Tammikuun turinat

onks kipua sillo ku liivit päällä? ite totesin et illal ku alkaa kipuilu rinnois ni viime yön nukuin liivit pääl tarkotuksel. pehmeät materiaalit on hyviä, ei ärsytä ihoa.
 
Suurin kipu on ilman liivejä kun ottaa pois, hetken päästä menee ohitse. Päivisin on myös välillä enemmä ja välillä vähemmän. Koskee siis rintojen sivuille. Täytyy varmaan rueta opettelemaan liivien kanssa nukkumista ja käydä ostamassa kaarituettomat liivit mitkä tukee, kun tuota rintavarustusta löytyy. :) Kiitos Gatusa Ps. Meinas äsken ruoan jälkeen nousta ylös! Yök.
 
kuulostaapi tutulta Nennnä :) mä iha uteliaisuuttani kattelin tänää netist sivuston jossa kaksosraskauksist kuvia ja muuta ni totesin et mun vatsa on samanlainen ku vastaavil viikoil monella muulla kaksosia odottaval ja ultrakuvaki mikä mulla on vastaa viikkoi. jännittää iha hirveest huominen.
itellä kans ruoka usein meinaa tulla ylös ja nyt viel ongelmana et moni ruoka tympii ja on vastenmielinen.
 
Välillä on rinnat ovat kipeät myös päivisin kun on liivit. Tavallaan särkee rintojen sivuille. Yöllä kipu tuntuu siltä että rinnat roikkuisi pitkin lattiota :D Täytyy varmaan rueta totuttelemaan nukkumista liivien kanssa kun yleensä en sitä harrasta. Kaupoillekkin kai pitäisi keretä jotta saisi omistukseen kaarituettomat liivit.
 
Nennnä kyl siihe yöl pitoon nopsaan tottuu, on sen verra helpompi olla muuten. :D Tääl on pietty useempi vko kans yötä päivää rintsikoita pääl, tosin ehtii varmaa imetysliivit kaapista jos jotkut mahtus piäle ja ruveta niihi siirtyy, välillä tahtoo nuo kaarituet rintalastaan painaa jos pyöriivät nukkuis..

Tääl onki pinna ollu kireel, isännän poika ja sen tilanne ottaa aivoon ihan todella.. Lastensuojelusta eivät oo ottanu viel ees yhteyttä.. En tiiä mitepäi täs ois, tuo poika on niin hakoteillä joka asiassa ja kyse on kasvatuksen puutteesta, ei todellakaan pojan vika.. Ai tuska että ottaa päähän tuommonen touhu! Kaikehyvän lisäks näkee, et poika ei saa kunnon kotiruokaa, meillä ollut nyt kaks vkoa ja ei taho perus kotiruoka kelvata, toisekseen ei muuta tee ku närppii ruokaasa, sen verra on saatu syömään (pitkillä pöydässä istumisilla tosin) että on pyöristyny huomattavasti jo kasvoilta ja reisistä ja muutenkin. Liho jo vkon tääl olon jälkeen näkyvästi (ja huom, siis perus 5 ruokaa sis aamupuuro, päiväruoka, välipala, iltaruoka ja iltapuuro). Eli ei voi olla kaikki kunnossa sillo ruokailun suhteen. Semmone stressi et ruskee tuhruka o täysin hävinny, mut ei auta kyl miu huonoon oloonka tää heti aamusta riekkuminen. Jospa se tästä, yrittää ottaa rauhallisesti, va ei tän apinalauman keskellä kyllä o ny mahollista.. :( Tuntuu et on ni turkasen väsynyki ku ei saa levättyy kunnol missää välis ja ei sitä hetkee kerkii sohvalle istahtaa.. Saakeli nuita miehiäki ku ei o riittävillä aivosoluilla välillä varustettu..

Kunnon antipatiat nyt tällä hetkellä, mut toivon va et kyytiläinen matkassa vielä, kerta oireetti tallel tuhruista huolimatta ja et saatas nuihi asioihi joku roti..
 
Voimia Tinttura sinne apinalauman keskelle! Ei kuulosta tilanne helpolta. Toivottavasti miehesi pojan asiat rupee järjestymään ja ruoka maistumaan. Huoh. Töihin pitäisi lähteä, kun vaan jaksais.. :( väsyttää
 

Mulla on tuota samaa kipua rinnoissa, yleensä tulee vasta illalla ja nukkuminen on vaikeaa. Aamullakin vielä vähän särkee mutta päivällä ei tunnu mitään. Mistä lie johtuu, onko ne sitten illalla niin väsyneitä päivän roikkumisesta vai mistä :D

Mua on hymyilyttänyt kovasti koko päivän ultrakäynnin takia. Paras mahdollinen alku päivälle. :) Sain vielä monta kuvaa mukaani.

Kaikille oikein hyvää viikonloppua!

 
Voimia Tintturalle sinne sekasorron keskelle! Onneksi meillä on sekasortoa lähinnä lattioilla neidin levitettyä omansa ja toisten tavarat pitkin poikin, mutta muuten ei sentään kotona juuri stressin aiheuttajia ole. Hankala tilanne teillä, toivottavasti paranee pian!

Kuulostaa ikäviltä nuo tissikivut, joista näköjään aika moni kärsii. Minulla ei ole ollut sitä vaivaa, eikä ollut edelliselläkään kerralla, kun tissit kasvoivatkin vasta maidon noustessa. Mutta voin kuvitella! Noh, itse saan varmaan kärsiä taas suonenvedoista varsinkin loppupuolella, vaikka miten söisin magnesiumia. :(

Täällä on kärsitty nyt niin ikävistä hartiajumeista ja niiden aiheuttamista päänsäryistä, ettei ole edes koneelle viitsinyt juuri tulla kirjoittamaan mitään. Inhottavaa, kun joutuu syömään niin paljon särkylääkkeitä. :( Lämmin kauratyyny auttoi aina sen verran, että työpäivästä selviytyi. Tiesin kyllä, että ainoastaan hieronnalla pääsisi tästä enää eroon, ei kipeytyneitä hartioita jumppaamalla kuntoon saa, mutta hierojalla en ole käynyt kertaakaan, ja omaa ukkokultaa saa kyllä kauan kinuta hierojaksi, vaikka miten yrittää selittää, että alkaa olla jo oikeasti tukala olo eikä siihen muu auta! Eilenkin yritin itse hieroa hartioita sellaisella koneella, auttoi hetkeksi, mutta siinä jännittyy samalla hartiat kuitenkin, joten ei ihan paras ratkaisu. Suostui tuo avokki sitten lopulta hieromaan, ja muutaman särkylääkkeen jälkeen sainkin lopulta nukuttua paremmin kuin aiemmat yöt. Jos se nyt tästä rupeaisi helpottamaan.

Ei ole ainakaan yhtään helpottanut tuo särky tähän väsytykseenkään. Jotenkin selvisin työviikosta, onneksi oli vähän lyhyempi! Noh, pitää yrittää muistaa, että asiat voisivat olla pahemminkin.
 
Täällä ollaan flunssassa, nyt rv 7+3. En mielelläni olisi halunnut kuumetta lääkitä mutta oon nyt paracetamolia pariin otteeseen ottamaan :( aamulla nappasin raskausvitamiinit naamaan veden kera ja ajattelin palata sänkyyn lepäilemään. No uni ei tullut mutta sängyssä pohdiskelin, että toivottavasti ei jää mitään pysyviä haittoja vauvalle tästä infektiosta. Sitten rupesin miettimään että eilen ei oikein ollut oireitakaan tai en niitä sitten flunssan seasta erottanut, ja mietin että voi kun pikkuinen antaisi jonkun merkin itsestään. Eihän sitten mennytkään kun kaksi minuuttia ja tuli niin huono olo ja kurkku alkoi nykimään että oksu tuli samantien, onneksi ämpäri oli sängyn vieressä valmiina koska jouluviikko ja tämä viikko on enemmän ja vähemmän mennyt huonovointisena.
 
salmiakki onneks oireet sulla viel :)
täällä huomen sairaalaa meno ku esikoisen terveystarkastust varten pitää toimittaa näytteit ja ottavat verikokeet (koulu vaatii), sit soitanki kaverille joka hoitaja ns. äitipolil jos järkkäis mulle ultran, tänää ei pahoinvointia ni huolestuin heti. toivottavast kaikki hyvin...

täytyy sanoo et mä en tajuu tän maan systeemii koulupuolel.
 
Moi!
Mulla menossa rv 6+4. Ja jotenkin tuntuu, että oireita ei ole. Tai no väsymystä ja vessassa saa rampata. Joten jotain pientä. Alku olikin hassu. Kun en vielä tiennyt olevani raskaana niin närästi ihan tajuttomasti ei silleen polttelevasti mutta närästystä se vissiin oli ja sain siihen lääkkeet, mutta ne sitten piti lopettaa heti alkuunsa kun ei niitä voi nyt ottaa. Rennietä vetelen jos kovin tuska on.
Ens viikolla ois eka neuvola ja parin viikon päästä eka ultra. Sieltä se varmuus tälle asialle toivottavasti viimeinkin sitten tulee. Että tässä sitten ihan oikeasti ollaan raskaana.

 
Tiuhtis78, mullakin ollut myös tässä alussa kovaa närästystä ja näläntunnetta. Rennietä pitänytkin pariin otteeseen ottaa myös.

Täällä flunssa jatkuu, ja eilen kun kävin illalla vessassa niin paperiin tuli reippaasti kirkasta vaaleanpunaista verta :( Säikähdin pahanpäiväisesti! Sittemmin kävin illan mittaan vessassa niin tuli enää pienempää tuhrua, ja pikkuhousuihin asti mitään veristä ei ole tullut, mutta toki tässä nyt kovasti miettii että onko siellä kaikki hyvin. Oma spekulaationi oli että voihan vuoto olla esim. siitä, että olen flunssan takia ollut tuplasti huonovointisempi ja oksennellut niin rajusti, että tuntuu kun joka kerta sisukalut nousisi puolimetriä ylöspäin, ja toisaalta olen myös yskinyt, mikä on tuntunut kyllä alavatsalla. Eli jos jotenkin näillä olisi tekemistä esim. istukan liikahteluun joka olisi sitten vähän lurauttanut verta?

Kävin nyt myös varmuuden vuoksi antamassa terkka asemalla pissanäytteen, jos vaikka olisi joku piilevä virtsis. Toivottavasti ei mitään vakavaa ja että vauvalla kaikki hyvin! Tänään ei kyllä ollut aamusta pahoinvointia :(

 
Salmiakki: toivotaan että pikkuisella on kaikki kunnossa! Käsittääkseni pienet vuodot on ihan normaaleja, jos niihin ei liity kipuja.
Tietysti varmaan arveluttaa että onkohan kaikki hyvin, mutta jos sulla ei oo muuten ollu kipuja, niin ole nyt ainakin vielä rauhallisin mielin.
Ja raskaana ollaan kunnes toisin todistetaan.. Koitahan olla stressaamatta :)
 
täällä toissapäivänä todettu pienokaisen menehtyneen, mittojen perusteella olis ollu rv 8+ vaikka lääkäri puhu jotai 7+. 1,68cm kädellinen ja jalallinen pienokaiseni oli ilman sykettä. la kaavinta. ei verta mutta oireet loppu ja alavatsakipu paljasti. mutta sairaalas ei kuunneltu ni ykstityisen kautta takas sairaalaa ultrakuvan ja lausunnon kans et tässä teidän olet kunnossa mene kotiin.
 
Voi ei Gatusa :( Voimia teille sinne <3 Odottelin teidän kuulumisia jo kovasti, mutta en tämmöisiä uutisia..:( niin surullista..
 
Voi ei Gatusa! Olen niin pahoillani teidän puolesta :( Kovasti voimia sulle ja koko perheelle, mutta etenkin sinulle <3
 
Osaisko joku kokeneempi sanoa miten kissat tai miksei muutkin kotieläimet ovat reagoineet syntyneeseen lapseen? Minä esikoista odottelen ja meillä on 2vuotias tyttökissa. Onko jättänyt vauvan ihan omaan rauhaan? ja mites vaunut ja vauvan sänky?
 
Jenspe: Meillä oli viisi aikuista kissaa ja yksi koira, kun tyttö syntyi. Kissat kaikki sisäkissoja. Itse en ole mikään hysteerikko eläinten tai hygienian suhteen, ei meillä tokikaan missään sikolätissä elellä, mutta siis raskausaikanakin hoidin kissoja ihan normaalisti hiekkisten siivoamisineen kaikkineen. ;) Meillä kissat kävivät kyllä nuuhkaisemassa vauvaa, kun kotiuduttiin sairaalasta, mutta sittemmin pikkuvauva ei niitä juuri kiinnostanut. Saattoivat käydä kyllä pinnasängyissä tai vaunuissa nukkumassa (vaunuja säilytettiin sisällä, kun ei tarkoitukseen sopivaa varastoa), mutta väistivät kyllä vauvaa, jos sen sinne sekaan laski. Tytön vähän kasvettua olivat kissatkin jo tottuneet ja nukkuivat toisinaan yhdessä päikkäreitä pinnasängyssä. :D Kissat eivät koskaan menneet tytön päälle, se on kyllä urbaanilegendaa se, eikä kukaan kertaakaan räppäissyt tyttöä. Koira suhtautui vähän epäilevästi, kun tyttö alkoi liikkua, vähän arka kun on, mutta nyt tulevat jo ihan ok juttuun. Joten kissat kyllä osaavat jättää vauvan rauhaan, ei niitä tunnu sellainen pieni juuri kiinnostavan, kun ei se vauva niiden silmissä edes mitään tee.
 
Kiitos vastauksesta! :) en uskokkaan että päälle menisi varsinkaan kasvojen. Olisi ihanaa jos vierekkäin köllöttelisivät. Mukava kuulla ettei kisuja sitten sen enempää uusi perheenjäsen hetkauta :)
 
Takaisin
Top