Tammikuun tarinat

IHANAA UUTTA VUOTTA 2011!!! Tää on Se vuosi, kun meidän pienet tulee!!
emoticon
 
Tulin muuton keskeltä toivottamaan myös
Hyvää Uutta Vuotta 2011 kaikille! emoticon
 
Se olis sitte tosiaan uus vuos ja uudet kujeet. Ja ensi kuussa sitten kauan odotettu hetki! emoticon

Saatiin vihdoin eilen haettua viimeiset tavarat vanhasta kodista ja avaimet jätettyä. Enää täytyy käydä pyörät hakemassa pihasta pois.
Toisesta makuuhuoneesta tehtiin varastohuone, jonne nostettiin kaikki muuttolaatikot. Niitä olen kovasti yrittänyt purkaa. Ei kylläkään paljoa pysty kun tulee jo heikko olo, mies lähti Mikkeliin turnaukseen niin yksin yritän järjestellä. Täytyy pikku hiljaa yrittää!

Nyt on parina aamuna ollut ensimmäistä kertaa kädet aivan puutuneet ja hieman turvoksissaki. Ja olotila rupee olemaan välillä kovin ahdistava. Huomenna täytyy ostaa itselle jotain viihdykettä kotiin, jottei aika käy pitkäks. :)

 
mahtia uutta vuotta täältäkin suunnalta !!!

Uusi vuosi alkoi täälläkin muuttolaatikoita purkaen,
vikana päivänä maltoin sentään vähän käydä ulkona.
Kotona oltiin kyllä jo 12 jälkeen, ei jaksanut nyt enää katella noita humalaisia.

Hihii kuuli että mulla olis 21. pvä baby showerit<3
Saas nähä mitä likat keksineet.
Päivän tiedän sen takia, koska en pidä yllätyksistä ja sanoin jo aikasempaa että tahon sitte tietää etukäteen että osaan varautua, etten oo sopinu mitään muuta.

 
Nyt en näe Nuu_:n viestiä emoticon  Kokeilen tammikuisten kikkaa ja kirjoitan, josko sitte näkyis..

Muoks: Nyt näkyy. Itsellenikin on äiti järjestämässä vauvakutsut yhdistettynä tupperkutsuihin. Ovat jo loppiaisena :) Onkos muilla tiedossa kuin Nuu_:lla ja itselläni?
 
Hyvää tätä vuotta vaan kaikille!

Me ollaan vielä reissussa, miehen kotona käymässä.
Jos tästä kohta lähdettäisiin ajelemaan kotia kohti. Ihana päästä kotiin, taas reissun jälkeen. Mutta huomenna alkaisi minulla
taas koulu, ja pitkät koulumatkat (80km/suunta eli 160km päivässä pitää ajella autolla..) Ei kyllä yhtään houkuttele. Se on kyllä plussaa että saa vähän muuta ajateltavaa tietenki mutta ei jaksaisi mennä sinne kaikkien silmien alle, mua jotenkin ahistaa se että sama missä kävelet niin ihmiset kattoo sua aina ensin mahaan ja sitte vasta silmiin. Ja ne ei edes yhtään peittele sitä, että kyttäävät mahaa! ü
Varsinkin kun alkaa olla jo aika ahistava olo välillä tän pallon kans, ja sitte kaikki puolitutut kyselee miten on menny ja joka toinen päivä kysyvät millon se laskettu aika olikaan..! :D Oli kyllä hyvä ku joku oliki jossain täällä joskus sanonu, että pitäs kirjottaa ottaan tussilla päivämäärä ! siinäpä sitte ois muistina kaikille :D

Mutta kaks viikkoa ja sitte alkaa äitiysloma! :) Ehtii se aika tulla pitkäksiki taas sitte, että pitäs nyt vaan osata nauttia kun on tekemistä. Pitää vaa toivoa, ettei nuo automatkat aiheuta supistuksia kovin paljon..:)
 
emoticonHei kaikki ja aivan ihanaa vuotta 2011:) Nyt ollaan sitten sen vuoden puolella, jolloin tosiaankin meidän vauvat syntyy:)

Oonkohan jotenkin kieroutunut, kun jotenkin tässä loppuraskaudessa tuntuu siltä, että pystyn nauttimaan tästä kaikesta paljon enemmän kuin aiemmin. Alkuraskaudessa ahdistus painoi todella päälle ja kävi jo mielessä, että "ei musta ole äidiksi" jne. kun en pystynyt olostani nauttimaan. Nyt en voisi kuvitella ihanempaa oloa. Miehen kanssa siivottiin tänään kämppä, laitoin meille soppaa, ja tein sitten rakkaudesta toiselle jalkahoidonemoticon Tuntuu, kuin rakastuisin mieheeni joka viikko uudelleen ja se on aivan mieletön tunne, kun ollaan kuitenkin joku seitsemän vuotta tallattu yhdessä. Yleensä tämä tunne ei ole tullut ihan näin useinemoticon .. sanottaisko, että harvemminemoticon  Taitaa olla vauvalla pikkusormet pelissä;)

Vielä ei ole tullut mitään tuntemuksia, että pitäis synnärille lähteä. Ensimmäisen synnytysunen tosin näin tossa toissayönä, ja ehkä elämäni ensimmäistä kertaa uni oli ihan totuudenmukainen;) Ei vaihtunut kätilöiden päät, ei ollut entinen valmentaja miesystävänäni, ei synnytetty samalla kun hypättiin benjiä tms.:)

Jenskula: Meillä on kai tuo laskettu aika samana päivänä;) 10.2? Aika jännää!! Ja jotenkin hassua lukea sunkin juttuja, koska faktahan on se, että lähtö saattaa tosiaan tulla minä hetkenä hyvänsä;)

- tosin se lähtö on kyllä oven takana meillä kaikilla;)

emoticon
 
Sofiaana ; ihanalle kuulostaa tuo teidän yhteiselo <3
Oot kyllä oikeessa, tää raskaus tuntuu aiheuttavan sellasia "hellyyskohtauksia" ja oikeen välillä pakahtuu rakkaudesta!

Mua vähän nyt stressaa.. Kävin tänään mittauttamassa cityssä verenpaineeni (141/71) kun on särkenyt päätä n. parikolme pvää on/off ... ja sit kyllä välillä tuntuu että näkyy sellasia mustia pieniä"auringonpilkkuja" näkökentässä, mistä rask.myrkytysoireina varoitellaan.
Alkuraskauden verenpaineet on ollu n. 110-125/55-65
eli ois nousussa MUTTA meitin neuvolasta sanottiin, että pitäs olla 15 yksikön nousu EDELLISEEN mittaustulokseen, että viittais rask.myrkytykseen.. Ja että raskaus kuulema voi nostaa verenpainetta ( luulin että se voi laskea keskiraskaudesta..)
Onko teille kelleen tosta puhuttu? ja onko muilla ollut noita oireita, tai muuten vaan jysäriä?
Tänäänki ottanu tonnisen panadolin , mutta vieläki on sellanen hölmö vanne päässä.. Ja luulis että mun paineet ois muutenki parantunu, ku poltin ennen askin pvässä tupakkaa kuitenkin..
tai sit on vaan stressitaso niin korkeella, huh, enpäs tiedä..

Kävinn perjantaina ottamassa masukuvia yhdellä tutulla, huomena mieskin tulee mukaan!
Otettiin pe sellasia, mis mulla ei oo paitaa vaan hiukset ja kädet tissien peittona, ja sit katon hiukkasen alaspäin masua <3 - toi kuva tulee mustavalkosena =)! Ja sit huomena tulee sellanen muuten samalla idealla, mä ja mies molemmat ilman paitaa, mies seisoo mun takana ja pitää kättä mun ympäri niin ettei tissit näy ( vähän niinkun lusikka-asento seisten, jos osaan selittää :D ...)
ja sit puolivartalosta poikki. saas nähä oisko toi mustavalk. vai väreillä kivampi - tai sit molemmat! =) jeeeeeeee!!! ihanaa!
OOttekos muut kuvauttanu teidän uusia profiilejanne =)??


 
Heips ja hyvää uutta vuotta!

Miehen kautta kuulin että tyttökaverit olisivat suunnittelemassa vauvakutsuja minulta salaa. En tosin tiiä, että ehtivätkö kuitenkaan. Kiva kyllä olis :>.

Hankinnoista: Oletteko hankkineet/harkinneet hoitolaukkua? Entäs kylvetystukea? Laukut on ihan törkeen kalliita, mutta moni on mulle kehunut, että se on käytännöllinen. Ja toiset taas sanonu, että tavallisellakin laukulla pärjää. Tänään sitten kaveri kehui tuota kylvetystukea. Onko kellään kokemusta kannattaisiko sellainen hankkia? Hirveesti ei näyttäny kyl maksavan.

Omaa napaa:Viimestä lomapäivää viedään. Oon saanu hurjasti aikaan. *taputtaa itseään olalle* Ei kyl huvittas yhtään mennä töihin enää :P. Mut ei ois ku kaks viikkoo ja neljä päivää. Tänään ompelin imetystyynyn ja siitä tuli kyl tosi hyvä. Luulen että on nyt helmikuuhun asti käytössä löhötyynynä sohvalla :>. Toissapäivänä kyseltiin yhdeltä ystävältä josko hän alkaisi lapselle kummiksi, mutta hänpä ei kuulukaan kirkkoon :<. Melkosen syvältä.

Mukavaa viikkoa kaikille!
 
voi että kun ei näy toi viimeisin viesti, niin pakko kirjottaa taas jotain tähän!
 
Adalmis: Me ostettiin ihan tavallinen iso olkalaukku, jossa olkahihnaa voi säätää.. 
Meinasin ekaks ajatuksissani ostaa hienon nahkaveskan (joka oli tosi tilava ja olkahihnaa pysty pidentään..), mut onneks mieheni oli mukana laukkuostoksilla ja tuumasi, että hänhän ei sitten tommosia laukkuja mukanaan kanna :D Ostettiin sit hyvinkin sukupuolineutraali veska..
Aika näyttää, et miten hyvin tuo laukku meillä toimii.. uskon sen olevan ihan passeli :) Ei mun siskot ja kaveritkaan oo hoitolaukkuja tarvinnut.. joten jospa en mäkään?
Kylvetystukea emme ole myöskään hankkineet.. Ei ole itseasiassa käynyt mielessäkään semmonen :) Lienee ihan näppärä kapistus?

( . ) Tänään on ollut heräämisestä saakka sellanen olo, et ihan kun olis pissatulehdus.. Ei kirvele, mut tuntuu kokoajan et pissattais.. Mietinkin et onkohan toi vauva nyt laskeutunut jo sen verran, et painaa rakkoa?! Noh, jospa se asia selviää ylihuomisessa neuvolassa..
Mun miehestä on tullut ihan hassu.. Sen mielestä mun ei tarviis matkustaa autossa nyt mitään ylimääräsiä reissuja :) On kuulemma turvallisempaa olla massun kans sohvalla, kun auton etupenkillä liukkaalla talvikelillä.. Onhan se kyllä ihan oikeessa, mut oon niin yllättynyt siitä miten suojelevainen se on ♥ Kaupoilla kyllä käyn mukana niinkuin ennenkin! :D

Voikaahan paksusti ja hyvin! :)
 

Adalmis: onko siinä estettä ettei hän kuulu kirkkoon? Siis virallisesti? Entä teille? Itse olen veljentyttäreni kummi, enkä kuulu kirkkoon.

Virallisesti nyt äitiyslomalainen :) Juuri tilattu uusi verokortti jotta menee oikein sitten Kelalta ne rahat. Ja auton vakuutukset fiksattu.

Nyt pitäis lähtee ylimääräiseen neuvolatarkastukseen, kun mun nuo paineet ovat olleet koholla. Olen viikon mittailu ja aika korkeita arvoja, mutta vielä en mene panikoimaan. Yläpaineet hiponeet 155 ja alapaineet siinä 85-90. Eilen taas oli melkein ihan normaaleja. Ja edelleen ei mitään muita oireita kun turvotus.

Ja tänään menee aivan saletti 100 kg rikki :( Ei ole kivaa. Viimeisten parin viikon aikan tullut 5 kg lisää!! Vedän kyllä kaiken turvotuksen piikkiin.

Kerron lisää illalla mitä neuvolasetä tällä kertaa hermoili.

 
Mukavaa alkanutta vuotta kaikille!

4. äitiyslomapäivä alkoi ja 35 viikkoa täynnä. Vitsit, kuinka voi väsyttää...Yöt menee käsien kipujen ja puutumisen takia ihan totaalisen katkonaisesti ja tuli uuden vuodenaattona juhlittua itsekin 03:een. Ohhoh. 

Vauvakutsuista en ole tietoinen, mun lähimmät ystävät on itse vasta lapsivuoteesta nousseita tai h-hetkeä odottavia, joten pelkäänpä, ettei heistä ole järkkäämään mitään. ;)

Pinnasängyn pehmusteet
saadaan pinniksen mukana kun vaan ehditään hakea se paketti kaverilta. Taitaa olla ikean valkoiset pehmusteet. 

Kylvetystukea en ole edes ajatellut, yhdeltä kaverilta saadaan alkuun sellainen pikkuamme (olikohan kenguruamme nimeltään tms.) vastasyntyneen kylvetykseen ja sitten kun tulee isomman vuoro, niin eiköhän siinä pärjäillä käsivoimin. Tärkeämpänä pitäisin sitä telinettä ammeelle tai pöytää, jotta oma kylvetysasento olisi mahdollisimman ergonominen eikä tarvitsisi kumarrella.

Hoitolaukku olisi tietty hianoa jos olisi samaa merkkiä kuin vaunut (Bugaboo), mutta katsotaan, ovat aika hintavia. Jos käytettynä löytyy, niin ehkä. Muuten ajattelin jotain ihan peruskassia, jossa nyt olisi jotain taskuja, joihin saa erikseen vaippoja, hoitopöydän alustoja, rintaliivin suojia ja mitä sitä nyt mukana kantaa sitten.

sisso, nyt kyläilemään..emoticon
 
Hui jui! Täällä pikku kaveri ajatteli sitten säikäyttää äiskää.

Havahduin eilen illalla, etten ollut tuntenut normaaleja potkuja/jumppailuja masusta. Yritin siinä sitten jotain liikelaskentaa. Olin tuntevinani muutaman potkun. Rupesin nukkumaan ja ajattein, että aamulla uusiksi.
Noh, aamulla liikelaskentaa kehiin ja odottamaan. Olin kai niin paniikissa, mutta en tuntenut mitään. Itkuista soittoa neuvolaan ja sitten jo olinkin menossa sinne sydänääniä kuuntelemaan.
Kun pääsin terkkarin oven taakse istumaan alkoi masussa jumppa! emoticon
Ja sydänäänet oli 153-154 <3


Nyt on sitten vauva potkiskellut ihan normaalisti iltapäivän. Mutta kyllä säikäytti!

 
Heipähei kailille ja oikein ihanaa vuoden 2011 alkua :)

Loman jälkee taas oli niin hassua palata töihin ko tän päivän jälkee vaa 4 päivää jäljellä, vika työpäivä ois 10.1 hui jännää,
töissä tänään oli jotenki mulla niin haikee fiilis...en tuu enää näkee kaikkii lapsia ennenko jään mamma lomalle ja tajusinpa tänään et suurin osa henkilökunnasta on vielä tän viikon lomalla ja osa viel ens maanantain...nii en ees saa sanotuks niille moikka :( voih voih...
... kävin muutes tossa tammikuun puolella lukemassa synnytys tarinoita ja oikein tuli itku silmään ja alko jännittää ihan sairaasti.

Muuten tässä ihan kivat oltavat...hehkuttaakin ehkä pitää emoticon uutenavuotena juhlittiin kavereitten kanssa ja tanssimaanki pääsin pitkäst aikaa rakkaan kans, mulla siis ei maha kauheesti näy niin kehtasin jopa mennä porukan mukaan kuppilaan pitkäst aikaa ...hihihiihiii.... Ja ihana mieheni joka on ollut työttömänä vuoden ainakin on saannut töitä tai oikeestaan työharjottelupaikan, ja on tänää ekaa vuoroa töissä :) niin kiva fiilis ettei sitäkään tarvii nyt sit enää ressata :D

Joku tossa sano uudelleen rakastumisesta jotain ja piti vaa sanoo et mullaki välillä tulee semmonen ihana olo et rakastuu mieheen ihan uudestaan <3 ihan ku ois vasta rakastunu/ ihastunu ...

Hoitolaukusta: olin ensin ajatellu et ihan joku perus laukku sopis kun ei vaunun mukana tullut mitään laukkua, mutta tilasinpa sittenki huuto.netistä ihan kivan mustan hoitolaukun :) merkkiä en nyt muista ...heh

Jotain mun piti vielä kirjottaa mut en muista mitä :/ hmm

Mut joo jaksamisia kaikille emoticon
 
Hyvää vauva täyteläistä uuttavuotta kaikille!!:)

Tosiaan joulu meni, muutto meni ja uudenvuodenaatto meni.. Joulu levättiin ja tapanina muutettiin. Viikon oon järjestänyt tavaroita ja eilen sain viimein verhot ikkunoihin ja mis sai lamput laitettua. Nyt toimii pyykkikonekin :):). Jee. Raskasta on ollut, mutta onneksi tänään alkoi äitiysloma, eli vikaa päivää olin uvaattona töissä. Ollaan muutossa jo niin voiton puolella. Viikonloppuna reissuun.

Lisäys: mun piti vielä jatkaa mut Foorumi julkaisi kesken tekstin, enkä jaksanut eilen enää muokata.

Kylpytuki: Oon miettinyt sellaisen ostamista ja se löytyykin ostoslistasta. en tosin oo sellaiseen vielä missään törmännyt. Pitää varmaan käydä erikoisliikkeessä kysymässä...

Hoitolaukku: Ajattelin aluksi kokeilla josko sellaisella mustalla kangaslaukulla pärjätään. Se on sellaista vedenpitävää kangasta ja saa varmaan jotenkin kiinni vaunuihin. En oo päässyt kokeilemaan kun vaunut on miehen vanhempien luona vielä. Kasattiin ne jouluna :). Kissa pääs koeajelulle ;)

On outoa olla kotona kun on tottunut olemaan töissä, oon nää kaks päivää kyllä hyöriny ja pyöriny! Tekemisen puutetta ei onneksi ole, mutta en osaa rentoutua! Maha painaa jo jonkin verran ja aina tekemisen välissä makoilen. Raskausarpia on myös tullut toisella puolelle vatsaa aivan alas :(... Liekö muuton syytä, kun nostelin kuitenkin kevyimpiä ja tein fyysisesti paljon (enkä käyttäny tukivyötä:( ). Toivotaan ettei tule lisää. Nyt yritän rentoutua tai ainakin rehkiä hillitysti. Onneks sain kissan eilen kotiin niin ei tarvii yksin olla päiviä :):)

En musita puoliakaan mitä piti, mut palataan sit uudella jutulla. Ja jännittää jo jonkin verran synnytys. Sisko tulee to ja saa pakata mun kanssa vauvalle kassin.
 
tää mamma tarttis ny apuva.. kumpaa ostaisin mielummin talkkia vai rasvaa? Jäin toljottaa kaupas sitä hyllystöä enkä osannu sit päättää..
 
oon miettiny kans samaa.. Toisaalta, aattelin ostaa molemmat kunhan pääsen ostoksille. :) Pitää nimittäin joku pv lähteä vartavasten vauvatarvike ostoksille.
ps. mitä vaippoja kannattaa ostaa? ü
 
Takaisin
Top