Tammikuun turinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miuk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tänään on ollu ihan kamala päivä. Heräsin klo 10, söin aamupalan ja oksensin. Koko päivön kuvottanut, ollut pää kipee. Ruuan jälkeen oksensin. Päikkäreiden jälkeen itkin miehelle tätä oloa, kun koko ajan on paha olo, enkä jaksa tehdä mitään. Ja se häiritsee mua tosi paljon, kun muuten tykkään touhuta kotona kaikenlaista, laittaa ruokaa yms. Mies oli onneks tosi temppaava ja sanoi, ettei se haittaa.

Mä oon kokenut niin tota samaa miuk! Rakastan ruoanlaittoa, siivoilen ja teen kaikenlaista. Mutta nyt ei saa mitään aikauseksi ja tuntuu pahalle. Mutta onneksi mies rauhottelee ja sanoo, ettei haittaa mitään :)

Abu ja miuk, täällä myös alkaa huono omatunto nostaa päätään kun minä makaan ja valittelen huonoa oloa ja mies hoitaa lapsen ja huushollin. Muutaman hetken päivällä on hyvä olo niin sillon päästin miehen päikkäreille ja juoksin pojan perässä kieltämässä sitä, tätä ja tuota.

Ihan hirvittää huomisaamu jos nää viikonlopun olot jatkuu. Millä mä saan itteni valmiiksi ja vielä pojan toppavaatteisiin ja hoitoon kunnialla? Ja sit töissä huonon olon piilottelu ja ja..

Okei, nyt mun teksti alkaa vaikuttaa siltä että NYT niskasta kiinni ja ryhdistäydy. Ja kyllä mä ryhdistäydynkin. Huomenna. Kun on pakko...

Mua kauhistuttaa jo sekin, että miten mä pärjään päivät lapsen kanssa kotona... Kahdessa edellisessä alkuraskaudessa oon kuitenkin ollut vuorotöissä kuntoutusosastolla, miten mä siitä oon selvinny. :D Tsemppiä teille työssä kävijöille!

miuk, ymmärrän kyllä täysin! Ens viikko on ensimmäinen täysi viikko töissä joulun jälkeen eli viime aikoina oon ollut lapsen kanssa kotona paljon. Meen melkein mieluummin sen koneen ääreen istumaan ja kärvistelemään kun vaihtoehtona on ton duracellin perässä juokseminen. Eli iso homma se on sinullakin! :)

Hmm mulla ei oo elämässä pahalle ololle tai väsymykselle sijaa kun miehen kans molemmat käydään töis ja hoidetaan poikakin kotona :D Monesti kyllä tekis mieli vaan kääriytyä jonnekin sohvan nurkkaan mut ei oo aikaa sellaiselle.

Paljon tullut kommentteja ja uusia odottajia kun en oo hetkeen ehtinyt tänne lukeen ja kirjoitteleen :) mä soitin perjantaina neuvolaan ja sain jo nyt maanantaiksi ajan raskauden keston arviointiin, kun kierto on ollut sekasin. Mun veikkaus kumminkin on että huomenna olisi vasta rv 5+3, näkyykö ultrassa noilla viikoilla edes mitään? Voidaanko näin varhaisessa vaiheessa poissulkea tuulimuna ka kohdun ulkoinen? Mua jännittää ihan hirveesti, sillä mulla ei oo pienintäkään oiretta ja tuntuu että ei olisi raskaana ollenkaan. Esikoisesta oli kaikenmaailman oireet ja aloin oksentaen heti plussaamisen jälkeen.

Kyllahan ne varmasti jotai nakee jo noin aikasin ja sen kohdunulkosen ainaki voivat pois sulkee :) tuu ilmottelee miten meni ja mita naky.

5+ viikoilla voidaan nähdä muutakin kuin ruskuaispussi ja 6+ voi näkyä jo sykkeet. Mikäli tuo 5+3 pitää paikkansa voidaan sulkea tuulimuna pois. Mikäli on alle 5 jää se vielä arvoitukseksi. Kohdunulkoinen ilmenee joka tapauksessa.

Anell en muista oliko se täällä kun kun kysyin sitä sun esikoisen ikää. Niin teil on jo sen verran vanha et on varmasti jo iso apu. Ja varmaan ihan järkevää pitää jatkossakin päiväkodissa, kun jo kaipaa ihan erilailla sinne :)

Minä tuossa edellisessä raskaudessa kävin alkuraskauden ultras viikoil 9+3.. mua pelotti niin paljon ja en kestäny odottaa parii viikkoo np ultraan.. halusin mahdollisimman nopee tietää että kaikki olis hyvin.. voi sitä onnen määrää ku kaikki oli hyvin. :) noh nyt kun mulla on tämä pieni poika niin en nyt aatellut mennä ar-ultraan.. aika menee kuitenkin mahottoman nopee.. kun mietin niin vasta mun esikoinen oli vauva ja nyt niin menevä taapero.. ekassa raskaudessa aika tuntu matelevan, mutta tuo pieni mies pitää aika kiireisenä :D. Niin toivon että kaikki olis hyvin.. tokihan se pelottaa mutta yritän tässä kuitenkin nauttia tästä vaikka oireitakin on mitkä vois olla olematta. :D ei pysty hirveesti syömään kerralla. Ilkeitä alavatsa kipuja, rintoja pistelee ja on vähän arat.. yöllä herään ku on liian kuuma ja nukun välillä huonosti..Jopas tuli kirjoteltua, mutta tästähän riittää keskusteltavaa!
Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!

Onnea uusille plussanneille! Meillä siirtyikin la 1.9. Olin jotenkin laskenut väärin aiemmin.

Sain vihdoin ladattua puhelimeen tän foorumiappsin. Joten nyt ehkä pääsen turisemassa useammin, kun koneelle en juuri ehdi. lueskelen vanhoja viestejä kunhan tuolta 6kk mittarimadolta ehdin

Ei näy ainakaan mulle. Mittarimato <3

Jos käyttää emoja, ni ne ei näy. Joskus huomasin ite saman.

Minä osaan täällä vaan nää hymiöt: ;) :) :D . Neuvokaapa muitakin, että millä lyhenteillä saa aikaan? Joskus joidenki teksteissä lukee jotain :heartred tms. En tiedä pitäiskö niidenki näkyä hymiöinä, mut mulla ne näkyy tollasina teksteinä.

Puhelimella ei näy kaikki hymiöt. Joskus hankalaa lukee joitain postauksia jos on paljo hymiöitä..sais kyllä näkyä puhelimellakin..

Ok. Höh, että ne ei näy puhelimella... :( Mäkin osaan vaan noi kolme perushymiötä ja kielihymiön :P eli : ja P.

Takaisin