Tammikuun turinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mustikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla ei kai oo vielä ollut niitä harjoitus supistuksia (tai en ainakaan oo tajunnut). Välillä on just tota, et osa mahasta kovettuu ja pullistuu mutta se ei satu yhtään, näyttää ja tuntuu vaan hassulta. Ne on menny sit aina ohi ihan muutamissa kymmenissä sekunneissa.

Tää menee turhamaisuuksien puolelle, mutta mietin tuossa ripsien ja kulmien kestovärjäystä tässä raskauden aikana. Onko kenelläkään kokemusta ja onko niiden teolle mitään estettä? Mietin siis tässä, että jos kävisi tuossa äitiysloman aikana ennen synnytystä vähän itseensä panostamassa.

Sanoja, eiköhän tuo ripsien ja kulmien värjäys mee samaan kategoriaan kuin hiusten värjäyskin.. Eli omien tuntemusten mukaan, mut ei oo tiettävästi mitään haittaa. Oon ite ainaki värjänny kulmat aina kun ne häviää näkyvistä.. :D

Mä oon samaa mieltä kans että toiset sanoo että voi olla haittaa ja toiset että ei. Joten varmaankin omien fiiliksien mukaan! Ite oon miettiny ripsiä kans mutta tulin siihen tulokseen etten ehkä pysty makaan siinä tuolissa tarvittavaa aikaa :D

Näin viime yönä sitt ekan kerran unta H-hetkestä eli lapsivedet tuli sänkyyn. :/

Taitaa heijastua uniin mun pähkäilyt. :D Eli mistä tietää oikean ajan lähteä sairaalaan. Sitä olen tässä alkanut jo ihmettelee. :)

Ripsiä ja kulmia voi värjätä ihan hyvin raskaana ollessa, ja kampaaja yleensä voi hoitaa homman täysin istuvassa asennossa jos tarvis, ainakin itse tein niin sitä haluaville (olen siis kampaaja). Koska kaikki limakalvot kuivuu raskausaikana, silmätkin voi vetistää tavallista enemmän, ja siksi väri voi alkaa kirvellä helpommin. Jokaisella "hyvällä" värjääjällä on keittosuolaliuosta, jolla voi tehdä silmähuuhtelun jos alkaa kirvellä. Se lopettaa kirvelyn siihen paikkaan. :)

Itse värjään kulmiani epäsäännöllisen säännöllisesti, ja miehen olen opettanut levittämään ripsiin värin että saan nekin tummiksi - kaikki valmistelut ja suojaukset pitää hoitaa itse mutta mitäpä siitä kun saa näihin tynkäripsiin edes jotain väriä! :grin

Kuulostaa hyvältä, täytyy kysäistä torstaina sokeroinnin yhteydessä kun kosmetologilla käyn.

Huomenna onkin tylsä soitto edessä, hammaslääkärille...käyn kerran vuodessa aina tarkastuksessa ja viimeksi elokuussa, mutta huomasin nyt että paikkahommia taitaa olla edessä. Nää raskauden sivuvaikutukset on ihan pyllystä!

Synnärille lähdöstä bambuli, aina voi soittaa synnytysosastolle, jos mietityttää. Itse tein niin esikoista odottaessa, kun oli kipeitä supistuksia päivän vähän ihme väleillä viikkoja oli 38. Sanoivat siellä että eikun unta palloon, ei se vauva vielä tule. Näin oli. Tositoimet oli sitten 40 +4, jotka tunnistin, kun ensin supisti koko illan, sitten taukosivat yöksi ja alkoivat kahta kauheampina aamulla klo 6. Meni siinä vielä puoleen yöhön ennen syntymää, vaikka puolilta päivin oltiin jo salissa.

Mä meinasin käydä laitattaa ennen synnytystä ripsien pidennykset jos vain kerkeän. Helmikuun lopulla. Tykkäsin niistä räpsyttimistä. Kerran kuussa kun huollatti, sai omaa aikaa samalla rentoutuen. Tosin veikkaan et hormoonit hyrräävät aika kauan imetys aikana et pysyykö ripset silmissä laisinkaan. Niinkun tässä odotus aikana kävi.
Ton ajattelu tuntuu kyl turhamaisuudelta. Mut jos ite tykkää ja tulee pirteempi olo. Mikäs siinä.

Vitsi kun yöt menee taas valvoessa. Ei uni tule millään. Tai tulis joskus kuuden maissa mut pojat ei kyl siihe aikaa mee nukkuu. Yön ihanin vaiva jos et nuku niin silloin ainakin ravaat vessassa pissalla.

Mulle kävi tos joulun jälkee hassusti kun en olettanut et painopiste olis muuttunut niin kamalasti. Poltettiin pihalla pahveja ja ojensin nuorimnaiselle keppiä, niin huomasin kuinka en saanut kroppaani enää tasapainoa ja kellahdin nätisti lumipenkkaan. Mies katso kauempaa et mitä sä teet. Ei onneksi sattunu mihinkään,mut näytti hassulta. Se tosiaan tuntui ihan hidastetulta omasta mielestä,mietin miten laskeudun etten satuta mahaani.
:laughing025

Pieni turhamaisuus on vaan hyvästä :). Ei se väärin ole, jos haluaa näyttää edes vähän hyvältä tän kaiken keskellä.

Mua kanssa valvottaa, viimesen viikon oon herännyt klo 1 ja siitä eteenpäin 0,5-3 h valvoen. Levoton olo, nälkä, kolottaa, vauva potkii jne. Onneksi ei ole töitä ollut, olisin varmaan nukahtanut työpöydän ääreen.

Huomenna/tänään olisi edessä Ikean reissu ja Jokereiden matsi, mitenköhän sitä pysyy hereillä :D

Oon samaa mieltä että kyllä saa ajatella turhamaisuuksia nytkin! Ja siksipä itekin oon niitä ripsiä harkinnut kun jos odotettavissa on valvomista vauvan kanssa niin näyttäis edes jotenkin tolkuissaanolevalta silmät turvoksissakin :D

Tällä hetkellä toi yöheräily harmittaa. Mulla tuppaa oleen tuota samaa että saatan valvoo useemman tunnin yöllä ilman mitään syytä. Sit aamulla ihan tokkuraisena töihin...

Täällä kans yöunet on olleet katkonaisia jo monta viikkoa/kuukautta. Perus vessa-vauvan mujuaminen-esikon viereen kömpiminen-miehen kuorsaus-postinjakajan auto-närästys. Miten siinä nyt ehtii nukkumaan ollenkaan..

Silmänaluset alkaa olla niin tummat, että kaipaisin kestopigmentointia myös niille. Taidan vaihtaa kuvan profiilissa kohta pandaksi. :cool01

Turhamaisuus kunniaan. Mulla on harmittavasti niin tumma kulmakarvat ja ripset, ettei niitä tarvii värjäyttää. Hiuksiakaan ei kannata, huomasin kerran yritettyäni, että nyt väri ei hiuksissa kestä millään. Ja juu, hemmottelin juuri itseäni hammaslääkärin tuolissa 220 eurolla, jatkuu ensi viikolla.

Tämä viesti olis tainnu olla valitusosastolle sopivaa. Loppuun positiivista: Ihana auringonpaiste ainakin täällä idässä just nyt.

Pipo, sitähän tää on! :wink Minunkin mielestä kaikki pieni kaunistautuminen ja kiva(!) valmistautuminen h-hetkeen on paikallaan.. se muu, jumppaaminen ja eri puudutusvaihtoehtojen miettiminen ei oo niin kovin mieltä ylentävää. Ja siinä vau:n kirjasessa, minkä sai neuvolasta, oikein kehotetaan nyt hemmottelemaan itseään, niin kun raskausaikana pitää muutenkin tehdä paljon mitä suositellaan niin... :wink:grin

Tää smurffi aikoo tavallaan kanssa hemmotella itteensä tänään, ja painella apteekkiin hakee kassillisen parasetamolia. Kun ei oo kolmeen päivään ollu jooga-pilates-venyttely-liikkeistä apua tuohon selkään ja häpyliitoskipuun, niin hittolainen, sit aletaan rouskutella särkylääkettä. Kun ei siitä oo kuulemma mitään haittaa vauvoille, niin mitä turhaan kärsimään.

Siis tuo häpyliitos.! Musta tuntuu että se ihan rutisee välillä jos ottaa liian ison askeleen tms. Ihme ettei repee koko laitos! Tosin ei kipuile enää, niinkuin joskus rv.20-tienoilla..

Hei oliko täällä maaliskuisissa muuten Porvooseen menossa kukaan synnyttämään? Mietin että siirtyisinkin sinne kun pieni rauhallinen paikka.
Ystävä synnytti just ennen joulua ja Kättärillä oli sillon ruuhka: hänellä oli 3 huonekaveria :/ eihän siinä lepää kukaan! Meiltä ajais lähes yhtä nopeesti kumpaankin paikkaan, Kättärille n.20-25min jos ei paha ruuhka, Porvooseen n.30min tai jopa vähempi motaria pitkin jos vähän ylinopeutta vetää :grin
Googletin ja se vaikuttaa ihanalta lepokodilta...kellään kokemuksia sieltä.?

Tänään on sitten käyty tarkistamassa se kohdunsuu ja tuumas lääkäri että kaikki näyttää oikein hyvältä :) toki nyt olisi sitten kaksi viikkoa saikkua jonka jälkeen olis viikko talvilomaa :| ja siitä tulikin mieleen että mitä ootte suunnitelleet äippälomalle/sairaslomalle? Tykkään touhuta kotona mutta jos nyt ei sais rehkiä niin mitä ihmettä sitä keksii :( pää hajoaa! Pitäis varmaan nauttia että saa vaan olla, ennen ku se härdelli alkaa mutta en mä osaa :D

Nuo yöheräämiset on mullakin alkaneet. Nyt parina yönä neljän aikaa ylös..sitten valvomista 1/2-1h. Mahassa kova mylske, vessahätä ja nälkä tuohon aikaan.

Noista kipeistä supistuksista, ni mulla tuntuu et joku kouraisis oikeen kunnolla alakautta. Onneks ei oo tullu ku yks tai kaks päivässä eikä ees ku parina päivänä. Esikosta ei ollu harkkasuppareita eikä kunnollisiakaan ku vasta kaks päivää ennen synnytystä (mulla tosin käynnistettiin 40+2).

Mä niin tahtoisin mennä johonkin kasvohoitoon mut ei pysty yhtään makaa selällään ku alkaa heti tehdä pahaa :sad001 Kampaajalla olen kyllä säännöllisesti käynyt värjäämässä ja leikkaamassa hiukset parin kuukauden välein raskaudenkin aikana.

Aadaeveliina: mä synnytän näillä näkymin porvoossa. Ja olen 3 siellä synnyttänytkin. Viimeks sain olla rauhassa yksin huoneessa. Pieni synnäri. Mä oon saanu kuulla kaiken maailman kauhu tarinat sieltä, siskopuolelta joka sai huonoa kohtelua. Mut ite ollu hyvin tyytyväinen paikkaan. Mukavia kätilöitä. Kevät talvella siellä ollu hiljaista. Saa olla rauhassa jos haluaa. Vieläkun se synnäri siellä tönöttää. Harmi kun se lopetetaan.

Nyt on Ikean shoppailureissu takana. Oltaisiin ostettu Sundsvik-pinnis, mutta oli loppu :/. Siispä päädyttiin toiseen.

Samalla keikalla oltiin Jokereiden matsissa, jonne ostin miehelle liput joululahjaksi. Jotenkin ahdisti se väenpaljous, ihmiset ei yhtään katso eteensä vaan tönii ihan surutta. Mua pelottaa mahan puolesta.

Samoin siellä oli volumet todella lujalla, korvat soi vieläkin ja jäin vaan miettimään asiaa mahan kannalta. Jätin syksyltä haulikkoratatreenit väliin liian melun arveluttaessa, mutta tuo ottelu ei kyllä hävinnyt desibeleissä...

Meillä alkaa kotona olla jo kaikki valmista vauvan tuloon (rv 29+4) ei vielä tarveis mut en oo malttanu enää odottaakkaan :rolleyes: Oon ruvennu iltaisin pitämään kannustuspuhetta vatsalleni et synnytys sais käynnistyy itsestään siinä rv 38 paikkeilla ja ehdotellu hyviä syntymäpäiviä pikkuiselle. Kovasti saan aina potkuja jutuilleni vastaukseksi :happy: Helpottais kyl niin paljon jos lähtis ite syntymään silloin viikolla 38 jo ni ei tarveis vääntää kättä kenenkään kanssa siitä että käynnistäisivät aikaisemmin kuin viikolla 40 ni ei ainkaan tällä kertaa tulis sitä vähän vajaa 5kg vauvaa...

Takaisin