Tammikuun turinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miuk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Moi!

Täällä yksi odottaja lisää :) plussasin joulun jälkeen vasta 28.12, en uskaltanut tehdä testiä aiemmin, vaikka kuukautiset olisi pitänyt alkaa jo jouluaattona :D Laskettuaika on siis 2.9.2015.

Odotan toista lasta. Meillä on kotona vielä pieni 6kk tyttönen. Ikäeroa näille kahdelle tulee 1v2kk. Kiirettä siis pitää ja en ihan päivittäin tänne ehdi kuulumisia varmaan lukemaan, mutta kiva olla mukana vaihtamassa kuulumisia. :)

Tällä hetkellä mä olen vielä melko oireeton. Ekassa raskaudessa pahonvointi alkoi just näillä viikoilla (6) ja pahimmilllaan oli siinä 8-9 viikoilla. Jännityksellä siis odotan, mitä tuleman pitää!

Tsemppiä kaikille pahoinvoinnin aknssa kamppaileville!

Niin ja vielä jos joku osaisi muo neuvoa mistä saan tommosen janan raskaudesta tonne alas. Mulla on siellä vanha. Edelisestä raskaudesta :D Mutta olis kiva tehdä uusi ja enhän mä muista mistä se tehdään :)

Vielä reilu 100 km matkaa kotiin. Laukussa kuumottaa pregcheckin liuskatestit. Toisen teen tänään ja toisen aamulla. Hullua, jep, mut pakko nähdä miten on plussa vahvistunut viikossa. :P

Meidän ei esikoisen jäljiltä tartte ostaa oikeestaan mitään kun oon kaiken säästänyt siinä toivossa että joskus vielä toinenkin lapsi saadaan. Sisaruslauta vaunuihin on ainut sellanen tavara mikä tarvitaan. Vaippoja ym. kulutustavaraa sitten vaan lisäksi. Ja aika vähän sitä loppupeleissä tartteekaan.

Jee lisaa porukkaa!!! Onnea plussista!

Taalla aklotys nostanu paataan, ei onneks viela pahasti mutta. Samoin taitaa flunssaa pukata, kaikki paikat sarkee ja jaksamaton olo :( Huomenna pitas jaksaa kisoihin lahtea ku tamma juoksee...

Mita te teette tyoks? Meilla maatila jossa mun homma on hevoset, mies lypsaa n 50 lehmaa ja ratsastaa noi mun taykkarit. Pienta hevos kasvatusta harrastan, yksi varsa tulossa tana vuonna. Lampaita loytyy myos.

Mä oon terveydenhoitaja (ja sairaanhoitaja). Jäin melkein heti valmistumisen jälkeen äitiyslomalle, nyt oon hoitovapaalla siihen asti et taas alkaa äitiysloma. Ei oo vakkaripaikkaa mihin palata, mutta keikkaluonteisesti käyn tekemässä sh-hommia kuntoutusosastolla. :)

Mä oon geronomi, mutta tällä hetkellä teen perus lähihoitajan hommia yhdes 16 asukkaan vanhustenpalvelu yksikössä.

Äitiyslomalla tein yliopistossa kasvatustieteen perusopinnot ja nyt aloitan avoimessa amkissa yhden yamkin kurssin kun haluan käydä sosiaalialan yamkin että pääsen sit ammatillisten aineiden opekouluun ja sit joskus sosiaali- ja hoitoalan opeksi.

Viime keväänä jo hain tonne yamkiin mut muilla hakijoilla oli niin paljon enempi työkokemusta etten sitten olisi päässyt vaikka olisin valintakokeesta saanut täydet pisteet. Uus yritys nyt tänä keväänä sitten.

Itse teen tällä hetkellä henkilökohtaisen avustajan töitä. Yksi ongelmallinen asiakas on - super allerginen, jonka luo ei voi viedä eväitä tms. Ja siellä tehdää 6h vuoroja.

Koulutukselta olen liikuntaneuvoja :)

Mulla on fyysisesti todella rauhallinen toimistotyö ja viimeksi ainakin olin loppuun asti töissä ilman sairaslomia. Välillä pääsee kävelemään tuotannon puolelle ja tuota kävelyä ajattelin kyllä harrastaa tunnin välein heti alkuraskaudesta asti. Sitähän se lääkäri sillon viime raskauden varhaisultrassa neuvoi, että kohdussa pääsee veri kiertämään paremmin ku jalottelee usein.

aBu, ei kai se nyt ihan kaikelle voi olla allerginen, kai se itsekin jotain syö? Kyllä työhön kun työhön kuuluu inhimilliset ruokailu- ja vessatauot, eikä kukaan voi keiltää kokonaan syömästä.

Pregcheckeistä toinen testi oli viallinen, se "imutyyny" osittain irti, eikä siihen tullu yhtään viivaa, jotain punaista sotkua vaan. Multa löyty yks rfsu:n liuskatesti, tein sen ja säästin toisen (toivottavasti toimivan) pregcheckin huomisaamuks. Mut joo, tohon rfsu:n testiin pamahti paljon vahvempi viiva ku sillon 4+1. <3

Muutama ruoka-aine on sopivien listalla, mutta ei mukanaan voi tuoda. Voi tulla bakteereja yms. Ja siis ei siinä normaalisti ongelmaa ole- aamulla syö kunnolla ja iltapäivällä uudelleen. Mutta nyt tarviis vähän tasaisemmin ehkä..

Mua rupes tänään mietityttään toden teolla, että miten töissä saa peitettyä mahdollisen masun kasvun ja niinpä tein äsken Ellokselle tilauksen sellasista yläosista, jotka malliltaan kenties kätkeviä.

Mulla on esikoisen raskauden jäljiltä jäänyt maha vähän pömpöksi ja olen tässä vuosien mittaan saanut ärsyttäviä kommentointeja, jotka olettaneet mun olevan raskaana. Vaikka olen normaalipainoinen. Mut se pömppö ja vähä huono ryhti kai tekee sen. Mutta nyt kun se on totta, niin tahtois pitää asian omana tietona ainakin sen ekan kolmanneksen. Eli helmikuun loppuun saakka kutakuinkin.

Mä en taida pystyä peittään millään kun meillä on aika ihonmyötäset työpaidat....näkyy kyllä Heti jos maha alkaa kasvaa

Tervetuloa Tapiirinen! Ihanaa kun saatiin remmiin joku jolla sama tilanne kun meillä :) eli 6kk poika löytyy ennestään ja meillä on vielä sama laskettu aika! Huippua! Mie kuolen tähän paleluun :( aivan järkkyä. Istun parhaillaan kaks villapaitaa päällekkäin sohvan nurkassa peiton alla :D

Muistan kans viimeksi käyttäneeni kaikki mahdolliset piilottavat mutta siistit työvaatteet ja ideat alkoi jo loppua siinä pari päivää ennen kun kerroin pomolle ja muille. Jos tällä kertaa tosiaan pömpähtää jo ennemmin niin pakko siellä on varmaan kertoa aikaisemmin. Tympeää tämä salailu muutenkin. Jännittää nähdä kavereitakaan kun moni on semmonen joka saattaa suoraankin kysellä että koskas toinen lapsi...

Minä kanssa fyysisesti ei rasittavasta toimistotyössä. Henkisesti alkaakin sitten vuoden rankin aika töissä. Tai itse asiassa palaan hoitovapaalta töihin ensi viikolla. Kiva, kiva jos paha olo alkaa samalla. Edellisessä raskaudessa oli muuten vähän huono sauma töissä kertoa tulevasta perheenlisäyksestä joten peittelen kanssa vaatteilla. 22vkolla oli sitten pakko tunnustaa. Sulla vasta mielenkiintoiselta kuulostaa DarMimosa, tsemppiä kisoihin ja toivottavasti äklö olo ei pahene.

Takaisin