Tammikuun turinat

Nyt kun vauvaihme taas nukkuukin öisin neljän tai viiden tunnin pätkiään, niin minä aina välillä säpsähtelen hereille. Ja aina herään siihen, että peitto tai mies jotenkin osuu kiinni kylkeeni ja herätessäni ajattelen vauvan olevan putoamassa. Joskus nukkumaan mennessä ajattelen, että haluaisin vauvelin mukaani nukkumaan, mutta eihän sitä voi omasta sängystään viedä pois. Eikä siitä unesta yhdessä kuitenkaan tulisi mitään: vauva potkisi ja mätkisi mua unissaan hereille jatkuvasti ja itse heräisin puutuneena huonosta nukkumisasennosta. Todennäköisesti vauva myös ynisisi unissaan, mihin myös heräilisin jatkuvalla syötöllä. Ja omat heräilyni herättäisivät vauvan, jota pitäisi ruokkia - ja siinäpä sitä sitten oltaisiin!
 
Meidän hieno nukkumaan menorytmi hajosi tänä iltana, kun mies antoi jätkän nukkua vartin tirsat kasilta.. Oishan sitä voinu sinnitellä puol tuntia ni ois päässy yöunille.. Voitteko arvata, että nyt meillä ei sitten nukuta! Plah, saas nähä kuin yön käy..
 
btw.. Miten tohon alapuolelle see juttua? Siis kommentin jälkee tulee toi katkoviiva ni sen alle? :eek:
 
Tuolta ylhäältä oikeesta otat esiin vetovalikon oman nimesi alta ja valitset "Allekirjoitus." :)
 
Asiasta lentokoneeseen. Millä saatte pidettyä vauvan varpaat lämpimänä vaunuissa? Meillä varpaat on ihan jäässä kun tytön ottaa pois, muutoin on kyllä ihan lämmin. Meillä on yleensä, sukkahousut ja yhdet tai kahdet villasukat +toppatöppöset. Sitten villahuopa käärittynä jalkojen ympäri ja tietty lämpöpussi. Olen kokeillut vähentää sukkia ja lisätä sukkia, mutta aina ovat varpaat kylmät. Mika avuksi? Lämpöpulloko?
 
yritä @sukki silleen et laitat eka villasukat ja niiden päälle vasta normisukat.saattaa auttaa:wink
 
Meillä on varpaat pysyneet lämpiminä ihan pelkillä tavallisilla sukilla + toppatöppösillä. Makuupussi ja vaunukoppa ympärillä tietty. Ihmettelen kyllä, koska mun varpaat on aina jääkylmät vaikka mitä olis päällä. On tullut onneks isäänsä. :)
 
Esikolla onki sit korvatulehdus. Se jo lauantaina sano et on korva kipeenä ja näytti et oikea korva. Viel eilen illallaki ku kysy et kumpi korva ni samaa se näytti. Käytii sit tänää päivystäväl hoitajal, ni se sano et tulehdushan siellä. Nyt pitäs sit lähtee hakee antibioottia sikäli kun resepti on saapunu apteekkiin.
 
Me käytii tänään fysioterapiassa kun tyttö on koko ajan vähän mutkalla,ei se täti ollu siitä niin huolissaa mut sit ku se näki miten tyttö taittaa sen oikeeta kättä/rannetta ni sit se sano et siitä se on vähän enempi huolissaa.nyt pitää reenailla ja kahen viikon päästä uudelle fyskaa.
 
Jotenkii omituisesti kyynerpäästä ranteeseepäin taittaa olkapään yläpuolelle ja sit siitä taittaa rannetta vielä sillee et nyrkki jää sinne alle,jotenkii sillee,hirveen hankala selittää.Mies aatteli et jos tytöllä on yli liikkuva olkapää.se fyskantäti kysy multa et kävikö synnytyksen aikana jotain mut mistäs minä sen tiiän kun en tiiä koko synnytyksestä mitää ku kaikkien mielestä se meni vaan hyvin..
 
Me käytiin tänään ekkaa kertaa muskarissa poikain kanssa eikä kyllä oikein säväyttäny vaikka itse olen aika musikaalinen ja harrastan musiikkia. On se sen verran kaukanakin kun puoli tuntia menee suuntaansa ajella että taidan kotona lallatella mukulalle :smiley-bounce012 Ja eiköhän tuossa vauvauinnissa ja perhekerhossa ole tarpeeksi.
 
Voi morjens! Jutta ja puolen vuoden superdietissä oli tollane pariskunta jossa sen laihduttavan miehen vaimoke synnytti ja kun kuvattiin puolen vuoden päästä sitä miestä ja se nainen oli siinä sen vieressä ni ei ois ikinä uskonut että se on synnyttänyt! Hitsi ku sais jotenkin takasin sen aineenvaihdunnan mitä sillon kakskymppisenä oli. Nyt tuntuu et se on ihan jumahtanu paikoilleen vaik vettä juonkin paljon. Kolkytä ku kilahtaa kesällä mittariin niin se pysähtyy varmaan kokonaan. Äh. Ainiin meillä on se tsemppiketjukin näiden kilojen karistamiseen mut turinaahan tämäkin :grin
 
hmmm,millonkohan sitä ois juonu viimeks pelkkää vettä?en kyl varmaa tän viikon aikana.:eek:
Tytsy muuten sai jalkaa siihen pistokohan vieree ison,punasen ja kovan patin.:confused:
 
Mä en pysty yötäkään nukkumaan ilman et vesipullo on vieressä :grin Mies sanoo et mä juon ihan liikaa vettä mut en vähemmällä pärjää ku tulee kauheen" kuiva" olo..
 
Mä käyn yöllä kerran tai kahdesti vessassa ja samalla reissulla pakko hakee aina lasillinen vettä. Jäänyt päälle jo raskausajalta nämä tavat. Muutenkin kiskon imettäessä ihan hirveesti vettä. Janottaa tosi usein.
 
Mä oon kanssa imettäessäni tosi janoinen. Vettä tarttis juoda enemmän, harmi vaan kun nuo mehut huutelee kaapista :)
 
Huoh, jätkä kävi nukkuu ennen ysiä mutta reilun puolen tunnin päästä heräs huutamaan. Huusi ja huusi. 1,5h yritettii rauhotella ja hyssytellä, sitte meni särkylääkettä naamarii ni johan rauhottui. Nyt tais simahtaa sänkyynsä :Heartred Hampaatkohan sielä nyt taas kiukututtaa niin kamalasti, vai mistä tiedän ettei kipuile sitä kakattomuuta?
 
Mäkin kattoin kateellisena, että voi juma, ku on hyvännäkönen muija ja just melkee synnyttäny!! Vaikka oonki tasan 20v. niin silti toi vatta on löysä, ku mikä ja reenaan kumminkin aika ahkerasti. Aina ei mee vaan tasan.
 
Tänään onkin sit kokkailtu kaappiin ruokaa, pysyy tää mamma paremmin kylläisenä. Ei jää ainakaan siitä kiinni, jos meinaa energia loppua. Edelleen tulee heikko olo, jos ei pidä huolta syömisestä. Se on toi imetys aika kuluttavaa.
 
Takaisin
Top