Tammikuun turinat

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Aubrey
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Miten vietitte Uuttavuotta?? :)

Täällä isäntä meni yövuoroon töihin joten oltiin kaksin kotona tytön kanssa. Tyttö nukkui päivällä aika lyhyet päikkärit joten nukahti jo kahdeksan jälkeen yöunille. Minä sitten katselin tv:tä ja seurailin koirien reaktioita paukkeeseen. Tuo meidän 1-v iso koira oli sen verran levoton ettei malttanut maate mennä paukkeen takia vaan nukkui istuallaan sohvalla , ei sen kummempaa :D ite olin sängyssä puolen yön aikaan ja oonkin nukahtanut kesken suurimman rytinän! Ainii ja kerettiin me valaa tinat ukon kanssa ennen ku hän läks töihin :joyful:

Tänä aamuna sit heräsinkin v*tutukseen kun tyttö kiukkusi sängyssään taas jotain muuta kuin tuttia tai nälkää. Tuli pieni hetki kun mua tosissaan v*tutti koko vauva-arki ja kun olin nostanut tytön lelukaaren alle ni kävinkin vessassa tirauttamassa pari kyyneltä huonon omatunnon ja ajatuksieni vuoksi:dead: että sellanen alku vuodelle 2016! :grin
 
Mie kävin iltasella porukoilla istumassa iltaa ku mies oli iltavuorossa, matkalla kotiin näin muutaman raketin. Illalla sit istuskeltiin vähän aikaa iltaa ku mies tuli kotii ja juotiin joululahjaksi saadut fresitat.. Sit menin nukkumaan :D yhdentoista jälkee ku arvelin ja olinki oikeessa et tyttö varmaan häiriintyy jonkuu verran paukkeesta ja heräiliki sillo jo ekan kerran.. Mein koira ei muuten häiriinny raketeista mut pissalla käynti oli oma numeronsa ku hää aina päättiki jos pamahti ettei meekään terassilta pihalle ja sit piti se viiä sinne asti
 
Päivällä käytiin pojan kanssa isomummulla sekä mummilla ja ukilla, kun olin jouluaattona luvannut että "kyllähän me nyt vielä tänä vuonna nähdään!" :D
Kolmistaan miehen ja pojan kanssa vietettiin iltaa, ihan niinkuin muutoinkin. Vähän mietin, että mitenhän tuo rakettina pauke vaikuttaa pojan uniin, mutta jos vaikutti niin vain hyvällä tavalla. Nukkui sikeesti 21-0.30 ja taisi herätä sitten kun pauke oli jo laantumaan päin. Hetken heijailin uneen uudelleen ja poitsu nukkui taas sikeästi puoli neljään. :) ..näinköhän sitä saisi sen yön ekan syötönkin pois, nyt se jäi tavallaan vahingossa, kun ei itse ollut mennyt vielä nukkumaan, niin en tajunnut sitä maitoa heti tarjoilla..
Kun ei pojalla useinkaan ole mikään nälkä vielä yhdeltä/kahdelta (sitä maitoa ei mene kun tiraus), vaan taitaa tavan vuoksi ja unen saamisen helpotukseksi sitä känistä.
 
Eilen syötiin kotitekoista sushia ja katsottiin koko perheen voimin hetki ilotulitusta makuuhuoneen ikkunasta (kunta järjesti ilotulituksen klo 19 tossa puolen kilsan päässä, ja näkyi siis osittain meillekin). Muuten ihan normipäivä ja ysiltä sänkyyn. :P Puoliltaöin taidettiin olla hereillä tytön kanssa, tai ainakin tosi paljon oli pauketta yhden syötön aikaan. Oletan sen olleen keskiyöllä, kelloa en jaksanut katsoa.
 
Me syötiin vielä illalla ribsejä ja katottiin tallenteista sarjoja. Muuten olisin katellu raketteja mutta meidän noutaja ahdistuu paukkeesta niin, että verhot on parempi olla ikkunassa. Kun sain tytön nukkumaan niin sitten pyydettiin koiruus sohvalle silitettäväksi että voi sekin rentoutua :happy: Neitiä sai taas käydä tunnin välein syöttämässä 21-00 välillä, joten arvatakin saattaa missä olin puolilta öin....toivotin miehelle whats upissa hyvää uutta vuotta :hilarious: Tinat valetaan tänään vielä jossain vaiheessa, kun eilen ei enää jaksanut...
 
Leivoin aamusta ciabattaa, käytiin kaupassa, kaveri käväisi kylässä, syötiin nakkeja ja ranuja, sitten mies lähtikin yövuoroon. Sain tytön nukkumaan klo 21 jälkeen, itse kattelin telkkaria ja kurkistelin ikkunoista. Näin ihan hyvät raketit kun vuosi vaihtui, sitten kömmin sänkyyn. Meni jotenkin vaan ohi koko juhla, olis ollut kiva viettää sitä jotenkin paremmin. Ehkä tänä vuonna. :D
 
Meille tuli tytön kummitäti ja -setä lapsensa (joka on meijän kummityttö) ja koiriensa kanssa meille yökyläilee. Syötiin raclettea, saunottiin ja oltiin vaan. Lapset nukkumaan ja kuoharipullo auki! Kahentoista aikaan käytiin parit tähtisädetikut polttamassa ja takaisin sisälle lämpimään. Meillä oli siis yhteensä kolme koiraa ja varsinki meidän poika haukkuu raketeille paljon ja siitä sitten muut innostuu.. Mutta lapset nukku hyvin paukkeesta ja haukunnasta huolimatta.

Tänään käytiin oman perheen kanssa kävelyllä, jonka jälkeen syötiin vähä tähteitä. Neidin päikkäriaika alkoki taas lähestyö niin mentiin koko poppoo meijän sänkyyn nukkumaan pariksi tunniksi :D että oikein lepposasti alotettu tää vuosi!
 
Minttulainen teiän uv oli varmaan ihan törkeen kiva! :) Mua vähän harmittaa ku lähipiirissä ei oo yhtään pientä lasta :/ miehen parilla kaverilla on mutta ne ei taas miellytä meikäläistä ne aikuiset ni eipä tee mieli niiden kaa istua iltaa :D noh.. Ehkä aika muuttaa mielipiteen.. :/
 
Nii että mun lähipiiri kun on lapsetonta ni vetävät perinteisesti uv-perseet olalle :D ei kukaan heistä tahtonu viettää uv:tä tuoreen lapsiperheen kanssa :meh:
 
Tais Teri Niitti tänää haukata aika ison palan kakkaa ku rupes ihan kuvan kanssa arvostelee julki-imetystä nykin lennolla.. Kehtas julkasta imettävästä äidistä kuvan (tunnistettavan) ja laittaa siihe et peite pitäs olla.. Voivoi
 
Miehen veljelle syntyi juuri joulukuussa poika ja mun lapsuuden ystävä saa tässä kuussa pojan, eli ollaan onnekkaita tässä asiassa. :-) miehen työ vaan pilaa aina kaikki juhlat yms.No, kai sitä aikaa tulee jossain vaiheessa vietettyä sitten enemmän porukalla.
 
Piti ihan googlettaa että kuka on Teri N :D ja käväsin facessa kattomassa kuvan ja sivullisen kommentteja. Eräs hlö oli mun mielestä osuvasti laittanut jotenkin näin "vedä itelles pussi päähän jos et halua katsoa". Samaa mieltä! Taitaa olla pieni pr-temppukin tossa, pääsi il:een ja ihmiset (just niinku mäki) googlettaa kuka hän on ku ei tiedä.. :rolleyes:
 
Joo saattaahan olla että haki julkisuutta mut ampu kyllä tuolla haulla pahasti itseään nilkkaan.
 
:dance011MÄ EN MALTA OOTTAA ET PÄÄSTÄÄN JÄRVEN JÄÄLLE KÄVELEEEEE
:dance018:dance008:cool05:dance011:excited001:excited001:excited001
 
Viimeisen viikon oon vatvonu juupas-eipäs kiinteiden aloitusta, että odottaako tasan puolivuotiaaksi (14.1. saakka) vai ei. Syyt puolesta ja vastaan on ollu ihan yhtä typeriä: oon halunnu odottaa, koska haluan täysimettää suositusten mukaisesti 6 kk (viikko tai kaks sinne tai tänne on varmaan tosi merkittävä); ja oon halunnu aloittaa, koska seuraava neuvola on tasan sinä päivänä kun tyttö täyttää 6 kk, enkä halua sanoa siellä ettei olla maistettu vielä mitään (enkä ainakaan syöttää ekaa kertaa kiireellä samana aamuna, neuvola-aika on jo kympiltä)... :P Äly hoi?

Eilen pyysin miestä päättämään, niin lopputulos on, että aloitetaan kahta päivää ennen kuin tyttö täyttää 6 kk. Voin hyvillä mielin sanoa täysimettäneeni puolivuotiaaksi ja silti kertoa neuvolassa hoitajalle, että kiinteät on aloitettu. :D

Isompi juttu, joka pitäis myös ensi viikolla hoitaa, on perhepedistä luopuminen. Nyyh. Toisaalta ihanaa saada mies takas viereen (on nukkunu puoli vuotta olohuoneessa, kun ei me kolmistaan mahduta sänkyyn), mutta miten mä kestän sen, ettei tyttö ookaan kainalossa! Ja ennen kaikkea miten mä jaksan yösyötöt, kun pitää ihan oikeesti vääntäytyä ylös eikä vaan vähän kääntää kylkeä ja tyrkätä tissi suuhun. Kääk.

Niin ja nukkumajärjestelyä aletaan muuttaa siksi, että tuon liikkuvaisen tytön kanssa parisängyssä nukkuminen on jo aika stressaavaa, pelkään että ryömii/kierii joskus vielä lattialle yöllä. Ja aloitetaan opettelu vasta ens viikolla, koska tällä viikolla meillä on useampana päivänä vieraita ym. Ei liikaa äksöniä samaan aikaan.
 
Meil on vähän sama homma tuon nukkumisen takia. Olis kiva nukkuu samas makkaris miehenki kanssa mut on ollu helpompaa ku on vaan tytön kans nukuttu (koska mie en olis nukkunu jos kaikki oltas samaan huoneeseen ahtauduttu).. Ni mite sit just ne yösyötöt.. Mut miul on luvussa nyt Pehmeä matka höyhensaarille ja vaikuttaa hyvältä et siitä sais ohjeet mite saada nukkumaan tuo typykkä
 
Takaisin
Top