Tammikuun touhukkaat tohinat!

Hei Angina! Meillä on ihan sama tilanne vauvan vaatteiden kanssa! Siis lipasto ja uudelleen sisustaminen ja kaikki! :p

Nyt vasta ollaan muutenkin enempi tehokkaasti alettu tehdä hankintoja. Vaunut taitaa olla viimenen isompi, tilattiin Saksasta ja niiden pitäisi saapua ensi viikolla tai seuraavalla. Mulle kävis hienosti se seuraava niin mahduttais siihen asti olemaan edes jotenkuten täällä.

Pakastimen sain sulatettua ja pestyä nyt kun vihdoin tuli pakkaset, mistä oon tosi tyytyväinen :) sopii leipoa ja kokata varastoon, niin ei tarvii elellä sit miehen kokkaustaitojen varassa = makaronia & paistettua jauhelihaa :wink

Tuo lämpömittari on kyllä hyvä vinkki! Tänään sama neuvo tuli vastaan lukiessani sitä isoa suomalaista vauvakirjaa.

Toivottavasti tuo aurinkoinen talvisää jatkuu! Ihanaa loppuodotusta kaikille :Heartred
 
Ei ole tosi! Zallieh, tuo on vissiin suomalaisten miesten kansallisruoka tuo Makaroonia ja jauhelihaa (meillä sitä sanotaan pääkalloksi :D ). Eikä sitäkään jaksa syödä 24/7 kun alkaa tökkiä oikeasti! tosin kaikki liha mitä meillä tehdään on hirveä niin maku on parempi. Mutta kyllä se vaihtelu virkistää: kanaa kun laitetaan välissä niin tuntuu juhlapäivältä :)
Maxi cosi kaukalo tuolla makkarin nurkassa telakoineen vie meilläkin tilaa ja ensisänky ja vaunu ovat pakattuina muoveihin varastossa... Kaksiossa alkaa olla ahdasta :)
 
:) Meillä Maxi-Cosin kaukalo ja telakka "somistaa" olkkaria! Ja joo, mies sanoo sitä ruokaa pääkallopadaksi, vaikka eihän se mitään pataa ole nähnytkään. Oi, hirvi maistuis kyllä mullekin :)
 
Hirvi on kyllä hirrrveän hyvää :) meillä on oma pakastin täynnä lihaa + vielä anoppiloiden pakkaset. Molemmat pyytää ja vielä eri porukoissa niin ihan hyvät satsit saadaan sitä lihaa aina syksymmällä. nytkin alkuraskauden juoksentelin pyssy kädessä miettiä pitkin :D hauska mahakuva tuli kaadon viereltä. Pieni metsämies mahassa ottamassa kontaktia pyyntiin :)
 
Tänään ollut touhukas tammikuinen päivä! :) Oltiin koko perheen voimin pulkkamäessä ja kieltämättä alkaa kyllä olla hivenen vaikea nousta maantasolta toppavaatteissa ylös :p. Tämän päälle vielä pari tuntia kaupoissa ja jeeee! sain kun sainkin pieniä harjoitussupistuksia! Eipä sen enempiä, kun vatsan kovettumista, mutta suht pitkäkestoisia (n.1min). Tämähän on siis ihan loistavaa, koska mulla ei juuri näitäkään ole ollut ja päivisin kuitenkin suht kova meno aina päällä.

Vintiltä haettu vaunujen koppa (missä kehto-ominaisuus. Saa siis toimia meillä ensisänkynä :) ) , turvakaukalo + telakka , lisää vaatetta ja löytyi mun vanhoja äitiysvaatteitakin lisää, MUTTA missä ihmeessä meidän 100 ja 1 harsoa mahtaa olla!?! Noh, mies saa mennä vielä huomenna uudelleen penkomaan :)
 
Onpa tuolla kaunista! Kävelylenkiltä just kotiuduttu. Vähän tuli lyhyempi kuin oli suunnitelmissa kun alkaa olla vähän tällainen raskaampi olo. Jaksan mielestäni silti myös aika hyvin viikkoihin nähden. Ja mieli myös oikein hyvä! :)
 
Miten kaikki on täällä niin onnellisen olosia. Mutta hyvä että edes joku on. Mulla on kaikkea muuta kuin onnellinen olo, masentaa ja ahdistaa. Väsymys ja lihassäryt on jotain ihan kamalaa. Mä tunnen itseni ihan tyhmäksi kun valitan koko ajan, huomenna soitan neuvolaan koska mun mieliala on niin maassa. En muista milloin olen viimeksi nauranut kunnolla :sad001
Mies lähti taas viikoksi työreissuun, yhteinen viikonloppu meni aivan liian nopeasti...ahdistaa kun joudun nyt taas selviytymään kaikesta yksin ja mulla ei ole voimia siihen. Ulkona on liikaa pakkasta ja koiria on lenkitettävä vaikka kuinka selkää ja jalkaa särkisi.
 
Täällä kopsahti se aika sinne polillekkin nyt. Ens viikon tiistaina se sitten ois klo 13... Kattotaan miten mahan käy siellä :D Päätettiin miehen kanssa, ettei kysytä ees enää sukupuolta kun ultraavat. Koitetaan itte tähystää, ja jos ei nähä niin ei sitten nähä :) onhan sitä päästy jo näille viikoille asti tietämättöminä niin eiköhän sitä pääse sitten loppuunkin asti :p mutta huhhhuh, kylläpä meinaa vaan vähän jännittää tuo mahdollinen kääntöyritys..

Nannai1, ei se mulla mitenkää kokoaikaista tämä hehkutus ole... tuollakin hehkuttelin lähinnä sitä, että kohta pääsee eroon tästä eturepusta vihdoinkin (raskaudesta kun en niinkään ole nauttinut, vaikka lapsen toki haluan ihan yli kaiken).
Soita ihmeessä neuvolaan... ja onkin tosi hyvä juttu, että nyt kun susta itsestäsi siltä tuntuu, niin uskallat tehdä myös asialle jotain :) toivottavasti ottavat sinut tosissaan siellä neuvolassa :Heartred Elä huoli, täällä saat valittaa kolotuksista ja säryistä ja ihan kaikesta muustakin! :)

Mitäs sitä muuta... eipä kai ihmeempiä. Munkin on lähettävä ruokkimaan nuo koirat tuonne ulos kylmään.... ja lämpöä laitettava kyllä päälle kun sisällä alkaa olla vähän vilu :eek:
 
Kurjaa, kun mielialasi on niin maassa Nannai1 :sad001 Toivottavasti saat neuvolasta apua! Tuo on kyllä tosi rankkaa, kun mies reissaa niin paljon! Meilläkin mies teki pitkiä ulkomaantyömatkoja ennen esikoisen syntymää, mutta onneksi älysi itse vähentää niitä. Eikä ole kuin kahdesti tämän jälkeen ollutkaan ja nekin olleet lyhyitä max.2vko reissuja :) Toivottavasti sinun miehesikin on enemmän kotona apuna lapsenne synnyttyä :Heartred Ja eritoten toivon, että mielialasi kohenee viimeistään vauvan synnyttyä :Heartred

Mulla on nyt vähän enemmän tullut harjoitussupistuksia ja tänä aamuna jopa symfyysiliitos on hivenen arka. Mutta minähän olen vain onnellinen tästä ja alkaa jo aikalailla lieventyä tuo pelko, että yliaikaisuuskäynnistykseen joutuisin :) Lantio paukkuu välillä aika äänekkäästikin, mutta ihme ja kumma ei aiheuta kipua. Liitoskipuja kun mulle ei ole ollut yhtään vaikka selvästi lantio on löystynyt. Musta tuntuu, että viimeisen viikon aikana mahani on kasvanut ihan mielettömästi! Ensi viikolla neuvola ( mulla tosiaan väli on nyt 2vko:n sijasta 3) ja vähän jänskättää paljonkohan sf on kasvanut, että mennäänkö jo yläkäyrälle tai sen yli...

Tänään ollut kyllä todella laiska maanantai! Takkatulen ääressä ollaan pojan kanssa vieretysten katsottu Tuomas veturia ja vain oltu... Kyllä laskuus nyt omaatuntoa pistelee.... Noh, sitten lounaan jälkeen taas pulkkamäkeen ja kuivausrummussakin odottaa taas yksi täysi koneellinen vauvanvaatetta silitettäväksi.
 
Noniin, nyt se ois sitten aikakin ens viikolle, ainakin siis ultrataan. 28.1 klo 13. Huomenna saan tietää, mitä kaikkea tuo käynti nyt kokonaisuudessaan pitää sisällään kun posti tuo lippulappuset. Vähän jäi mietityttämään että miten aika riittää ilapäivästä, jos miettii että että mahd. kääntöäkin yrittävät... no juu, huomenna on sitten viisaampi! nyt pääasia, että sai tuon aikataulun tietää niin pääsee mieskin mukaan :love017:love017:love017:love017:love017

Nannai1, soittelitko sinne neuvolaan tänään? :smiley-angelic003Mitäs siellä meinasivat ? jos siis haluat täällä meille jakaa ajatuksiasi :)
 
Soittelin neuvolaan ja oon tällä viikolla menossa sinne juttelemaan.

Tänään kaupassa viiden aikaan lorahti jotain housuun, sitä tuli ainakin muutama ruokalusikallinen. Soittelin synnytysosastolle ja kätilö sano heti että pitää mennä sinne. Neste oli vetistä, kirkasta ja haisi imelälle. Nyt oon siis menossa sairaalaan tarkistuttamaan tilanteen. Selkää polttelee ihan törkeesti. Toivottavasti olisi väärähälytys, hieman jänskättää.
 
Oo! Onko Nannai eka joka jakautuu?! :) varovasti nyt ja aivan hirveästi voimia sulle sinne arjen jaksamiseen! Ei varmasti ole mukavaa pärjätä itekseen pitkiä aikoja! :sad001
Alkaa käymään jännäksi jo nämä ajat kun LA:t lähestyy :) itellä on vielä hyvin matkaa, niin jännään teijän muitten puolesta :)
Nyt on järjestystä vaihdettu ja lipaston hakuun huomenna! Sitten aloitan pyykkirumban ja muun ressailun. Äippäpaketti on hajettu ja pakkasetkin alkaa hellittää! Hymyilyttää ja naurattaa :D ei enää kauvaa!!
 
no ohhoh nannai1, toivotaan että pieni pysyis vielä hetken kyydissä kuitenkin :hug013vaikka ollaan onneksi jo näinkin pitkällä kaikki viikkojemme kanssa! Voimia ja jaksuja sinne!

Tuohon lorahteluun...mulla jouluna lorahti pissaa housuun aika runsaasti kun nousin pöntöltä ylös! siis oikeasti, olin tehnyt tarpeeni, pyyhkinyt ja rupesin housja nostamaan niin sieltä sitä tuli, enemmän kuin pari tippaa.. sillon piti ihan istua alas ja miettiä hetkonen että missä mennää:laughing021 mutta sen yhden kerran jälkeen tämä ei oo kyllä toistunut :oops:
 
Täällähän oli jänniä kuulumisia! Jännityksellä odotan Nannai1:n kuulumisia! :) Aletaan tosiaan olemaan jo niin pitkällä kaikki, että kyllä ensimmäiset voivat pian alkaa jakaantumaan. Vaikka hyvähän vauvojen olisi vielä vähän kasvaakin :)

Noiden muidenkin tammi,helmi,huhti-vauvojen odottajien viestittelyä olen välillä lukenut ja helmivauvojen odottajista tosi moni on jo saanut vauvansa ja oli yksi huhtivauvakin jo syntynyt. Taidankin ottaa heiltä vähän mallia ja varmuudeksi perustaa syntyneet-keskustelun :)

Mulla ollut jotenkin ihan hirmuinen väsymys....Laiskottaa laiskottaa ja laiskottaa. Onneksi esikoinen on rauhallista sorttia, eikä ole hyppinyt seinillä vaikka yöunetkin vähän pitkittyivät nukkuvan äidin kainalossa (toivottavasti saamme hänet illalla tavalliseen aikaan kuitenkin nukkumaan). Iltaisinkin saa suht nopeasti unta, ettei voi valvomisenkaan piikkiin pistää. No kohta leivotaan lapsen toivomuksesta keksejä. Ja jos vaikka saisin tänään vauvan vaatteet lajiteltua kaappiin järjestykseen...

Tuosta pissasta.... Itse olen huomannut, että vaikka juuri on käynyt tarpeilla tulee n.1min päästä taas kova hätä. Siksi olen ottanut tavaksi jäädä toviksi vielä pöntölle istumaan ja aina hetken päästä tulee lisää. Kerran kyllä housut hivenen kastuivat, kun pojan kanssa tehtiin kyykky-hyppyjä, mutta olen varma, että oli valkovuotoa. Mutta nämä ovat ihan normaalia, eikä aiheuta kipua jälkikäteen. Joten pidetään nannai1:lle peukkuja pystyssä :hug013
 
Yhtenä kappaleena olen vielä :) vuoto oli luultavasti valkovuotoa. Kipeitä supistuksia tuli eilen epäsäännöllisesti ja niitä seurailtiin. Ne kuitenkin hiipu niin pääsin kotiin. Paikatkin on hyvin kiinni ja kohdunkaulaakin jäljellä 2 senttiä. Joten supistukset ei aiheuttanut mitään. Yöllä tuli vielä muutama kipeä supistus mutta tänään ei ole tullut yhtään.
Hieman ehdittiin säikähtää ja olin jo ihan valmistautunut tositoimiin. Onneksi vauva ei tullut vielä sillä tulevat isovanhemmatkin lähtivät sunnuntaina Thaimaaseen kahdeksi viikoksi. Ja olis kyl tosi kurjaa jos eka lapsenlapsi syntyisi just kun he ovat matkalla. Ja vauvan kannalta on tietysti parempi kasvaa vielä masussa :)
 
Sämpylöitä, mokkapaloja, suklaakeksejä, ruuanlaittoa :) siivousta siivousta ja makoilua. Vähän kiukuttelua ukolle ja molempien lepertelyä mahalle. Tämmönen on tammikuu. Mitä sitä keksii enää sitten helmikuussa tehdä kun pakastinkin on täynnä?!
 
Angina sä oot ollu ihan super ahkera :) mäkin tahdon olla! Mitäköhän ruokia voisi tehdä pakkaseen valmiiksi maaliskuuta ajatellen? Meinasin yks kerta jo tehdä kinkkukiusausta, mut sit luin netistä että ei kuulemma oo enää hyvää pakastamisen jälkeen. Ehkä jotkut kasvissosekeitot vois toimia...Nii ja varmaan lihapullia ja kasvispyöryköitä voisi pakastaa.
 
Oi nam kasvispyöryköitä! nyt alko halutaan kasvispihvejä ja valkokastiketta! :D ite olen käristelly käristystä, jauhelihaa ja jauhelihakastiketta valmiiksi että ei ole ko keittää perunat/Makaroonia kaveriksi (tämän mies onneksi hallitsee) :D pullat on vieraita varten ja sämpylät hätävara/omatekoisten hampurilaisten varalle. Lihakeitonkinkeittelin ja jaoin pakastimeen annoksiksi. Tuo herra nyt ei ole mikään ruuanlaiton ihmemies, niin säästän hänen ja omia hermoja helpottamalla ruuanvalmistusta silloin kun en itse siihen pysty.
En mie erityisen ahkera ole, muttakun tällä saikulla on vaan liikaa aikaa... Helpompi on käyä keittiössä touhuamassa, juossa takasin sohvalle hengittelemään ja rauhottuun ja yrittää uudestaan.
 
Takaisin
Top