Tammikuun tohinat

Meidän tytöllä tuntuu posket olevan aika herkät, siksi ei nyt ole pariin päivään ulkoiltu ollenkaan.
Lähdetään kuitenkin tänään neuvolaan rattailla ja samantyyppinen vaatetus puetaan kuin aidalla ja kuukiurustakesään teillä. Pakkasta on meillä nyt -19.En olekaan nukuttanut noiden poskien takia kuin -12 pakkasella.
Saadaankiin tänään toinen inf.rokote ja torstaina on korvakontrolli vaikka nihkeessä oli sekin aika saada. Tuntuis riittävän täällä nuita sairaita, kun ei meinannut meille aikaa löytää tälle viikkoo eikä melkein ees seuraavallekaan vaan lopulta saatiinkin sitten torstaille :rolleyes:
 
Meidän jäbä ei ulkona suostu nukkumaan. Kokeiltiin kesällä ja syksyllä, mutta omaan pihaan, kun päästiin, niin heräsi muutamassa minuutissa.

Kuitenkin, kaveri vinkkasi, kun siltä odotusaikana rattaita haettiin, että laittakaa nauhallinen lämpömittari rattaisiin/vaunuihin ja itse mittariosa näkyviin, niin näkee vaunujen lämpötilan ilman, että tarvitsee verhoja/peittoja raotella.

Muuten rattaisiin ja ulos puen näillä pakkasilla sukkahousut, paksumman bodyn, kypäräpipon ja/tai kaulurin, villalapaset, paksut tossut ja untuvahaalarin. Päähän kypäräpipon lisäksi joko haalarin huppu (joka on paksu) tai paksu pipo. N. -10 asteella pärjätään äippäpakkauksen haalarilla, sinne voi laittaa välihousut tai sisähaalarin päälle myös, untuvahaalari ei niitä kaipaa. Rattaissa on kevyt topattu pussi (untuvapussi jäi Lappiin odottamaan seuraavaa reissua parin viikon päästä)
 
Meillä ihan sama poskijuttu kuin iltatähdellä. Pidän rajana -10 astetta.
 
Meiän vauvan posket kuivuu myös herkästi ja oon rasvannu niitä melki päivittäin. Tänään käytiin ulkoilemassa liinassa ja kantotakissa (-17 astetta), ja se meni aika hyvin. Vauva nukahti helposti ja kaivautu mun rintaani, ja sain varsin korkeelle takin reunuksen vauvan kasvoja suojaamaan. Kun tultiin takasin, niin posket oli melkosen lämpimät ja hyvässä kunnossa.

Pakko muuten hehkuttaa, että oon onnistunut selkäsidonnoissa kantoliinalla. Jee! Kuljetaan repparissa pitkin kämppää ja ihmetellään, missä ollaan :woot:
 
Käytiin tänään ystävällä ehkä kilometrin päässä, -16 (tai jtn) ja päällä body, kollarit, sukat, villahaalari, villasukat, äp-töppöset, tumput, äp:n kevyempi haalari kädet pusseiksi käännettynä, kypärämyssy ja pipo, huppu päässä ja rattaissa Emman makuupussi. Ihan lämpöiseltä tuntui! Molempiin suuntiin nukkui myös 20-30min partsilla samassa varustuksessa, mut lasien takana pakkasta oli toki vähemmän.

Me siirryttiin nyt joulun jälkeen rattaisiin, ja tuntuu kyllä kivemmalta tavalta ulkoilla, kun poika näkee ympärilleen :) ei läheskään aina nuku liikkuvissakaan vaunuissa, joten on säälittänyt reppana, joka joutuu vain köllimään vaunuissa näkemättä mitään, eikä tietty myöskään ole viihtynyt kovin hyvin. Makuupussi, jossa on valjaille reiät, on kyllä tosi kiva!
 
Minkäs kokoisissa vaateissa nyt huidellaan menemään? Meillä on käytössä 74-80 riippuen vaatteenvalmistajasta :)
Tänään siivoilin urakalla laatikoita ja ihmeissäni katselin 50-60 kokosii :sad010miten se olikaan pieni :)
En tiedä oikein mitä pienille vaatteille tekis, ei nyt ole tiedossakaan et olis joku pieniin päin :happy:
 
Meilläkin enimmäkseen 80 cm käytössä, jotkut Tutan reilummat 74 cm menee vielä myös. Bodyissä ei meinaa pituus riittää, ehkä kohta pitää jo 86 cm kaivella esille. Koko ajan saisi myös laittaa kiertoon vaatetta. Ihanimpia yritän myydä ja jokusen olen saanut ujutettua tutuille, mutta perusvaatetta on kyllä mennyt ihan UFF:n laatikkoon.
 
Meillä 68-74 cm vaatteet. Housut on melkein poikkeuksetta väljiä vyötäröltä. Joitain isoja 80 cm mekkoja taitaa olla, kun niissä ei väljyys haittaa. :)

Apua, tyttö oppi eilen nousemaan tukea vasten polvilleen ja nyt se tekee sitä koko ajan! Kuhmuilta ei olla vältytty. Aiemmin ei ole osannut nousta itse edes istumaan, nyt sekin tulee polviseisonnan kautta. Sopivaa tukea vasten ja riittävästi houkuteltuna nousee myös polvilta seisomaan. Kohta se jo kävelee... :O
 
Jotkut 62cm vaatteet menee vielä, melkeimpä kuitenkin 68 siirrytty. Kyllä sais näin kovat pakkaset mennä pois mun puolesta.. Vähempikin riittäis että sais tuon lapsukaisen ulos nukkumaan, kun sisällä ei nuku kun tissi suussa tai hetken eteisessä vaunuissa..
 
Meillä on käytössä pääosin 74-senttiset. Jotkut 68-kokoisetkin vielä mahtuu, ihme kyllä. Housut tuppaa olemaan löysiä vyötäröltä, onneksi liikkuu vielä vaakatasossa niin ei tipu housut jalasta. :D
Mokoma pakkanen.. kiva sinänsä, että saatiin vihdoin talvi, mutta ulkoilut on nyt kyllä tauolla.. Itse vielä tarkenisi, mutta tytöltä paleltuu kyllä posket kun omiakin poskia pakkanen puri ihan riittävästi. Huomenna olisi ollut kerho jota olen odottanut, mutta lienee jätettävä väliin kun matkaankin menee jo 40 minuuttia suuntaansa.
 
Meillä käytetään 68:ja, jotkin 62:tkin menee vielä :D leveydestä 62 olisi paljon parempi, joissain 68:ssa pituus alkaa olemaan nafti. Ja yksi ilta, kun pojalla oli poikkeuksellista kertsivaippa päällä, todettiin, että ilmeisesti yleensä se on lähinnä vaippa, joka täyttää housut, valuivat koko ajan päältä kertsivaipalla :D Hyvä siis et on yleensä pallokestovaippapeppu!
 
Meillä käytössä 74-koko. Just katselin jossain kaupassa 50-koon vaatteita ja nehän oli niinku nukenvaatteita :wideyed:

kuukiurustakesään, nyt se alkaa! Voi luoja sitä kopsumista ja äidin huolta. Onneksi ainakin meillä se taito kehittyi nopeasti ja nykyään kopsutaan tosi harvoin. Kannattaa ruveta kerään liukuestesukkavarastoa täyteen, josko Emma jatkaa samallalailla suoraan seisomaan, niinku meillä tehtiin! Sitten tää mamma juoksee kauppoja läpi, kun tavallisilla sukilla tietty oltiin kokoajan kumossa. On se muuten jännä, että ihan niissä minisukissa silloin oli melkein kaikissa liukuesteet, mutta nyt on ollu jotenki tosi hankala löytää sellaisia sukkia! Vai liekö vain etsijässä vika :p
 
Lindexissä oli ainakin monissa sukissa (jos riittävän iso koko) liukuesteet. Ostin sieltä myös liukuestesukkahousut.

Mua sukissa vaan häiritsee, että melkein kaikista jää aina painaumat vauvan pohkeeseen. Meidän vauva ei edes ole mikään pallerokoipi. Ja niistä sukista, kun on lähes mahdoton etukäteen tietää puristaako ne vai ei... Meillä ollaan enimmäkseen paljain jaloin.

Meillä on käytössä koon 68-74 vaatteet.
 
Täällä ryömitään jo kovaa vauhtia joten mä menin ja ostin hyppykiikun :chicken: Siis sen tuholaisen joka tuhoaa vauvoven lonkat jne... No siis ihan vain sen takia, että saan aamupalan tehtyä ilman että sitten kun tää nousee ylös niin ei oo heti polttamassa itseään takkaan tai syöttämässä itseään koiralle, onneksi tykkäsi siinä pomppia joten toivoa on, että tulevaisuudessakin viihtyy sen pari minsaa siinä :nailbiting:
 
Etsijä miten sinä uskalsit tollasen hankki :wink Meillä se kävelytuoli missä voi mennä selkä ym :p Meillä täällä pakkasta -30 huih. Ei puhettakaan ulkoilusta, autolle mennessä jo tyttö vetäisi pakkasta henkeen ja oli ihan ihmeissään koko ulos menosta :grin
 
Etsijä, meilläkin on hyppykiikku ollut käytössä nelisen viikkoa ja voi miten poikanen tykkää. Niin huvittavia nämä kaikki suuret totuudet mitä mikäkin kapistus aiheuttaa vauvalle, hyppykiikkukin pilaa selän ym. Tuskin kukaan lastaan hyppykiikussa tai missään muussakaan vempeleessä koko päivää "säilyttää". :D
 
Joo, muutamilta kopsuilta olisi jo säästytty jos ei olisi liukkaita sukkia tai puolipotkareita. Eli liukuestesukka(housu)ostoksille mars! Housujen polviin kaipaisi myös liukuesteet... :P
 
Meillä on käytössä 68-74 koon vaatteet. Olen ajatellut säästää söpöimmät 50 koon vaatteet muistona. Pienimpiä vaatteita voi kai käyttää nukenvaatteina, kun niillä joskus aletaan leikkimään.
Meidän Veera (7,5kk) toistaiseksi vaan ryömii eteenpäin. Onko moni ajatellut ottaa konttauskypärää (vai minkä niminen onkaan) käyttöön?
 
Me ei hommattu kypärää, aika äkkiä taitoa on tullut niin että kopsuja tulee vähemmän :) Meillä tyttö kun nousee jotakin vasten niin on jo alkanut nostella jalkojaan eli aikomuksena " täytyis opetella kiipeäminen" :grin Sohvallekin olis jo kiva päästä itsekin! Mietin, että sitten on vahdittavaa kun tämä taito saavutetaan :facepalm::happy:
 
Takaisin
Top