Tammikuun turinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miuk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mun pitäis tiistaina lähteä seisovaan pöytään syömään, kun juhlitaan vaarin 80-vuotis päivää.. Just katselin ruokalistaa, niin aika heikolta näyttää :D Kaloja oli vaikka kuinka - tällä hetkellä sen haju saa voimaan pahoin ja eipä edes kaikkia kaloja saa kai syödä. Ja muuten listalla oli vähän epäilyttäviä juttuja.. Vähän rajoittunut ruokavalio, niin ei tuu hyvään saumaan :D

Multa sais takavarikoida netin. Tuli tilattua vauva ja kaksplus lehdet. Ku halvalla sai ja mukavat lahjaksi sai kaupan päälle. :smiley-bounce015

Mitäs sieltä sai kaupan päälle? Mä sorruin ostaa irtonumerot tossa muutama päivä sitten, mutta en sentäs tilannut vielä. Aikanaan kyllä, ainakin toisen :)

Vauvasta Sai valkkaa kehykset, unipussin ja -rätin tai Pussilakanasetin

Muokattu viimeksi:
Ihan liikaa niitä syömisiä ei kannata stressata! :) pienissä määrin voi syödä ihan mitä vaan. Ite vedin juustoja ja maksaa viime raskaudessa, ja normaalisti vihaan maksaa :D kerran söin sitä lounaaksi. Toki vakuumipakattuja kannattaa välttää mutta tuoreet kalat on kaikki ihan ok! Vaaleat järvikalat toki muistaen elohopeapitoisuuksistaan. Mutta esimerkiksi kotimainen tuoreesta lihasta tehty pihvi on ihan fine syödä medikkana! Suomessa ollaan turhan hysteerisiä noissa rajoituksissa. Kaikki mitä vetää älyttömissä määrin kaksin käsin on pahasta. Toki asia erikseen on se maistuuko mikään ja just tolleen että jos buffassa yks asia ällöttää niin eipä siinä sitten muutakaan tee mieli :D :D

Mä oon kyllä ollut tarkka syömisten kanssa. Itse ajattelen niin, että suositukset välttää tiettyjä ruokia on olemassa syystä. Enkä halua riskeerata, että saisin esim. listeriabakteerin ja raskaus menis kesken. Hysteerinen en missään nimessä ole, mutta tarkka.

Oon ollu päänvaiva neuvolassa kun teen aina oman pääni mukaan. Synnärilläkin kätilö nauro kun sanoin etten halua epiä sen takia että se sattuu :D :D tyrkytti monesti ja tuumas että noi supistuksethan ei sit varmaan näköjään satu yhtään ku imin ilokaasua hullunkiilto silmissä ja rusensin miehen kättä samalla :D ite suosin puhtaita laadukkaita raaka-aineita ja kahden kokin perheenä meillä arvostetaan hyvin tehtyä ruokaa. Perus kotiruokaa mutta ei käytetä mitään valmista eikä puolivalmista. Ja tottahan mie tutkin ja perehdyn asioihin ennenkuin teen päätöksiä miten haluan itse asian tehdä :)

Mä teen myös kaikki ruuat itse, joskus äärimmäisen harvoin käytetään eineksiä/puolivalmiita. Tykkään ruuanlaitosta ja just siitä, että tietää mitä syö. :)

Eikä tarkoitukseni missään nimessä ole arvostella niitä jotka haluavat valmisteita käyttää! :) jokaisen oma asia. Monesti saa sontaa niskaansa jo siitä että ei syötä lapselleen valmiita pilttejä vaan tekee itse. Paisti marja- ja hedelmäsoseet meillä tulee bonalta :D täällä kaupoissa on niin surkea hedelmävalikoima että suurin osa on mätiä tai aivan raakoja eikö miun hermot kestä odottaa kypsymistä :D sillä sonnan saamisella tarkoitan että heti luullaan että yrittää olla parempi ihminen kun tekee sosetta itse lapselleen. Tässäkin asiassa jokainen saa tehdä juuri niinkuin haluaa :) katsotaan sitten syksyllä kuka meidän perheessä vetelee pilttiä kun äitiä vähän väsyttää :D

Hei mitä mieltä olette pellavansiemenistä kiellettyjen aineiden listalla? Mikä olisi määrä minkä uskaltaisi syödä? Aika monessa valmiissa "paremmassa" leivässä on pellavansiemeniä ja mun lemppari sämpyläjauhoissa myös :sad001

Jos leivässä on muutama jyvä niin ei se haittaa.. mutta ei kannata varsinaisesti syödä, esim suolta toimittamaan.. Kadmiumiako niissä oli, aika myrkky.Varsinkin rouheesta imeytyy haitta-aineet hyvin.

Hei kaikki syyskuulaiset :)
Täällä olisi nyt myös liitytty tänne ja 8kk varmaan tulee nyt enempi ja vähempi kirjoiteltua :p
Epätodellinen olo kyllä edelleen...
Eniten mua nyt jännittää, että toiv. pahoinvointi pysyy poissa, koska ulkomaille lähtö olisi vkolla 9 :rolleyes: Esikosta ei pahoinvointia kyllä ollut ollenkaan :p
Neuvolakin pitäisi alka varaamaan ja varhaisutra-aika :) :) :)

Nuihin ruokiin kommentoin myös....maalaisjärki aina käyttöön :) mutta vakuumipakattuja itse en raskauden aikana syönyt ollenkaan, ainoastaan kotiruokaa :p

Onko kellään vielä 30pv foorumin jäsenyyttä ja 30 viestiä tänne täynnä? Mä laitoin just salaryhmäpyynnön ja olinki ensimmäinen :D

Takaisin