Tammikuun turinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miuk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Niihin oviskipuihinkaan ei oo luottamista koska niitä voi olla ennen ovista, sen aikana tai jälkeen. Eri ihmisillä eri tavalla.

Omalla kohdalla näitä kipuja on luomukierroissa ollut aika varmasti ennen ovulaatiota kun munasolu on kasvanut, koska vasta niiden jälkeen Lima on muuttunut hedelmälliseksi ja on tehnyt mieli humpata.

Lääkkeellisissä kierrossa kun munasolu on irrotettu piikillä on kivut tulleet vasta ovulaatiohetkellä.

Muokattu viimeksi:
ja jos on tosi epäsäännöllinen kierto ni oviskipu ja menkkakipu tuntuu hyvin samanlaisilta...

Se on totta. Mulla kivut oli aika reippaat muutaman tunnin yleensa n 10-12 vrk ennen seuraavia menkkoja, siksi kuvittelin etta olisi ovikseen liittyvia. Mulla kylla suht tarkka kierto, pari kertaa tan yrityksen aikana oli yli 28kp mut muuten aika tarkasti 26-28. Ja mulla onnekkaana ei pahemmin kipuja ole menkoista, pari paivaa etukateen vahan vatsaa "sarkee" mut siinapa se.

Toiki on tosi jännä miten eritavalla me kaikki toimitaan. Itellä menkkakipu alkaa vaan hetki ennen vuotoa ja kestää ekan vuotopäivän... siksi tiesin olevan raskaana jo viikko enne plussaa, ku tuli samanoloiset kivut muttei vuotoa. Olen ite itteni raskaustesti :D

Mie ihan mielellään kirjoittelen täälläkin mutta haluaisin kirjoitella siellä toisessakin paikassa. Sinne vaan ei näköjään oo niin helppo päästä :D

Onko kellään muulla ollut alussa jännää pelkoa siitä että tuleeko ne menkat / meneekö kesken? Mä oon niin tottunut siihen punaiseen väriin pöksyissä että joka kerta kun lorahtaa valkovuotoa niin säikähdän.. vessassa kun varmistan niin onnellisuus täyttää sydämen kun ei ole mitään <3 ainoastaan hitokseen vv:tä.. Plussasin kuitenki jo 3+2 niin joutuu piinailemaan tavallaan sinne 4+1 vähintään saakka.. Tissit on sairaan kipeät, lämpö 36.1 ja maha on jotenkin arkana, tuntuu menkkamaisia kramppeja jo useamman päivän ajan, tarkalleen melkein viikon ajan jo.. juilii tuolta alapäästä :)

Kiivimama, kyllä täälläki aluks säikähti valkovuotoa, nyt jotenki rauhottanu itsensä :D

Mulla tulee edelleen säikähdys niillä kerroilla, kun valkovuotoa tulee kunnolla. Sitten saa huokaista helpotuksesta vessassa :)

Niin, millä viikolla olet Nelroni? Mä koitan myös rauhoitella itseäni mutta päähän pujahtaa päivän aikana muutamia kertoja että mitä jos.. koska niin kauan ollaan tätä toivottu, melkein 2 vuotta yritettiin saada vauvaa aluilleen ja vaikka ollaan nuoria ja "perus" terveitä ihmisiä niin ei tullut kuin korkeintaan epämääräisiä haamuja kahdesti tuon yrityksen aikana ja tietty aina ne menkat.

Mulla taas runsasta valkkari ollu aina, nii en oikein osaa tota ihmetellä. Mut se mikä itellä oli myös, oli monta päivää tunne siitä että kohta alkaa menkat, mut nyt kokemuksesta voi sanoa, että ei ne aina alakkaa vaikka kramppaa ;)

Kuulostaa tutulta kiivi! Mulla ei enää valkkaria lorahtele, mutta joka kerta vessassa tulee katsottua, että ei kai vaan tuu verta. Ja ainakin ekassa raskaudessa se jatku synnytykseen asti.

Mulla oli kans aika runsaasti valkkaria viime raskaudessa ja kerran jo olinkin varma et nyt meni kesken, mut ei ollu onneks mitään. Nyt ei viel onneks oo ollu mitään sellasta, mut kyl silti tulee joka vessa reissu tarkistettua.

Kiivimami, mulla on ihan sama juttu, varsinkin esikoisesta oli runsas valkovuoto ja paniikki onko se verta, nyt ei oo kylläkään niin paljoa vv:tä.. Kyllä se murehtiminen sitten ajan kanssa alkaa helpottaa, viimeistään kun alkaa tuntea liikkeet (tai sitten alkaa murehtia niitä..) :wideyed:

Onko teillä, joilla useampi lapsi, niin kipeämpi ovulaatio nykyään mitä ennen lapsia? Mulla on siis nykyään ihan älyttömät ovulaatiokivut, yhden päivän niin kipeä vatsa, että joudun aina ottaa särkylääkettä sitä varten, sit taas menkkakipuja ei ole ollenkaan. Outoa..Toisaalta voi varmaan johtua nuo kivut siitä munasolujen keräyksestäkin... Olikos tässä ketjussa muuten ketään muita, joilla hoidoilla saanut vauva alkunsa? :)

Mulla siis aikaisemmin kaksi lasta 3.v ja 1.v molempien jälkeen oon saanu keskenmenon. Ekan keskenmenon jälkeen meni melkein vuos ennen kuin raskauduin uudestaan, nyt ei menny kuin yks kierto.

Tai siis tietty toivon ettei tässä nyt moneen kuukauteen tarvitsisi ovulaatiokivuista kärsiä! :D

Mie ihan mielellään kirjoittelen täälläkin mutta haluaisin kirjoitella siellä toisessakin paikassa. Sinne vaan ei näköjään oo niin helppo päästä :D

Mulla vähän sama. Ihan kiva tännekin on kirjoittaa, mutta ei vaan niin henkilökohtaisia asioita viitti kun kuka vaan täällä voi käydä lukee :/

Leppis, mulla alko oviskipuja olla vasta esikon syntymän jälkeen. Keskenmenneen raskauden jälkeen kivut muuttui vielä kovemmiksi, eli mulla ainakin raskaudet vaikuttaneet ovistuntemuksiin. :)

Mua taas ei häiritse yhtään se, että kuka vaan pääsee lukemaan näitä juttuja. Jos joku mut mun jutuista tunnistaa, niin se on sit jo aikamoinen sattuma. :) Sinne toiseen paikkaan en taas halua just siksi, että haluan pysyä anonyyminä.

Takaisin