Tammikuun turinat

Miuku88

Asioista perillä oleva
Heinämammat 2017
Hyvää ja onnellista alkanutta vuotta kaikile! :smiley-angelic003
Jatketaan tässä siitä, mihin joulukuun jutteluissa jäätiin!


Miten teillä vuosi vaihtui? Me katottin se Dan Brownin elokuva telkkarista ja sit mentiin rantaan katsomaan Töölönlahden Suomi 100 -ilotulitusta, joka onneks näkyi meille asti! Oli ihana siinä vuoden vaihduttua ajatella, että tänä vuonna meille viimein tulee oma vauva. :Heartred Kyllä häntä on odotettukin, olo on niin onnellinen.
Meidän toinen koira on paukkuarka, mut onneks sisällä se oli hyvin rauhallinen, et siltäkin osin oli helpottavaa.
 
Me ammuttiin alkuillasta raketteja, saunottiin. Sit ilta menikin siinä, kun mies ei päässy eroon känni isästäni.. Ei siis iha suunnitelmien mukaan.

Täällä suomessa on kyllä tuo alkoholi liian kiellettyä ja rajoitettua, että normaali ihmiset jotka osaa käyttää niin niitä sitte rokotetaan. Alkon monopoli asema on kyllä ihmeellinen. Ihan kuin alkoholistit ei keksi keinoja saada alkoholia kuten nytkin. Tarkoitan sitä jos alkoholin myynti vapautettaisiin niin se olisi kaupoille ja normaali ihmisille ja sekä alkkareille parempi. Parempi sekin, kun ostetaan sit pimeätä viinaa jos ei oo lähettyvillä Alkoa. Ihan hyvin miusta vois vapauttaa.

Tiedä vaikka ois käänteispsykologinen vaikutus vapauttamisella. Että kulutus vähenisi, koska sitä on saatavilla eikä osteta varastoon sen takia, kun jos sitä ei oo saatavilla ja herkemmin silloin tarttuu pulloon kuin se, että jaksanko nyt oikeesti lähtee kauppaan sen takia.

Alkkarit tietysti saa viinaa iha mistä vaan niin mikäs siinä jos sen saisi lähempää ja laillisesti ja turvallista kamaa.
 
Meillä vuosi vaihtui ystävien luona. Vähän raketteja oli, kun mukana oli lapsiakin. Pientä herkuttelua ja hyviä juomia. Itsellä ehdoton nollatoleranssi alkoholin suhteen. Join muutaman alkoholittoman siiderin.

Tänään aamulla mietittiin miehen kanssa, että tämä vuosi on erilainen kuin mikään ennen! Ja se on aika ihanaa!!
 
Huomasin muuten kaupoissa alkoholittomaa skumppaa, kun etsin itselleni niin saman tuotteen prosentti määrä oli eri kolmessa kaupassa ja yhdessä luvattiin, että ois 0,0%.jöi kyllä tuote kauppaan. Tosi huolimatonta touhua. Kävin sitten Alkosta Tuotteen missä oli itsessään merkintä 0,0%
 
Alkossa myydään sitä ihanaa kotimaista Lehtikuohu-kuoharia, mikä on ihan täysin alkoholitonta. Se on valmistettu mm. mustaherukan lehdistä ja aivan todella ihanan herkullisen kipristävän makuista! Suosittelen! :hungry:
 
Joo Miuku88, se on hyvää ja tosi helpoo tehdä itekkin keväällä kun mustaherukan lehdet on tuoreita :happy:
 
Miuku: mie join tota esikoista odottaessani uv:na :D Silloin en oikein tykännyt x) Nyt on kokeilussa freixnet Alkosta.

Ennen raskautta tykkäsin kaupasta saatavilla olevast.. Henkel? Kö sen nimi oli nii just siinä klo noita prosentti eroja.. :/
 
Hyvää Uutta Vuotta kaikille :Heartred

Meidän uus vuos oli lasten ehdoilla, niin kuin jo monta vuotta. Ihan hyvä niin. Ulkoiltiin, pelailtiin lautapeliä, syötiin uuden vuoden herkkuja ja käytiin katsomassa Kirkkonummen keskustassa ilotulitus, joka oli mukavasti jo klo 19 =) Oli muuten pahuksen hieno 100v tulitus. Hienoin, mitä oon ikinä itse ollut katsomassa.

Mä oon kans alkoholin kans asenteella: ehdoton ei! Ei edes kulausta miehen lasista. Tosin tuo on helppo toteuttaa, kun en hirmusesti ikinä oo noista juomingeista tykänny...

Ja tupakan tuoksu on tällä hetkellä tosi ällöttävää. Tosin johtunee osin siitä, etten polta itse. En ymmärrä sitä, että vaarannetaan vauvan kehitys... Miten kukaan voi olla niin julma =/
 
Kerro sit Pilvilinna, et mimmosta toi Freixnet oli, ku sit vois sitä ottaa lasillisen, jos tulee jotai juhlia =)
 
Me ei kumpikaan polteta mutta alkoholia käytetään normioloissa kohtuudella. Tykätään hyvistä viineistä. Kännejä ei harrasteta. Lapsetkin on tottuneet siihen, että syödään pitkiä illallisia, istutaan pöydässä ja aikuiset voi juoda viiniä samalla. Asuttiin lasten ollessa pieniä Keski-Euroopassa, jossa tuo oli osa normikulttuuria. Alkoholi ei ollut siellä ongelma. Ollaan haluttu jatkaa tuota myös Suomessa, jossa todella toivoisin tuollaisen järkevän juomakulttuurin yleistyvän. Välillä tuntuu, että täällä ollaan vähän liikaa joko-tai, ts. joko juodaan poskettomasti tai sitten paheksutaan jopa kohtuukäyttöä. Keski-Euroopassa leikkipuiston vieressa saattoi olla terassi, jossa vanhemmat voi istua kahvilla tai viinilasillisella, ja joskus otettiin äitikavereiden kanssa leikkipuistoon picnic-eväät ja samppanjapullo, jos jollakulla oli synttärit tai muu juhlapäivä. Koskaan ei ollut mitään ongelmatilanteita. Suomessahan tuollaista ei voisi kuvitellakaan tekevänsä. Vähän olen miettinyt samaa kuin Pilvilinna, että onko tämä älytön rajoittaminen johtanut siihen, että silloin kun viinaa on, sitä pitää kiskoa kaksin käsin...

Raskausaikana en juo, mutta olen maistanut kaksi kertaa kulauksen miehen viinilasista. Kerran jouluna ja toisen kerran uutena vuotena. Voisin hyvin kuvitella juovani 0,1 prosenttista tai vastaavaa siideriä pullon tai kaksi, tosin mun mielestä holittomat siiderit ja viinit on niin pahoja, että sen takia jää hyllyyn. Simassahan taitaa olla ainakin saman verran alkoholia ja aion kyllä juoda simaa vappuna.

Uutena vuotena meillä oli kylässä ystäväperhe. Syötiin hyvin ja runsaasti, muut nautiskeli viiniä ja skumppaa ja mä sain lehtikuohua, josta Miukukin tuossa yllä mainitsi. Lehtikuohu on mun mielestä ehdottomasti paras holiton juhlajuoma. Käytiin ampumassa pari rakettia. Tänään meidän lähiranta oli kyllä aika surullinen näky - en ymmärrä, miksi niitä omia rakettiroskiaan ei voi siivota pois sen jälkeen, kun on rakettinsa ampunut.
 
Itse tykkään käydä just espanjassa tuon takia, kun siellä ei alkoholi oo ongelma vaan yksi juomista. Meillä kyllä enne ulkomailla käymistä alkoi olla samanlaista, että tehtiin ruokaa yhdessä ja siinä samalla juotiin lasit skumppaa ja viiniä, ja syötiin ja juteltiin. Se oli meidän tapa ja on tulevaisuudessakin, kunhan nää raskausväsymykset ja vauva arki helpottuu. Ollaan toki harrastettu silloin tätä, kun poika yökylässä että saa sen oman tietyn rauhan miehen kanssa.
 
Oi että, valkoviini ja hyvä kuohuva, mikäs sen mukavempaa kun lasillinen tai pari hyvän ruuan kanssa tai hyvässä seurassa. Tai saunaolut/siideri viikonloppuna. Humalahakuista juomista en ole vuosiin harrastanut (paitsi joskus lipsahtaa, sallittakoon sekin kunhan ei örvellä :D) ja toivoisinkin että alkoholin kohtuukäyttö olisi suomessa yleisempää tuon kännäämisen sijaan. Varmasti tulen lapsen synnyttyä juomaan lasin viiniä silloin tällöin ja parin edellisen tavoin haluaisin lapselle opettaa, että on ok juoda lasi hyvää viiniä hyvän ruuan kanssa, eikä alkoholi ole yhtä kuin kännit ja örvellys. Raskaana en ole edes maistanut ja nollalinjalla jatketaan synnytykseen asti, tupakkaa emme polta. Kesällä voisi terassilla nauttia alkoholitonta olutta/siideriä, nykyään löytyy hyviä :) olen juonut holittomia välillä ennen raskauttakin. Tuota kuohuvaa pitäisi kokeilla! :) ollut niin kovin pahoinvointia ettei kyllä ole ollut tippakaan ikävä mitää alkoholia tai holitonta, yök ollut ajatuskin :D
 
Asiasta toiseen, katson toisenlaisia äitejä ja pillitän kun synnytys menossa :`)
 
Joo minäkään en ymmärrä miks juomisen pitää olla niin, että juodaan pleksit. Mikä järki siinä on?
 
Meilläkin on normisti viini käytössä sunnuntaiaterian kanssa =) Nyt en oo kaivannu sitä, koska pelkkä tuoksu etoo =/
 
Nollalinjalla tälläkin mennään. Alkoholittomia siidereitä ja kuohareita juon, kun on aika paljon juhlia tulossa tälle vuodelle. Moneen vuoteen en ole humalahakuisesti juonut.
 
Asiasta toiseen, katson toisenlaisia äitejä ja pillitän kun synnytys menossa :`)

Mäkin tässä just katselen! Mies kattoo kieroon kun aina täytyy vetistellä :'D

Kyllä se heinäkuu sieltä vielä tulee! Kohtahan se on kevät :wink
 
Takaisin
Top