Tammikuun turinat

Gatusa

Seurustelun sensei
Eli kun löytyi tuo Joulukuun jutustelut niin näin vuoden vaihtumisen kunniaksi voisi pistä pystyyn tammikuulle  tämmöisen jutustelualueen :)
 
näin alotukseks vois pistää ite jotai. mun mies on ilmeisest ajatustenlukija se toi juustoa mitä käytetää hamppareis jipii ja etti kaupast iha mua varten lakritsia ja löys, mä luulin ettei lakritsia ole tässä maassa mut näköjää on :)

näköjää alkaa vauvamasu pullahtaa hiljallee esille koska alavatsa on seistes niin pinkeenä eteenpäin iha alhaalt lähtien ja lihakset on ne mitkä tulee etee, tekee välil oikei häijyä ku tuntuu et sattuu jonki verran se. lisäks kunnon painon tunne alavatsas etenki sillo ku makaa selällää.
 

Hienoa että sait herkkuja :)

Miten muilla meni uudenvuoden hulinat? Meille tuli kavereita kylään eikä haluttu vielä kertoa niille, joten mä "dokasin". Alkuun greippilimua lonkerona, tosin yhden lasin jälkeen vaihdoin veteen kun en erityisemmin tykkää limuista. Omenamehushotti tequilan tilalla ja tietty alkoholiton skumppa. Jos muut ois innostunu viinistä niin oisin kaatanu itselle vaaleaa glögiä, näyttää ihan valkkarilta. Läpi meni ihan täydellisesti, toki vieraiden humalatila teki siitä loppuillasta todella helpon. Muutenkin helpompi huijata kotona kuin kylässä.

Hyvää alkanutta vuotta kaikille!

 
Hyvää alkanutta vuotta kaikille! :) Me oltiin kotosalla vaan. Sisko tuli käymään ja unohti oman siiderinsä kotiin ja tarjosin hänelle lonkeron kaapin kätköistä. Meillä tulossa ulkomaan reissu, joten olen "laihiksella" ;) Sanoin, että nyt on tiukka linja :D Läpi meni...kai? :) Voi olla että epäilee, mutta toisaalta, meillä oli avopuolison lapset uutena vuotena, eli ei mitään varsinaista "aikuisten uuttavuotta". Ja hyvä niin ;)
Kertokaapas mulle, kun nuo laskurit näyttää vähän eriä niin mikä meillä on nyt menossa kun edelliset menkat alkoi 20.11? :) Auttakkee vasta-alkajaa :D
 
ippa: Se riippuu pitkälti siitä, miten pitkä kuukautiskierto on. :) Ja kun sekin voi joskus heitellä, jos ovulaatio onkin normaalia myöhempään, ja joskus myös kiinnittyminen tapahtuukin oletettua myöhemmin, joten laskureilla ei välttämättä ihan tarkkaa laskettua aikaa näekään. Itselläni esim. normaali kuukautiskierron pituus on n. 32-35 päivää, mutta välillä on pidempiäkin kiertoja. 32 päivän kierrolla laskettuna laskettu aika olisi 16.8. ja 35 päivän kierrolla 17.8. Itse en kuitenkaan vielä esim. tarkoista raskausviikoista puhu, koska viimeksikin ekassa ultrassa laskettu aika siirtyi yhdeksällä päivällä. :D Silloin tosin neuvolassa laskettiin se laskettu aika ja todennäköisesti sen normaalin 28 päivän perusteella, joka on minulle liian lyhyt. Ekan kokemuksen perusteella siis itse odotan ekaa ultraa, jotta saa varmemman tiedon lasketusta ajasta. Sitten voi tickerinkin laittaa. ;) Mutta esim. vaun laskurilla jos haluat lasketun ajan laskea, niin kuukautiskierron pituuden kun tietää mahd. tarkkaan (tai ovulaation ajankohdan), niin tullee aika oikea tieto LA:sta. :)

Täällä palattu lomanvietosta kotiin. Loma sujui ihan ok, eikä epäilyksiä kai juuri herännyt, kun en tosiaan muutenkaan juo alkoholia enkä esim. syö lihaa, niin graavilohen syömättömyys ei herättänyt epäilyksiä. ;) Suklaat ei kyllä hirveästi maistuneet, mutta ei sitäkään kummasteltu, kun en kuitenkaan täysin kieltäytynyt. Väsymys vaivasi, mutta niin muitakin. :D Saa nähdä, millaista on huomenna töissä, kun välillä etovaa oloa on pitkin päivää ja sen takia ei hirveästi huvita syödä, joten väsymys on armoton. Toivon kovasti, että parin kilsan reippailu töihin helpottaa oloa aamulla! Ainakin yleensä raitis ilma helpottaa heti. Onneksi nyt on talvi! Viimeksi tätä oloa sai kärsiä pahimmilla kesähelteillä, ei kiva.

Toivottavasti tästä vuodesta tulee kaikille mitä ihanin! Ainakin loppukesästä pitäisi saapua rutkasti lisää iloa elämään! :)
 
Kiitos Kellitys vastauksestasi! :) Mulla kierto ollut aina suht säännöllinen. Pari vuotta sitten olin n.2 vuotta ilman pillereitä ja en kyllä kiertoani tarkkaan mitannut, mutta en kyllä joutunut odottelemaankaan. Nyt kun päätimme lopettaa pillerit ja että vaaveli olisi tervetullut niin tulin raskaaksi yhden täyden kierron jälkeen ja siinä menkkojen väli oli 30 päivää. Mutta sitä ihmettelin kun täällä: http://www.vau.fi/Laskurit/laskettuaika-raskauslaskuri/ laskeskelin sitä rv:tä tuon normikierron mukaan ja siellä se näytti 7 ja muualla 6. Tämä oli siis minun oma epähuomioni ;) eli sekö siis tarkoittaa että kun nyt olis tuon mukaan 6+0 niin puhutaan vaan "seitsemännestä viikosta" kun sitä kohti mennään? :) anteeksi epäselkeyteni :) toivottavasti joku ymmärsi tuosta jotain :D
 
Juuri niin, eli se ensimmäinen numero on täydet viikot ja sitten päivät sen päälle :) Ekassa ultrassa sitten varmistetaan mittaamalla alkion koko että mitä viikkoja ja päiviä vastaa. Mikäli noissa kuukautisista lasketuista ja ultrapäivissä on suuri ero, niin sitten LA korjataan. Mulla kun on lyhyt kierto niin tuo virallinen on varmaan taas noin viikkoa vähemmän kuin sitten ultralla varmistettu ja kuukautisista kierron mukaan laskettu :) TK:ssa kun ovat niin alkeellisia että laskevat sen standardi pahvikiekon kanssa.... vaikea ymmärtää näinä päivinä!
 
Kiitos IhaNainen :) Niin mukavaa kun täällä vastataan "itsestäänselviinkin" kysymyksiin :) Tuolla toisessa keskustelussa Kellitys oli myös ehtinyt vastata mun kysymysmerkkiin ;) juups, pitää huomenna soittaa neuvolaan..jännää :D
 
Mun uusivuosi alkoi uudella nimimerkillä!:D eli Mamis88 muuttui Mamiiis .. :P vaihtelu virkistää!;) niin ja alkoi se myös turvotuksella! tänään rv 8+1, ja aamulla jo semmoinen pömppis et huoh.. :D
En malta odottaa, että maanantaina alkaa taas työt loman jälkeen. Aika kuluu selvästi nopeammin kun on töissä!:D
 
100g puhast lakritsia on viikon maximi. mies sano et jos ois tienny hinnan ei olis ostan ku 160g pussi oli reilu 4 dinaaria eli reilu 2e. tää oli ainoa kerta ku lakua saan tässä maassa. en mä onneks hirveest syö mut tuli ku tilauksest koska verenpaine meni laskemaa turhan alas ni lakritsilla nostetaa.
tääl ei uutta vuotta vietetty ollenkaa siis mein perhees, meinasin huutaa yöllä naapureille pari valittua sanaa ku ukko nauro niin kovaäänisest ja kuulosti enemmän aasin hirnumiselt ku naurult. mä haluun yrittää nukkuu yöllä mun miehelläki oli naapurin takia hermot kireel yöllä.
uusi vuosi alkoi kellontarkalla pahoinvoinnilla joka noudattelee työaikaa eli n. klo 9-16 on näköjää pahoinvointia rankemmal taval mut ei sentää oksentamist. lisäks olo on ku ois pingviini/virtahepo/valas. alavatsa alkanu pullistuu eteepäin jo vähäsen ja mikää asento ei tunnu kovin hyvältä ja olo on erittäin raskas, ainaki tietää että on raskaana ja mistä sana raskaana tulee.

mitenkäs muilla viikko alkanu ja vuosi?
 
Saikulla taas! :( Aamulla yritin lähteä töihin, ei ollu paras mahdollinen olo muttei tosiaankaan huonoimmastakaan päästä. Autoa ajaessa tuli sitten niin hirveä olo että piti kääntyä takaisin ja nyt oon oksennellu puolet työpäivästä. Kahden tunnin päästä pitäis kömpiä lääkärin luo. Turhauttavaa! Mä haluaisin tehdä töitä ihan normaalisti.
 
Gatusa eipä kuulosta sun asema siellä kodissa kovin houkuttelevalta. Toivottavasti pääsisitte omaan asuntoon, että saisit itsenäisyyttäkin. Olet kyllä rohkea nainen, itse en sopeutuisi tuollaiseen tilanteeseen varmaan ollenkaan, vaikka kuinka rakastaisin.
Täällä arvotaan edelleen vielä ja taas että ónko tuolla joku vai ei, ja mihin menis ultraamaan ja koska. Jotenkin niin mahdoton oli, tuntuu että oireet katoaa ja laimenee.
 
hömpylä sä sait sit pahemman kerran ne pahoinvoinnit, ite en oksenna mut aamust illansuuhu suunnillee pahoinvointia ja veto pois. mul on ns pala kurkus kokoajan joten oksettaa mut mitää ei tule ja se ärsyttää. oisha se kiva elää normi elämää mut meil näköjää keho pistää vastaa oikei urakal nyt. toivottavast sulla helpottaa pian tuo pahoinvointi.
 
Mä olen nyt ihan pihalla kun olin sivussa noi joulun ja uudenvuoden lomapäivät :O

hömpylällä ihan mahtava harhautus :D Mä join esikoista odottaessa semmosta Olvin mehu-kivennäisvettä, missä on omaena- ja päärynämehua. Näyttää ihan siideriltä, kun on kupliakin :) Itellä ei nyt enää uutenavuotena ollu tarvetta hämätä ketään, kun sukulaiset ja lähimmät kaverit tietää jo.

Multa meni vuoden vaihtuminen ja raketit ihan ohi, TAAS! Viime vuonna juniorille iski maitojano sopivasti 23.10 ja siellä me sitte kuunneltiin makkarissa sitä pauketta. Tänä vuonna poika ei enää tarvinnu yöruokintaa, mut menin jossain 23.30 aikoihin hakemaan ulkovaatteita (oltiin siis mökillä ja meidän kaikki tavarat oli erillisessä mökissä ja siellä myös poitsu oli nukkumassa) ja katsomaan et pojalla on peitto hyvin jne ja sitten, ihan hetkeksi istahdin sohvalle ja heräsin reilun puolen tunnin päästä raketteihin. Ei vaan mitenkään jaksanu olla hereillä, kun päivälläkin väsyttää niin paljon.

Tuonne oire-topiciin kirjottelinkin jo, että pahoinvointi iski tänään ekaa kertaa oikein tosissaan, kävin tätä kirjoittaessakin kerran huokailemassa vessassa. Ei tullu ylös asti, mut riittävän lähelle.
 
Niin se vuosi sitten vaihtui, oltiin koiran kaa kolmisin kotona ja itsehän menin nukkumaan jo ennen kymmentä. nyt kohta pari viikkoa oksenneltu, lähinnä aamuisin mutta toisinaan myös iltapäivisin ja illalla viimeiseksi. ei kovin pysy eväs sisällä, tiedän et pitäs juoda extra paljon mutta vesi tulee kaikkein varmiten ylös, eilen kävin vaa'alla ja 3kg puonnut paino. Ja jos ei tuu ylös niin sitten vaan etoo, huoh kohta pitäs kauppaan mennä.

Olen todennut että vuokaruisleipä ei tuu kovin helposti ylös, olen myös todennut että mansikkamehukeittoa on hyvä juoda koska se tekee oksennuksen siedettävän makuiseksi. Olen myös todennut että salmiakilla saattaa siirtää hetken oksentamista. Olen myös todennut että kokoajan pitäisi syödä vaikka kuinka tulee ylös ja olen todennut ettei saa syödä liikaa. Olen myös todennut että ruoka pitää pureskella tooodella hyvin ja kasvissosekeitto saattaa pysyä sisällä (ainakin se on helppo oksentaa). Olen myös todennut etten ymmärrä miten raskaudesta voi nauttia :) tosin toivon että tämä loppuu sitten vk.12-16 aikaan ja loppuajasta voisi nauttia.

Huomenna onneks on varhaisultra 12.30, eli ehkei ole ihan pahin olo. Sittenpä näkee onko vatsassa jotain ja miten siellä voidaan. Perjantaina onkin sit neuvola klo.9 ja nyt jo tuntuu et siittä tulee kuolema. Neuvolaan on onneks kävelymatka niin jospa se happi auttais asiaa. Nyt ollaan oltu koulusta joululomalla niin rytmi on ihan kääntynyt, tai no ei ehkä kääntynyt mut nukun 12-13h yöunia ja mahdollisesti päikkäreitä lisäks (jos saa unta kun on syönyt niin ei tuu ylös).

Tässä alkaa hiljalleen tajuta senkin, että tää joululoma alkaa kulua uhkaavasti loppuun ja en oo ollenkaan saanut tehtyä niitä hääjärjestelyjä jotka piti tehdä. Tässä alkaa myös hiljalleen iskostua että hääpäivästä tulee todennäköisesti hyvin pitkä ja tukala :) empä tätä arvannut. no vielä puoltoista viikkoa aikaa saada joku rytmi/tekniikka tähä oksentamiseen ja sit vaa pitää häissä välil takahuonees huilii ja pitää ämpäri morsiusparin pöydän alla. Koko suku onneks tietää, koska oksentaminen alkoi sopivasti pari päivää ennen lomaa joka vietettiin vanhempien luona ja mummolassa vietettiinkin sitten tosi ratkiriemukas tapaninpäivä ateria ja sinetöitiin asia suvun tietoon :)
 
IhaNainen aikalailla kuule sisulla ja hammasta purren mennää täällä ja viel ku ei saa ees sanoa takas kellekää. mein pikkunen meni sit tänää kouluu kyllä aika menee nopeest eka koulupäivä lyhennettynä koska piti muodollisuudet hoitaa pois, saatii kaupungin parhaasee kouluu ja kaikki on iha haltioissaa mein muksust siel, luulis et 11-12v lapset ei välittäis mut heti parveili ympäril ja puhu englantia ja selitti et he voivat auttaa ja opetajaki oli iha haltioissaa mein muksust. saa nähä miten sopeutuu kouluun, on pitkät päivät klo 7-10 tai 11 ja klo 13-17 eli iha täys työpäivä ekaluokkalaisillaki. mein esikoinen oli iha täpinöissää ku laitoin eväitä reppuu ja kirjoi ja totesin et rauhotu nyt ja pysy ees vähä aikaa paikallaa. ku tuli lähdön aika ni oli ku tuli hännän alla menossa ku raketti :)
tosin mein esikoinen onki vissii koulun ainoo ulkomaalainen ja viel eksoottisen näkönen ku multa periny paljon piirteitä. taattu huomio ja suosio mikäli osaa käyttäytyä kuten olen opettanut. poitsul on vaa tuo vilkkaus sitä luokkaa yleensä et voipi unohtuu äidin opetukset ku uutta ympäril.
 
afrikassahan me... sain vihdoin poitsun lukkarin käsiini, huh päivät onki lyhyitä sillä ma, ti ja pe klo 8-13 ke ja to 13-17. ekaluokkalaiset pääsee helpol viel onneks. oli heti suosiossa isompien keskuudes ja 11-12v poitsut totes et mein esikoinen puhuu parempaa englantia ku heidän opettaja, mein poitsu totes no mä voin opettaa teille englantia, voi opettajalla tulla kovat ajat jos oppilaat alkaa puhuu paremmin englantia ku opettaja ite. mä ajattelin et jos saadaa koulun lähelt asunto ni mä alan opettaa englantia koululaisille työkseni kunnes pienokaiset syntyy. saipa mein muksu näköjää turvamiehenki itellee ku yks likka tuli kii mein poitsuu ni poika sano et mä en tykkää tost tytöst ni kuutosluokkalainen poika sano likalle päin naamaa et menepä pois, poika ei pidä sun tyylistä. likka kuulemma oli blondannu hiukset ja kaikinpuolin ärsyttävä. mun mies näki tilanteen ku hän vie pojan kouluun :) blondattu arabi on hupaisa näky, ei se seepra raidoistansa pääs vaikka kuinka yrittäs. ja mun poika on todennu et hän ei pidä tytöist jotka kävelee ihonmyötäsis vaatteis eikä peitä hiuksia.
 
Täällä suunnalla meni joulun pyhät ihan mainiosti, tosin mitä nyt välillä niiin epätodellinen olo. Totesin tänä aamuna kun töihin lähdin että taisi jäädä joulun ajalta turvotusta, nimimerkillä ei meinaa enää työfarkut tuntua mukavalta vyötäröllä. Toivottavasti turvotus vähenee edes pieneksi ajaksi. Niin ja heräsinpä myös sitten viime yönä jumalattomaan rintasärkyyn. Onko kellään jonkunlaisia vinkki vinkkiä mitenkä kipua saisi helpotettua?
Jos sitä lähtisi kokeilemaan mitenkä sitä ensi yön saa nukuttua, kun ukkokin lähti töihin. Anoppiani lainatakseni; "Mieti nyt vielä kaks kertaa kun automiehen otat!". Mihinkäs sitä tästä lähtisi jos on hyvä olla. :) <3
 
Takaisin
Top