasta nyt alkanut tuleen, tulee tosin ihan levossakin, mutta kun tuota vihlontaa on päivittäin, niin sen takia jännittää, pehmeneekö nyt paikat nopeemmin.

Takaisin