Tammikuun turinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miuk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitos onnitteluista ja tervetulotoivotuksista!!

Jos en ihan väärin muista, niin esikoisesta testisaldo oli 38... :D

Ikäeroa on esikoisella ja kuopuksella 3,5 vuotta ja nyt on tulossa ikäero kuopukseen 2,5 vuotta. Juuri olen palaamassa hoitovapaalta töihin.

Herranjesta mikä määrä testejä! :D mie tein esikoisesta vaan kolme! Kuvitelkaa. Ja nyt oon tikuttanu 14 kertaa :D mutta mulla alko se verinen vuoto menkkapäivänä (ilmeisesti siis valemenkat) joten sen takia tikuttelin 1-3 kertaa päivässä :D ekan haalean plussan sain 22.12 ja sit tein 23.12 digitestin joka näytti että ei raskaana. Sit taas 24.12 ja 25.12 tikut näytti vahvempaa plussaa ja 26.-27.12 apteekin testit oli jo ihan selkeitä. Oli ihan kunnon rivi tuossa vessan pöydällä tarkkailtavana :D sit kävin vielö vuodon takia hcg mittauksissa 29.12 ja 2.1 ja arvo oli noussut 103 reiluun 550! :) joten eiköhän tässä raskaana siis olla itse kukin :D

täällä olis neukka varattu ja meni vasta 9.2 asti koska oon reissussa ennnen sitä pari viikkoa...ar ultran koitan varata ennen reissua ni tietää onko tuola masussa ketään...
ja muistin eilen käydä raskausajan vitamiinit ostamassa :)
täällä on tullu hurjan paljon porukkaa tuolta raskaaksi2015 ketjusta :) kunnon plussa aalto pärähtäny

Tervetuloa uusille! Hienoja viivoja. :)

Eilen oli tän raskauden huonoin päivä. Oksentelut aamulla, kauppareissu ja lumityöt pahoinvoivana, päikkäreiden jälkeinen päänsärky. Itkin pahaa oloa miehelle ja sit seki alko ärsyttää ku yritti lääppiä. :D Huhhuh.

Rinkeli meillä vähän niinku toivottu vahinko. Saatiin 01/13 lapsettomuus diagnoosi ja lähete lapsettomuus klinikalle. Mut raskauduinkin sitten heti seuraavasta kierrosta, eli tais oma stressi raskautumisesta olla este raskautumiselle. Et en kyllä olis uskonut et näin nopeasti km.n jälkeen plussaisin.

On tää raskautuminen kumma juttu! Meilläkin tulee just 10 vuotta täyteen ilman ehkäisyä ja tosiaan yritetty on vuosia ja nyt sitten yllättäen ja odottamatta, ilman hoitoja ja yritystä, alkoi raskaus!! ❤️
Kieltämättä on ollut ihanan rentoa, stressitöntä ja mukavaa aikaa lasten kanssa kotona, että ehkä siinä stressittömyydessä joku vinha perä on...:)

Mä oon tehny kolme testiä joista yksi oli susikappale (ei tullu ees C näyttöön mitää) ja kaksi muuta on ollu plussia.

Meillä on poika ennestään ja syntyny 03/14. Ja ollaan naimisissa.

Varhaisultraan en taida mennä, meillä täällä ainaki viimeks sai joka lääkärikäynneillä ultrauksen, ni en nää sitä tarpeellisena.

Vaunut meillä on ennestään, mutta nyt mietin pitäiskö ostaa tuplat, kun esikoinen on kuitenki vielä niin pieni sillon. Vai meenkö niin että esikoinen vaunus ja vauva liimaa vai toisinpäin, en tiiä. Täytyy miettiä.

Nimeä en oo vielä miettiny, täytyy alkaa kalenteria tutkii.

Oon kotona hoitamas esikoista nyt. Vakipaikkaa ei oo. Koulutukseltani olen kutoja ja lähihoitaja.

Mua pelottaa, jos sielä onki useampi ku nyt tein niin varhain jo plussan verrattuna esikoisen plussaus aikaan.

Itse oon muuten laittanut kaikki vauvatarvikkeet ja -vaatteet eteenpäin, kun lapsiluvun piti olla täysi! :D Yhdistelmävaunut kyllä ovat vielä varastossa, kun en ole saanut niitä myytyä ja turvakaukalo on vielä reissuissa kuopuksella ollut käytössä. Ollaan lähdössä parin kuukauden kuluttua kaukomatkalle, toivottavasti silloin olisi jo mahdollinen pahoinvointi hellittänyt.

Just olen alesta ostanut hirveästi uusia vaatteita töihin paluuta ajatellen ja näinköhän käy, etteivät kohta mitkään mahdu päälle! :D Noh, tavoitevaatteiksi sitten raskauden jälkeiseen elämään..

Niin ja tuo vaunuasia... Riittäisiköhän seisomalauta 2,5-vuotiaalle, vai onko pakko harkita tuplia? Koiralenkkien kannalta olisi ehdottomasti parempi vaihtoehto tuplat, hmmm!

MiM3, mulla myös vaunuasia pohdinnassa. Esikoinen täyttää kaks syyskuussa. Kantoliina-vaunu-yhdistelmällä pärjää varmaan lyhyet matkat. Lenkkeilyä ajatellen oon meinannut alkaa kyttäillä tori.fi:stä käytettyjä tuplia. Uusia en raaski ostaa.

Onko kukaan muu havainnut näin varhaisessa vaiheessa vatsan pömpöttämistä? Mulla siis jäänyt kahdesta raskaudesta sellainen löysä pömppis, mutta nyt se tuntuu pullahtaneen ulos entisestään :O Nyt vasta 4+3, joten olisko tämä turvotusta sitten? :D Kiva kiva jos pitää tiukempaa paitaa niin kaikkihan sen jo huomaa. Meen pitkästä aikaa töihin ens viikolla tuuraamaan, joten täytyy valita löysä paita tai laittaa jotkut vatsaa pienentävät alushousut, kun en halua vielä töissä raskaudesta ilmoittaa. Sijaisuuksia aion tehdä niin pitkälle kuin äitiysloma alkaa/olot antaa myöten :)

Joo mulla kans mahassa kaamia turvotus/pömppis, vaikka siis ei painosta kyse...ihan semmonen olo, että en kauvaa omiin housuihin mahu..onneksi viime raskaudesta oon säilyttäny housuihin kiinnitettävän lisäkappaleen :D

Me aiotaan yrittää pärjätä pelkällä seisomalaudalla, vaikka esikoinen on syyskuussa vasta 1v 10kk eikä vieläkään kävele askeltakaan. Manduca meillä on myös ja sitä tulee varmasti käytettyä paljon. Tuplia en halua, kun niiden kanssa on kömpelöä kulkea eikä niiden säilytyskään ole meillä ihan yksinkertaisinta.

Nyt alkaa täälläkin olemaan joa aavistuksen luottavaisempi olo. Tänä aamuna oli pakko tehdä vielä yksi CB:n digitesti ja ruutuun pärähti 3+. Aiemmassa keskenmenneessä se pysyi 1-2 ja meni siis kesken rv 6+3.

Josko sitä pikkuhiljaa uskaltaisi soitella neuvola aikaa ja miettiä alkuraskauden ultraa!

Apuva te mietitte jo vaunuja ja mää vasta sopeudun ajatukseen :D No enköhän mäkin sit aikanaan ala hömpöttään :) Huomenn Pitäis mennä taas töihin kokeileen ja viikonloppu vielä päälle. Yököttää jo valmiiksi Se aamuherääminen! Meillä ei kauheesti oo mitän vauvatavaroita jäljellä, myin pois kun ei silloin vielä osannut ajatellakaan kakkosta. Esikoiselta tietenkin säästetty kaikki tärkeimmät vaatteet Ym mut ne saakin pysyä säästössä. Mut toisaalta sit kiva ruveta uudelleen kerään tavaroita, kierrellä kirppareita Ym. Aikanaan sitten :)

Niin no eihän täs vielä varsinaisesti mikään kiire ole :grin

Täällä yksi plussannut ilmoittautuu! Toissapäivänä tuli plussa ja eilen digi näytti 2-3. Vau:n laskurin mukaan laskettu aika olisi 13.9.
Tämä on meidän toinen ja esikoinen (poika) on pian 10kk. Ehkäisy jätettiin pois kesäkuussa. Tämä on aivan täysin erillainen raskaus kuin esikoisen odotus. Väsymys alkoi n. viikko sitten ja voisin vain nukkua. Tällä hetkellä on hirveä himo lettuihin! Viimeksi himot alkoivat pari kk plussan jälkeen. Viimeks ei ollut ollenkaan pahoinvointia ja nyt tulee sellaisia pahaolo aaltoja. Oksentaminen ei ole ollut kaukana. Ihanaa liittyä mukaan syyskuisiin <3ImageUploadedByVau Foorumi1420719652.118179.jpg

Takaisin