Tammikuun turinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miuk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onnea kaikille uusille.

Jos kielletyt asiat kiinnostaa, niin mulle voi vaikka laittaa viestiä..

Heippa kaikille!
Siirryn tänne tuolta kuumeilijoiden puolelta :) ikää 22 vuotta, esikoista odotellaan ja kovasti toivottu on<3
Syyskuussa ollut KU kummittelee mielessä, mutta yritän nyt nauttia tästä raskaudesta. Eipä viimeksikään tuo pelkääminen mitään auttanut. Ehkä tää pelko hiukan helpottaa kun päästään ton rv 8 yli, jolloin viimeksi todettiin KU ja jouduin keskeytykseen.
Yritän nyt hiukan päästö mukaan teiän juttuihin ja lueskella! Muakin kiinnostaisi tuo kielletty juttu, toukokuisissa meillä silloin tuo oli perustettu ja sieltä sai kyllä ihanaa tukea! :) silloin joku laittoi kaikille yksityisviestiä ja sitö kautta hommaa hoidettiin..
Mutta foorumiltakaan en oo katoamassa :)

Onnea plussasta Vauvahaaveilija :) Toivotaan, että teillä menee kaikki nyt just niinkuin kuuluu! Kuulun itsekin kohdunulkoisen riskiryhmään niin uteliaisuuttani kyselen että oliko sulla mitään raskauteen/kohdunulkoiseen liittyviä oireita silloin syyskuussa? Miten sulla selvisi se, että oli KU ja miten se sitten keskeytettiin?

Kiitos heppunen! :) aloin epäilemään tuolloin että kaikki ei ole hyvin kun raskausoireet vähenivät rv 6 mennessä lähes kokonaan.. Sitten nivusissa tuntui kovaa kipua jonka ajattelin kuuluvan normaali raskauteen, olen sen päätellyt nyt myöhemmin ettei tainnut ihan normaalia olla.. En pystynyt olemaan missään asennossa ilman että koski. Sitten rv 7 alkoi tiputtelemaan verta, soitin neuvolaan jossa rauhoitettiin että normaalia tuo on. Kuitenkin varasin yksityiselle ajan varhaisultraan jossa selvisi että kaikki ei kunnossa. Siitä sitten kiireisellä lähetteellä sairaalaan, hcg mittaukset + ultra ja sama seuraavana päivänä. Sain hoitona metotreksaatti piikin lihakseen joka aloitti supistelut kotona ja raskauden tuhoamisen.. Noin viikon kuluttua tästä kipujen saattelemana sikiö tuli ulos :( tämän jälkeen sain vielä kohtutulehduksen. Hcg sekä ultra kontrollit jatkuivat vielä 2 kk tämän jälkeen. En todellakaan toivo että kukaan joutuu ikinä kokemaan samaa !<3 huh tulipa pitkä tarina toivottavasti saat tosta jotain vastausta kysymyksiisi :)

Kiitos Vauvahaaveilija vastauksesta! Kuulostaa kyllä todella kurjalta tuo kokemuksesi, toivottavasti en joudu kokemaan samaa eikä kukaan muukaan meistä! Pelottaa vaan se, kun ei ole tosiaan ollut minkäänlaisia raskausoireita vielä. Nyt vaan sormet ja varpaat ristiin ja luotetaan siihen parhaimpaan, syyskuussa meillä on pienet lapset sylissä! :smug:

Tervetuloa kaikille uusille plussanneille miunki puolesta! Täällä odotellaan pahoinvoinnin alkamista ja närästys on nostellut jo paljon päätään tänään.

Minuu pelottaa se, että en osaa edes ottaa tuota keskenmenon mahdollisuutta ollenkaan huomioon ja sitten romahan täysin, jos jotain sattuu. Toisaalta varhaisultraan on enää 9 päivää, joten kaikki selvinnee johonkin suuntaan jo silloin. Jännitittekö muut esikoisen kansssa keskenmenoa? Mie olin ihan yllättyny, että se on niinkin yleistä. Täälläkin niin monella on kokemusta. Myös useammalla ollu lähipiirissäkin... Onko kenellään tietoa tai diagnoosia, mistä nämä km:t ja ku:t johtuvat? Voiko omia riskejään kartoittaa jotenki? Täällä siis taas keltanokka kyselee ... kun ei vielä siskon ja äidin kanssa voi asiasta keskustella :D

Sehän on niin yksilöllistä ettei oireettomuus mitään merkkaa! :) nyt yrität olla stressaamatta ja ollaan syyskuussa onnellisesti nyytit sylissä :)
Sen tuosta kokemuksesta opin, että nyt nautin jokaisesta päivästä minkä saan tässä raskauden onnen kuplassa viettää. :grin Koska ei se murehtiminen yhtään mitään kuitenkaan auta.

myky, mä jännitin kyllä esikoisenkin kanssa, että jos menee kesken. Just siks, kun tiesin miten yleisiä alkuraskauden keskenmenot on. Kyllähän se nytkin välillä käy mielessä. Meillä keskenmeno oli myöhäinen, eli vasta viikolla 18 ja musta ja sikiöstä tutkittiin kaikki mahdollinen syyn selvittämiseksi. Mysteeriksi jäi, kuten kuulemma monissa tapauksissa.

70% alkaneista raskauksista menee kesken mut suurin osa jää huomaamatta kun tapahtuu niin varhain. Ne jotka jatkuu pidemmälle niin niistä tuulimunia on 10-15%. Sit kun ultrassa on löydetty syke ym. oleellinen niin keskenmenon mahdollisuus on sen jälkeen aika olematon.

kiitti mame, nyt sitte vaan odotellaan ens viikon perjantaita ja varhaisultraa

Eipä mitään :) Luin eilen suomalaista vauvakirjaa ja siinä sanottiin näin:"Perinteisesti on sanottu, että keskenmenoriski pienenee 12 raskausviikon jälkeen. Tämä raja on peräisin entisajoilta, jolloin ultraäänilaitteita ei ollut yleisesti käytössä. Helpottava tieto on, että jos raskausviikon 7 jälkeen ultrassa nähdään raskausviikkoja vastaava sikiö, ruskuaispussi ja syke, keskenmenoriski on sen jälkeen enää 0,5%

Näkeekö muuten tuolta omista tiedoista jostain paljonko on tänne syyskuisiin kirjoitellut? :) tipahdin jo laskuista et paljonko puuttuu et pääsisi tonne salaiseen ryhmään mukaan.. :D

Mä en muistaakseni osannut esikoisen aikaan murehtia keskenmenosta tai tuulimunasta. En murehtinut edes toista odottaessa. Nyt kolmannen kohdalla huomasin pelkääväni jotain olevan vialla, kun yksi raskaustesti näytti negatiivista vaikka pari päivää ennen olin saanut plussan. Nyt kuitenkin toisella testillä varmistaessa uskallan luottaa, että ehkä kaikki onkin hyvin :)

Ainakin kun menee tonne foorumien etusivulle niin sillon oikeelle tulee näkyviin omat tiedot mistä näkee viestien määrän.

Vauvahaaveilia: mulla ainaki on tuolla oikeessa ylanurkassa mun nimi, jos sita painaa tulee "ikkuna" missa kaiken mailman hommia omaan tiliin. Sielta valitsin 'your content' vaihtoehdon ja siella kaikki viestit mita oon kirjottanu. Siita sitte laskin montako on tullu rustattua :)
Toivottavasti autto ;)

Niin ja edelliseen viestiin lisätäkseni mä en esikoista odottaessa edes tiennyt kunnolla mikä on tuulimuna. Ihmettelin vaan, kun ultratessa sanottiin että tarkistetaan onko tuulimuna. Mä olin vaan et niin mikä se on :)

Takaisin