Tammikuun tohinat

Samoin samoin :happy:

Vuosi vaihtui pienen tuhistessa vieressä ja heti kun päästiin vuoden uudelle puolelle piti vähän seurustella ja sitten jatkettiin syönnin kautta unia, nyt taas reppupäikkäreillä :happy:
 
Onnea uudelle vuodelle! :)

Oltiin vuodenvaihde kylässä tuttavilla. Tyttö nukkui paukkeesta huolimatta, havahtui vasta kun nostin turvakaukaloon kotiin lähtöä varten. Kotona vielä syötin ennen omaan sänkyyn siirtoa. :) Itse olen kyllä väsy, ei todellakaan ole minun hommaa tuo valvominen...
 
Hyvää uutta vuotta! :)

Me jäätiin pienen kanssa kotiin nukkumaan, kun mies lähti juhliin. Mä en jaksanut yhtään lähteä säätämään vauvaa mihinkään juhliin, vaikka olisihan sekin mahdollista ollut. Oli kyllä mukava jäädä nukkumaan ja kuunnella rakettien pauketta lämpimän peiton alta. Näin tänä vuonna. Ensi vuonna sitten pitää ehkä jo kehitellä jotain 1,5-vuotiaalle soveltuvaa uuden vuoden juhlaa.
 
Me ollaan kaikki taas kipeitä, että aika hiljasissa merkeissä meni vuodenvaihde. Vauva sai ihania joululahjoja kaikilta sukulaisilta ja ystäviltä Englannista asti. Sydäntä lämmittävää, että ihan kaikki halusi muistaa meiän vauvaa ekana jouluna. Muuten joulukuu menikin aika ohi tältä mammalta, ku on ollu aika rankkaa. Mutta ny on mitä odottaa, sillä me lennetään helmikuussa Lappiin vauvan kanssa ja muut tulee autolla! Testataan palleron uutta vauvapulkkaa varmoissa lumissa :woot:
 
Ei ois kyllä uskonut vielä kuukausia sitten, miten hauska tyyppi ollaankaan tänne maailmaan luotu! Tyttö on alkanut syödessä(varsinkin puuroa) "sanoa" namnamnam. Välillä oikein teatraalisesti kovempaa, huvittavaa. :D Puuro on siis suurinta herkkua, silloin tulee useammin tuo, välillä saattaa muutakin ruokaa syödessä kuulua vaimea namnam :D Oppinut myös irvistelemään oikein kunnolla naamaa vääntäen ja sitten välillä puistattaa, sitä en tiedä mistä se tulee. Isin jutut on ihan parhaita, käkätetään ja kikatetaan joka asialle. Äiti onkin ihan tylsä tyyppi vissiin!
 
On kyllä ollut myös ihana huomata mikä ihana kikattelija sitä on tullut tekaistua! Meilläkin puuro on mm-mm-mmmmm -hyvää ja syöttötuolissa heilutaan silleen innostuneena aina joka välissä, kun odotetaan, että koska tuota maailman parasta herkkua saa suuhunsa lisää! Iskä on täälläkin naurunaiheena monta kertaa päivässä, pojilla on ihan omat jutut :Heartred Onneksi äitinkin kanssa on ainakin välillä ihan kivaa... poitsulla on sellainen kävelytuoli ja tänään meinattiin tikahtua naurusta molemmat, kun poitsu aina "käveli" mun luo ja minä leikin (äänitehosteiden kera), että semmoinen leijona syö poitsun jalat! Kauhee kikatus ja tuolilla peruutus ja sitten takas leijonan kitaan...
 
Meilläkin on pieni hekottelija, maailman ihaninta kuunnella pienten ihmisten naurua! ❤ illalla molemmat lapset oli yhdessä lastenhuoneessa leikkimässä ja oli jotenkin ihana hetki, siellä minun pienet hyvillä mielin yhdessä.. Tyttö on välillä kovin innokkaasti keräämässä kaikki "omat lelunsa" pojan edestä pois, mutta eilen sai poikakin leikkiä vaikka millä. :) Selkeästi poikanen jo tuntee nimensä, monta kertaa päivässä on kiellettävä lähinnä johtojen pureskelusta ja nimen kuullessaan kääntää aina päänsä kohti "ai mitä??" näköisenä. :D
 
Salme, meilläkin jo tunnistetaan oma nimi. :) Myös äiti ja isi tunnistetaan, kokeiltiin yksi päivä niin, että kysyin Emmalta vuorotellen "missä äiti?" ja "missä isi". Aina osasi katsoa oikein, että tuossahan tuo. :D Emman kielellä äiti on "ämmmmmm", eilen Emma etsi minua ympäri yläkertaa ja huusi "ämmmmm!" koko ajan, kunnes pääsi syliin. ♥
 
Kuinka kovassa pakkasessa uskallatte nukuttaa lasta ulkona? Entä lenkkeillä? Ja mitä puette lapselle päälle?

Itse nukutin yhtenä päivänä -12 asteessa, ehkä uskaltaisin -15 asteessakin tyynellä ilmalla. Päällä oli body, sukkikset, housut, villahaalari, villasukat, villalapaset, kypärämyssy, pipo, toppahaalarit ja koko komeus eischbären-vanulämpöpussiin rattaisiin. Kuomun aukko paksulla puuvillahuivilla peittoon. Tyttö nukkui 1,5 h eikä ollut yhtään kylmät kädet tai varpaat. :)

Ehkäpä uskaltaisin vastaavassa ilmassa lenkkeilläkin. Kauhistuttaa vaan, ettei pikkuisen posket palellu...
 
-24 on ollut nyt kovin pakkanen kun nukutan ulos ja nukutan kyllä kovemmassakin, vaunuissa ei kuitenkaan ole niin paljoa pakkasta, lämmin sieltä "hohkaa" kun raottaa harsoa edestä. Ja aina on lämmin tyttö vaikka meillä ei ole vielä ollut edes toppapukua päällä, vain villaa kunnolla ja parissa makuupussissa, tai no kerran on ollut käsi vähän vilpoinen kun oli repinyt sen pois makuupussista muttei mitenkään kylmä :happy:
Yli 10 asteen pakkasilla en kyllä lenkkeille vaan nukutan pihalla, ihan vain sen takia kun pienenpi koira ei pysty tuon korkeemmassa pakkasessa lenkille, kävellään pihalla ja nakellaan isolle koiralle palloa, nukahtaa siihenkin.
 
Meillä oli eilen -18 kun poika nukkui ulkona. Hyvin vastaavassa varustuksessa kuin kuukiurustakesään pieni paitsi tuplana villalapaset ja päässä villainen kypärämyssy ja karvavuorihattu. Itkuhälytin oli vaunuissa sisällä kopan ja makuupussin välissä ja sen lämpömittarin mukaan 1,5h aikana kävi lämpötila alhaisimmillaan +7 asteessa. Lapsi oli myös ihan lämpöinen herätessään.
 
Takaisin
Top