Tammikuun turinat

Meillä kävi kotona yksityinen kun täällä paikkakunnalla ei enää ole varsinaista valokuvausliikettä. Tytöltä ei tuona päivänä meinannu hymy irrota ollenkaan,mut onneks edes yks hymykuva.. :D
 
Olin itsekin erittäin tyytyväinen lopputulokseen. :) on se kyllä melkonen hurmaaja, kuvaajakin ihasteli noita silmiä kun on niin isot. :D
 
Kauniita kuvia ja etenkin ihana tyttö Emma! Käyttekö kaikki 1v kuvassa? Minä olen ottanut itse kuvia, enkä ole kyllä mikään kuvaaja. Onhan nuo kuvaajien ottamat kuvat niin hienoja yleensä, että voi vaan ihastella :)
 
Minuu vähän harmittaa kun en ees harkinnu 1v kuvauksia... Ite otetaan paljon kuvia mut eipä niiden joukossa oikee oo huippuotoksia. Ois ehkä kuitenkii pitäny 1v kuvaus varata että ois saanu jonkun kivan kuvan seinälle, kun eihän noita ite ottamia tuhansia kuvia jaksa käyä läpi et sais jotai teetettyy :grin
 
Mun veli otti esikoisesta ja ottaa kuopuksestaki 1-vuotiskuvat. On harrastelija, mutta todella onnistuneita otoksia ottaa. :)
 
Meillä oli kuvaaja nimiäisissä, poika silloin puol vuotias ja sit 9kk iässä käytii MLLn kahvilassa, ku siel oli semmonen perus "koulukuvaus". Eli varmaan jää tää yks vee kuvaus pois. Ehkä sit kesällä taas. Meil on kuitenki tuttu kuvaaja mun kotikylillä. :)
 
Me räpsitään varmaan itse kuvia kanssa :)

Meillä poika kröhäinen ja pientä lämpöä, ekaa kertaa kipeänä :/ Yskii kyllä aika harvakseltaan ja nenä ei ainakaan vielä vuoda. Vähän itkuinen, mutta kovasti leikkii silti vaikka haukotteleekin koko ajan. Supon laitoin nyt kun lämpöä oli 38.3.

Mulle on tullut sama paniikki taas, mikä
tulee aina ennen jokaista neuvolaa: Onko poika kasvanut "tarpeeksi". Jotenkin niin omiin silmiin alkaa aina näyttää niin kovin hoikalle aina ennen neuvoloita. Tietysti ruumiinrakennekkin on täysin eri kuin aiemmin. Ehkä alan lisään öljyä ruokaan..
 
Me ei olla menossa kuvaajalle 1-vuotiskuvaukseen. Toisaalta olis kyllä tosi kiva saada "virallinen" kuva vaikka kehystettäväksi seinälle, mutta taidamme tyytyä omiin otoksiin. Ostin uuden kameran just ennen pojan syntymää ja ahkerasti sillä ollaankin räpsitty. Ollaan just tällä viikolla kahlattu kaikki viimeisen vuoden sikana otetut kuvat ja poistettu huonot. Paljonhan niitä on, mutta musta se on ihan kivaa, hyvin näkee miten paljon lapsi on muuttunut ekan vuoden aikana. Tehtiin myös sellainen diaesitys koneelle, joka laitetaan sunnuntaina synttärijuhlissa telkkarista pyörimään. Aikajärjestyksessä parhaat palat vuoden varrelta. Ei todellakaan laitettu tähän kaikkia kuvia ja silti näyttäis diaesitys olevan 83 minuuttia pitkä. :hilarious:
NiBaBa, tiedän ton tunteen. Mäkin täällä ääneen ihmettelin juuri ennen meidän neuvolaa, että kato nyt kun meinaa housut pudota lapsen päältä kun on niin hoikka! Saako se ruokaa?! Mitä neuvolassa sanotaan?! Mutta ihan on kaikkien käyrienkin mukaan sopusuhtainen kaveri meillä. Ja saa se ruokaa. Ja syö hyvällä halulla. :p
 
Eiköhän NiBaBa teiänkii poika kasva ihan tarpeeks :grin Miekii mietin että onko tarpeeks kasvua tullu kun alkaa vauvan pyöreys hävitä mut se tietenkii kuuluu asiaan tässä iässä kun liikkuu kovasti :) Meiän poikahan ei oo koskaan ollu kova syömään, siks huolehin. Taidanpa toisessa ketjussa kirjottaa tuosta ruokailusta ettei mee ihan ohi aiheen.
 
Saa tammikuun turinoissa puhua kaikesta :happy:

Harmittaa, etten laittanut ylös milloin poika alkoi antaa "pusuja": suu auki märkä läikkä poskelle. Ajattelin alussa, että itse vaan kuvittelen, että se on pusu, mutta kyllä se taitaa pojan suukko olla. Aina ihana kuola poskella, mutta tosi symppistä silti.

Stressaan täällä siivoamisesta. Eikä olla ketään kutsuttu vielä synttäreille. Tai no, omat vanhemmat ja miehen vanhemmat, mutta kellonaikaa ei olla päätetty, eikä sitä keitä kaikkia pyydetään tuolloin paikalle. Yhdellä tyuttavapariskunnalla oli isot 1-vuotisjuhlat, ja se oli yllättävän mukavaa. Siellä oli kaikenlaisia setiä ja tätejä, jotka olivat osallistuneet perheen ja vauvan vaiheisiin, muutamia lapsia jne.
Enemmän se juhla oli järjestetty muille kuin syntymäpäiväsankarille, mutta jäähän siitä valokuvat muistoksi.

Mä haluan myös 1-vuotiskuvan, mutta ei sen tarvi olla samalla viikolla kuin syntymäpäivä on. Kunhan nyt olis 3 viikon sisällä. Paljon tuosta pojasta on kuvia, ja printtailin kesällä aika paljon kuvia. Sitten taisi loppua joku muste ja into lopahti. Onhan se aika työlästä. Nyt haluaisin tehdä Ifolor- tm. Kirjan ensimmäisestä vuodesta. Ja ensi vuodesta taas. Silloin lapsia onkin sitten kaksi, saa nähdä pitääkö tehdä kaksi erillistä kirjaa vai saako kaiken yhteen kirjaan, josta molemmille lapsille oma versio.

Muoks. Siis tästä vuodesta uuden kirjan.
 
Me käytiin studiossa 1 v kuvauksissa ja samalla otettiin myös perhekuvat, todella paljon upeita otoksia ja pitäisi vaan pystyä päättämään mitä teetetään kuviksi.
 
Oivoi tuota pikku-miehen flunssaa :sad001 Eilen nukkui 20-23.30 heräämättä, mutta sen jälkeen valvoikin sitten 4.30 asti... Tuo aika nukuttiin 10min pätkissä kitisten. Sitten nukahti ja nukkui seiskaan.

Äiti on myös hivenen väsy, asiaa ei auttanut, kun mies oli juuri eilen viihteellä :shifty: voi kun vain voisi auttaa ja parantaa pojan olon! Eilen ei ollut kuumetta, mutta nyt näytti taas 38, toisaalta itki palosireeninä, niin saattanut sekin nostattaa lämpöä vähän mittaustilanteessa. Sai kuitenkin supon, jos helppaisi edes vähän.

Mitäköhän tohon yskään voisi antaa helpotukseksi? Ootteko antaneet jo hunajaa?
 
Voi NiBaBan pientä flunssa potilasta :sad001 Ei oo täällä tietoo millä yskää vois helpottaa. Miulle kelpais vinkit kans kun on ollu itelläni muutaman päivän kova yskä. Poika onneks vielä terve. Toivottavasti ei tätä tautia saa, kuumettakii on miulla ollu lähelle 39.. Onneks oli miehellä pari vapaata ni se hoiti poikaa, enhän mie ees jaksanu nostaa syliin meiän pientä jätkää kun on voimat niin lopussa. Toivottavasti oma olo helpottaa huomiseen mennessä kun miehellä ois taas töitä.
 
Meillä myös ollut nyt flunssaa. Ensimmäiset pari yötä oli aivan kauheita. Poika heräili tokana yönä 20min välein yskimään ja sitten itkemään. Nukutin lopulta osan yöstä rattaissa, jotta sain heijaamisella nukahtamaan nopeasti takaisin. Me ollaan illalla käyty kylppärissä höyryhengittelemässä, yöksi laitettu ilmankostutin makkariin ja pojan patjan alle pääpuolelle vähän koroketta ja sitten rintaan ja selkään sitä vauvojen Sniffer-geeliä. Yöllä olen antanut vettä, jos on herännyt yskimiseen kunnolla. Noilla on nyt pärjätty ihan hyvin. Meidän äiti käski antaa pojalle hunajaa tai suklaata. Ne kuulemma vähentää yskimistä. No, en oo kokeillu. Mutta itsellehän niitä vois testata. :grin
 
Kerkesin eilen mainita että poika ei onneks oo saanu tätä flunssaa, no nyt on :sad001 Kuumeessa ollu tän päivää rassukka...
 
Takaisin
Top