Tammikuun tarinoinnit

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja nakari
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

nakari

Sukkela juttelija
Elomammat 2016
Toukokuun äidit 2019
Maaliskuiset 2022
Elokuiset 2024
Vuosi vaihtunut ja samalla myös kuukausi, joten eiköhän olisi uuden ketjun aika :)
Mitä tammikuussa kuuluu? Mitkä fiilikset? Viikot vierii ja taitaa monet jo saavuttaa puolen välin tässä kuussa! Hurjaa!

Minäpä tässä heti alkuun kyselen muiden voinneista, onko muilla selkäsärkyä tai muita särkyjä ja onko niihin mitään "helpotusta" olemassa? :/ täällä selkä meinaa kipuilla aikalailla välillä, varsinki tälleen iltasin ja öisin..

Ei oo vielä onnkes, mä nukun joko mahallaan tahi kylellään ja jos oon kyljelläni niin mulla on tyyny jalkojen välissä, se on aikasemmin auttanu selkäkipuun. Toi tyynyillä kikkailu auttoi edellisessä raskaudessa myös löytämään kivuttomampia nukkuma-asentoja kun lantion liitoskivut oli pahimmillaan.

Mulle ei ole vielä tullut selkäsärkyä, mutta eilen oli aikamoinen päänsärky koko päivän. Ruokakaan ei maistunut, vaikka varsinainen pahoinvointi onkin jo näköjään väistynyt. Häntäluu on ollut kipeä lähes alusta saakka ja vaivaa erityisesti silloin, jos istun pitkään paikallani. Se murtui joskus kolmisen vuotta sitten, ilmeisesti muistuttelee nyt itsestään.

Huomasin muuten joulun aikaan, että navasta alaspäin on ilmestynyt haalea linea negra. Hassua, en ollut ajatellut että se vielä näin aikaisin ilmestyisi (jos ilmestyisi edes ollenkaan). Nyt 16+1.

Muokattu viimeksi:
Hyvää uutta vuotta kaikille! :)

Tammikuussa kuun alkupuolen odottajilla onkin jo rakenneultrat, meilläkin siihen enää 1,5 viikkoa! Aika on mennyt nopeasti.

Mulla ei ole (ainakaan vielä) selkäsärkyä, mutta sen sijaan viime päivinä tuolla lantion seudulla on ollut särkyjä, lonkissakin. Taitaa lantio leventyä ja valmistautua jo synnytykseen. Muuten mulla on kyllä mennyt tämä raskaus tosi helposti, ei juurikaan mitään vaivoja. Kelpaa kyllä, esikoisen raskaus oli vähän tuskaisempi...

19+2

Mulla tosiaan raskausihottuma puski todella pahasti ja nyt sitten kortisonilla läträän aamuin illoin. Ja selkä ei ole vaivannut, mutta häntäluu sitäkin enemmän. Kiva homma tässä istumatyössä ja sille ei kuulemma mitään voi tehdä, vaihtaa vaan asentoa.... Mulla tuli viimeraskaudesta todella vahva linea negra koko mahan poikki ja se näkyy edelleen haileana (esikoinen syntynyt 07/12) ja nyt on ehkä tosiaan vähän alkanut taas vahvistumaan =) Meilläkin rakenneultra 14.1.!

Täällä välillä kun pitkään istuu niin sattuu sisäreisiin semmosta jomottelua, en oikee tiiä mitä se meinaa. Liitoskipuja ei nyt ole, kuukausi sitte niitä oli. Kaikennäkösiä mahakipuja on mutta onneksi hetkellisiä, ja ku viime raskauden kirjoitelmia luin nii niitä on aika pitkälle. Tyyny on tosiaan aina yöllä jalkojen välissä. Eliz- tukivyötä kannattaa kans kokeilla, mulla ei viime raskaudessa auttanu mitään mut ne kivut tuliki iha lopussa. Autossa välillä juili selkää ku istuin ma ja ke yli 500km autossa. Mun selkä ei varsinkaan raskaana ollessa pidä pitkistä automatkoista.. Mutta ei oo nyt kipee.
Esikoista ku kannoin vähän aikaa kantorepussa niin et poika oli takana nii tuli maha hirmu kipeeks, paino se lantiovyö alamahaa nii oli pakko luovuttaa kantaminen muille. Eessä pystyn vielä hetken kantamaan enneku maha on liian iso. :) Mulla vasta ens kuun puolivälissä rakenneultra, nyt rv 15+5

Minullakaan ei vielä ole pahemmin mitään särkyjä onneksi. Joskus kävellessä tulee pientä kipua häpyluun kohdalle ja/tai alaselkään, mutta menee ohi lenkin jälkeen. Saan hyvin vielä nukuttua jne. Suurin vaiva on varmaan mielialat. Olo on ehkä viime aikoina ollut vähän apea ja haikea, vaikka mitään maata mullistavaa ei ole tapahtunut.

Meillä tammikuun kohokohta raskauden suhteen on varmaan rakenneultra 16.1. :) sen jälkeen aiotaan varmaan tehdä tästä raskaudesta "some"-julkista :) Puolivälissä ollaankin jo viikon päästä :)

Meillä rakenneultraan vielä 2,5 viikkoa, aika tuntuu hirmuisen pitkältä... Mutta nopeasti se menee, jos miettii samaa aikaa taaksepäin. Puolivälikin jo lähestyy, tänään meillä menossa rv 18+2. :) Erityisemmin kipuja ei ole onneksi ollut, joskus aivastaessa / niistäessä tuntuu hirvittävää repivää kipua nivusissa. Mutta onneksi vain tuollaisissa harvinaisemmissa äkkiliikkeissä ja se menee samantien ohi. Muuten olo ollut oikein hyvä, vatsa kasvaa ja liikkeitä on melko säännöllisesti havaittavissa. :)

aika on kyllä menny tosi nopeesti :eek: 18+0 nyt.tosin veikkaan,että se toinen puolisko kuluu 2x hitaammin...minä onnellinen olen muuten melko oireeton,ei siis mitään kipuja,mutta nää harjotussupistukset on ärsyttäviä.valitinkin aiheesta jo tonne oireketjuun :p

mielialaani olen kyllä nyt ihmetelly minäkin.jotenkin sitä mietti uutenavuotenakin et "tämmösiä pippaloita ei voida pitää enää paljo koskaan" eli negatiivisen kautta.kai se jotain tietyistä asioista luopumisen työstämistä on?oletan toki saavani jotain uutta ja ihanaa sitten tilalle,mut hyvin nää olot vaihtelee...

samoin uutena oireena on valitettavasti haluttomuus :sad001 oon huomannu,että yhtään ei tee ittellä mieli,eli mun alotteet on melkolailla nollassa tällä hetkellä.sitten jos siihen touhuun menee mukaan,niin on vähän vaikee nauttia kun toi maha alkaa heti taas supisteleen ja sitten tulee väkisinkin kiinnitettyä huomioo siihen ja sitten menee fiilis ja sen ny si arvaa että homma jää sitten ilman huipennusta itteltä ja sitten kun sen tiedostaa niin ens kerralla huvittaa taas astetta vähemmän kun "eihän tästä mitään tuu kuitenkaan".sen lisäks on kauhee plussapallo-olo joten en muutenkaan tunne olooni mitenkään kovin hehkeeks.mitenhän tästä pääsis yli?alkaa ittee jo rasittaa tää tilanne.

sitten ahdistaa kevät,mulla on ihan hulluna kouluhommia,mm yks gradu sun muuta kivaa,jokka olis pakko saada pois alta ennen tätä tulokasta.huoh...:confused:

Heidi onko siitä sun kaverista kuulunut vieläkään mitään vai onko välit edelleen ihan jäässä? Olitko se sinä joka kirjotti siitä et lapseton ystävä loukkaantui tosi pahasti kun aloit odottamaan

Mulla ei oo ollut tällä kerralla mitään mielialajuttuja, mut esikoisesta kyllä oli! Ja eipä se mikään ihme oo vaikka niitä onkin!! Kyllä se niin maailman mullistaa ja hormonit on aika tehokkaita pään pyörittäjiä ;) Eli antakaa ajatusten mennä ja tulla, ne kuuluu odotukseen, myös ne negatiiviset!

Heidi tuttu vaiva toi haluttomuus. Kun itelle tuntuu inhottavalle (kuivat limakalvot?), tää on jatkunu kohta 16viikkoo ja oli viime raskaudessaki. Onneks ku mies tarpeeks kauan jaksaa oottaa nii se joku kerta saaki minut innostumaan ja tuntuuki ihan hyvältä. Synnytyksen jälkeen on sitte taas parasta. Ja raskausaikanaki välillä ihan hyvää.. Viimesillä viikoilla ainaki muistan itekki halunneeni. Nii tuttua toi et aattelee ettei tästä kumminkaan tuu mitään ja sit jos suostuu ja ei oo hyvä nii sitä itkee sen jälkeen ommaa huonoutta ku itessä on joku vika. Mut on me tästä jo kerrän selvitty♡ Se helpottaa ku tietää et raskauden jälkeen kaikki on 100kertaa parempaa. (Paitsi miten kahen alle kaksvuotiaan vanhemmat harrastaa seksiä, siis millon)

Voi mulla taas päinvastoin ;) haluttaa muutenkin koko ajan ja tuntuu että raskausaikana vaan lisääntyy :) vaikka tissit on hellät mutta mahtavaa kun ne on kasvanu :) mulla mies reissussa että sillon kun hän on kotona niin harrastetaan koko viikon edestä, lasten päiväuniaikaan, käydään pikasuihku yhdessä (kunhan lapset sen verran isoja että uskaltaa jättää oven taakse) tai jos ollaan autoilemassa ja lapset nukahtaa niin käydään metsätiellä pysähtymässä pikaisesti (onnistuu täällä maalla hyvin) ;) kun päivällä pikaisesti touhuttu niin illalla jaksaa pidemmänkin session kun lapset on nukahtanut.

Täällä myös on erittäin pinnassa himot, ja homma luistaa paremmin kun koskaan!
mutta kaksi ekaa raskautta ei ollut, eikä meillä mieskään oikein uskaltanut- sanoi ettei halua paukuttaa vauvaa päähän..:violent001, oli raskasta ja uudelleenkäymistys kesti kauan ja raastoi suhdetta ja hermoja..
sitten oli raskaus jossa istukka oli kohdunsuulla ja oikein lääkärin toimesta piti välttää alussa aktia, ei sitä helposti sitten lopussakaan ryhtynyt, kyllä huoli lapsesta meni vahvasti himon tielle..

Että kaikenlaista se voi olla, ei kannata ottaa ylimääräisiä paineita petihommista raskaus-/vauva-aikana, NORMAALIA on kaikki!! Ja tuleepahan parisuhteeseenkin uusia ulottuvuuksia kun ratkoo petipulmia :rolleyes:... vastoinkäymisistä kun oppii aina jotain, helposta elämästä ei mitään:wink! Ja kun homma taas joskus alkaa rullata, osaa sitä arvostaa kaksinverroin!

Heips! Täällä ilmoittautuu vielä yksi toukokuinen foorumille. Aiemmin olin vain tuossa facebook ryhmässä, mutta nyt piti tulla tänne katsomaan oliskos täällä ketään odottajaa joka asuisi lähempänä :) Olisi kiva löytää mammaseuraa myös sitten kun kääröt on tulla tupsahtaneet.... Elikkäs olen 32-vuotias ja asustellaan Hausjärvellä isännän ja 1,5v pikku pojan kanssa. Tämä raskaus on ollut ihan erilainen kuin tuo edellinen, jossa paha olo kesti sen 4,5kk jonka jälkeen selkä meni töissä. Nyt ei pahaa oloa ollut kuin muutama viikko ja olo on ainakin vielä todella hyvä :) (paitsi että koko ajan odottelee että milloin ne kivut ja säryt alkaa) Pikkupojan kanssa ollaan kotosalla ja muutaman kerran viikossa käyn töissä. Tämäkin varmaan selittää sen miksi olo on nyt niin hyvä. Itselle aivan mahtava mahdollisuus tämä, että saa olla jätkän kanssa kotona ja vähän pikkurahaa kuitenkin saa töissä käynnistä. Mutta nyt kaikille hyvää alkanutta vuotta ja nautitaan nyt olostamme kun kohta ne kolotukset alkavat :)

Katchylle tervetuloa tännekin :)
odecca: joo minä se olin.ja eipä oo kuulunu mitään viäkään... o_O aattelin et nää joulunpyhät kattelen ja loppiaisen jälkeen kun tapahtuu paluu arkeen et josko sitten sieltä jotain kuuluis...mut en tosiaan tiä miten tän asian kanssa pitäs edetä :sad001

kiitos kaikille lohdutuksen sanoista,ne auttaa aika lailla :)

Muokattu viimeksi:
Ilmoittaudun tarinoimaan mukaan :)
Heinäkuisista siirryin siis tänne kesäkuulaisten puolelle..
Viime vuosi melkoisen tapahtumarikas,kaiken kaikkiaan hyvä vuosi.
Alkaneesta tulevasta vuodesta toivon entistä parempaa <3

Tulokkaalle ensimmäiset hankinnat perjantaina kirpparilöytöjä :)
Innostuin HIEMAN ja mukaan lähti bodyja,pukuja,pipoa..leluja ja kirjoja.
Nyt pussillinen tavaraa siis jo odottamassa..lisää tulee ainakin kun pääsen
koluamaan muitakin kirppiksiä.
Mies vaan totesi että "eikö tuo nyt oo vähän aikasta.." huoh.
Miehet sitten osaa olla tylsiä.

Rakenneultraa malttamattomana ootellen kun EHKÄ hyvällä tuurilla
selviäisi kumpi sieltä nyt olis tulossa..kun ei malttais.Haluaisin tietää
heti nyt ja tässä.
Ja pienestä prinsessasta niin kovasti haaveillen..

Heips,
täällä viikkoja 16+jotain (toisesta ei kyllä pysy päivissä mukana millään).
Ensimmäinen raskaus oli tosi helppo ja ei mitään vaivoja. Nyt väsymystä ja huonoa oloa alkuun, joka onneksi alkaa helpottaa. Muuten tuntuu, että jumpassa ei ehdi/jaksa enää oikein käydä, kävelylenkkejä teen koiran kanssa kyllä.

Päänsärkyä ei yleensä ole, sitä on nyt ollut aika usein. Lääkärin mukaan ei liity raskauteen.
Rakennultra muutaman viikon päästä, aiotaan kysyä kumpi on. Mitenkä muut on aikoneet?

Meillä ois rakenneultra 22.1. Aiottaan kysyä sukupuolta, jos masuasukki sen tohtii näyttää :) Nopiaa on menny tähän asti raskaus, Heidi79 Mäkin epäilen, että loppu ootusaika sujuu paljon hitaammin.

Kovasti tekis mieli jo ostella kaikkea vauvatavaraa, vaan ehkä pitänee vielä malttaa ainakin, että rakenneultra on ohi. Josko sukupuoli selviäis. Esikoisen vauva iästä on jo ikuisuus, eikä silloin tullut jätettyä kampetta säilytykseen.
Esikoiselle kun kerrottiin tulokkaasta, niin tämä oli jyrkästi sitä mieltä, että hänelle kelepaa vain pikkusisko. Pikkuveli vois pian hajoittaa hänen autot. :)

Halut on kyllä tosiaankin välillä hukassa. Mulla on närästystä ollut iltaisin ja muutenkin pömppö olo, niin ei tosiaan ihan hehkee tunne. Muutenkaan kun ei enää mahu mitkään normaalit vaatteet päälle ja tuntee ihtensä ajoittain vähän kömpelöksi.

Mut onneksi nää kaikki vaivat ei sitten enää tunnu missään, kun saa vauvan syliin, Hyvää uutta vuotta kaikille ja ihanaa ootusaikaa varsinkin. Kesäkuuhun tuntuu olevan pitkä aika. Varsinkin kun sisko sai vauvan tuossa 30.12, niin tuntuu, että omakin sais olla jo sylissä. :wink

Takaisin