Tammikuun höpinät

Tänään 6+0 ja nyt huimauksen ja heikotuksen lisäksi alkaa tulemaan pientä ällötys oloa. Varsinkin syömisen jälkeen on ällö olo pitkään. Toivottavasti ei kovasti vahvistu. Viime raskaudessa oli tosi voimakas kestokrapula vaikka en oksentanut.

Silti myös täällä epäuskoinen olo edelleen ja varmasti nt ultrasn asti jolloin näkee onko joku kyydissä.

Itellä tänään vissiin 4+5 ja huimaa, päässä pyörii lähes koko ajan..
Miulla oli viime raskaudessa kuudes viikko (5+) pahoinvointia ja seiskaviikko (6+) kestokrapula.. toivottavasti pääsisin yhtä vähällä tai vähemmällä..

Mulla on jatkuvasti tosi etova olo ja välillä tulee oikein "aaltona" niin että luulee kuolevansa :sad001 Tänään 7+0 enkä ollut ajatellut vielä pitkään aikaan kertovani esimiehelle, mutta nyt työpäivät vaan mietin että koska uskaltaisin kertoa. Vaikuttaa työkykyyn joinain päivinä paljon, jos sattuu etomaan ihan kauheesti. Vaikee esittää hyvinvoivaa hyvää työntekijää, kun olo on mitä on. Pääsiassa teen aika itsenäistä työtä, mutta välillä työpäiviä yhdessä esimiehenkin kanssa. Eilen työpaikan ravintolassa oli jotain kylmäsavulohta leipien sisällä ja hyi että se haju sai voimaan pahoin.

Mutta itse pohdinta oli, millä viikoilla muut ovat kertoneet raskaudesta työnantajalle aiemmin tai onko joku kertonut jo nyt? Mitä vaanhan tässä voi vielä tapahtua, mutta se ei tämän hetkistä oloa lohduta.

Pohdin samoja asioita, Naala. Milloin viitsii kertoa. Vielä ei ole kuin huimausta, joten se ei estä työntekoa itselläni.
Inhottaisi, jos menisikin kesken, ja pitää töihin sitten sanoa sekin. Mietin, että sanoisin ensin vatsataudiksi, ja kävisin sairaslomalapun jos tarve, ja kävisin tuomassa lapun töihin (mikäli kykenen) ja kertoisin sitten kasvotusten samalla, ettei se mikään vatsatauti olen vaan raskauspahoinvointia..

Samoja ajatuksia täälläkin. Itse haluaisin kertoa vasta sitten joskus tulevaisuudessa. Itsellä olo on niin karmiva, että töihin en ole nyt kyennyt ja sairaslomalla nyt.
En vaan haluais mitenkään päin kertoa vielä, kun tiedän ettei vastaanotto ole kovin positiivinen. :(

Mä kerroin esikoisen raskaudesta työnantajalle joskus rv 20 jälkeen.

Mulla myös hyvin jännittynyt olo tän raskauden suhteen. Esikoinen löytyy, ennen häntä km ja tm, hänen jälkeen taas km. Ja nyt on parina ei peräkkäisenä iltana tullut pyyhkiessä limaa, johon sekoittunut haalean vaaleaa tai vanhaa ruskeaa verta hieman. Muuten ei vuoda kyllä yhtään mitään vaan on kuivaa ku Saharassa. Huomenna ultra ja nyt mennään 7+0. Tuulimunakin kyllä tuhrutti ihan kunnolla näillä viikoilla ja km raskaudet ei oo näin pitkälle edenneet... ja esikoisen aikaan tuli kans jotain minivuotoa alussa. Mutta huomennapa tää selviää :confused:

Mie varasin just ekan neuvolan, meni ihan helmikuun loppuun. Laskettu tuskin on laskureiden mukainen 17.9 - kuten itsekin vähän epäilen, veikkaan että 23.9 on tarkempi lasketun ajan päivä.. eli tänään olisi varmaan vasta 4+0 eikä laskurin mukainen 4+6 ! Tosin kaikki laskurit näyttävät samaa tuolla 22 päivän kierrolla.. Noh, ultrassahan se varmaan vasta selkenee varmemmin, kun mittoja nähdään.
Muutan tuon la päivämäärän tuonne lasketun ajan listallekin kunhan pääsee joskus ultraan :joyful:
Mietin vaan, että jos neuvola on sitä mieltä että ekalla neuvolakäynnillä on viikko 10, niin sehän saattaa olla jo viikko 11 oikeasti, ja eikös nt-ultra pidä olla ennen viikkoa 12, jotta se näyttää mahdollisimman oikein..?

Minä kerroin tänä aamuna työnantajalle raskaudesta ja hän oli ilahtui kuulemastaan. Oksentelen aamut ja aamupäivät ja kestokrapula on koko ajan läsnä. Tt lääkäri laitto sairaslomalle, nyt 6+2. Oireista huolimatta on vaan jotenkin kummallista olla raskausoksentelun takia sairaslomalla. En jotenkin usko, ennen kun itse ruudulla nähdään sykkivä sydän. Ja toivottavasti nähdään oikeassa paikassa. ☺

Onko teillä täsmännyt nettilaskureiden laskettu aika ennuste lääkärin/neuvolan ennusteen kanssa?
Yllätyin eilen sillä ultrassa ja nettilaskurissa täsmälleen sama raskauden kesto, mutta lääkäri arvioi lasketun ajan (jollain parkkikiekon näköisellä pahviläpyskällä) 4 päivää myöhäisemmäksi kuin nettilaskurit. Ja tottakai haluan uskoa aikaisempaa päivämäärää :wink

Miulla näytti aiemmassa raskaudessa laskurit 5.11.2016 mutta neuvola muutti sen 7.11.16. Tyttö syntyi 3.11

Saa nähdä mihin tämä neuvolassa muuttuu, varmaan sen 6 päivää eteenpäin..

Laskurilla laskettuna oviksesta olisi la 18.9 , menkoista 16.9 ja meidän neuvolan mukaan 14.9.. en tiedä miten tuo meidän neuvola oikein laskee.. kuopus olisi syntynyt laskettuna päivänä, jos oltais laskettu niin kuin kaikilla netin laskureilla ja kirjoilla.

Laskurilla laskettuna oviksesta olisi la 18.9 , menkoista 16.9 ja meidän neuvolan mukaan 14.9.. en tiedä miten tuo meidän neuvola oikein laskee.. kuopus olisi syntynyt laskettuna päivänä, jos oltais laskettu niin kuin kaikilla netin laskureilla ja kirjoilla.

Mun käsityksen mukaan neuvola laskee aina 28 kiertopäivän mukaan la;n vaikka kierto olis oikeasti muuta. Näin ainakin mun kohdalla on ollut o_O No-ultrassa sitten muutetaan jos vastaa yli viikkoa suurempaa tai pienempää.

Näin taitaa olla, Laurakk.
Siispä minäkin olen neuvolan mukaan tänään vasta viikoilla 4+2 ja la on 23.9.

Siksi mietiskelinkin sitä, että jos raskaus onkin pidemmällä kuin neuvolan mielestä ja nt-ultraan menen liian myöhään, neuvolan mielestä oikeaan aikaan..
Jos saan ultraan ajan vaikka 12+2 ja laskurit pitävätkin paikkaansa, ja olenkin tuolloin jo viikoilla 13+1..

Miten tuonne helmikuun loppuun asti malttaa oikein odottaa.. :arghh:

Joo mullakin laskettiin esikoisesta 28 kierto päivän mukaan, vaikka kuinka yritin selittää, että kierto on pidempi. Täällä muutetaan laskettua, jos ultrassa heittää vähintään viidellä päivällä. Mulla oli esikoisesta nettilaskurin mukaan la 12.7. neuvolassa sitten laski 9.7. ultrassa muuttivat 14.7. ja 12.7. lopulta syntyi :D

Jos laskurilla laskee 28 päivän kierron mukaan niin la olisi 15.9. Mutta meidän neuvola haluaa jostakin syystä aikaistaa sitä päivällä :rolleyes:

Miun mies varasi juuri itselleen pienen ulkomaanmatkan helmikuun alkuun. Toivottavasti minulla ei ole tuolloin kovin kova pahoinvointi, tulee olemaan hankalat kuusi päivää muutoin.. kaksistaan esikoisen kanssa ja kaksi koiraa hoidettavana. Ja mikäli olenkin saikulla silloin, pakko äidilleni valehdella varmaan että ollaan mahataudissa, koska äitini hoitaisi esikoista muutaman päivän kun minä olen töissä.

Mahtaako olla raskaudesta johtuvaa... Heikotus iski ja laitoin maat sohvalle, niin voimakas "vääntö" tuntui päässä. Ei kipua, mutta todella epämiellyttävä ja huimausta tuntui sillä sekunnilla, muttei enää sen jälkeen...

Ps.. Molemmat peukalonpäät rikki kuivuuden takia. Ideoita, mitä voisi kokeilla niihin?

Viveca, heikotus ja huimaus varmaankin raskaudesta johtuvaa, itsellä huimannut monta päivää. Tosi ikävää, mutta en sen takia saikkuakaan viitsi ottaa.. paitsi jos vielä pahenee. Minulla on myös alhainen verenpaine, eilen kävin muulla asialla terveystarkastuksessa. Joten huimaa siksikin herkemmin.

Peukaloihin en osaa neuvoa, itse kokeilisin ehkä ekana vanhaa kunnon bepanthenia, sitä rasvaisinta ehkä. Tai jotain tummelia :grin

Tänään ollut ihmeen energinen olo. Siivosin ja järjestelin paikkoja koko päivän. Jäi tosin hommaa vielä huomisellekin. Mut en muista milloin viimeks ois näin tehokas olo ollu.

Takaisin