Tammikuun turinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miuk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Niin täälläkin kyllä. Itseä jännittää kaikki ja toinen on tyynen rauhallisena liikenteessä. Ehkä se on tuommonen järjen ääni tässä..

Aattelin tänään soittaa neuvolaan ajan. Mitä siellä ekassa tehdään? Joku esitietolomake oli ainakin kaupungin sivuilla.

Näkeekö sen kätevästi jostain monta viestiä on kirjottanut tänne? Olenhan minä foorumille kirjotellut ja jäsenenä ollut jo monta kuukautta, mutta lasketun ryhmään en tiedä monta olen kirjoittanut. Vois ehkä kokeilla päästä sinne salaryhmään jo.

Olen huomannut saman monessakin jutussa. Äitiyslomalla on aikaa, niin sitten kun sen käyttää johonkin järkevään ja erehtyy mainitsemaan siitä ihan kuulumistenomaisesti niin heti on jonkun mielestä ihan hippi tai pätee jollain (oli kyse sitten ruuasta, lenkkeilystä, kestovaipoista tai askartelusta/tuunaamisesta). Me tehtiin pääruokasoseet itse, hedelmä- ja marjasoseet suurimmaksi osaksi kaupasta valmiina. En jaksaisi maksaa lähes euroa/yli euroa pienestä määrästä vauvansosetta, josta vauva saattaa maistaa lusikallisen ja päättää ettei nyt ollutkaan niin nälkäinen. Myös ne lasipurkit ärsyttää, niitä kertyy älyttömästi jo pelkistä hedelmäsoseistakin, ja joka paikka tursuilee niitä jos ei muista käydä viemässä sitä niiden kierrätyskassia joku kerta. Jollakin voi toimia hyvin se kaupanruokien käyttö, eikä minulla ole mitään ongelmaa sen kanssa.

Näinpä!! Eikä meillä edes tykätä niistä sosepurkeista muuta kuin hedelmien ja marjojen osalta. Hippin kasvis-lihasosetta oon yrittänyt reissun päällä pariin kertaan antaa tuloksetta :D ei maistu..

Ekassa neuvolassa otetaan pissanäyte, joissakin paikoissa hemoglobiini ja sit pituus ja paino ja just kysellään vähän elämäntavoista. Polttaako, juoko, miten syö ja liikkuu ja noin ylipäätään miten parisuhde voi. Parisuhdetta meillä ainakin ns "tarkkaillaan" pitkin neuvolaa :) kysellään ja kuulostellaan.

Täällä tuli tänä aamuna digiin 3+ Ihanaa, nyt on jo vähän varmempi ja helpottuneempi olo ❤️

Mulle tuli esikoisesta kans vauvalehti, nyt en ehkä tilaa mitään, ostan vaikka irtonumeroita vaan

Miksei mun hymiöt näy tuossa viestissä!? Niin mähän vasta just liityin eli kestää vielä se kuukausi et pääsen sinne suljettuun :)

Jes kuudes viikko tärähti käyntiin. Alaselkää juilii vieläkin. Ehkä se johtuu liiallisesta makaamisesta.

Täällä vaikuttaa olevan monta toista lasta odottavaa. Millainen ikäero lapsillenne tulee?

Meillä esikoinen täyttää juuri vuoden. Eli ikäeroa 1v ja 8 kk noin:)

Meillä esikoinen täyttää syyskuussa sitten 3v 3kk :) että isohko ikäero sinänsä mitä monilla muilla täällä...

Heissulivei, täällä taas yksi uusi odottaja ilmoittautuu! Vähän aikaa piti sulatella ajatusta ja lukea näitä juttuja täältä ennenkuin uskaltaiduin mukaan :) Tällä hetkellä laskujen mukaan rv 5+4.

Onks muilla tullu pahoinvointia yöaikaan? Mä oon hämmästelly näitä aamuja kun kaikki on ok, mutta ootas kun tulee puoliyö, sit ei paljon nukuta.

Äsken soitin lapsettomuuspolille että plussa tuli (tärppäsi toisella inseminaatiohoidolla), ja sieltä kerrottiin että pääsen kaupungin varhaisraskauden ultraan parin viikon päästä kattomaan onko pikkuisella kaikki hyvin :) eka neuvola- aikakin osuu sille viikolle.

Meillä esikoinen tulee marraskuussa 3 vuotta eli ikäeroa tulee 2v 10 kk noin :) Vaipoista täytyisi nyt sitä ennen päästä eroon ja saada yöt sujumaan omassa sängyssä :wink

Takaisin