Tammikuun porinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Auroora
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minä olen hoikka, toinen raskaus, eikä vielä tunnu liikkeitä rv15+. Edellisessäkin raskaudessa liikkeet tuntui loppuun asti tosi vaimeina. Sillon taisi olla istukka edessä.

Sokerirasituksessa käyty ja neukkukin soitti jo tulokset. 1h arvo meni yli ja vielä sen verran että sen takia pitää laittaa lähetettä äitiyspolille. No olin jo siihen asennoitunut että sokeriseuranta alkaa, mutta kun itse tietää jo kuinka täynnä kalenteri on lasten ja omia lääkärikäyntejä ja siihen vielä palaverit, tilaustyöt ja lasten kerhot ja mitä vielä. No ei se ole ehkä kuin yksi extrakäynti diabeteshoitajalla, mutta sekin tuntuu hankalalta, varsinkin nyt kun yöt ovat niin katkonaisia ja lyhyitä olleet ja muutenkin jaksaminen vähissä. Tietty nyt oli yllätyksenä, että Salosta löytyi äitiyspoli lääkäriseurannalla kun viimeksi jouduin Turkuun ajamaan äitiyspolille. Mutta en tiedä löytyykö tämäkin palvelu Salon puolelta vai joutuuko Tyksiin ajelemaan. Sinne kuitenkin meen sit synnyttämään kyllä mielelläni.

Ihania kuulumisia kaikilla - voi että rupesin teidän innoittamana odottamaan vauvan liikkeitä.
Täällä rv 13+4 ja maha alkaa pikkuhiljaa pyöristymään.
Sykkeitä en ole kuunnellut kun meillä ei ole kotona doppleria. Huomenna neuvola! Ehkä siellä kuunnellaan sykkeet :love7
Miehenikin on alkanut selvästi nyt jotenkin ymmärtää raskauden.. on kiva kun hänkin alkaa jo suunnitella ja jutella asioista :) siitä se lähtee!

Heippa, tulin tuolta elokuisten puolelta tänne juttelemaan. Alunperin LA 2.8 mutta tämän päivän perhe-arte ultrassa LA siirty 28.7, sikiö vastasi 11+4. Ultraan mentäessä 10+6, mä nyt vielä vähän haen paikkaani. Nt-ultra 21.1 siellä varmaan varmistuu lopullinen LA. Mutta näillä nyt mennään! :)

Meillä toinen tulossa, esikoista kovasti toivottiin 2vuotta. Mulla ovuloimattomuus ja pitkät epäsäännölliset kierrot vaikeuttaa lapsen saamista. Kuitenkin pitkän yrityksen jälkeen esikoinen ilmoitti tulostaan luomusti, tämä pikkusisarus sai alkunsa toisesta inseminaatiosta. Hakeuduimme julkiselle hoitoihin 2017 syyskuussa.

80e43163ad59593e9df92dc5a2931f77

Heippa, tulin tuolta elokuisten puolelta tänne juttelemaan. Alunperin LA 2.8 mutta tämän päivän perhe-arte ultrassa LA siirty 28.7, sikiö vastasi 11+4. Ultraan mentäessä 10+6, mä nyt vielä vähän haen paikkaani. Nt-ultra 21.1 siellä varmaan varmistuu lopullinen LA. Mutta näillä nyt mennään! :)

Meillä toinen tulossa, esikoista kovasti toivottiin 2vuotta. Mulla ovuloimattomuus ja pitkät epäsäännölliset kierrot vaikeuttaa lapsen saamista. Kuitenkin pitkän yrityksen jälkeen esikoinen ilmoitti tulostaan luomusti, tämä pikkusisarus sai alkunsa toisesta inseminaatiosta. Hakeuduimme julkiselle hoitoihin 2017 syyskuussa.

80e43163ad59593e9df92dc5a2931f77

Onnea! Aika jännä että 5pv heitti la vaikka inseminaatiota tehdessä luulisi että ovulaatio ajankohta katsotaan aika tarkasti :) Onkohan sittenkin tärpännyt luomuna jo ennen sitä vai mitenhän se selittyy. :) mielenkiintoista! Joka tapauksessa ihania uutisia ja pianhan selviää sitten vielä lasketun ajan tarkennus

Onnea! Aika jännä että 5pv heitti la vaikka inseminaatiota tehdessä luulisi että ovulaatio ajankohta katsotaan aika tarkasti :) Onkohan sittenkin tärpännyt luomuna jo ennen sitä vai mitenhän se selittyy. :) mielenkiintoista! Joka tapauksessa ihania uutisia ja pianhan selviää sitten vielä lasketun ajan tarkennus

Ihmettelin ihan samaa, mutta tosiaan se selviää sitten pian. :)

Ei tosin voi olla mahdollista luomuplussa, kun oli vain 1 follikeli kasvamassa oikealla puolella. Vasemmalla ei ollu muistaakseni yhtään.. JA ihmettelen kun inssipäivänä ultrattiin ennen toimenpidettä ja rakkula oli vielä kasassa. Et ihmettelen kyllä tota sikiön kasvua. 2 eri mittausta se kätilö teki. Ja molemmat antoi heinäkuun loppupään lasketuksi ajaksi.

Muokattu viimeksi:
Tervetuloa joukkoon, alinah. :) Jos tuo viiden päivän heitto pitää paikkansa, niin ei ole varmaa, vaihdetaanko neuvolassa / nt-ultrassa laskettua aikaa siltikään. Monella paikkakunnalla on tapa, että viikon tai enemmän heittävät lasketut ajat muutetaan, alle viikon muutoksia ei huomioida. Tämä kuitenkin vaihtelee, enkä tiedä toimitaanko inseminaatio-raskauksien kanssa vielä jollain eri lailla.

En tiedä, ihmettelen kun toisaalla taas oli puhetta että toisilla jopa 1 sekä 2 Päivän heitolla muutettu lasketut ajat neuvolakorttiin. Mulla kyllä nt-ultrassa muutettiin esikoista odottaessa kun oli 5 päivän heitto. Mutta olemme viisaampia tosiaan sitten seuraavan ultran jälkeen. :)

Riippuu tosiaan paikkakunnasta ja ehkä sitten yksittäisistä neuvoloistakin. :) Meillä sanottiin, että alle viikon heittoja ei muuteta.

Tervetuloa alinah! :)

Mulla ei lue neuvolakortissa vielä lainkaan laskettua aikaa. Ens ke on neuvola, että eiköhän siellä sitten jo merkata. 13.7 olis tiistaisen nt-ultran mukaan la.

Täälläpäin toimitaan niin että jos la laskettu kuukautisten perusteella niin sitä ei muuteta ellei tule viisi päivää tai siitä ylimenevää heittoa. Jos la arvioitu varhaisultrassa niin se muutetaan vaikkei olisi kuin päivän heitto.

Jouduin sitten aloittamaan Selexid 400mg kuurin, koska ei toi vti ole lähtenyt vieläkään. Ai kamalaa kun tästä tulee ihan kauhea olo. Eilen meni vatsa sekaisin ja oksennuskin lensi, tänään vatsa on äärettömän kipeä, yhden banaanin ja kulhollisen jugurttia olen saanut menemään alas. Mies kävi ostamassa kaapin täyteen vatsaystävällistä ruokaa onneksi. Pitää toivoa että kuuri tehoaisi tällä kertaa.

Alinah: Ok! Nimimerkki oli tuttu :) Ollaan samassa tammikuun ryhmässä keskusteltu, kun odotettiin esikoisia molemmat :grin olin vain eri nimimerkillä silloin. Hauskaa, että saadaan toisetkin aikalailla samaan aikaan :)

Jouduin sitten aloittamaan Selexid 400mg kuurin, koska ei toi vti ole lähtenyt vieläkään. Ai kamalaa kun tästä tulee ihan kauhea olo. Eilen meni vatsa sekaisin ja oksennuskin lensi, tänään vatsa on äärettömän kipeä, yhden banaanin ja kulhollisen jugurttia olen saanut menemään alas. Mies kävi ostamassa kaapin täyteen vatsaystävällistä ruokaa onneksi. Pitää toivoa että kuuri tehoaisi tällä kertaa.

Tuli vaan tuosta maha-asiasta mieleen, että oletko antibioottikuurien yhteydessä kokeillut saccharomyces boulardii -hiivasientä sisältäviä tuotteita kuten Precosaa tai muita vastaavia? Itselläni auttaa tuo paljon maitohappobakteereja paremmin aina vatsan kuntoon kuurin ohessa. Ei se kaikille sovi, voi turvottaa, hiiva kun on, mutta kokeilemisen arvoinen. Toivottavasti olo paranee pian ja etenkin että kuuri tehoaisi!

Kääk, ensi viikolla on NT-ultra. Onko muita menossa ultraan alkavalla viikolla? Jännittää jo, sekä hyvällä että huonolla tavalla. Toivottavasti kaikki olisi hyvin.

Takaisin