Tammikuun tohinat

Meillä meinaa myös 74sissa jäädä aika lyhyeksi käyttöikä jos näin jatketaan. Jouluna otettiin käyttöön ja nyt jo tuntuu siltä että yhtään kun kasvaa niin käy pieneksi. Hirmuinen kasvupyrähdys menossa.
Onneksi noita kokoja ei ole monia, useimmat on 74/80 niin niissä on selvästi vielä kasvun varaa. Ja sitten on lisäksi käytössä Maitotyttö Miniä, joissa on niin hyvä malli että 80cm käy jo nyt (hihojen ja lahkeiden liika pituus ei haittaa kun on hyvät resorit) ja mahtuvat varmasti koko kevään. Äidin mieltä (ja kukkaroa) lämmittää kun kaikki vaatteet ei jää heti pieneksi.
 
Hurjaa on kyllä kasvu näillä pienillä! Meillä ollaan siirtymässä 74 kokoon, mutta kaikki housut lörpöttää vyötäröltä. Tykkäänkin pitää mekkoja/tunikoita ja sukkahousuja juuri sen takia... Mistähän löytyisi kapean mallisia housuja?
 
kuukiurustakesään, toimisikohan legginsit teillä? Niitäkin kun on todella nättejä ja resoreillakin niin että menevät ihan housuista. Ainakin siis lähtökohtaisesti olisivat kapeaa mallia :)

Meilläkin laitellaan pikkuhiljaa 74 kokoa pois... Poitsulla on niin pitkä selkä, että jotkut bodyt menee enää hädin tuskin kiinni (kaikki ihanimmat lempparit tietenkin, snif!) Jotenkin se 80 koko vaan näyttää niin isolta :wideyed:
 
Minä pengoin pojan vaatelipastoa yhtenä päivänä ja oli mielenkiintoista tehdä pientä vertailua vaatteiden koosta.. Jemmassa oli 80 cm bodeja, joita en ollut vielä nähnyt tarpeelliseksi ottaa käyttöön. Joitakin ei tarvikaan ollenkaan ottaa käyttöön. Esim itse ostamani 68cm body (paljon pidetty ja pesty) oli pitempi, kuin 80cm käytettynä ostettu. Tarvii vissiin ruveta koluamaan kirppiksiä mittanauhan kanssa tai jos joltain ostaa niin tsekattava onko miten kutistuneita. Ruvettava laittamaan eteenpäin...
 
Meillä käytössä 74 bodyt pääasiassa, joitakin 68. Mutta housuissa koko on pääasiassa 68. Meidän tytöllä pitkä selkä verrattuna jalkoihin, niin bodien koko muuttuu paljon tiheämpään :)
 
Hilla -merkki on housuissa aika kapea. Myydään Prismoissa ja mun mielestä ihania kuoseja.
 
Meillä on myös ciraf-merkki (prismasta) kans ihan hyväksi todettu, melko kapean mallisia monet vaatteet ja sopii meidän pikkumiehelle.
 
Itse juuri aattelin, että kohan tyttö aloittaa hoidon niin ennen sitä on käytävä vaatekaappi läpi ja osteltava vaikka mitä. Kuravaatetta ja hanskaa ja housuu ja sukkii ja kerhoreppu ja vaikka sun mitä :)
 
Joo! Kuravaatteet on mullakin hankintalistalla. :) Aion myös tilata netistä kankaisia brodeerattuja nimilappuja vaatteiden nimikointia varten.

Auttakaahan tietämätöntä kenkäasiassa. Emma aloittaa piakkoin päiväkodissa ja tarvitsee vissiin jotkin kengät ulkoiluita varten. Eihän se osaa vielä kävellä, mutta kai silti pitää jalatkin jotenkin suojata märältä ja kylmältä. Siis mitä jalkaan vaaverolle?
 
Minun käsittääkseni nykyään suositellaan ensikengiksi sellaisia ohuita kenkiä kuten stonzit ovat. Eli kai niitä voisi kutsua jonkinlaisiksi paljasjalkakengiksi :D
 
Stonzit juuri pienessä alessa ipanainen.fi vinks vinks :wink Sellaiset ainakin itse suunnittelin ostavani.
 
Miten näin pienet ulkoilee päiväkodissa? Siis konttaakone pitkin poikin? En yhtään tiedä koska pitäisi alkaa sillä tavalla ulkoilemaan, oon ajatellut et rattaiden kanssa kulkeminen piisaa nyt, kun eihän tuo pieni oikein näppärästi varmaan talvitamineissa liikukaan.. Mut en ollut tullut ajatelleeksi, että entäs päiväkodeissa ja perheissä, joissa ulkoillaan muiden lasten kanssa :D (heh joo, kuulostaa ehkä hieman hölmöltä etten ole ajatellut..) Me lykätään varmaan vielä kyllä sellaisia liikuntaulkoilua, kevään tullessa vaatteiden kannalta helpompaa ja sitten kävelyn opettelukin on ajankohtaista.
 
Saman haluaisin minä tietää! Kertokaahan te, joilla kokemusta asiasta. :)

Muoks. Lisään vielä, että Stonzit ei ole 100% vedenpitävät, koska saumat ei ole teipattu. Muita hyviä ehdotuksia? :)
 
Muokattu viimeksi:
Nuo nimilaput ja kengät oli kyllä hyvä huomio! Aatella mikä homma, nimetä kaikki vaatteetkin :grin Jokohan alkais valmistautua :grinMites muute kuravaatteet, ootteko aatellu hankkia haalari mallia vai housut ja takki systeemi? Meillä on kaapissa isin vanhat kumpparit, sellaiset ruskeat :wink
 
Itse ajattelin hankkia tytölle ihan kurahousut ja takin erikseen. Autolla kuitenkin liikumme, niin helppo sitten heittää kuraset vaatteet päältä pois ja nostaa tyttö autoon. Näin ei ole sitten joka paikka märkänä. Tänään kävin katselemassa välikausihaalateitten tarjontaa, mutta kaikissa paikoissa joissa kävin alkoi koot 80cm :sad001 meillä neiti kuitenkin vielä hukkuu siihen niin täytyy jatkaa etsintöjä varmaan netin puolelta.
 
Joo hei, auttakaa tietämättömiä ensikertalaisia. Milloin alatte ulkoilemaan vauvan kanssa niin että vauva liikkuu itse ulkona? Ainakin konttaavia lapsia näkee kesäisin hiekkalaatikolla mutta entäs tähän aikaan vuodesta?

Minä jotenkin ajattelin että pärjättäisiin tämä talvi niillä äitiyspakkauksen töppösillä. Mutta poika päätti opetella seisomaan ja on muutamia askeleitakin ottanut jo tukea vasten samaan syssyyn. Niin ei kai sitä voi kahlita syliin ja rattaisiin koko kevääksi kun nyt jo helmikuussa ollaan jaloillaan.

Mietin itsekin noita stontzeja. Kun täydellistä vedenpitävyyttä tuskin tarvitsee näin pieni kotioloissa. Tuskin me missään lätäköissä pompitaan. Ja sadekelillä ei varmaan muutenkaan ihan kauheasti oleillut ulkona lenkin lisäksi.

Muoks. Ai niin. Niille jotka etsivät niitä kapean mallisia vaatteita niin niitä Maitotyttö Mini malliston vaatteita suosittelen. Ovat kapeaa mallia. Niitä löytyy nyt paitoja, housuja, tunikoita ja liivimekkoja koossa 80-120, mutta tulossa on ihan näillä viikoilla myös bodyja ja puolipotkareita 50-70.
 
Me on nyt pulkkailtu ja istuttu rattaissa. Lumessakin oon antanut telmiä pieniä hetkiä, mutta eihän se siellä jaksa pitkiä aikoja toppavaatteissaan. Uskon, että enemmän liikuskellaan sit keväämmällä kun vähemmän on sitä vaatettakin. Kengät ostan itse vasta lähempänä päiväkotiin menoa eli toukokuussa ehkä huhtikuussa. Saattaa kyllä olla että tää kohta kävelee, koska nousee ilman tukea jo lattialta seisaalleen ja huojuu siinnä aikansa ja taas sama yritys :) Voihan se olla, että kenkien ostoon joutuu piakkoinkin :) Ihana saada muuten näitä vaatevinkkejä, lisää näitä ! Päiväkotivaatteet täytyy tosiaan ostella ja muutenkin kohta isompien kokojen hankinta eessä :) Mielelläni kuulen näistä vaatejuttuloista siis lisää :) Tilasinkin heti silitettäviä nimilappuja :wink Kiitti vinkistä!
 
Nyt on muuten helmikuu.. Kukaan ei ole vielä tehnyt helmikuulle ketjua. :D Eihän sitä siis pakko ole todellakaan,tuli vaan mieleen. Enkä kyllä itse ainakaan tällä puhelimen sovelluksella osaa tehdä!
 
Ai, Stonzit ei ole vedenpitävät! No mitäpä niillä sitten näissä olosuhteissa tekee :p Tai toki keväämmällä joo, mutta... Tästä siis näkee etten kovin paljon ole vielä asiaan perehtynyt. Reimalla kai myös on Stonzin tyyppisiä ulkotöppösiä, olisivatkohan ne vedenpitävämmät?

Hehe, oikein piti itselleen nauraa... ei mullekaan ole siis tullut edes mieleen, että pojan voisi laittaa vaikka lumihankeen telmimään :joyful: Nätisti vaan rattaissa istutettu :wink Hmm... ehkäpä siis noiden töppösten osto onkin lähempänä kuin luulinkaan, ehkäpä tuon lapsensa voisi päästää seikkaileenkin joskus!
 
Takaisin
Top